Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi verhaal man, vertel dat tegen de mensen die van achter geschept worden en dat soort ongein. :N Je hebt het niet altijd in de hand en gezien de risico's is zo'n verklaring lang niet gek. Ik heb hier thuis mondeling wat dingen doorgegeven over hoe en wat als het mis mocht gaan. Twee ongelukken (1 met en 1 zonder schuld) maken je iets bewuster.

Ja..ja..graag man..en dat weet ik dat het een mooi verhaal is ;)

Als je "wordt" aangereden kan je dat ook nog vaak zelf "erger voorkomen"
maar ook dat heb je volledig zelf in de hand. De keren dat ik heb voorkomen, van achteren aangereden te worden, zou ik er allang niet meer zijn. Spiegelen is één van de methodes om het verkeer achter je in de gaten te houden, juist ook als je stil staat !!!
En natuurlijk ook ver vooruit en breed kijken verhoogd, beter voorkomen dan genezen.

Ik benadruk vaak de mentaliteit in het verkeer en daar bedoel ik dus ook
ons, motorrijders, mee :]

Laatst bewerkt:
Wordt er niet een beetje teveel offtopic gejankt en gedaan? (just saying)

Nee hoor, dit is een janktopic.

Precies.

Vrijdag reed ik over de Haarlemmerweg, een mercedes met vier mannetjes ging uiterst rechts rijden toen ik achter ze kwam rijden, ik dacht "dat is sympathiek", maar toen knalden ze ineens weer naar links. Iets van achter het stuur sms'en en de bijrijder roept ineens "pas op!".
Even verder zijn er twee rijstroken, alle auto's rechts, handig voor Christine. Maar helaas, diezelfde mercedes knalt 'm er precies voor. Niet erg, want uitwijkruimte zat en ik was gewaarschuwd.
Toen de dubbele rijstrook weer ophield en het verkeer weer stilstond voor een stoplicht, stond de mercedes half op de tegemoetkomende rijstrook naast de rij ipv er in. Ik vraag me af of die wel een rijbewijs had. Of misschien een rijbewijs uit een ver zuidelijk land waar de exameneisen niet zo streng zijn.

Was je van plan om gekke dingen op je :] te gaan doen dan :?
Je eigen veiligheid heb je zelf in de hand, laat dat nooit van een ander afhangen :N
Zeker niet met de huidige verkeersmentaliteit })
De meeste motorrijders houden daar rekening mee, anders zouden we al uitgestorven zijn.
Menig blikker zal daar overigens geen traan om laten.
Je hebt lang niet alles zelf in de hand. Je kan heel goed je best doen om ongelukken te voorkomen, maar het kan altijd misgaan. En op de motor gaat het dan vaak ook goed mis. Lijkt me handig dat je jezelf daar ook ff bewust van maakt ;).

En mocht het tussen je oren niet allemaal meer zijn zoals je zelf graag zou willen en kunnen, laat dan dat spuitje maar komen, kan je ook vast laten leggen in je wilsbeschikking 8-)
Jup, maar hoe ernstig moet het dan zijn... daar zit ik een beetje mee.

Misschien moet ik een wilsbeschikking opstellen. Mijn kinderen weten precies wat ik wil, c.q. "wat ik gewild zou hebben", maar de kans is groot dat dat niet rechtsgeldig is.
Volgens mij gaan ze eerst naar je echtgenoot en als die er niet is, de kinderen. Je kan het ze wel wat makkelijker maken door het op papier te zetten, dan hoeven ze niet in moeilijke tijden moeilijke beslissingen te nemen. Vergelijkbaar met waarom je zelf gewoon moet regelen of je donor bent of niet. Overigens mag euthanasie alleen door jou besloten worden (evt dus met een wilsverklaring).

Laatst bewerkt:
Wilsverklaring is een naar onderwerp, maar ik vind het wel goed dat het hier op MF ter sprake komt. Juist op MF.

is al weer bijna tijd voor: "Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 12(XII)"

Precies. Ik dacht ook dat je als motorrijder altijd zelf kon voorkomen dat een ander je van de weg af rijdt, totdat ik daar lag, op de vluchtstrook van de A10.

Kan ook, als je maar oplet en achter iedere boom een 'vijand' ziet.
Je kunt beter kijken naar die 100 keer dat het je wel is gelukt, dan naar die ene toen je zat te 'slapen'.

uuhm ik bedoel juist "Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt topic deel 13(XIII)"
*O*

Laatst bewerkt:
:W
221e6s.jpg
:W

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan