Ik stel voor dat iedereen een helmcam koopt en we eind van de week alle video's bij elkaar gooien en dan per week de idioot van de week kiezen. Is dat wat?
Zou zelfs de idioot van de dag kunnen zijn, maar dat wordt wat veel en vaak van het goede
Kwam vandaag weer twee idioten tegen in een bedrijfsbusje omdat 'k tijdens iedere rit wel een paar "busjes" tegenkom. 'k reed secundair en dat busje primair, links van me.
Je raad het al...busje kwam precies waar ik op dat moment reed, van primair naar secundair. De bijrijder zag mij, door zijn geopende raam, maar zei dat niet tegen z'n maat, de bestuurder, rijdt dus gewoon door. 'k had er een beetje genoeg van, van dat lompe, onbehouwen, ongeïnteresseerde weggedrag dat ik vol op m'n claxon ga staan, Janlul de bijrijders blijft me gewoon aan staan staren maar doordat het raam openstond hoorde de bestuurder me ook en ging toen toch maar vol op z'n rem staan. Dat viel dan alweer mee want meestal rijden ze door en 'k laat het natuurlijk niet op een aanrijding aankomen dus wijk dan altijd uit of maak desnoods een noodstop. Dit is het voordeel als je al weet wat er gaat gebeuren, 't zijn dus ook telkens dezelfde situaties door onoplettend, ongeïnteresseerd weggedrag. En ja, ik word daar ook wel eens moe van en geïrriteerd.
'k blijf ff naast het busje staan waar Butthead and Beavis inzaten. Zeg tegen Butthead, die bijrijder dus, of tie niet ff tegen z'n maat had kunnen zeggen dat er een motorrijder rechtdoor ging. Blijft tie sukkel me, uiteraard, met blik op oneindig en verstand op dubbel nul, aankijken, (zal geen rijbewijs hebben, maar alle (volwassen) weggebruikers weten echt wel dat rechtdoor eerst gaat) waarop Beavis, de bestuurder, iets slimmer bleek door zich toch maar te verontschuldigen dat tie me over het hoofd (van Butthead) (niet) had gezien.
Nou...eind goed al goed, 'k gaf een vriendelijk handzwaai gebaar en reed maar weer verder...
tot de volgende "Idioot (Idioten) van de week" dan maar weer