Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het is mij opgevallen dat auto's die ook je gemiddelde snelheid kunnen tonen dit zeer nauwkeurig doen. Dan zet ik de cruise bijvoorbeeld op 110, reset ik de gemiddelde snelheid, die dan op een gegeven moment +/- 103 aangeeft.

Ook reset ik vaak de gem. snelheid als ik een trajectcontrole inrijd als ik file verwacht. Dan kan ik na de file gewoon doorknallen zolang ik maar rekening houd met de gemiddelde snelheid :t
 
Je kan makkelijk 10kmh op je teller te snel rijden over traject controles. Rij regelmatig langs de controles op de a20 en 13 met 90 op de teller lekker op mn gemak iedereen voorbij en nog nooit een boete gehad.
Geloof dat een politiewoordvoerder zelf ooit heeft gezegd dat ze pas een overtreding registreren vanaf 88 echt km's. Eerst gaat er 5kmh vanaf ter correctie en dan pas een boete vanaf 3km te hard
Dat klopt niet: ik heb diverse bekeuringen voor 1 km/u te snel na correctie, waar 100 of 130 toegestaan. De toegepaste correctie hangt sowieso af van de gemeten snelheid.
Mijn 100 is sneller dan jouw 100. :+ _O-
En dat klopt (waarschijnlijk) wel _O-. Mijn Triumph (evenals de eerdere Yamaha's) gaven steevast een 10% hogere snelheid aan dan er werd gereden. Bij de KTM is die afwijking ongeveer 5%. Daarentegen zijn huidige BMW, maar ook het Mercedes koekblik, uiterst nauwkeurig: afwijking zal hooguit 1% zijn. Iets om rekening mee te houden als je regelmatig van voertuig wisselt.
 
Dat klopt niet: ik heb diverse bekeuringen voor 1 km/u te snel na correctie, waar 100 of 130 toegestaan. De toegepaste correctie hangt sowieso af van de gemeten snelheid.
Maar was dat een mobiele flitser of traject controle ;)

Bij mn vorige auto liep de teller al helemaal verkeerd...als de GPS 268kmh aangaf bleef de teller maar hangen rond de 190kmh

Ok de teller ging ook maar tot 180_O-
 
In het instructieboekje van mijn Ducatí staat: "Het instrumentenpaneel ontvangt informatie over de reële snelheid en geeft een waarde die 5% hoger is.":+
 
Play shitty games, win shitty prizes:

aKhPC3Q.jpg


Motor + sneeuw/ijs = :N
Nouja, leer ik het ook wel eens, de motor weer rechtzetten. Had hulp nodig van 2 andere personen. Superzwaar dat ding, en de sneeuw helpt ook niet mee (behalve bij het beschermen van de zijkappen natuurlijk ;))
 
Play shitty games, win shitty prizes:

aKhPC3Q.jpg


Motor + sneeuw/ijs = :N
Nouja, leer ik het ook wel eens, de motor weer rechtzetten. Had hulp nodig van 2 andere personen. Superzwaar dat ding, en de sneeuw helpt ook niet mee (behalve bij het beschermen van de zijkappen natuurlijk ;))

Ouch...
Persoonlijke schade is hopelijk beperkt gebleven tot jouw ego?
 
Haha, ik kan er nog mee lachen hoor, wel imagoschade gelopen, voor de rest klein schrammetje aan mijn hand.
Schade aan de motor valt echt goed mee.
Niets aan de kappen, bar end beetje bekrast, reservoirdopje bekrast, dat voetsteunboutje gebogen en m'n tankdop eraf gebroken (had een tankkoffer erop, die is eraf gebroken dus).
Nu, 12 euro verder bij Ali koop je een nieuwe tankdop, verwissel de slotjes en gaan met die banaan :)
 
Play shitty games, win shitty prizes:

aKhPC3Q.jpg


Motor + sneeuw/ijs = :N
Nouja, leer ik het ook wel eens, de motor weer rechtzetten. Had hulp nodig van 2 andere personen. Superzwaar dat ding, en de sneeuw helpt ook niet mee (behalve bij het beschermen van de zijkappen natuurlijk ;))

Oef.... Beroerd:X Als je eerst een foto maakt denk ik zo dat het niet heel hard gegaan is en dat je zelf niks hebt! Hopelijk valt de rest ook mee.
 
Play shitty games, win shitty prizes:

aKhPC3Q.jpg


Motor + sneeuw/ijs = :N
Nouja, leer ik het ook wel eens, de motor weer rechtzetten. Had hulp nodig van 2 andere personen. Superzwaar dat ding, en de sneeuw helpt ook niet mee (behalve bij het beschermen van de zijkappen natuurlijk ;))
Ik zeg altijd dat motorrijden niet mogelijk is bij gladheid. Niemand gelooft dat totdat hij zelf op de grond ligt.:+
Iedereen denkt namelijk dat hij een uitzondering is.O-)
Gelukkig weinig schade.:t
 
Play shitty games, win shitty prizes:

Motor + sneeuw/ijs = :N
Nouja, leer ik het ook wel eens, de motor weer rechtzetten. Had hulp nodig van 2 andere personen. Superzwaar dat ding, en de sneeuw helpt ook niet mee (behalve bij het beschermen van de zijkappen natuurlijk ;))
Balen. |(
Maar hoe ben je die straat nu ingereden? Het lijkt wel een hele korte bocht. 8)7
 
@Worldbeater De motor was dan al een beetje verschoven verder van de paal. De paal raakte nét mijn tankkoffertje om de tankring van de tank te scheuren.
Was eens geluk hebben, anders zat er een mooie deuk in de tank of een mooie scheur in de topkuip.
Eventjes verder weg getrokken van de paal en op z'n zij naar de goot gesleurd om hem daar rechtop te zetten (gaat makkelijker dan bergop te duwen)
Videootje komt volgende week (denk ik) online, dan kan iedereen mijn gestuntel zien :)
 
Play shitty games, win shitty prizes:



Motor + sneeuw/ijs = :N
Nouja, leer ik het ook wel eens, de motor weer rechtzetten. Had hulp nodig van 2 andere personen. Superzwaar dat ding, en de sneeuw helpt ook niet mee (behalve bij het beschermen van de zijkappen natuurlijk ;))
Ja, schuin een stoeprandje op, dat gaat niet. En rechtop zetten is ook een drama, de motor glijdt weg in plaats van omhoog. Alle keren dat ik (in de winter) de motor neergelegd heb waren ook altijd van die stomme dingen. Je ziet door de sneeuw niet goed meer waar de goten en randen zitten.
 
@Worldbeater De motor was dan al een beetje verschoven verder van de paal. De paal raakte nét mijn tankkoffertje om de tankring van de tank te scheuren.
Was eens geluk hebben, anders zat er een mooie deuk in de tank of een mooie scheur in de topkuip.
Eventjes verder weg getrokken van de paal en op z'n zij naar de goot gesleurd om hem daar rechtop te zetten (gaat makkelijker dan bergop te duwen)
Videootje komt volgende week (denk ik) online, dan kan iedereen mijn gestuntel zien :)
Ik bedoel, vanaf welk punt ging je slippen? Een kwam je in of uit de straat? De bocht lijkt mij anders zo kort genomen?
En ik zie diepe bandensporen zonder slip of wheelspin?? :)

aKhPC3Q.jpg


Edit ik snap het al, je ging de stoep op. :X

Inderdaad mazzel met die paal. Al was het maar voor je hoofd.

Zo ben ik ook een keer gevallen in een nieuwbouwwijk.
Hadden ze voor het leuke een schuine verhoging voor de 'auto' parkeervakken gemaakt. 8)7

Ik was er nog nooit geweest en die verhoging lag natuurlijk onder de sneeuw.
Anders was ik er wel haaks op afgekomen met die (ook nog eens) leenmotor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan