Wat een tekst bij de advertentie:Mijn tweede XS, die zijn Waterloo vond in de Duitse Eiffel wordt nu weer door de huidige eigenaar te koop aangeboden op Marktplaats.
Zie:
≥ Yamaha xs 1100 s — Motoren | Yamaha — Marktplaats
Ter vergelijk:
Zo werd deze fiets in 2005 door mij ingeruild: (Is er in de tussenliggende tijd niet op voorruit gegaan, vind ik)
Zeker! Wegligging wordt er zeker niet slechter van en de levensduur van de achterband wordt aanzienlijk verlengd.Hele mooie motor zeg! Gefeliciteerd. En er gaat niets boven öhlins schokbrekers...
Modbreak:
Dubbel
Waren de sproeiers niet aangepast aan die losse filters? Als dat zo is zal je die weer naar standaard maat moeten veranderenDit is het bericht dat ik geplaatst had in: brikken en klassiekers:
Ik heb me al even netjes voorgesteld in dit topic: Voorstelbericht Dennis
Nu ik mijn xs bijna helemaal uit elkaar heb gehaald en weer grotendeels in elkaar zit, loop ik tegen wat uitdagingen aan.
Alles zit er weer op (Behalve vacuumvervroeger, want die heeft in mijn bezit nog nooit een slang gehad), en wat startpiloot kwam de oude xs na bijna 2 jaar stilstaan plotseling tot leven. Ik werd hier heel erg gelukkig van, want ik mis dit beest toch wel nu....
Hij loopt, maar..........niet mooi helaas.
De klachten:
Hij ploft in de carburateurs
Hij loopt stationair op een te hoog toerental.
Bij uitschakelen ploft hij binnen 2 seconden in de linker en daarna in de rechter uitlaat (2 naar 1 uitaten)
Soms worden verschillende uitlaatbochten ook niet warm
Ik heb het originele luchtfilter (had er voor de show van die kelkjes op), en de carbs zijn ook de orginele waar ik die 100.000km mee hbe gereden.
Heeft iemand enige suggesties waar ik dit in moet gaan zoeken? wellicht is het simpel hoor, maar ik loop een beetje vast.
Heb alle aansluitingen goed dicht, dus geen valse lucht (of minimaal).
Ik hoor graag waar jullie aan denken.....
Hoeft niet, weerstand kan ook in de bougie zitten. Meestal herkenbaar aan een R in de type omschrijving op de bougie zelf.Verder voor de zekerheid ook even de bougiedoppen doormeten op weerstand, die moeten 5kohm zijn.
In dit geval wel, zitten NGK kappen op. Zie foto;Hoeft niet, weerstand kan ook in de bougie zitten. Meestal herkenbaar aan een R in de type omschrijving op de bougie zelf.
Bougie dop kan dus ook ≈ 0 Ohm zijn.
Als zowel de dop als bougie een weerstand hebben, is de vonk uiteraard ook te zwak.
Ok, de 4R0 is een 81er Eleven Special, Amerikaans model. Die heeft, in tegenstelling tot de 78-80 bouwjaren geen mechanische vervroeging maar toch de vacuum vervroeging. Wat me opvalt is dat jouw motor niet de 4R0 TCI heeft maar de 2H7 TCI. Vreemd, maar het kan zijn dat je hele ontsteking 2H7 is (iets met eerst oude onderdelen opmaken).. Dat kun je aan de Timing Plate zien die onder het linker motordeksel de ontsteking afdekt: als daar geen 4R0 staat kun je er, denk ik, van uitgaan dat je het oudere model ontsteking hebt. Tenzij door de vorige eigenaar vaker aan de motor gerommeld is. Nu over de vacuum vervroeging.. als die er opzit zou je hem middels een vacuum slang moeten aansluiten op carb nr2. Niet op de rubberen aanzuigrubber maar op een messing slangtule die linksvoor in de alu body van de carb zit, aan de bovenkant vooraan de carb aan de kant van de rubber aanzuigrubber. Of die erop zit kun je controleren door het ontstekingsdeksel links eraf te halen en eens te kijken of de vacuum advance erop zit gemonteerd, dat is het deel (soort tonnetje) dat de base plaat van de ontsteking met een armpje laat kantelen. Zit die erop dan vonkt je ontsteking dus niet helemaal op tijd zonder slang maar je mist ook behoorlijk wat koppel onderin (tot plm3500 rpm). Ik zou zeggen, maak eens een foto van de ontsteking. Verder.... een motorfiets 2 jaar wegzetten met moderne benzine leidt altijd tot problemen. Schoonmaken (professioneel!) van de carbs moet dus bovenaan je lijstje staan.Excuses, ik reageer nog even op mijn probleem.
Hierbij de nummers