Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik zou die accu gebruiken ipv een baksteen. Maar als ik je goed begrijp weegt die minder, dus wellicht minder effectief. ;)
 
Aangezien hier veel woon-werkrijders zitten (waaronder ikzelf :)): ik ben een topic gestart om een overzicht te krijgen van op welke plekken we nog de bekende trajectcontroletruc (scrabblewoord) kunnen uithalen. Bijdragen zijn welkom..

Trajectcontrole 2019
 
Vanochtend had ik ook zo'n auto achter mij te kleven. Tenminste tot dat ik bij een stoplicht weg reed met kwispelende achterkant. Daarna kreeg ik ruim de ruimte om me naar de snelweg te wanen. De snelweg en het laatste stukje naar mijn werk was overigens prima schoon. Warm bandje gaat als boter door de sneeuw. :)

Bekijk bijlage 1349771
Tsssk kijk die schaamranden joh! :N :+
 
Aangezien hier veel woon-werkrijders zitten (waaronder ikzelf :)): ik ben een topic gestart om een overzicht te krijgen van op welke plekken we nog de bekende trajectcontroletruc (scrabblewoord) kunnen uithalen. Bijdragen zijn welkom..

Trajectcontrole 2019
Hoe werkt die truc precies? Zó hard langs de flitser rijden dat er op de foto alleen een vage streep te zien is? })
 
Hoe werkt die truc precies? Zó hard langs de flitser rijden dat er op de foto alleen een vage streep te zien is? })

Je stop even op de snelweg, dan til je de motor over de detectielussen, dan vol gas verder. })
Nee je kan/kon bij sommige trajecten tussen de lussen doorrijden door ongeveer op de onderbroken lijn tussen de rijstroken te rijden. Ik heb het zelf nog nooit gegokt.
 
Je stop even op de snelweg, dan til je de motor over de detectielussen, dan vol gas verder. })
Nee je kan/kon bij sommige trajecten tussen de lussen doorrijden door ongeveer op de onderbroken lijn tussen de rijstroken te rijden. Ik heb het zelf nog nooit gegokt.
Dan moet je wel precies weten waar die lussen zitten en dat is wat mij betreft wel een probleem.
 
Nee joh, met een rotgang over de vluchtstrook. Daar liggen geen lussen!
Bij verreweg de meeste trajectcontroles - en zeker in de Randstad - zijn lussen doorgetrokken en praktisch niet meer te ontwijken. Dat is jaren geleden al aangepast, wss omdat menige motorrijder overal in de rondte toeterde hoe je zo'n installatie kon foppen. Voordeel is dat sommige maar zelden aanstaan, maar als die dingen aanstaan dan kan ontlopen met trucjes (anders dan je kentekenplaat demonteren) al een poosje niet meer. Volgens mij zijn er ook installaties die niet eens met lussen werken.
 
Laatst bewerkt:
Staan streepjes op de weg die de locatie van die lussen verraden. ;)
Die streepjes zijn er alleen maar om met jou op de foto vastgelegd te worden. In het begin stonden die streepjes nog niet op de wegbelijning aan weerszijden van iedere rijstrook, waardoor je een bon kon voorkomen door domweg het streepje dat er wél stond aan het zicht van de camera te onttrekken: je reed er overheen. Inmiddels zijn er dwarsstreepjes toegevoegd, dus staat er altijd wel eentje op de foto. Met de motor tegelijkertijd over zowel de wegbelijning links als de wegbelijning rechts rijden is immers nogal een opgave...
 
Laatst bewerkt:
Dus, ik heb een aantal keer op de A2 het geluk gehad dat de installatie niet aanstond? :?

Overigens heb ik het eens geprobeerd omdat Xtine het aankaartte in het 'wat ik vandaag heb meegemaakt' topic. Leek toch best aardig te werken.
 
Dus, ik heb een aantal keer op de A2 het geluk gehad dat de installatie niet aanstond? :?

Overigens heb ik het eens geprobeerd omdat Xtine het aankaartte in het 'wat ik vandaag heb meegemaakt' topic. Leek toch best aardig te werken.
Ik gok: ja, inderdaad. Want ik rij eigenlijk in elke trajectcontrole sneller dan toegestaan, zonder moeite te doen het ding te foppen, en ik ontvang maar heel zelden een bekeuring: A4, A12, A2, A10, en circa 40000 km per jaar.

In feite rij ik op praktisch alle autowegen en autosnelwegen waar dat kan, en vooropgesteld dat de verkeerssituatie het toelaat, sneller dan toegestaan. Niet omdat ik recalcitrant ben of zo nodig overal de snelste wil zijn, maar omdat het me beter in staat stelt regie te voeren over de voor mij veilige ruimte (ruimtekussen wordt dat weleens genoemd, oftewel waar rij ik ten opzichte van objecten die potentieel gevaarlijk zijn). Het snelheidsverschil met het overige verkeer is dan nooit gigantisch, waardoor bekeuringen nooit torenhoog zijn, en het per saldo mijn veiligheid alleen maar vergroot: ik heb ruimte om uit te wijken als dat moet, en ik heb niet onmiddellijk een auto in m'n nek als ik moet remmen.

De kosten van de incidentele bekeuringen accepteer ik gewoon: ik zie dat als een beetje extra belasting betalen in ruil voor iets meer veiligheid voor mij als Randstedelijke motorrijder (waar ik dan weer wel zelf voor moet zorgen, maar soit). Tja, zo werkt dat tegenwoordig kennelijk in NL. Het alternatief zou zijn dat er een keer intensief gehandhaafd zou gaan worden op bumperkleven, afleiding tijdens besturen van autootje, etc., maar dat is natuurlijk veel duurder en ingewikkelder, en sowieso kan ik dat niet beïnvloeden.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien voor vanmiddag (kans op) ijzel is voorspeld, met pijn in het hart toch maar de auto gepakt vandaag. Ik hoop niet dat ik er vanmiddag spijt van krijg als ik 3 uur doe over de rit naar huis...

Heenweg was iig niet bijzonder, afgezien van de enorme voorraad bumperklevers...
 
Aangezien voor vanmiddag (kans op) ijzel is voorspeld, met pijn in het hart toch maar de auto gepakt vandaag. Ik hoop niet dat ik er vanmiddag spijt van krijg als ik 3 uur doe over de rit naar huis...
Is wel de (weer)goden verzoeken he O-)

Alvast sterke...en veel geduld })
 
Aangezien voor vanmiddag (kans op) ijzel is voorspeld, met pijn in het hart toch maar de auto gepakt vandaag. Ik hoop niet dat ik er vanmiddag spijt van krijg als ik 3 uur doe over de rit naar huis...

Heenweg was iig niet bijzonder, afgezien van de enorme voorraad bumperklevers...
Met ijzel zal ook de auto je niet helpen :N
 
Je kan makkelijk 10kmh op je teller te snel rijden over traject controles. Rij regelmatig langs de controles op de a20 en 13 met 90 op de teller lekker op mn gemak iedereen voorbij en nog nooit een boete gehad.
Geloof dat een politiewoordvoerder zelf ooit heeft gezegd dat ze pas een overtreding registreren vanaf 88 echt km's. Eerst gaat er 5kmh vanaf ter correctie en dan pas een boete vanaf 3km te hard
 
zat er iets naast qua getallen (is ook al tijdje geleden), maar resultaat is hetzelfde

Dit betekent dat bij een maximum snelheid van 80 km/u wordt beboet vanaf een gemeten snelheid van 87 km/u (3 km/u correctie, 4 km/u marge).
Je kan dus makkelijk 90 op je teller rijden ;)
 
Met de auto zet ik (indien mogelijk) de cruisecontrole aan op 85 (als er 80 maar mag gereden worden, sóchtends is de A20 richting rotterdam meestal 100 km/u) bij de A13/A20.) Volgens de gps rijd ik dan daadwerkelijk 79. Heb ik nog wat speling indien nodig.

Op de motor rijd ik ook rond de 85 km/u in de traject controles bij normaal verkeer 8)7
 
Dat hangt nogal van de teller af. Mijn auto gaf ooit +/- 20km/u te weinig aan. Kwam ik achter doordat ik hem bij 100 op de cc zette en die vervolgens 120 aan gaf (ik vond al dat ik lekker doorreed :+). Na reparatie klopt die teller heel behoorlijk, ook bij 130.

Op m'n V-Strom rijd ik bij 110 op de teller precies 100... maar bij de ZRX rijd ik bij 100 op de teller ook echt ongeveer 100.
 
Terug
Bovenaan Onderaan