Het grote Super Blackbird topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe up-date:
De Bird staat er gestript bij. Het lijkt wel een halve naked. De meeste onderdelen zijn binnen en komende week kan er gestart worden met opbouwen en het spuiten van de kuipdelen. Als alles volgens plan blijft verlopen is de motor met 2 weken weer rijklaar. Tel daar nog een weekje onvoorzien bij op, dan is hij eind oktober klaar.
Nu eerst nog even op zoek naar een nieuwe helm. De mijne heeft de rotswand gekust. Het lijkt mij niet verstandig om er mee te blijven rijden. Mijn voorkeur gaat uit naar een Schuberth S1Pro. Bij FC-Moto zijn diverse maten nog op voorraad. Binnenkort maar eens een zaterdagritje naar Aken aan wagen.
 
Effe up-date:
De Bird staat er gestript bij. Het lijkt wel een halve naked. De meeste onderdelen zijn binnen en komende week kan er gestart worden met opbouwen en het spuiten van de kuipdelen. Als alles volgens plan blijft verlopen is de motor met 2 weken weer rijklaar. Tel daar nog een weekje onvoorzien bij op, dan is hij eind oktober klaar.
Nu eerst nog even op zoek naar een nieuwe helm. De mijne heeft de rotswand gekust. Het lijkt mij niet verstandig om er mee te blijven rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Schuberth S1Pro. Bij FC-Moto zijn diverse maten nog op voorraad. Binnenkort maar eens een zaterdagritje naar Aken aan wagen.

Aken van achen in deutsland?
Zijn de helmen daar zo goeedkoop?
 
€ 369,00 tot € 399,00 voor een S1Pro is volgens mij een mooie prijs. Maar wat heel belangrijk is, is dat er nog diverse maten zijn. Bij Louis bv zijn alleen de exteme maten nog leverbaar, vooropgesteld dat de helm uberhaupt nog leverbaar is.
 
Laatst bewerkt:
O oke op die fiets en ja prijs valt zeker mee
Net ook f op de site gekeken
Maar mooi dat je motor t over 3 weken weer doet

Wat voor kleur laat je je motor spuiten?

En met je ribben gaat ook beter?
 
De motor is en blijft blauw, anders moet ik overal mijn nickname ook weer aanpassen.

Ik voel nog steeds goed dat alle ribben er nog in zitten. Maar ja, met een handje vol pijnstillers heb ik afgelopen week weer gewoon gewerkt. Dat gaat met slapen wel weer over.
 
Dat verhaal met die pen door een long deed me wel even aan het denken... ik rij al 6 jaar met een pen in mijn motorjas in de binnenzak... die is er nu dus meteen uit.
 
Helemaal goed meneer Azul...
Ik ben blij voor je dat het zo voorspoedig verloopt. De foto's waren al angstaanjagend genoeg.

Groeten
Robin
 
Dank je wel Robin, Ik heb de meeste foto's achterwege gelaten. Je werd er echt niet vrolijk van. Maar we gaan weer opbouwen, dat is leuker dan slopen. Met "we" bedoel ik Stan. Ik heb zelf twee linker handen. Binnenkort weer genieten. Voor zover het weer het toelaat tenminste.
 
Welke adviseer je als handigste voor de motor. De flacon of de spuitbus. Of maakt dat niet uit?
En doe je ook je uitlaat met dit spul?
Spuitbus of flacon maakt niets uit, behalve in de prijs per centiliter (spuitbus is veel duurder).
En ja, het grote voordeel is dat ook de uitlaat en andere hete delen hiermee ingespoten kunnen worden zonder dat het inbrand....... Het trekt ook nog eens onder het vuil, en in kieren en gaten, en zelfs in het schroefdraad tussen bout en moer (beperkt, het is geen kruipolie.....)
 
Effe up-date:
De Bird staat er gestript bij. Het lijkt wel een halve naked. De meeste onderdelen zijn binnen en komende week kan er gestart worden met opbouwen en het spuiten van de kuipdelen. Als alles volgens plan blijft verlopen is de motor met 2 weken weer rijklaar. Tel daar nog een weekje onvoorzien bij op, dan is hij eind oktober klaar.
Nu eerst nog even op zoek naar een nieuwe helm. De mijne heeft de rotswand gekust. Het lijkt mij niet verstandig om er mee te blijven rijden. Mijn voorkeur gaat uit naar een Schuberth S1Pro. Bij FC-Moto zijn diverse maten nog op voorraad. Binnenkort maar eens een zaterdagritje naar Aken aan wagen.

Goed te horen Hans.
 
Dat verhaal met die pen door een long deed me wel even aan het denken... ik rij al 6 jaar met een pen in mijn motorjas in de binnenzak... die is er nu dus meteen uit.

nooit maar dan ook nooit scherpe dingen in je zakken doen tijdens motorrijden.
ik heb zelfs mijn sleutels nooit in jas of broek. ik heb alles in tanktas.
 
nooit maar dan ook nooit scherpe dingen in je zakken doen tijdens motorrijden.
ik heb zelfs mijn sleutels nooit in jas of broek. ik heb alles in tanktas.


Ik ben begin dit jaar met dank aan en onoplettende fietser onderuit gegaan met mijn telefoon (zonder antenne of uitstekende delen) in mijn broekzak.
Dat leverde al een flinke blauwe plek op op mijn bovenbeen. De telefoon heeft het gelukkig wel overleeft.
 
Ik bedoel meer, van dit kan toch bijna niet, deze is misschien slechter dan eentje met een lage km-stand, waar wel mee gereden is.
Hoezo? Ik heb hiervoor een Falco gehad die 4 jaar lang bij de dealer in de showroom stond, na het vervangen van alle vloeistoffen is er niet op achteruit gegaan. Één druk op de startknop van ongeveer 2 seconden en de motor kwam tot leven na 4 jaar :)

Voor de rest.... kwijl :9~ Wat vind ik het toch jammer dat ik geen 6000 Euro heb liggen.
 
Hoezo? Ik heb hiervoor een Falco gehad die 4 jaar lang bij de dealer in de showroom stond, na het vervangen van alle vloeistoffen is er niet op achteruit gegaan. Één druk op de startknop van ongeveer 2 seconden en de motor kwam tot leven na 4 jaar :)

Voor de rest.... kwijl :9~ Wat vind ik het toch jammer dat ik geen 6000 Euro heb liggen.

Ok, ik dacht dat het stilstaan voor langere tijd, altijd slechter was dan rijden....

In dit geval is een rode niet zo heel erg... :P
 
full

Komt er ooit nog eens een nieuwe Blackbird ?
 
[afbeelding]
Komt er ooit nog eens een nieuwe Blackbird ?
Nee.
De verkoopdirecteur van Honda vertelde mij dat al jaren geleden toen de nieuwe vestiging op Schiphol geopend werd. Ik was toen de voorzitter van de Blackbirdclub, vandaar dat ik hem even mocht spreken.
De opvolger was wel klaar/getest, maar Honda zag geen brood meer in zware sport/toermachines. Gezien de ontwikkelingen op de markt hebben ze inderdaad gelijk gekregen.
 
Ik verwacht ook niet dat er een opvolger komt. Maar... als je ziet dat de markt van supersports/hypersports echt een dieptepunt heeft bereikt en dat de toer/sportfietsen over het algemeen niet de funfactor hebben zie ik misschien wel een kans dat er weer een markt opbloeit.
 
Ik snap zelf niet echt dat er geen niche is voor snelle cardan - sporttoerders. Een FJR is dan toch wel weer heel groot aan alle kanten. Dat moet toch sportiever kunnen? Iets als BMW's R1100S maar dan in de lijn van de Blackbird. Ik wil zelf geen ouwelullentoermotor/bakbeest ST1100/1300(ik schop nu allemaal mensen tegen hun verkalkte benen, dat bedoel ik niet zo hoor :+ ) maar wel cardan en hoge onderhoudsintervallen. Extreme prestaties hoeft dan weer niet. 130-150 pk, Cardan, en weinig onderhoud nodig. Dat is technisch en markt-technisch gezien toch gewoon mogelijk en best kans op goeie verkoop (of ben ik gek)?
 
Hebben ze niet de VFR 1200 hiervoor ontwikkeld? Als concurrent voor de FJR-achtige motoren?
Sportief, toeren, cardan en naar mijn persoonlijke smaak helaas heel erg lelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hebben ze niet de VFR 1200 hiervoor ontwikkeld? Als concurrent voor de FJR-achtige motoren?
Sportief, toeren, cardan en naar mijn persoonlijke smaak helaas heel erg lelijk.
Oja das waar, die vult dat gat wel behoorlijk op alleen is die idd spuuglelijk, daarom had ik hem niet vooraan in mijn geheugen zitten :')
 
Ik heb trouwens vorige week voor het eerst een Suzuki GSX 1250 f gezien.
Dat kon wel eens een aardige melkkoe voor Suzuki worden.
Hij concurreert een beetje met de FJR 1300 en de GTR 1400 in de zin dat het een zware sport/toer motor is met veel pk's en koppel. Maar met veel minder snufjes en toeters bellen. Geen standaard ABS, of meegespoten koffers, geen electrische ruit of starten met transponder en zo.
Maa hij is daardoor wel veeeeeel goedkoper. En het is wel een grote sportieve sport/toermotor met volle kuip en koffers en zo. Maar onder die kuip zit gewoon een bandit 1250. Dus het ontwikkelen zal Suzuki ook niet al te veel gekost hebben.

Ik vrees dat het een succesvoller motor gaat worden dan die dure VFR 1200van Honda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan