Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Lennart en Miglowie,
Vrachtwagens zijn de leveranciers van onder andere ons dagelijks levensonderhoud.
Je hoeft er alleen maar voor naar de winkel, waar zij onze producten afleveren.

De chauffeurs van die vrachtwagens, werken onder grote tijdsdruk om alles op tijd af te leveren, werken van vroeg tot laat, voor vaak een modaal inkomen, of nog minder.

Dus als er weer eens een vrachtwagen bij je in de buurt rijdt, maak het de chauffeurs dan niet moeilijk en geef ze de ruimte, voor jouw spullen, die ze aan het afleveren zijn.


Ik heb nog niet zo lang geleden meegemaakt, dat ik er naast eentje reed, die zonder pardon naar links kwam. Gelukkig was de baan ernaast nog vrij. Ik heb ze ook regelmatig voor mijn neus, op plekken waar inhalen verboden is en zie ze af en toe zelfs op 3 baans stukken links rijden. Ze hebben de kunst van het files veroorzaken weer aardig onder de knie. En mijn geduld begint op te raken. Haast is geen excuus om als een wilde door het verkeer te gaan. Een rijschema kan ook te vol zitten.
 
Lennart en Miglowie,
Vrachtwagens zijn de leveranciers van onder andere ons dagelijks levensonderhoud.
Je hoeft er alleen maar voor naar de winkel, waar zij onze producten afleveren.

De chauffeurs van die vrachtwagens, werken onder grote tijdsdruk om alles op tijd af te leveren, werken van vroeg tot laat, voor vaak een modaal inkomen, of nog minder.

Dus als er weer eens een vrachtwagen bij je in de buurt rijdt, maak het de chauffeurs dan niet moeilijk en geef ze de ruimte, voor jouw spullen, die ze aan het afleveren zijn.
De ene chauffeur is de andere niet. Zie vaak op de A4/A15/A20 vrachtwagens chauffeurs die ineens een andere vrachtwagen perse met alle geweld met een minieme snelheidsverschil inhalen en denken dat die rijdende broodtrommels maar ff moeten afremmen voor ze of zoiets. Of zonder knipperlichten willen invoegen waar die oh zo irritante koektrommels net rijden.. En je hebt ze die netjes rijden en netjes hun beurt afwachten, maar mijn idee is dat die laatste een uitstervend ras is... Tijdsdruk is geen excuus of reden om als een ongetrainde kamikaze piloot een 40-tonner tegen auto's of motoren aan te drukken daar waar het niet kan of moet of wil.
 
Ja..ja...vanuit gefrustreerde, geïrriteerde en gehaaste, ike..ike..ike...wil eerst, ingeblikten point of view })
 
Net een absje op de A1
Rij op de rechter aan, van een oprit na een tankstation komen een vrachtwagen en erachter een auto, rijden zo'n 40 km/u
Nog voor de blok marketing begint, schiet de auto achter de vrachtwagen weg, direct naar de linker baan, maar geeft niet veel gas, kan dus niet naar links, blijf dus op mijn baan, zit ik bijna ter hoogte van achterbumper vrachtwagen voegt die in met 50 km/u
Abs en claxon zorgden dat vrachtauto terug naar rechts ging, en auto even serieus gas gaf


Ach, het ging weer goed (bedankt de engel even)
 
Ik vermoed A7 Groningen - Nieuweschans gezien het feit dat die weg waar hij/zij die 2 jochies tegen kwam vlakbij Roden is. Leuk stukkie weg A7, vooral tussen Winschoten en Nieuweschans, lekker rustig kan je flink doorkachelen op de plof.

Nee, A6 bij Lelystad. Maar de jochies stonden inderdaad in Roden (dichtbij Groningen).

@BMW-Wouter, ik snap je vraag niet?!
 
[..] En je hebt ze die netjes rijden en netjes hun beurt afwachten, maar mijn idee is dat die laatste een uitstervend ras is...
Vaak kun je die rassen onderscheiden middels de kleuren van de kentekenplaat, zelfs al is het 'Jansen' en 'Dijkstra' namen. Die chauffeurs krijgen in een maand wat jij in minder dan een week verdient, en dat met zo'n beetje het dubbele aantal gewerkte uren. De trailers zijn dan uiteraard wel op Nederlands kenteken geregistreerd dus al te veel valt het niet op. Ik werk al jaren in de logistiek en als je je mensen eerlijk betaalt dan behoud je de goede mensen, en de minder goede mensen gaan hun best doen om beter te worden.
 
Lennart en Miglowie,
Vrachtwagens zijn de leveranciers van onder andere ons dagelijks levensonderhoud.
Je hoeft er alleen maar voor naar de winkel, waar zij onze producten afleveren.

De chauffeurs van die vrachtwagens, werken onder grote tijdsdruk om alles op tijd af te leveren, werken van vroeg tot laat, voor vaak een modaal inkomen, of nog minder.

Dus als er weer eens een vrachtwagen bij je in de buurt rijdt, maak het de chauffeurs dan niet moeilijk en geef ze de ruimte, voor jouw spullen, die ze aan het afleveren zijn.

I know, ik ben chauffeur ;-) Wilde aangeven dat ik me vanavond met de vrachtwagen ineens realiseerde dat ik het lastig vond om in te schatten hoever de motor weg was en hoe hard de motor reed door het onrustige beeld van 1 lamp op die motor en de auto's erachter. Ik had plenty ruimte in principe, de voorganger reed 80 en ik 85, dan ben je er in een mum voorbij, maar desalniettemin is het met een auto met 2 koplampen makkelijker in te schatten hoe snel hij dichterbij komt en of hij normaal kan afremmen of een noodstop moet doen.
 
Ja..ja...vanuit gefrustreerde, geïrriteerde en gehaaste, ike..ike..ike...wil eerst, ingeblikten vrachtwagenchauffeurs point of view })

Net zo waar...


Op een snelweg waar je 130 mag iemand afsnijden, vervolgens met 86km/h 8 kilometer lang links blijven rijden omdat er drie vrachtwagens achter elkaar ingehaald moeten worden en daarmee talloze andere weggebruikers ophouden die ook voor een normaal loon een lange dag achter de rug hebben en na hun werk naar huis willen. Vervolgens de 'witte platen' de schuld geven dat ze aso zijn en dan niet begrijpen dat een automobilist hier gefrustreerd, geirriteerd en gehaast van wordt.

En nee, 8kilometer lang is geen overdrijving, gebeurde me gisteren nog. Welkom op de A29/A4, waar het (helaas) elke dag vrachtwageninhaalparadijs is.
 
Nee, A6 bij Lelystad. Maar de jochies stonden inderdaad in Roden (dichtbij Groningen).

@BMW-Wouter, ik snap je vraag niet?!
Jij geeft ruiterlijk toe dat je 150 km/u reed ergens in Nederland (dat ik afkort tot NL) en ik vraag heel hypocriet (aangegeven met een passende smiley) waar dat mag in Nederland.
Mijn geveinsde gedrag geeft aan dat ik drommels goed weet dat ook ik, en aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid velen met mij, regelmatig de wegenverkeerswet overtreed.
 
Net zo waar...


Op een snelweg waar je 130 mag iemand afsnijden, vervolgens met 86km/h 8 kilometer lang links blijven rijden omdat er drie vrachtwagens achter elkaar ingehaald moeten worden en daarmee talloze andere weggebruikers ophouden die ook voor een normaal loon een lange dag achter de rug hebben en na hun werk naar huis willen. Vervolgens de 'witte platen' de schuld geven dat ze aso zijn en dan niet begrijpen dat een automobilist hier gefrustreerd, geirriteerd en gehaast van wordt.

En nee, 8kilometer lang is geen overdrijving, gebeurde me gisteren nog. Welkom op de A29/A4, waar het (helaas) elke dag vrachtwageninhaalparadijs is.
Ik begrijp echt wel wat je bedoelt, het verkeer is een individualistisch geheel waar menselijke emotioneel gedrag de situatie bepaalt.

Het is dat aan de meeste verkeersregels gevolgen zitten, als deze niet opgevolgd worden, anders zou het heel stil worden op de weg.

Het moeilijkste gedrag in het verkeer is, acceptatie en je aanpassen aan de situatie, jezelf in een andere verkeersdeelnemer verplaatsen.

Het wordt steeds drukker op de weg, veel wegwerkzaamheden, veel oponthoud en weinig begrip, inzicht en acceptatie.
 
Lennart en Miglowie,
Vrachtwagens zijn de leveranciers van onder andere ons dagelijks levensonderhoud.
Je hoeft er alleen maar voor naar de winkel, waar zij onze producten afleveren.

De chauffeurs van die vrachtwagens, werken onder grote tijdsdruk om alles op tijd af te leveren, werken van vroeg tot laat, voor vaak een modaal inkomen, of nog minder.

Dus als er weer eens een vrachtwagen bij je in de buurt rijdt, maak het de chauffeurs dan niet moeilijk en geef ze de ruimte, voor jouw spullen, die ze aan het afleveren zijn.

Er zijn er niet veel die dat begrijpen. De tering over het gedrag van een vrachtwagenchauffeur hebben en dan kankeren dat de post te laat is... Ik kan geen respect hebben voor disrespect. Ik haal liever een LKW in na een linksrechtslinks knippertje en een handje bij het raam dan met een dollemansactie... Trouwens, moet je es kijken wat een ruimte je hebt nadat 2 LKW's elkaar ingehaald hebben :)
Ik dacht zelf trouwens dat verkeer 99 % anticiperen is, zou ik er daarom al 40 jaar opzitten? Op een lege rijksweg kan je 2 vrachtwagens met 15 meter er tussen niet inhalen met 160
 
Om op de vrachtwagen discussie in te haken, vanmorgen vroeg invoegen op de a50 met de auto. Vrachtwagen rijdt voor me en geeft flink gas om snelheid te maken, ik hou netjes een meter of 15-20 afstand zodat ik altijd wat ruimte heb. Meneer in de Volvo achter me was het daar niet zo mee eens, afin. We naderen dus het stuk van de invoegstrook, de andere meneer in de vrachtwagen op de snelweg had ons gezien en gaat netjes naar links om ruimte te maken voor zijn collega. Er reed verder niets op de snelweg achter ons.

Meneer met de Volvo zag ruimte, gaat over het puntstuk heen gaat mij voorbij en de vrachtwagen voor me terwijl die eigenlijk al aan het invoegen was en ook de chauffeur die links reed. Wat een achterlijke debiel zeg, dat je niet eens een half minuutje de tijd hebt om iedereen rustig te laten invoegen. Allebei de vrachtwagenchauffeurs gaven ook een welverdiend gelijktijdig claxonconcert.

Ik haal dus vervolgens de vrachtwagens in, om meneer in de Volvo een minuut of 5 later tegen te komen in het verkeer. Goh, daar ben je veel mee opgeschoten.
 
Mijn vader heeft ooit op zijn Berini een leunstoel vervoerd: op zijn aangeven heeft de verkoper het ding ondersteboven, met de rugleuning naar achteren op mijn vaders hoofd geplaats, 1 hand aan een armleuning, 1 hand om gas te geven en te remmen.

Gister mijn duikfles verkocht, 12 liter, ongeveer een meter hoog en een kleine 20kg. Koper kwam hem ophalen op de motor, niet alleen een komisch gezicht. Maar zeker met de druk van ongeveer 200bar die in de fles aanwezig was, een levensgevaarlijk projectiel. Meneer vervoerde wel vaker dit soort dingen op zijn XJ900 Diversion.. Zelf rijd ik nog niet zo lang, maar als er veel of grote spullen mee moeten pak ik de auto wel.
 
Misschien was de fles bedoeld als extra boost? Even snel opentrekken voor een inhaalactie?
Nee zo'n ding op de motor vervoeren lijkt me niet zo'n strak plan. _O-
 
Om op de vrachtwagen discussie in te haken, vanmorgen vroeg invoegen op de a50 met de auto. Vrachtwagen rijdt voor me en geeft flink gas om snelheid te maken, ik hou netjes een meter of 15-20 afstand zodat ik altijd wat ruimte heb. Meneer in de Volvo achter me was het daar niet zo mee eens, afin. We naderen dus het stuk van de invoegstrook, de andere meneer in de vrachtwagen op de snelweg had ons gezien en gaat netjes naar links om ruimte te maken voor zijn collega. Er reed verder niets op de snelweg achter ons.

Meneer met de Volvo zag ruimte, gaat over het puntstuk heen gaat mij voorbij en de vrachtwagen voor me terwijl die eigenlijk al aan het invoegen was en ook de chauffeur die links reed. Wat een achterlijke debiel zeg, dat je niet eens een half minuutje de tijd hebt om iedereen rustig te laten invoegen. Allebei de vrachtwagenchauffeurs gaven ook een welverdiend gelijktijdig claxonconcert.

Ik haal dus vervolgens de vrachtwagens in, om meneer in de Volvo een minuut of 5 later tegen te komen in het verkeer. Goh, daar ben je veel mee opgeschoten.
Die kom je wel vaker tegen. Zoals ook bijvoorbeeld op de A 12 bij delft die samenkomt met de A4 (knooppunt Ypenburg Google Maps ) Daar moet je 3 stroken naar rechts om uit te voegen naar Ypenburg, Audi en Volvo MOETEN er met 140 rechts voorbij. Da's dus pech want ik ga gewoon naar rechts (in blik, motor is gas erop), dus hebben ze een probleem dat ze zelf op mogen lossen met claxon en ABS. Doe ik het fout omdat hun te hard rijden en rechts inhalen???
 
Die kom je wel vaker tegen. Zoals ook bijvoorbeeld op de A 12 bij delft die samenkomt met de A4 (knooppunt Ypenburg Google Maps ) Daar moet je 3 stroken naar rechts om uit te voegen naar Ypenburg, Audi en Volvo MOETEN er met 140 rechts voorbij. Da's dus pech want ik ga gewoon naar rechts (in blik, motor is gas erop), dus hebben ze een probleem dat ze zelf op mogen lossen met claxon en ABS. Doe ik het fout omdat hun te hard rijden en rechts inhalen???

Ja wij zijn fout, want zij hebben haast en hebben een functie met een veel te lange Engelse naam. Dan mag je je als hufter gedragen :+.

Was vergeten om de locatie toe te voegen, het was hiero : 51°47'17.0"N 5°39'11.0"E . Je maakt het mee als je een keer je collega gaat ophalen.
 
Dat ze spullen afleveren voor het dagelijks levensonderhoud is een drogargument en in het geheel niet ter zaken.
Moeten we dan ook een onderscheid maken tussen wat ze vervoeren? Verse groente heeft voorrang terwijl ijzeren balken wel even kunnen wachten.

Artsen, verplegers, brandweerlieden en andere hulpverleners verlenen een dienst waarbij het gaat om levensbelang. Mogen die zich dan nog asocialer in het verkeer gedragen en gelden voor hen dan helemaal geen verkeersregels?

Als iedereen zich nu eens gewoon aan de afgesproken regels zou houden en zich niet belangrijker zou vinden dan een ander dan zou het een stuk beter werken dan met een zogenaamd misplaatst sociaal gedrag.
Alle weggebruiker dienen zich aan de verkeersregels te houden, er zijn geen uitzonderingen voor, welke vrachtwagenchauffeur met welke lading, dan ook.

Hulpverleners hebben als “voorrangsvoertuig” wettelijke uitzonderingen.

Wat mijn bijdrage aan deze discussie betreft, pleit ik voor “rekening houden met verkeersdeelnemers” in het verkeer omdat dit door de meeste (automobilisten) verkeersdeelnemers niet gedaan wordt, vanuit eigenbelang en kortzichtigheid.
 
T is ook wel een feit dat t nu weer veel drukker is nu t financieel weer beter gaat , en dat maakt het er op de weg ook niet gezelliger op,iedereen heeft weer haast!
alleen hier zitten de perfecte weggebruikers ;),ik hoor daar niet bij :N
 
Het is geen drogreden. Als wij geen spullen wilden hebben zouden er geen vrachtwagens rijden, zo simpel is het nu eenmaal. Helaas is het systeem zo inefficiënt dat de vrachtwagens leeg naar hun laadpunt rijden en ook weer leeg naar hun thuisbasis. Ik schat dat 1/3 tot de helft van de vrachtwagen leeg rondrijden. Dat is natuurlijk zonde van de energie en de ruimte. Het zou enorm schelen als vrachtwagens niet door contracten maar door een beurs gevuld zouden worden.

Maar je kan natuurlijk het vrachtverkeer de schuld geven. Maar dat is het minste probleem. Die jongens rijden meestal rustig op de rechterbaan. Het is gewoon verschrikkelijk druk op de weg. Dan heb je bossen zombies die net onder de max snelheid op de middelste baan blijven hangen. En lease bakken die constant op de linker baan door drukken.
Als iedereen gewoon rechts zou houden en een beetje rekening met elkaar hield zou het al veel beter gaan. En je vooral nergens aan ergeren. Als je niet in de file wil staan moet je niet in een auto stappen
 
Terug
Bovenaan Onderaan