Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ja je hebt gelijk. Het punt dat ik wilde maken was ( en als motorrijder weet je dat zeker ook) dat veel automobilisten eens ze in hun blikken doos zitten zich gedragen als asociale klootzakken lichaamsdelen met een gemiddeld iq van een bloemkool rotsblok. Met alle gevolgen voor minder beschermde weggebruikers. Eens ze in hun beschermde kooi zitten telt de ander niet meer mee. Het was zeker niet mijn intentie om mensen met een verstandelijke beperking te viseren. Maar je hebt zeker gelijk als ik mijn punt ook had kunnen maken op een andere manier.
Waarvoor dus mijn excuses.
Ik zit al jaren te hopen op een "heterdaadje" zo'n snel zelfingenomen mens dat eerst voordringt, me de weg afsnijdt of het leven onzeker maakt, en even later als leverancier met mooie praatjes mij iets probeert te verkopen: mooi geen deal dus waarvan ik dat mens graag de onderbouwing zal laten weten.
Gelukkig heb ik blijkbaar met allemaal nette mensen als leverancier te maken.
 
Vanochtend ingeblikt weer een ultiem zielige inhalende vrachtwagenchauffeur op de A12 die z'n knipper aanzette voor m'n neus en rustig zijn moordwapen naar links duwde waar ik met 115 opaf kwam. Claxoneren werkt ook niet, ik kreeg toen ik ervoor zat nog wel twee keer groot licht geseind, maar ik begrijp die code niet. Is dat een "sorry" van zo'n trucker of is het wat anders?

Wat bezielt die mongolen?
Dit had ik gisteren ook ongeveer in het blik. Amersfoort-Utrecht, driebaans, VMax 130 en dat tik ik dan ook aan. Op de derde rijstrook rijden twee vrachtwagens achter elkaar, ik rijd op de tweede rijstrook want die is helemaal leeg. Dan gaat mijn motorrijdersinstinct al werken, 'wat nou als...'. En ja hoor, een vrachtwagen naar de tweede strook, uiteraard eerst de beweging inzetten en daarna pas richting aangeven, best kort voordat ik bij hem ben. Voorbereid dus ik wist al dat ik naar links kon uitwijken. Het was niet in een bocht dus de chauffeur had mij aan kunnen zien komen als hij goed had gespiegeld.

Niks ten nadele aan chauffeurs overigens, de mannen draaien over het algemeen lange dagen en dan kan er altijd iets gemist worden.

Vandaag reed ik met een 130 GPS snelheid op diezelfde snelweg, op de eerste rijstrook lekker alle 110-gangers voorbij. Komt er ineens een Volvo met een bloedsnelheid aanzetten, dat moet zeker 170 zijn geweest. Ik heb rustig op de eerste rijstrook gewacht tot ik hem veilig ruimte kon geven zonder mijn cruise control los te halen maar toen hij mij voorbij was reden er nog een weetikhoeveel auto's voor en kwam hij geen meter verder.

Op de A28 rijden er trouwens wel heeel veel mensen flink te hard.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op de A9, Gaasperdammerweg ri A1 (Almere-Amersfoort) voor het eerst een Zero (elektrische motor) gezien. Bestuurder haalde mij in en stuurde richting de wisselstrook ri Almere.
 
Waarvoor dus mijn excuses.

No sweat. T'is niet dat ik ineens de moraalridder ga uithangen maar het kan kwetsend overkomen bij mensen die wel met zwakzinnigen, geestelijke dan wel lichamelijk gehandicapte personen dagelijks te maken hebben.

Wel leuk trouwens, toen ik mijn motor samen met vrouw en dochter ging bewonderen stond er 1 bij met een grijns van oor tot oor... vooral toen ze doorhad dat er een radio en cd speler op mijn motor zit! Eerste ritje achterop heeft ze al gemaakt en ze heeft ervan genoten (wat te merken is bij mijn dochter vanwege het vele gepraat met de helm op onderweg).
 
No sweat. T'is niet dat ik ineens de moraalridder ga uithangen maar het kan kwetsend overkomen bij mensen die wel met zwakzinnigen, geestelijke dan wel lichamelijk gehandicapte personen dagelijks te maken hebben.

Wel leuk trouwens, toen ik mijn motor samen met vrouw en dochter ging bewonderen stond er 1 bij met een grijns van oor tot oor... vooral toen ze doorhad dat er een radio en cd speler op mijn motor zit! Eerste ritje achterop heeft ze al gemaakt en ze heeft ervan genoten (wat te merken is bij mijn dochter vanwege het vele gepraat met de helm op onderweg).
wel sweat :) Je hoeft jezelf niet te rechtvaardigen, je had gelijk om mij effe er op te wijzen dat het bij u zo overkwam. Het was zeker niet mijn bedoeling om te kwetsen, maar ik moet opletten om niet te lichtzinnig om te springen met hoe ik mij soms uitdruk.
Fijn dat je dochter mee kan genieten van je motor. Helaas kan ik de mijne niet overtuigen om eens een ritje mee te maken, ze heeft te veel schrik achterop dat ding.
 
Maandagavond even een foutje gemaakt tijdens het rijden. Ik reed op de snelweg en zag een auto links rijden, heel de rechterbaan was vrij. Na wat overwegen besloten gebruik te maken van de rechterbaan om mijn reis op mijn tempo voort te zetten. Heb mevrouw (rustig) rechts gepasseerd en toen ik haar voorbij was naderde ik een rechts rijdende vrachtwagen, dus knipperlicht aan en naar links gegaan. Begint mevrouw ineens druk met groot licht te seinen (waarschijnlijk had ze toen pas door dat ze rechts gepasseerd was). Dus ik strek mijn linkerarm even opzij om te gebaren dat zij toch echt (verkeerd) links reed, kreeg ik volop de wind op mijn arm (ik reed ong 150) en dat deed pijn :')

Gister 2 jochies blij gemaakt die hierop stonden. Toen ik langs reed stonden ze uitgebreid naar me te zwaaien. 10 minuten later moest ik er weer langs en toen stonden ze er nog. Heb ze op hun verzoek even gegroet met wat geluid, waarop ze helemaal begonnen te springen. Geweldig!
 
Laatst bewerkt:
Er werd vanmiddag een gs voor mijn neus getorpedeerd op een turbo rotonde op de n244 bij de purmer , kon niet precies zien wat er gebeurde maar het leek erop dat ie in zijn zij geraakt werd door een bmwkoekblik..... Kon zelf niet stoppen maar de bestuurder zat ieder geval rechtop is wel ambu bij geweest zag ik op 112 meldingen
 
Maandagavond even een foutje gemaakt tijdens het rijden. Ik reed op de snelweg en zag een auto links rijden, heel de rechterbaan was vrij. Na wat overwegen besloten gebruik te maken van de rechterbaan om mijn reis op mijn tempo voort te zetten. Heb mevrouw (rustig) rechts gepasseerd en toen ik haar voorbij was naderde ik een rechts rijdende vrachtwagen, dus knipperlicht aan en naar links gegaan. Begint mevrouw ineens druk met groot licht te seinen (waarschijnlijk had ze toen pas door dat ze rechts gepasseerd was). Dus ik strek mijn linkerarm even opzij om te gebaren dat zij toch echt (verkeerd) links reed, kreeg ik volop de wind op mijn arm (ik reed ong 150) en dat deed pijn :')

Gister 2 jochies blij gemaakt die hierop stonden. Toen ik langs reed stonden ze uitgebreid naar me te zwaaien. 10 minuten later moest ik er weer langs en toen stonden ze er nog. Heb ze op hun verzoek even gegroet met wat geluid, waarop ze helemaal begonnen te springen. Geweldig!
Waar mag je 150 in NL? O-)
 
wel sweat :) Je hoeft jezelf niet te rechtvaardigen, je had gelijk om mij effe er op te wijzen dat het bij u zo overkwam. Het was zeker niet mijn bedoeling om te kwetsen, maar ik moet opletten om niet te lichtzinnig om te springen met hoe ik mij soms uitdruk.
Fijn dat je dochter mee kan genieten van je motor. Helaas kan ik de mijne niet overtuigen om eens een ritje mee te maken, ze heeft te veel schrik achterop dat ding.
Thanks Patje!

Voor ons is bij onze dochter het vele praten een signaal dat ze het naar haar zin heeft en haar omgeving en de mensen in die omgeving vertrouwd. Door haar verstandelijke beperking heeft ze een laag empathisch vermogen waardoor ze eerst nogal de kat uit de boom kijkt. Voelt het voor haar goed aan en raakt ze vertrouwd met haar omgeving, de mensen, de situatie dan praat ze je de oren van je kop af. Wat trouwens zeer goed te doen is op de motor tijdens het toeren met rijwind langs de helm (scherm omhoog) en helm op en je dochter achterop met helm op die aan het kwebbelen is. Ben al aan het kijken naar een bluetooth intercom setje :) .
 
Waar mag je 150 in NL? O-)
Ik vermoed A7 Groningen - Nieuweschans gezien het feit dat die weg waar hij/zij die 2 jochies tegen kwam vlakbij Roden is. Leuk stukkie weg A7, vooral tussen Winschoten en Nieuweschans, lekker rustig kan je flink doorkachelen op de plof.
 
Er werd vanmiddag een gs voor mijn neus getorpedeerd op een turbo rotonde op de n244 bij de purmer , kon niet precies zien wat er gebeurde maar het leek erop dat ie in zijn zij geraakt werd door een bmwkoekblik..... Kon zelf niet stoppen maar de bestuurder zat ieder geval rechtop is wel ambu bij geweest zag ik op 112 meldingen
Spierpijn komt nog wel.
 
Held! :}

Toevallig zelf ook vorige week gezien, hebben overal schijt aan die kut Fransen. Politie met zwaailichten komt aan, vlak ervoor ramt een vrachtwagen em naar de linkerbaan, snijdt de politie af en doet er ruim een minuut over om zo langzaam mogelijk de andere vrachtwagen in te halen :N
Gezien de bijrijder van de politie een telefoon en boekje tevoorschijn pakte vermoed ik dat de vrachtwagenchaffeur heel veel spijt van zn actie gaat krijgen.
 
Vanmiddag op de A7 van Purmerend naar Zaandam. Een motorrijder met een plaat hout op z'n rug! Zag er leuk uit maar zal niet zo lekker rijden denk ik.
Mijn vader heeft ooit op zijn Berini een leunstoel vervoerd: op zijn aangeven heeft de verkoper het ding ondersteboven, met de rugleuning naar achteren op mijn vaders hoofd geplaats, 1 hand aan een armleuning, 1 hand om gas te geven en te remmen.
 
2 koplampen compleet met metalen bevestigingsframes, plastic grill en de plastic grill delen om de koplampen heen van een oude volvo 242 dus feitelijk het complete gedeelte tussen motorkap en bumper meenemen op de motor gaat ook prima. Beetje in mijn jas enz.
 
Ik zag vandaag een motorrijder op zo'n 1 meter afstand achter een vrachtwagen rijden op de A28. Ik snap dat je dan lekker uit de wind zit maar de vrachtwagenchauffeur heeft geen idee dat jij daar zit en je kan totaal niet anticiperen. Niet slim. Als je windbescherming wilt dan moet je niet op een racer zitten.
Jah zoiets ook gezien op de A4 tussen de Benelux en Kethel tunnel begin van de week. Op minder dan een halve vrachtwagen lengte achter een 40-tonner hangen. En die zat niet op een racer.
 
Vanochtend ingeblikt weer een ultiem zielige inhalende vrachtwagenchauffeur op de A12 die z'n knipper aanzette voor m'n neus en rustig zijn moordwapen naar links duwde waar ik met 115 opaf kwam. Claxoneren werkt ook niet, ik kreeg toen ik ervoor zat nog wel twee keer groot licht geseind, maar ik begrijp die code niet. Is dat een "sorry" van zo'n trucker of is het wat anders?

Wat bezielt die mongolen?

Ik rijd voornamelijk 's middags en 's avonds en wilde eerder vanavond een vrachtwagen inhalen, waarbij ik een lamp zag en me afvroeg of het een auto was met een kapotte koplamp of een motor, maar sowieso vond ik het heel lastig in te schatten of ik de motor zou hinderen of niet. Ik zag namelijk 1 felle lamp en een wat minder fel, wat dus van de auto die achter de motor reed bleek te zijn.
 
Lennart en Miglowie,
Vrachtwagens zijn de leveranciers van onder andere ons dagelijks levensonderhoud.
Je hoeft er alleen maar voor naar de winkel, waar zij onze producten afleveren.

De chauffeurs van die vrachtwagens, werken onder grote tijdsdruk om alles op tijd af te leveren, werken van vroeg tot laat, voor vaak een modaal inkomen, of nog minder.

Dus als er weer eens een vrachtwagen bij je in de buurt rijdt, maak het de chauffeurs dan niet moeilijk en geef ze de ruimte, voor jouw spullen, die ze aan het afleveren zijn.
 
Dat doe ik, zoals gezegd maak ik altijd extra ruimte voor vrachtwagens bijvoorbeeld met invoegen of manoeuvres, maar ik heb geen respect voor van die kansloze inhaalacties op de snelweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan