Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Idd dat is zijn werk! Tot op de letter regelneuken
Wat wou jij dan? Dat hij zegt dat de politie voortaan meer overtreders gaat matsen? Dat willen we allemaal wel als het onszelf betreft, maar een ander moet hard aangepakt worden! Tja, zo zit de verkeerswetgeving niet in elkaar en ook degenen die dat op tv toelichten moeten zich eraan houden.
 
Wat wou jij dan? Dat hij zegt dat de politie voortaan meer overtreders gaat matsen? Dat willen we allemaal wel als het onszelf betreft, maar een ander moet hard aangepakt worden! Tja, zo zit de verkeerswetgeving niet in elkaar en ook degenen die dat op tv toelichten moeten zich eraan houden.
De verkeerswetgeving is ook een prima melkkoe, er zou wat mij betreft wel wat meer op criminaliteit gezet mogen worden!
 
Of je iemand met een bijl de hersens inslaat of met een auto doodrijdt maakt weinig verschil …
Wat een dom gelul!
Ik sla je moedwillig de hersens in , of ik rijd jou p/o dood vindt jij t zelfde?

Dood ben je wel ,maar als dader zit er toch wel wat verschil in
 
Wat een dom gelul!
Ik sla je moedwillig de hersens in , of ik rijd jou p/o dood vindt jij t zelfde?

Dood ben je wel ,maar als dader zit er toch wel wat verschil in
Maar omdat het risico dat je in het verkeer doodgereden wordt veel groter is dan dat je met een bijl wordt omgelegd is er meer verkeersregelgeving en moet die ook secuurder gehandhaafd worden.
 
Maar omdat het risico dat je in het verkeer doodgereden wordt veel groter is dan dat je met een bijl wordt omgelegd is er meer verkeersregelgeving en moet die ook secuurder gehandhaafd worden.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op
Ik rij al 14 jaar en ben nog steeds niet dood gereden en heb ook nog niemand dood gereden ondanks dat ik vrijwel altijd harder dan de vmax rij. Net als miljoenen andere Nederlanders met mij.
Maar het aantal mensen dat een bijl oppakt met de intentie om op iemand in te hakken en ermee doorgaat ligt vermoed ik een stuk hoger dan de kant dat je iemand per ongeluk dood rijdt met de auto...
 
Maar omdat het risico dat je in het verkeer doodgereden wordt veel groter is dan dat je met een bijl wordt omgelegd is er meer verkeersregelgeving en moet die ook secuurder gehandhaafd worden.
Tja en dat vindt ik dus niet.
Leg mij uit waarom ik 60 moet rijden op een weg waar geen kip komt?
Veiligheid ?m n reet , geld in t laatje!
 
Maar omdat het risico dat je in het verkeer doodgereden wordt veel groter is dan dat je met een bijl wordt omgelegd is er meer verkeersregelgeving en moet die ook secuurder gehandhaafd worden.

In 2017 158 slachtoffers van moord en doodslag en 613 verkeersdoden. Ongeveer een factor 4 dus. Geen idee of dat in balans is met de handhaving.
 
Tja en dat vindt ik dus niet.
Leg mij uit waarom ik 60 moet rijden op een weg waar geen kip komt?
Veiligheid ?m n reet , geld in t laatje!
Omdat het op die weg gemiddeld veiliger is om 60 te rijden dan 80 of nog harder, en het moeilijk is de toegelaten max snelheid steeds aan te passen aan de omstandigheden. Aan zulke wegen liggen vaak woningen met uitritten, vandaar.
 
Omdat het op die weg gemiddeld veiliger is om 60 te rijden dan 80 of nog harder, en het moeilijk is de max snelheid steeds aan te passen aan de omstandigheden. Aan zulke wegen liggen vaak woningen met uitritten, vandaar.
Maar gemiddeld is alles onder de 30km/u minder dodelijk, maakt het ook wel lekker overzichtelijk. Overal behalve op woonerven 30 :)
 
Waarvan met bijl????
en hoeveel mensen tillen dagelijks een bijl op ten opzichte van het aantal mensen dat in de auto stapt?
Wel de vergelijking eerlijk houden dan he :+

Onderweg naar werk wel weer gezien dat garages tegenwoordig echt maar wat doen...
Golfje op groene platen (duidelijk een proefrit) waar elke keer als hij gas gaf een nieuwe paus werd gekozen, ben benieuwd of hij het doorhad...
Vlak erna een bmw waarvan beide groene platen vast zaten met een grote vice grip aan de bumpers. Als zo'n klem losschiet op de snelweg kan je lachen 8)7
 
Maar omdat het risico dat je in het verkeer doodgereden wordt veel groter is dan dat je met een bijl wordt omgelegd is er meer verkeersregelgeving en moet die ook secuurder gehandhaafd worden.
meer verkeersregelgeving en secuurder handhaven dan wát?

ik denk dat zelfs Koos Spee een facepalm geeft als je beweert dat verkeerswetgeving secuurder moet worden toegepast dan strafrecht.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat de wegenverkeerswetgeving (3 x woordwaarde) afgestemd is op de zwakste deelnemers in de groep opdat de zwakste deelnemer ook veilig van A naar Beter.nl komt... we worden dus wel met de beperkingen opgescheept die gelden voor een laagopgeleide hoogbejaarde autistische invalide met handgas, laag IQ en tunnelvisie... ja dan wil je wel eens de grenzen van die wetgeving opzoeken...
 
Omdat het op die weg gemiddeld veiliger is om 60 te rijden dan 80 of nog harder, en het moeilijk is de toegelaten max snelheid steeds aan te passen aan de omstandigheden. Aan zulke wegen liggen vaak woningen met uitritten, vandaar.


Dus als ik vanavond iemand te barsten rijd met 70 op een 60 weg ,is dat gelijk aan dat ik vanavond iemand met een bijl de hersens insla?
je kunt en mag dus eerder iemand beter iemand met een bijl de hersens inslaan,dat is minder erg ?

Rijd jij zelf eigenlijk nooit te hard ?
 
Ik zou niet weten wat er mis is aan Koos Spee. Vertel eens?
Koos is een bangmaker die het argument van het hellend vlak tot kunst verheven heeft. Koos zou motorrijden het liefst verbieden en auto's volledig uitrusten met wattering aan de binnenkant, snelheidsbegrenzers en sensoren aan de buitenkant.
Koos is degene die je op feestjes probeert te vermijden omdat alles zuur uitslaat.
 
Ik denk wel dat de wegenverkeerswetgeving (3 x woordwaarde) afgestemd is op de zwakste deelnemers in de groep opdat de zwakste deelnemer ook veilig van A naar Beter.nl komt... we worden dus wel met de beperkingen opgescheept die gelden voor een laagopgeleide hoogbejaarde autistische invalide met handgas, laag IQ en tunnelvisie... ja dan wil je wel eens de grenzen van die wetgeving opzoeken...
Ik denk dat we ook beter terug kunnen naar 1973 met 13 miljoen inwoners en 1500 verkeersdoden
 
Dus als ik vanavond iemand te barsten rijd met 70 op een 60 weg ,is dat gelijk aan dat ik vanavond iemand met een bijl de hersens insla?
je kunt en mag dus eerder iemand beter iemand met een bijl de hersens inslaan,dat is minder erg ?

Rijd jij zelf eigenlijk nooit te hard ?
Dat komt wel voor, moe'k eerlijk toegeven. Maar het ging er nu om of Koos Spee een engerd is of een deskundige. Dan kies ik voor deskundige.

Je houdt je gewoon aan de regels, punt. Die regels zijn er niet alleen voor anderen, maar ook voor jou. Hou je je er niet aan en zegt iemand daar wat van, dan is dat jouw probleem, niet dat van Koos Spee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan