Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gister vanuit het werk binnendoor naar huis gereden. Het rijden werd echter kruipen want het was druk op de N201 t.h.v. Mijdrecht en verderop bij de aansluiting met de A2. Het vervolg van de N201 ri Hilversum bleef druk en ook met stukken waar stapvoets rijden noodzakelijk was.

Zo reed ik stapvoets en werd ik over het fietspad ingehaald door een collega motorrijder. Verderop langs dezelfde weg sloot hij weer aan om weer verderop bij het volgende stuk stapvoets rijden weer het fietspad op te "duiken" om uiteindelijk de N201 te kruisen ri. Vreeland.

Een voorbeeld hoe het niet moet denk ik en het werkt het idee over minder sociale motorrijders in de hand.

Begrijp mij niet verkeerd a.u.b. Ik ben geen heilig boontje en kruip ook geregeld naar voren bij verkeerslichten of over een verdrijvingsvlak langs de file. Maar dit gedrag en de snelheid waarmee onze collega motorrijder over het fietspad reed geeft te denken.
Over het verdrijvingsvlak rijden kost je 240 en over het fietspad 140 aan bekeuringsgeld .. De boete zal wel evenredig zijn met het strafbare feit neem ik gemakshalve even aan.
.. en daarom gebruik ik wel regelmatig het fietspad (als er fietsers rijden met gepaste snelheid)
 
Ik hoop wel dat je er rakelings tussendoor ging, anders is excuses aanbieden een beetje overbodig.
Ik denk wel dat ze het zo ervaren hebben. Er zat overigens wel ruimte tussen en snelheidsverschil was max 20km/h.
Motorrijdende dames zijn altijd welkom op de weg.:P. Overigens haalde ik verder op de A1 thv Baarn nog een dame in op een motor die netjes rechterbaan 100 reed waar je 130 mag.
 
Gisteren in de bocht A16 naar A20 richting Rotterdam Centrum tussen de file door. Onoplettende meneer tikt me bijna van de motor. Uitwijk naar rechts waar net een gaatje viel maar bijna voorganger daardoor aangetikt. Even omgekeken en het KOM OP ZEG handgebaartje. Meneer excuseerde zich maar begon ook een smile op zn gezicht te vertonen. Besefte me toen weer dat ik met mijn Elmo muts reed inclusief zwart vizier. Dag moment om nog serieus genomen te worden!

Duimpje omhoog, fijne dag meneer.

Na-aper! :+
55829662_2808769889193239_4366925070703001600_o.jpg


Moet die van mij na 3 jaar inmiddels wel weer eens vervangen :+
 
Laatst bewerkt:
Het valt mij wel vaker op dat sommige motorrijders het gevoel lijken te hebben dat ze een fietser zijn.
Hier gebeurd het haast dagelijks. Burg. Elsenlaan is een behoorlijke drukke straat en al die keren als ik netjes sta te wachten in de rij tot ik er fatsoenlijk langs kan om vooraan te geraken is het mij opgevallen dat er dan een modelletje racemotor met brullende uitlaat het fietspad op rijdt en in het bezit is van een Poolse kenteken. Enkele keer alleen op de brommer, vaak met zijn tweetjes. Fietsers, snor/bromfietsers moet dan maar aan de kant want meneer de Pool wil erlangs gieren op zijn opgefokte naaimachientje op 2 wielen met plastic badkuip eromheen. Grappig dat ik dit nu al meerdere keren gezien heb van deze mede-Europeaan....
 
Zat in de auto, net mini me afgezet bij KDV en op weg naar werk, zag ik een bergingsvoertuig tussen de staart van het (beginnende ) filetje door slalommen, kort daarna een weginspecteurs pick up er achter aan. Eventje kort stil staan daarna doorkruipen naar het evenement...Op een kaars recht stuk N205 (bij de tankstatoins haarlem uit) had een vrouw haar opel onderste boven gekregen. Ze had zelf niks, waren ook geen ambu's bij of voor onderweg, ze zat zo half op de vangrails een beetje om zig heen te kijken in haar mantel pakje. Maar hallo... hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?!
 
:t

Zo komen jullie elkaar halverwege tegen 😄
😄 Ongeveer, ik stond in voetgangersgebied en moest even naar de straat lopen.

Blijkbaar moest het allemaal zo gaan, het eerste wat de monteur deed was de motor in zich opnemen met een concluderende opmerking: twee cilider V-vorm. Wat bleek hij was zelf aan het lessen.

Dus terwijl de accu weer op spanning kwam hebben we nog ff leuk staan kletsen over lessen en zijn toekomstige motor. :)
 
😄 Ongeveer, ik stond in voetgangersgebied en moest even naar de straat lopen.

Blijkbaar moest het allemaal zo gaan, het eerste wat de monteur deed was de motor in zich opnemen met een concluderende opmerking: twee cilider V-vorm. Wat bleek hij was zelf aan het lessen.

Dus terwijl de accu weer op spanning kwam hebben we nog ff leuk staan kletsen over lessen en zijn toekomstige motor. :)
En wat word het...een met een accu met grotere Capaciteit ?



:+
 
Zat in de auto, net mini me afgezet bij KDV en op weg naar werk, zag ik een bergingsvoertuig tussen de staart van het (beginnende ) filetje door slalommen, kort daarna een weginspecteurs pick up er achter aan. Eventje kort stil staan daarna doorkruipen naar het evenement...Op een kaars recht stuk N205 (bij de tankstatoins haarlem uit) had een vrouw haar opel onderste boven gekregen. Ze had zelf niks, waren ook geen ambu's bij of voor onderweg, ze zat zo half op de vangrails een beetje om zig heen te kijken in haar mantel pakje. Maar hallo... hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?!

ja en als je dat wist dan was je nu miljardair geweest en had je de leukste motorvakanties achter de rug maar niemand behalve de dame in kwestie kan het uitleggen
 
Hier gebeurd het haast dagelijks. Burg. Elsenlaan is een behoorlijke drukke straat en al die keren als ik netjes sta te wachten in de rij tot ik er fatsoenlijk langs kan om vooraan te geraken is het mij opgevallen dat er dan een modelletje racemotor met brullende uitlaat het fietspad op rijdt en in het bezit is van een Poolse kenteken. Enkele keer alleen op de brommer, vaak met zijn tweetjes. Fietsers, snor/bromfietsers moet dan maar aan de kant want meneer de Pool wil erlangs gieren op zijn opgefokte naaimachientje op 2 wielen met plastic badkuip eromheen. Grappig dat ik dit nu al meerdere keren gezien heb van deze mede-Europeaan....
Ook niet mijn ideaal, maar het zien van een BMW R1200RT zal bij velen het maagzuur het maagzuur doen opborrelen.
 
Die dingen hebben voornamelijk een slechte naam omdat de meeste opa's die ze bezitten al denken dat 2 meter te krap wordt voor de kofferset. Beetje jammer, 't zijn verder best prima dingen :+
 
Zat in de auto, net mini me afgezet bij KDV en op weg naar werk, zag ik een bergingsvoertuig tussen de staart van het (beginnende ) filetje door slalommen, kort daarna een weginspecteurs pick up er achter aan. Eventje kort stil staan daarna doorkruipen naar het evenement...Op een kaars recht stuk N205 (bij de tankstatoins haarlem uit) had een vrouw haar opel onderste boven gekregen. Ze had zelf niks, waren ook geen ambu's bij of voor onderweg, ze zat zo half op de vangrails een beetje om zig heen te kijken in haar mantel pakje. Maar hallo... hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?!
Lang geleden op de A15 richting Rozenburg, zag ik vlak voor mij een een vrachtauto een uitvoegende personenauto een tikkie geven, de personen auto tolde 3 keer over de lengte as en kwam op de 4 wielen terecht. Het was een soort vertraagde film, ik kon netjes achter haar stoppen.
De bestuurster kwam er waarschijnlijk dankzij de gordel met slechts behoorlijke schrik uit en vroeg me "wat is er gebeurd??" - "U ging 3x over de kop mevrouw".
Zo makkelijk gaat dat dus.
 
Van Antwerpen onderweg naar huis. (vergeten Petfles te checken voor ik vertrok.) Lekker door de plens regen.

3 (duitse) motoren op de vluchtstrook, maar even gestopt om te zien of ik kon helpen.
1 Buell met transparant blauwe covers en zadel eraf....

(mini) Steek zekering stuk.... helaas, daar kon ik 'm niet mee helpen. bovendien, waarschijnlijk kortsluiting (door de regen/opspattend water)
 
een grote puinhoop hier in tilburg centrum met het verkeer, zelfs met de motor, ivm wegafsluitingen wegens festival van het levenslied
 
Ook niet mijn ideaal, maar het zien van een BMW R1200RT zal bij velen het maagzuur het maagzuur doen opborrelen.
het maagzuur het maagzuur opborrelen???? dubbelzinnig bedoeld of..? en waarom zou dat moeten ik sta tenminste netjes te wachten tot ik er zeker van dat ik er wel langs kan via de normale openbare weg
 
...
2 rijbanan in elke richting? Nee, dat worden er 4 in de ene, en 2 in de andere, ook al is 2+2 4, en niet 6, zij maken er dat wel van.
Maar in de stedelijke gebieden en de streken eromheen worden steeds meer de regels toegepast, dus de "fun" is er wel een beetje vanaf :+
...
Zoals een taxichauffeur in Indonesië me ooit zei: "The lines are only a suggestion".
 
Het meest spannende vanochtend vroeg was een bestelbusje op de linkerbaan van de A20 van Kleinpolderplein naar Terbregseplein.
De bestuurder hield waarschijnlijk wegens de traject controle netjes zijn gaspedaal constant, met als gevolg dat door de glooiingen in het wegdek de snelheid varieerde tussen 70 en 85 km/u. Eenmaal voorbij de traject controle stoof het busje er vandoor.
Ik hoorde laatst Koos Spee verstandig opmerken: alle snelwegen in Nederland 120 km/u maken en uitzonderingen bij wegwerkzaamheden en ander ongemak op de matrix borden met een getal in ronde-rode rand aangeven. Weg met al die onduidelijke en doorstroom-beperkende fratsen.
 
Ik vind Koos Spee een enorme eikel maar hier heeft hij een goed punt.
Als je van enorme eikels houdt heb je er dus een vriend bij...

Koos is deskundig en vertelt geen poep, dat het allemaal niet in het straatje van menigeen past wil dus niet zeggen dat hij een hufter is. daarbè is ut fèn om naah hem te lùistere omdattie een maui dialect lult
 
Hij weet t allemaal zo eng goed brrrrrr,
Griezelig gewoon!
Ik kijk liever de reclame
 
Terug
Bovenaan Onderaan