Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
:N
Activiteiten als "spelletje" en "terugpakken" maken het verkeer levensgevaarlijk ... |(

Nee dat links gaan staan en dan niet doortrekken, dat is lekker.
Laatst had ik er ook weer zoeen voor me, zij links voor me in d'r kleine tuf en hij met het kleine vrachtjekkertje naast me.
En nog om de hoek achter dat ding invoegen ipv even gas erop. |(

Die ben ik nog snel even volgas voorbij geschoten en ik was niet eens op de motor.
Vervolgens de kluwe achter me gelaten en met normale snelheid ingevoegd.

Terwijl ik vanochtend op de N44 tussen de file door probeerde te komen (was een gekkenhuis vanwege afgesloten a4) zat meneer met motorscooter achter me bijna op mijn achterwiel, :( en hij presteerde het ook nog om me zeer krap in te halen terwijl ik tussen de auto's door reed... Vervolgens ging ie verder tussen de file door met een gangetje van 60....

Idioot met haast |( :X

Laatst bewerkt:
Ik reed pas op een tweebaansweg in het midden de rij voor het verkeerslicht voorbij. Terwijl ik bijna vooraan ben springt hij op groen. Normaal gebeurd dat al niet vaak, maar meestal geef ik dan gas bij. Dat ziet er waarschijnlijk asociaal uit maar werkt altijd perfect. Nu dacht ik, goh, ik geef netjes richting aan en wacht geduldig, plek zat.....Zit er zo'n muts naast mij al grijnzend de hele tijd het gaatje dicht te rijden terwijl ik er tussen wil. Vond ze blijkbaar normaal. Zit er dan een steekje los bij zo iemand of wat....Iemand van de weg rijden op de motor met een auto. Koekoek...
Volgende keer weer gas bij dus...

Ik reed pas op een tweebaansweg in het midden de rij voor het verkeerslicht voorbij. Terwijl ik bijna vooraan ben springt hij op groen. Normaal gebeurd dat al niet vaak, maar meestal geef ik dan gas bij. Dat ziet er waarschijnlijk asociaal uit maar werkt altijd perfect. Nu dacht ik, goh, ik geef netjes richting aan en wacht geduldig, plek zat.....Zit er zo'n muts naast mij al grijnzend de hele tijd het gaatje dicht te rijden terwijl ik er tussen wil. Vond ze blijkbaar normaal. Zit er dan een steekje los bij zo iemand of wat....Iemand van de weg rijden op de motor met een auto. Koekoek...
Volgende keer weer gas bij dus...

Toevallig een blonde muts in een Mini Cooper met een íets te grote zonnebril? :X Zo ja, dan was het dezelfde die dat geintje vorige week bij mij flikte.

Toch is mijn ervaring dat je, als je ervan uitgaat dat in het verkeer iedereen gek is behalve jijzelf, meer ontspannen op de motor zit. Dat uitgangspunt helpt je namelijk om niet boos te worden, je niet op te winden, je niet te ergeren enz. Helaas helpt het niet tegen schrikreacties als zo'n gek je door zijn gedrag naar het leven staat, dat is dan wel weer zo. Maar boos worden? Als het moment er geschikt voor is kun je iemand nog 's een tip geven, maar verder laat ik het meestal maar zo.

Laatst bewerkt:
Vandaag bijna over een wieldop heen gereden.. Ding rolde over de snelweg van rechts naar links, ik reed op de linkerbaan. Auto voor me remde en reed er overheen, ik zat er eigenlijk te dicht achter maar raakte de dop gelukkig niet.

Had geen zin om de moraalridder uit te hangen, want ja.. wat kun je doen.. Maar ik stond echt op het punt iets te doen, te toeteren.. iets.. Denkend dat ik daarvoor misschien even had kunnen wijzen naar z'n telefoon en hem te gebaren dat ie 'm beter weg kan doen..
Maar eigenlijk dacht ik vooral.. Als ik die gek maar niet zelf een keer tegenkom op het verkeerde moment..
Gewoon toeteren als het nog rood is. ;)

Laatst bewerkt:
Toevallig een blonde muts in een Mini Cooper met een íets te grote zonnebril? :X Zo ja, dan was het dezelfde die dat geintje vorige week bij mij flikte.

Uh, het was op een N-weg in zoetermeer. Was wel een blonde muts, ook een mini cooper (zwart) maar geen grote zonnebril gezien. Maargoed, daar zijn er vast meer van. Het was gewoon geen logische reactie van haar omdat ik het juist volgens het boekje deed en stank voor dank kreeg. I hate it when that happens.....

Vandaag bijna over een wieldop heen gereden.. Ding rolde over de snelweg van rechts naar links, ik reed op de linkerbaan. Auto voor me remde en reed er overheen, ik zat er eigenlijk te dicht achter maar raakte de dop gelukkig niet.Gewoon toeteren als het nog rood is. ;)
Er gebeurt niets hoor als je er wel over heen rijdt. Alles wat lager is dan je voor as overheen. Alles wat hoger is ontwijken.
Tijd voor een VRO😀
Uitleg:

http://www.hansenwebsites.nl/Nieuwsbrieven LCVM/nieuwsbrief11.htm

Laatst bewerkt:
Ik stel voor dat iedereen een helmcam koopt en we eind van de week alle video's bij elkaar gooien en dan per week de idioot van de week kiezen. Is dat wat? :)

Er gebeurt niets hoor als je er wel over heen rijdt. Alles wat lager is dan je voor as overheen. Alles wat hoger is ontwijken.
Dat zal best maar toch doe ik het liever niet. Voor je het weet gaat het toch mis of heb je schade aan banden of wielen.

Laatst bewerkt:
Uh, het was op een N-weg in zoetermeer. Was wel een blonde muts, ook een mini cooper (zwart) maar geen grote zonnebril gezien. Maargoed, daar zijn er vast meer van. Het was gewoon geen logische reactie van haar omdat ik het juist volgens het boekje deed en stank voor dank kreeg. I hate it when that happens.....

Zou nog dezelfde kunnen zijn ook, ;) was bij mij op de N44 vlakbij Wassenaar.

Ik stel voor dat iedereen een helmcam koopt en we eind van de week alle video's bij elkaar gooien en dan per week de idioot van de week kiezen. Is dat wat? :)

Zou zelfs de idioot van de dag kunnen zijn, maar dat wordt wat veel en vaak van het goede ;)

Kwam vandaag weer twee idioten tegen in een bedrijfsbusje omdat 'k tijdens iedere rit wel een paar "busjes" tegenkom. 'k reed secundair en dat busje primair, links van me.
Je raad het al...busje kwam precies waar ik op dat moment reed, van primair naar secundair. De bijrijder zag mij, door zijn geopende raam, maar zei dat niet tegen z'n maat, de bestuurder, rijdt dus gewoon door. 'k had er een beetje genoeg van, van dat lompe, onbehouwen, ongeïnteresseerde weggedrag dat ik vol op m'n claxon ga staan, Janlul de bijrijders blijft me gewoon aan staan staren maar doordat het raam openstond hoorde de bestuurder me ook en ging toen toch maar vol op z'n rem staan. Dat viel dan alweer mee want meestal rijden ze door en 'k laat het natuurlijk niet op een aanrijding aankomen dus wijk dan altijd uit of maak desnoods een noodstop. Dit is het voordeel als je al weet wat er gaat gebeuren, 't zijn dus ook telkens dezelfde situaties door onoplettend, ongeïnteresseerd weggedrag. En ja, ik word daar ook wel eens moe van en geïrriteerd.

'k blijf ff naast het busje staan waar Butthead and Beavis inzaten. Zeg tegen Butthead, die bijrijder dus, of tie niet ff tegen z'n maat had kunnen zeggen dat er een motorrijder rechtdoor ging. Blijft tie sukkel me, uiteraard, met blik op oneindig en verstand op dubbel nul, aankijken, (zal geen rijbewijs hebben, maar alle (volwassen) weggebruikers weten echt wel dat rechtdoor eerst gaat) waarop Beavis, de bestuurder, iets slimmer bleek door zich toch maar te verontschuldigen dat tie me over het hoofd (van Butthead) (niet) had gezien.

Nou...eind goed al goed, 'k gaf een vriendelijk handzwaai gebaar en reed maar weer verder... :] tot de volgende "Idioot (Idioten) van de week" dan maar weer _O-

Laatst bewerkt:
helaas moet ik me hier nu melden. onderweg van school naar huis bijna een scooter in de zijkant gehad. dus normale actie van mij is gas los en claxon er op. zo gezegd zo gedaan en dacht daar is het klaar mee.
zo een 500 meter verderop stoplicht sta voorgesorteerd voor rechtdoor want moet gaan tanken wat na het stoplicht rechts light. maar wie is daar om verhaal te halen de scooter rijder. deze schold me blijkbaar met van alles vol waar ik niet veel van mee heb gekregen had namelijk oordoppen in.

na het tanken verder gegaan en op de snelweg Bert knuffel tegen gekomen die op schoot van een bestuurder zat. dus al met al geen leuk begin maar wel een leuk eind.

Dat zal best maar toch doe ik het liever niet. Voor je het weet gaat het toch mis of heb je schade aan banden of wielen.

Het gaat niet mis. Als je al bang voor een wieldop bent.....tijd voor een VRO inderdaad. :)
Je kunt beter in je hoofd hebben "Ik kan daar gewoon overheen" dan dat je twijfelt en gaat uitwijken.

Laatst bewerkt:
Vandaag ook nog een motoragent achter me gehad. Hij zat een beetje te drukken, dus ik ging rechts in mijn baan rijden en toen kwam ie voorbij. Had toen echter pas in de gaten dat het een motoragent was, in de spiegels is ie eigenlijk niet te herkennen.

Het gaat niet mis. Als je al bang voor een wieldop bent.....tijd voor een VRO inderdaad. :)
Je kunt beter in je hoofd hebben "Ik kan daar gewoon overheen" dan dat je twijfelt en gaat uitwijken.
Een VRO kan nooit kwaad nee. Ben niet bang, maar ik doe het toch liever niet.. Die link die je postte raad toch ook aan om uit te wijken indien mogelijk?

Goed, maar moet wel ff wachten tot mijn eindejaarsuitkering ... :/

Dan begin je met wat goedkopers, hier op het forum zijn ze lyrisch over de DJ4000 en SJ5000.

Ik heb in mijn auto een 720P cam hangen, op de motor een duurdere 1080P cam.
9 van de 10x heb ik ze dus mee/aan. Maar je moet ook even tijd hebben om het spul er tussenuit te knippen en te bewaren. Dus 'de idioot van de dag' is veel werk.

Dan begin je met wat goedkopers, hier op het forum zijn ze lyrisch over de DJ4000 en SJ5000.

9 van de 10x heb ik ze dus mee/aan. Maar je moet ook even tijd hebben om het spul er tussenuit te knippen en te bewaren. Dus 'de idioot van de dag' is veel werk.
idioot van de week dan maar? of een top 3 ?

Je kan ook gewoon opnames als gebruiken zonder dat je dat dan meteen die week gefilmd hebt natuurlijk :)

Maar wie wordt de jury om de beste te bepalen ? :P

Smartcutter :Y Werkt fantastisch en supersnel :)

Frame Accurate H.264 AVCHD Editor Without Re-Encoding

Laatst bewerkt:
Uitwijken indien mogelijk, maar niet uit angst :)
De schade is groter als je een ruk aan je stuur geeft om iets te ontwijken en je daardoor op je plaat gaat.

Terwijl ik vanochtend op de N44 tussen de file door probeerde te komen (was een gekkenhuis vanwege afgesloten a4) zat meneer met motorscooter achter me bijna op mijn achterwiel, :( en hij presteerde het ook nog om me zeer krap in te halen terwijl ik tussen de auto's door reed... Vervolgens ging ie verder tussen de file door met een gangetje van 60....

Idioot met haast |( :X

Zeker levensmoe petje zonder rijbewijs... :X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan