Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag op de A12 zag ik een rijinstructeur (in de auto) die zijn leerling vlak achter een vrachtwagen liet rijden. Onbegrijpelijk! Absoluut geen zicht, en nauwelijks de mogelijkheid om te reageren wanneer er iets mis gaat. En een moderne vrachtwagen remt makkelijk harder dan een leerling op een lesmotor ...

Was het geen 125cc'er? Dan nog, niet te dicht op de vrachtwagen voor je rijden. Sowieso vind ik tussen vrachtwagens rijden bloedlink, ook met de auto. Als de achterste niet ziet dat het voor 'm in de remmen gaat voor een plotselinge file of ongeluk...

Het zal niet de eerste keer zijn dat ze iemand tussen twee vrachtwagens vandaan moeten peuteren.

Aardige kettingbotsing ook in Zeeland met 150 auto's vanmorgen.

Gisteren op weg naar huis. Stuk voor me uit rijdt een vrachtwagentje van de gemeente met wat groen op. Groen was niet al te best vastgemaakt, maar wagentje reed maar 30 waar je 50 mocht dus er viel niets vanaf.

Even verderop rijden we het dorp uit en kom je op een weg waar je 60 mag. Pipo blijft 40 rijden dus ik wil er langs. Maar vrachtwagentje blijft heel breed rijden zodat ik er moeilijk langs kan. Zodra ik mezelf verzekerd heb van een stukje vrije weg ga ik er toch langs.

Op het moment dat ik naast m zit geeft ie een zooi gas. Ik had serieus veel meer ruimte nodig om ervoor te komen. Waardoor een tegenligger schrok, want die vond dat ik te dichtbij kwam (ik vond dat ik ruimte zat had) Wat een lullo. Ben m bewust in de bk niet langsgegaan, gaat ie me daarna zo lopen piepelen.

Heb er nog even aan gedacht om mijn motor midden op de weg stil te zetten en te vragen wat de bedoeling was, maar daar schiet je niks mee op, en ik werd op tijd op school van de kids verwacht...

Even verderop rijden we het dorp uit en kom je op een weg waar je 60 mag. Pipo blijft 40 rijden dus ik wil er langs.
Dat blijft een doffe ellende. Gisteravond rijdt op een 80 km-weg met doorgetrokken middenstreep iemand op z'n dooie gemakkie 60 met voor zich minstens een kilometer vrije ruimte. Een paar aanmoedigende lichtsignalen hebben geen enkel effect. Blijf daar maar eens kalm bij ... :(

Gistermiddag in de buurt van Eupen, op een rotonde, de ene bestuurder geeft je voorrang terwijl je dat niet hebt, de andere neemt zich voorrang terwijl ie dat niet heeft. Belgen, rare snuiters op de weg!

Dat blijft een doffe ellende. Gisteravond rijdt op een 80 km-weg met doorgetrokken middenstreep iemand op z'n dooie gemakkie 60 met voor zich minstens een kilometer vrije ruimte. Een paar aanmoedigende lichtsignalen hebben geen enkel effect. Blijf daar maar eens kalm bij ... :(

Ik weet bijna wel zeker dat er ook zieke geesten tussen zitten die het expres doen, om een beetje te sarren :( B| :r
Van die sukkels die dan ineens wel gas gaan geven, of op je achterwiel gaan hangen, als je er dan uiteindelijk langs gaat.

Laatst bewerkt:
Denk ook dat dit het geval was.. op het moment dat ik er dan toch naast kwam gaf ie (veel) gas bij.

Was het geen 125cc'er? Dan nog, niet te dicht op de vrachtwagen voor je rijden. Sowieso vind ik tussen vrachtwagens rijden bloedlink, ook met de auto. Als de achterste niet ziet dat het voor 'm in de remmen gaat voor een plotselinge file of ongeluk...

Het zal niet de eerste keer zijn dat ze iemand tussen twee vrachtwagens vandaan moeten peuteren.

Ik denk niet dat het een 125cc'er was. Maar dan nog; de chauffeur moet tenminste de kans hebben om jou in een spiegel te kunnen zien. En zelf heb je voldoende reactietijd nodig, in verband met die stalen muur voor je neus.

Bovendien is rijles bij uitstek de gelegenheid om je dit soort dingen te leren.

Denk ook dat dit het geval was.. op het moment dat ik er dan toch naast kwam gaf ie (veel) gas bij.

Draai dan ook zelf wat meer die gaskraan open als je zo iemand voorbij gaat, hoe meer gas hoe beter.
Dan kan die pipo je ook niet flikken wat ie nu wel kon.....

Gisteren op weg naar huis. Stuk voor me uit rijdt een vrachtwagentje van de gemeente met wat groen op. Groen was niet al te best vastgemaakt, maar wagentje reed maar 30 waar je 50 mocht dus er viel niets vanaf.

Even verderop rijden we het dorp uit en kom je op een weg waar je 60 mag. Pipo blijft 40 rijden dus ik wil er langs. Maar vrachtwagentje blijft heel breed rijden zodat ik er moeilijk langs kan. Zodra ik mezelf verzekerd heb van een stukje vrije weg ga ik er toch langs.

Op het moment dat ik naast m zit geeft ie een zooi gas. Ik had serieus veel meer ruimte nodig om ervoor te komen. Waardoor een tegenligger schrok, want die vond dat ik te dichtbij kwam (ik vond dat ik ruimte zat had) Wat een lullo. Ben m bewust in de bk niet langsgegaan, gaat ie me daarna zo lopen piepelen.

Vrachtwagentje van de gemeente, groenvoorziening ... waarschijnlijk heeft de bestuurder niet het buskruit uitgevonden ...

Blijft een klote-actie natuurlijk, maar sommige mensen zijn niet zo best bedeeld met algemeen inzicht.

Ook zo'n weg hier in de buurt en daarnaast een parallelweg voor fietsers/landbouw. Daar staat bordje 60 maar op gewone weg mag je 80.
Heel vaak heb je zo'n kluns voor je die 50 a 60 rijdt.

Als ik haast heb haal ik gewoon in, ontzettend irritant anders.

geen enkel probleem, even naar links leunen, rukje met de pols, terug naar rechts leunen en je bent ervoor.

Als je de kans ziet, gewoon ff goed rukken aan de gas en het probleem ligt achter je.

geen enkel probleem, even naar links leunen, rukje met de pols, terug naar rechts leunen en je bent ervoor.

Als je de kans ziet, gewoon ff goed rukken aan de gas en het probleem ligt achter je.
goed rukken aan de gas...ja ja ;)

Meestal heb je langzaam rijders, "bewust/expres" of "waarom spiegels gebruiken als ik me toch niet voor andere weggebruikers interesseert" op een weggedeelte waar je net niet ff goed aan je gas kan rukken om in te halen...dus sukkel je er de hele tijd achter.
Ik zet 'm dan meestal ff aan de kant en laat me niet (meer) verleiden om, uit irritatie, in te gaan halen waarna, door die langzaamrijder, ineens wel vlot doorgereden kan worden.

je hebt toch die taxi vrachtwagen busjes aan de exit?

Je propt gewoon je spul erin, geeft het adres en meestal tegen dat je thuis bent staat die er al :)

vandaag weer een fietser binnen beboude kom. kruist mijn voorrangsweg van rechts, hij kijkt links en rechts, maar ziet niks. De reactie als hij tijdens het oversteken weer even naar links kijkt was best mooi. En zo hard reed ik niet eens O-)

Iemand vanochtend, in de mist, op de :] tussen Middelburg en Goes (A58)..in de file :/

Laatst bewerkt:
Zat je er met ene auto achter of zo ?
Met de motor haal ik altijd gewoon in puur om van de bumper klevers af te zijn :r

Ik denk niet dat het een 125cc'er was. Maar dan nog; de chauffeur moet tenminste de kans hebben om jou in een spiegel te kunnen zien. En zelf heb je voldoende reactietijd nodig, in verband met die stalen muur voor je neus.

Bovendien is rijles bij uitstek de gelegenheid om je dit soort dingen te leren.
Van mijn rij instructeur mocht ik er niet eens(bij dubbelebaan) achter rijden.

Jesus je zal er maar bij betrokken zijn '(
Die was er niet bij })

Voorzover de berichtgeving, ook één :]...damned '(

Wel blikkers, die het aan zichzelf te danken hebben, er werd veelste snel gereden en sommige
reden zonder verlichting...tis ook altijd hetzelfde met slecht (weer) zicht.
Ze zullen het nooit (willen) leren :N

Laatst bewerkt:
Rij deze week, iedere ochtend, op de :] in de mist, maar vanochtend was het wel héél mistig. Vooral op de secundaire wegen, waar ik rij...met 30 km/u en open vizier omdat deze beslaat. Kijk recht tegen een mistmuur aan tijdens de rit en nog kom ik tegenliggers tegen die te snel rijden met te weinig of geen verlichting..en zelfs met grootlicht rijden.
Tis niet te geloven :N

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan