Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag iemand die zijn deur open deed om te wisselen met zijn bijrijder.

Al vaak over gehoord maar nu was het een keer mijn beurt.....
 
Ik weet bijna wel zeker dat er ook zieke geesten tussen zitten die het expres doen, om een beetje te sarren :( B| :r
Van die sukkels die dan ineens wel gas gaan geven, of op je achterwiel gaan hangen, als je er dan uiteindelijk langs gaat.

Maak ik helaas regelmatig mee wanneer ik 's-ochtends vanuit de woonplaats de provincialeweg N234 op draai. Bij de verkeerslichten voor het kruispunt zijn er twee rijstroken voor linksaf. Deze stroken lopen door op de N234 om verderop één baan te worden d.m.v. een verdrijvingsvlak.

Bijna altijd sorteer ik met de motor voor op de meest linkerstrook voor linksaf. Vaak heb ik dan ook een automobilist voor mij staan. Bij een groen verkeerslicht rijden we allen op en buigen naar links af.

Behalve dat ik altijd van het gas af moet in de bocht omdat een blikker de bocht te krap neemt en daardoor op mijn strook komt, blijft de blikker die voor mij rijdt, kijkend in zijn binnenspiegel, maximaal linksrijden tot aan het verdrijvingsvlak en gaat dan pas naar rechts.

Meestal is er dan nog ruimte om met een korte sprint toch voor de auto te komen zonder over het verdrijvingsvlak te hoeven rijden. Soms niet en dan is het credo "rustig blijven en er achter blijven".

Overigens is mijn ervaring dat bij dergelijke pesterijen dit het enige moment is dat een blikker in zijn spiegel(s) kijkt.
 
Zag daarnet een motorrijder op de snelweg die een kartonnen koker van anderhalve meter lang dwars achter zich op het zitje had vastgebonden. Werd de motor toch wel een stukkie breder van :+

Verder een graafmachine die midden in Zwolle even de weg blokkeerde om wat stoepranden uit de berm te vissen. Lekker in de weg.. :/
 
Laatst bewerkt:
Maak ik helaas regelmatig mee wanneer ik 's-ochtends vanuit de woonplaats de provincialeweg N234 op draai. Bij de verkeerslichten voor het kruispunt zijn er twee rijstroken voor linksaf. Deze stroken lopen door op de N234 om verderop één baan te worden d.m.v. een verdrijvingsvlak.

Bijna altijd sorteer ik met de motor voor op de meest linkerstrook voor linksaf. Vaak heb ik dan ook een automobilist voor mij staan. Bij een groen verkeerslicht rijden we allen op en buigen naar links af.

Behalve dat ik altijd van het gas af moet in de bocht omdat een blikker de bocht te krap neemt en daardoor op mijn strook komt, blijft de blikker die voor mij rijdt, kijkend in zijn binnenspiegel, maximaal linksrijden tot aan het verdrijvingsvlak en gaat dan pas naar rechts.

Meestal is er dan nog ruimte om met een korte sprint toch voor de auto te komen zonder over het verdrijvingsvlak te hoeven rijden. Soms niet en dan is het credo "rustig blijven en er achter blijven".

Overigens is mijn ervaring dat bij dergelijke pesterijen dit het enige moment is dat een blikker in zijn spiegel(s) kijkt.
Beide dingen (bocht afsnijden en lang links blijven) overkomt mij ook wel eens. Of eigenlijk: het eerste praktisch altijd, het tweede af en toe. Maar ik vind dat links blijven voor het verdrijvingsvlak altijd wel komisch, want als je ze dan alsnog voorbij weet te komen dan pak je ze terug tijdens hun eigen spelletje.
 
Zag daarnet een motorrijder op de snelweg die een kartonnen koker van anderhalve meter lang dwars achter zich op het zitje had vastgebonden. Werd de motor toch wel een stukkie breder van :+

Verder een graafmachine die midden in Zwolle even de weg blokkeerde om wat stoepranden uit de berm te vissen. Lekker in de weg.. :/
Tja, als ie ze had laten liggen en jij had de berm nodig gehad om uit te wijken was 't ook weer niet goed geweest ... :?
 
Beide dingen (bocht afsnijden en lang links blijven) overkomt mij ook wel eens. Of eigenlijk: het eerste praktisch altijd, het tweede af en toe. Maar ik vind dat links blijven voor het verdrijvingsvlak altijd wel komisch, want als je ze dan alsnog voorbij weet te komen dan pak je ze terug tijdens hun eigen spelletje.
:N
Activiteiten als "spelletje" en "terugpakken" maken het verkeer levensgevaarlijk ... |(
 
Lekker weer, doorwaai-jasje aan :]

Op een volvo xc90 die me in de file bewust afblokte was het best een fijne rit naar huis :)

Krijg je die bordjes "werkverkeer" overigens bij een pakje melk ?
Voor mensen die zich zo druk maken over hun eigen veiligheid bij wegwerkzaamheden gedragen ze zich in het verkeer nogal nonchalant, in sommige gevallen als regelrechte horken.....
 
Zag daarnet een motorrijder op de snelweg die een kartonnen koker van anderhalve meter lang dwars achter zich op het zitje had vastgebonden.
Heb dat ook wel eens gezien, maar toen zat die koker ergens anders ;)
 
Krijg je die bordjes "werkverkeer" overigens bij een pakje melk ?
Voor mensen die zich zo druk maken over hun eigen veiligheid bij wegwerkzaamheden gedragen ze zich in het verkeer nogal nonchalant, in sommige gevallen als regelrechte horken.....
Een vriend van mij had zo'n bordje (samen met een oranje zwaailicht) in z'n auto liggen. Kon-ie gratis parkeren als er ergens werkzaamheden waren :').
 
Laatst bewerkt:
Was weer zover oprit A9 Aalsmeer. Koekblikker flikkerd vol overgave een half brandende peuk uit zijn auto. :( :( :( Vlak voor me.

Iets uit je raam smijten is al asociaal laat staan een brandende peuk ;( |( |(

Ernaast gaan rijden, duurde even voor het kwartje viel, maar kreeg een excuus gebaar.
 
Kom zojuist terug van een ritje. Rondje Heijderbos bij Gennep.
Hang ik lekker in een rechterbocht komt zo'n sjonnie in een ouwe 3 serie met duits kenteken helemaal de bocht afsnijdend op me af :( gas los en voorzichtig remmen, gelukkig zag die kuttekop me net op tijd en kon ie uitwijken.
Het scheelde maar weinig.
 
Vanmiddag op de Zuilense ring tussen de file door, wisselt voor me een Polo zonder richting aan te geven van baan, ik zag het al aankomen, dus was geen probleem. Kreeg direct een 'sorry-handje' en mevrouw putte zich uit in excuses toen ik haar passeerde.
Some-faith-in-humanity-has-been-restored.jpg
 
Vanmiddag Utrecht stad uit richting Uithof/Waterlinieweg. Ik rij langzaam tussen de auto's door om bij een verkeerslicht vooraan te kunnen. Nu heb ik een vrij brede motor. Zeker wanneer, altijd, de koffers aan de zijkant hangen.

Ik kan net niet helemaal naar voren komen en moet op 1 auto na stoppen tussen de auto's. Licht op groen en iedereen trekt rustig op. De auto links achter geeft mij net voldoende ruimte en rijdt dicht achter mij op de linker rijstrook. Ik blijf links omdat ik zie dat voor volgende verkeerslicht een kop-, staart botsing is gebeurd en de bestuurders van de betrokken voertuigen pontificaal alles op de rijbaan laten staan en de formulieren aan het invullen zijn.

begint de auto dicht achter mij te claxoneren en ik zie in mijn linker spiegel een getinte medelander in zijn Audi gebaren
dat ik naar rechts moet om hem door te laten. Normaal geen probleem. Nu echter wat lastig omdat de strook voor rechtdoor geblokkeerd is en overig doorgaand verkeer ook naar links komt om via een verdrijvingsvlak om de aanrijding heen rijdt.

ik gebaar naar achter dat er rustig aan gedaan moet worden. Blijkbaar knapte er iets in het hoofd van de Audi bestuurder. Hij stuurt naar rechts in een poging mij rechts te passeren. Helaas geen ruimte. Audi vol in de ankers en weer achter mij aansluiten.

Uiteindelijk weet hij mij toch in te halen. Alleen pas op de Waterlinieweg.

Even later sta ik naast hem bij verkeerslichten richting de A28. Ik maak een gebaar als of ik gaap terwijl ik hem aan kijk. Flauw maar ik kon het niet laten. Begint hij een heel verhaal. Ik versta er niets van vanwege oordoppen en omgevingsgeluid.

Lichten op groen. Ik rij rustig weg en verplaats mij naar de rechter rijstrook. En trek rustig door naar ongeveer115/120 km/u. Hard zat voor dat stukje A28 richting Rijnsweerd.

Mijnheer de medelander in zijn Audi (zonder richtingaanwijzers), komt voorbij zetten om enkele auto's voor mij wederom op het ho-ijzer te moeten en geforceerd naar rechts moet omdat de linker rijstrook ophoudt.

Wat is het toch met blikkers die niet verder kijken dan de motorkap van hun auto en er niet tegen de kunnen dat motorrijders de eigenschappen van hun voertuig optimaal benutten?
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag Utrecht stad uit richting Uithof/Waterlinieweg. Ik rij langzaam tussen de auto's door om bij een verkeerslicht vooraan te kunnen. Nu heb ik een vrij brede motor. Zeker wanneer, altijd, de koffers aan de zijkant hangen.

Ik kan net niet helemaal naar voren komen en moet op 1 auto na stoppen tussen de auto's. Licht op groen en iedereen trekt rustig op. De auto links achter geeft mij net voldoende ruimte en rijdt dicht achter mij op de linker rijstrook. Ik blijf links omdat ik zie dat voor volgende verkeerslicht een kop-, staart botsing is gebeurd en de bestuurders van de betrokken voertuigen pontificaal alles op de rijbaan laten staan en de formulieren aan het invullen zijn.

begint de auto dicht achter mij te claxoneren en ik zie in mijn linker spiegel een getinte medelander in zijn Audi gebaren
dat ik naar rechts moet om hem door te laten. Normaal geen probleem. Nu echter wat lastig omdat de strook voor rechtdoor geblokkeerd is en overig doorgaand verkeer ook naar links komt om via een verdrijvingsvlak om de aanrijding heen rijdt.

ik gebaar naar achter dat er rustig aan gedaan moet worden. Blijkbaar knapte er iets in het hoofd van de Audi bestuurder. Hij stuurt naar rechts in een poging mij rechts te passeren. Helaas geen ruimte. Audi vol in de ankers en weer achter mij aansluiten.

Uiteindelijk weet hij mij toch in te halen. Alleen pas op de Waterlinieweg.

Even later sta ik naast hem bij verkeerslichten richting de A28. Ik maak een gebaar als of ik gaap terwijl ik hem aan kijk. Flauw maar ik kon het niet laten. Begint hij een heel verhaal. Ik versta er niets van vanwege oordoppen en omgevingsgeluid.

Lichten op groen. Ik rij rustig weg en verplaats mij naar de rechter rijstrook. En trek rustig door naar ongeveer115/120 km/u. Hard zat voor dat stukje A28 richting Rijnsweerd.

Mijnheer de medelander in zijn Audi (zonder richtingaanwijzers), komt voorbij zetten om enkele auto's voor mij wederom op het ho-ijzer te moeten en geforceerd naar rechts moet omdat de linker rijstrook ophoudt.

Wat is het toch met blikkers die niet tegen verder kijken dan de motorkap van hun auto en er niet tegen de kunnen dat motorrijders de eigenschappen van hun voertuig optimaal benutten?
Goede vraag. Er zijn benoeg blikkers op MF die het antwoord kunnen geven. :o
 
Ik rij op de turbo rotonde, komt er een koekblikker op de linkerbaan als een dolle aanrijden op de rotonde af ik zie hem 'niet kijken' en moet vol in de remmen. Hij ziet me op het laatst, remt ook voluit en staat met z'n voorwielen stil op de rotonde. Ik ook. Kijkt me aan van, ik sta toch stil, wat doe je moeilijk, je kunt toch doorrijden?

Gelukkig krijg ik van de vrachtwagenchauffeur die rechts staat een nee schuddend gebaar van, wat een klojo in die auto. Pfff. Altijd op blijven letten!
 
Afgelopen maandag op de weg langs het kanaal van Dieren naar Apeldoorn bijna van mn sokken gereden door een koekblikker.

Ik stond te wachten bij het stoplicht (vooraan), en er komt ineens ergens een zwarte VW Touran vandaan zetten die er met volle vaart vandoor ging.
Even het gas ietsjes verder opengedraaid en toen bleek de bestuurder niet vies te zijn om bij stoplichten gewoon de rij wachtenden in te halen om vervolgens als eerste er vandoor te gaan bij het stoplicht..
 
Ik rij rustig weg en verplaats mij naar de rechter rijstrook. En trek rustig door naar ongeveer115/120 km/uWat is het toch met blikkers die niet tegen verder kijken dan de motorkap van hun auto en er niet tegen de kunnen dat motorrijders de eigenschappen van hun voertuig optimaal benutten?
Ik zie het punt wel, voertuigeigenschappen optimaal benutten... hoe bedoel je, dat kan toch veel vlotter :+

Zonder gekheid: die gastjes zitten er nu eenmaal tussen. Soms is het leuk (stoplichtsprintje tegen een Tesla... dan moet je toch best een beetje gas geven), soms ronduit debiel (zie het voorbeeld dat je geeft). In dat laatste geval laat ik het maar gewoon gaan: er is immers niets dat je kunt doen om situatie beter te maken, en ik heb geleerd om me alleen druk te maken over dingen die ik daadwerkelijk zelf kan veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen dinsdagavond, ik rij vanaf Delft naar Den Haag. Net de A13 af, afslag Ypenburg..
En dan heb je 3 stoplichten voor je links naar Den Haag rijdt, de 3e net nadat je de A4 onderdoor bent en voordat je de verhoogde trambaan onderdoor rijdt..

Bij het tweede stoplicht sta ik links voor het rode stoplicht te wachten, stop naast een donkere station die op de rechter baan staat te wachten.. Zie ik de beste man achter het stuur zitten, beiden handen op het stuur met een enorme smartphone te spelen midden op het stuur..

Dus ik was al extra alert en schud wellicht wat met m'n hoofd, maar dat zal hij niet gezien hebben.
Licht gaat op groen dus ik rij verder, maar de stationwagen blijft staan.. want ja.. die was afgeleid..
Ik sta 100 meter verder voor dat 3e stoplicht die ook op rood schiet uiteraard.. Staat nog echt enkele secondes op rood en ZOEFFFFF komt die gek mij rechts inhalen door rood, steekt midden over 2 banen met verkeer wat al van links aankomt en scheurt zo door met de bocht naar links.

Had geen zin om de moraalridder uit te hangen, want ja.. wat kun je doen.. Maar ik stond echt op het punt iets te doen, te toeteren.. iets.. Denkend dat ik daarvoor misschien even had kunnen wijzen naar z'n telefoon en hem te gebaren dat ie 'm beter weg kan doen..
Maar eigenlijk dacht ik vooral.. Als ik die gek maar niet zelf een keer tegenkom op het verkeerde moment..
 
elke dag sta ik voor het rood aan het eind van de Slachthuislaan kant Schijnpoort voor de mensen die het Stad kennen.
Daar zijn 3 rijstroken, de links is voor naar links, de middelste ook voor links en de rechtse voor rechtdoor.

eerst gaat het gewone groene licht aan voor mensen rechtdoor en dan 2 seconden later een groene pijl voor mensen naar links.

Elke dag is wel een idioot die dat gewone groene licht ziet aangaan en wakker schiet en zen bocht naar links begint.
Dan wacht ik ff tot hij op het zebrapad staat en dan beginnen toeteren en gebaren.
9 op de 10 zien ze hun fout in en remmen ze, staan ze daar voor lul opt midden van de baan :)

Soms in de spits op de Leie zou ik wel willen dat ik een Kawa ER6-N had ofzo, zo een Magna is met momenten toch een breed ding, zeker die gigantische spiegels.
 
Ik zie het punt wel, voertuigeigenschappen optimaal benutten... hoe bedoel je, dat kan toch veel vlotter :+

Zonder gekheid: die gastjes zitten er nu eenmaal tussen. Soms is het leuk (stoplichtsprintje tegen een Tesla... dan moet je toch best een beetje gas geven), soms ronduit debiel (zie het voorbeeld dat je geeft). In dat laatste geval laat ik het maar gewoon gaan: er is immers niets dat je kunt doen om situatie beter te maken, en ik heb geleerd om me alleen druk te maken over dingen die ik daadwerkelijk zelf kan veranderen.

Helemaal mee eens. Ik heb hem ook lekker laten gaan en er inderdaad geen energie in gestoken. Zonde van de tijd en je energie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan