Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was het niet het plan inderdaad! Het wiel een paar cm van de grond bij het optrekken is geen issue maar ik heb de balans van een ezel dus blijf liever met beide wielen aan de grond 😂
 
Bekijk bijlage 1346866

Ongeveer ter hoogte van het parkeerbord zit dat flapje om licht naar links af te schermen. Ik sta hier nog op een kleine helling omhoog, mijn lichtbeeld staat nog iets lager afgesteld dan op de foto. O-) Hoeveel zie ik met mijn dimlicht? Net zo veel als jij met je grootlicht. _O- (Zonder te verblinden.)

Kortom; echt een aanrader, maar afstelling is heel belangrijk voor je mede weggebruikers.
Dit zijn gok ik de H4 lampen?

De 1G heeft soms H1 lampen, soms H4 lampen.
Het verschil is te zien in de projectorlens in de linkerkoplamp
Een projectorlens heeft de H1 en de reflectorlampen hebben H4


De projectorlens heeft een haarscherpe scheidingslijn, scherper dan een reflectorlamp.

Als je goed wil verbouwen, dan gewoon een 1G koplampset via Ebay kopen, en dan morimoto mini D2S er in retrofitten:o*O*

1547192056581.png
 
Dat retrofitten heb ik gedaan bij mijn SV maar dat kan aanzienlijk goedkoper dan morrimoto hoor want die zijn echt te duur
 
Toevallig wilde ik mijn licht ook maar eens gaan nakijken, sinds de laatste servicebeurt schijnt hij niet meer hoog genoeg een voor mij rijdende kentekenplaat te verlichten. Dat lijkt mij een beetje aan de lage kant. Of misschien stond hij wel altijd veel te hoog en ben ik daar aan gewend geraakt...

Ik geloof dat hij per meter vanaf de muur 1 cm lager zou moeten schijnen? Of is dit alleen voor auto's?

Weet iemand hier toevallig waar ze afstellen met een TEKA box, deze lijken niet te vinden? Ik lees dat dit veel nauwkeuriger is dan met een Yoshi
 
Iemand nog interesse in setje Michelin road pilot productie jaar 2018...... ik ga er slicks onder doen dus over..... banden zijn nog erg goed.....
 
Iemand nog interesse in setje Michelin road pilot productie jaar 2018...... ik ga er slicks onder doen dus over..... banden zijn nog erg goed.....

Welke slicks ga je mee rijden, reed met bridgestone slicks maar die hebben ze niet voor de SV maar dus rij nu ook met mpr5, prima band overigens maar je merkt dat die wat warm wordt.
 
Gister de Michelin PR4's geïnstalleerd (en koelvloeistof wissel), banden zijn een groot verschil met wat er eerst op zat.
Na het lezen van deze topic ook maar eventjes H4 lampje gekocht voor mijn naked, aankomende week olie + bougies even doen, daarnaast zit er ook een alarm module in mijn motor die niet op de accu is aangesloten, geen idee wat ik daarmee moet maar hij neemt wel ruimte in beslag. :(
 
Eraf slopen of aansluiten (en dan een week daarna zeuren dat je accu leeg is getrokken door het alarm (waarschijnlijk de reden dat hij niet meer aangesloten is :+ ))
 
Welke slicks ga je mee rijden, reed met bridgestone slicks maar die hebben ze niet voor de SV maar dus rij nu ook met mpr5, prima band overigens maar je merkt dat die wat warm wordt.

hoe bedoel je, de maat voorband zeker? ik rij met een 120/70 voor en dat gaat prima, evt kan je de vorken iets doorsteken
 
Zo spotbordverlenger op mijn sv gemonteerd. Kreeg nu best veel steenslag op de radiateur. Wil nu nog de olie van de voorvering laten vervangen. Mag wel na 15 jaar. Zit te twijfelen of ik dikkere olie doe of ook andere veren. Rij niet supersportief ofzo. Hennen jullie allemaal andere veren?
 
Aanrader hoor, andere veren. Fender extender ook. Ik heb vorig seizoen hyperpro laten monteren nadat mijn voorvork kering begon te lekken. Echt een verbetering.
 
Ik zou echt HyperPro erin zetten. Kost je als je het zelf doet ongeveer 100 euro (destijds) en je herkent je fiets niet meer terug. De SV650 heeft van nature ontzettend slechte vering maar HyperPro maakt het een heel stuk beter. Ik moet wel zeggen dat de vering van de SV650 veruit het slechtste aspect van de fiets vond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan