Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yup, die orginele veren zijn ongeacht je gewicht echt dramatisch. Het is gewoon geen geheel met elkaar. De demping en veersterkte zijn niet op elkaar ingespeeld.
Hyperpro is rond de 100 euro en kan je prima zelf als je een beetje handig bent. Stelt echt niet veel voor.
 
Weer een nieuw dieptepunt, tank gereden met 1 op 13. Zat wel een servicebeurt middenin, dus dan hoop ik dat er daar maar wat benzine "verloren" is gegaan. Anders mogen ze hem direct nog een keer nakijken. Wil het eigenlijk nog een tank aankijken, maar dat duurt zo lang met hoe weinig ik op dit moment rijd. Afgelopen tank heb ik het 29 dagen mee volgehouden...
 
Waarin merk je het verschil dan? Meer gevoel? Die kloing bij een drempel is wel altijd irritant

Meer gevoel is niet zozeer het punt. Hij gaat strakker aanvoelen maar niet zozeer "meer" als je de vering aanpast. Hij houdt gewoon zijn lijn niet met de standaard veren, zeker niet als het wat harder gaat en het wegdek niet gelijk is. Comfort is ook ver te zoeken. Ook is het bij hard remmen net een duikboot. Wil je het echter goed doen moet je ook de achterkant aanpakken maar enkele de voorzijde is al een wereld van verschil.
 
Ik heb geen verstand van motoren verder. Zag op de site van hyperpro dat een achterdemper 450 kost en voorveren rond de 100. Incl montage is dat best wel een bedrag
 
Ik heb geen verstand van motoren verder. Zag op de site van hyperpro dat een achterdemper 450 kost en voorveren rond de 100. Incl montage is dat best wel een bedrag
Complete achtershock is prijzig idd. Je kunt ook alleen de veer vervangen.
Ik heb alleen de voorvork veren laten vervangen, zelf de poten demonteren en los aanleveren scheelt ook weer aanzienlijk. Veren, olie en keerringen kosten voor mijn motor €160. Ik had alles voor €200 inc montage.
 
Complete achtershock is prijzig idd. Je kunt ook alleen de veer vervangen.
Ik heb alleen de voorvork veren laten vervangen, zelf de poten demonteren en los aanleveren scheelt ook weer aanzienlijk. Veren, olie en keerringen kosten voor mijn motor €160. Ik had alles voor €200 inc montage.
Hmm dat valt nog de overzien. Helaas woon ik in Assen en zijn die hyperpro winkels best ver weg
 
Ik heb inderdaad nog de originele veren, maar ik heb er 15W in gedaan ipv 10W.
Wat een enorm verschil😍
Olie vervangen kun je erg goed zelf doen btw.

Gewoon de vorken loshalen, en de bovenste dop loshalen.
Dan inserts eruit halen, en op de kop houden, vullen als aangegeven in de wphb. En weer terugmonteren 😊

De morimoto is erg duur idd, maar ik heb niet echt diep genoeg in de stof gekeken om goedkopere varianten te vinden, mede omdat de ombouw veel geld gaat kosten, ik wil dan namelijk een 2e hands koplampunit kopen om op die te retrofitten
 
Ik heb WP veren icm 15W vorkolie en een iets kleinere luchtkamer, 1 cm meer veervoorspanning en 3 cm doorgestoken. Achter een instelbare Hagon. Veeeeel beter dan de originele slappe meuk.
 
. . . . Wil het eigenlijk nog een tank aankijken, maar dat duurt zo lang met hoe weinig ik op dit moment rijd. Afgelopen tank heb ik het 29 dagen mee volgehouden...
Kom 'm maar brengen. In twee dagen rijd ik 'm voor je leeg en kun je je verbruik over een tank uitrekenen. Als je er 22 euro bij doet bepaal ik binnen een week het gebruik voor je op basis van twee volle tanks. *D

Ik tank zo'n twee keer in de week en het langlarig verbruik is rond 1:21
 
Weer een nieuw dieptepunt, tank gereden met 1 op 13. Zat wel een servicebeurt middenin, dus dan hoop ik dat er daar maar wat benzine "verloren" is gegaan. Anders mogen ze hem direct nog een keer nakijken. Wil het eigenlijk nog een tank aankijken, maar dat duurt zo lang met hoe weinig ik op dit moment rijd. Afgelopen tank heb ik het 29 dagen mee volgehouden...

Niks dramatisch ja, mijn standaard verbruik is 1:14,5 tot een zuinige 1:15,5. Mijn Sv is wel een beetje opgefokt. Met een standaard SV moet je al gauw aan @roger-SV zijn verbruik denken! :Y
Complete achtershock is prijzig idd. Je kunt ook alleen de veer vervangen.
Ik heb alleen de voorvork veren laten vervangen, zelf de poten demonteren en los aanleveren scheelt ook weer aanzienlijk. Veren, olie en keerringen kosten voor mijn motor €160. Ik had alles voor €200 inc montage.

De originele rearshock is vanaf fabriek al niet al te best. Overwegend na 20.000km zijn ze shot en moeten ze geserviced worden, dan lost een betere veer het probleem niet op. Een geservicede 636, GSXR of R6 shock (whatever floats the boat :+) is dan een betere upgrade. Ik zelf heb er een YSS shock onder gestoken. Deze zijn redelijk betaalbaar en uit mijn ervaring dikke prima, zeker voor iemand die rustiger rijdt. De voorkant is redelijk te pleisteren met 15w olie en een iets kleinere luchtkamer dan WPHB. Niks gaat boven een goed setje vering en cartridge vorken tho.*O*

Edit: Dit :}:
@roger-SV : "Ik heb WP veren icm 15W vorkolie en een iets kleinere luchtkamer, 1 cm meer veervoorspanning en 3 cm doorgestoken. Achter een instelbare Hagon. Veeeeel beter dan de originele slappe meuk."
 
Je hebt gezien dat daar best aardig de bocht mee is door te komen, he :)
 
Kom 'm maar brengen. In twee dagen rijd ik 'm voor je leeg en kun je je verbruik over een tank uitrekenen. Als je er 22 euro bij doet bepaal ik binnen een week het gebruik voor je op basis van twee volle tanks. *D

Ik tank zo'n twee keer in de week en het langlarig verbruik is rond 1:21
Hahaha, dan rijd ik hem toch liever zelf een dagje leeg hoor. Normaal gesproken red ik het (net) niet met 1 tank in de week. De kou doet mij niks, maar met kans op regen werk/studeer ik toch liever thuis als het even kan.
 
Niets meer aan gedaan. Het is al koud genoeg om te rijden. Sleutelen doe ik niet onder 10 graden, alleen als het echt niet anders kan.
 
HyperPro staat denk ik komende maand ook op de motorbeurs. Wellicht dat ze een kortingactie hebben of iig de veren goedkoper aanbieden dan regulier. Meestal hebben ze een hele zwik van hun assortiment mee. Weet niet of je daar naartoe gaat uiteraard.. maar Assen - Utrecht moet toch wel te doen zijn ;)

Gezien je vaak een rondje circuit doet lijkt mij juist dat je gebaat zal zijn bij andere veren. Met de standaard veren duikt hij bij stevig remmen gewoon teveel in en in de bochten wil de fiets niet op zn lijn blijven. Echt een hele verademing hoor.

En als je idd zelf zou kunnen demonteren scheelt dat ook weer.
 
HyperPro staat denk ik komende maand ook op de motorbeurs. Wellicht dat ze een kortingactie hebben of iig de veren goedkoper aanbieden dan regulier. Meestal hebben ze een hele zwik van hun assortiment mee. Weet niet of je daar naartoe gaat uiteraard.. maar Assen - Utrecht moet toch wel te doen zijn ;)

Gezien je vaak een rondje circuit doet lijkt mij juist dat je gebaat zal zijn bij andere veren. Met de standaard veren duikt hij bij stevig remmen gewoon teveel in en in de bochten wil de fiets niet op zn lijn blijven. Echt een hele verademing hoor.

En als je idd zelf zou kunnen demonteren scheelt dat ook weer.
Ik ga misschien naar de beurs ja. Voor €29 trein+entree. Zal erover nadenken. Aangezien ik de motor nog steeds in de verkoop heb. Blijf er tot nu toe wel op rijden, maar als ik iets leuks zie
 
Ik ga misschien naar de beurs ja. Voor €29 trein+entree. Zal erover nadenken. Aangezien ik de motor nog steeds in de verkoop heb. Blijf er tot nu toe wel op rijden, maar als ik iets leuks zie
'( Hij is zo mooi. SV niet wegdoen hoor
 
Is de standaard vering van alle Suzuki's slecht? Heb naast mijn SV650 een Honda CBF500 staan, en hiervoor kort een Suzuki GS500 gehad. Het valt me op dat van allebei de Suzuki's de standaard vering dus eigenlijk niet toereikend is. Van de CBF is de vering wel gewoon goed. Is dit een standaard Suzuki dingetje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan