Het grote Super Blackbird topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Redrider en Marty: bedankt voor de reacties.
Het leesvoer begint wel grote vormen aan te nemen zo.
 
Hey Erik :) welkom

Alvast een tip met betrekking de topkoffer
Mijn ervaring met topkoffer is dat bij een standaard ruit de motor bij
180kmph onstabiel wordt op de voorkant ( stijgt letterlijk op) wheelyyy .....

Superblackbird heeft diverse dubbel gewubbelde ruitjes werkt perfect
Even op zijn onderschrift drukken/ klikken

Ps blauwe zijn mooier ;) en gaan platter door de bocht je kan met je spiegels de grond raken :/
 
Laatst bewerkt:
Hey Erik :) welkom

Alvast een tip met betrekking de topkoffer
Mijn ervaring met topkoffer is dat bij een standaard ruit de motor bij
180kmph onstabiel wordt op de voorkant ( stijgt letterlijk op) wheelyyy .....

Superblackbird heeft diverse dubbel gewubbelde ruitjes werkt perfect
Even op zijn onderschrift drukken/ klikken

Ps blauwe zijn mooier ;) en gaan platter door de bocht je kan met je spiegels de grond raken :/

Zoals een menigeen weet rij (reed) ik toch ook wat harder dan 120, en ook ik heb een standaard ruitje én top koffer maar nog nooit last gehad van genoemde.
Zelfs niet met 240 /250 (op de DUITSE autobahn) .

Misschien moet je er toch maar een spoiler op monteren Eric _O-
 
Laatst bewerkt:
Kom maar eens kijken naar mijn rode. Daar heb ik 4 winters mee doorgereden, en je vindt geen enkel plekje roest (ACF50 is het geheim).
De voorpoten zijn al aangetast bij mij, die had ik al gepland voor in de volgende lente. Het gaat mij er eigenlijk meer om wat er onder de kuipen afspeelt. Ik heb ooit doorgereden met een GSX750F. Zo op een eerste oogopslag was hij mooi, maar als je de kuipen eraf haalt -O-

En carburatie en winter gaat ook goed samen? Geen bevroren carburateurs?

Voorbeeldje van een CBX750F die ik ooit had (geen photosoep)
full
 
Zoals een menigeen weet rij (reed) ik toch ook wat harder dan 120, en ook ik heb een standaard ruitje én top koffer maar nog nooit last gehad van genoemde.
Zelfs niet met 240 /250 (op de DUITSE autobahn) .

Misschien moet je er toch maar een spoiler op monteren Eric _O-

Tja maar je bent een reus op de BB

Ik kom maar net boven me ruitje uit en met me voetjes bij de grond :)
Laatste paar keer zonder koffer weggeweest en rijdt toch 10x beter
 
Laatst bewerkt:
De voorpoten zijn al aangetast bij mij, die had ik al gepland voor in de volgende lente. Het gaat mij er eigenlijk meer om wat er onder de kuipen afspeelt. Ik heb ooit doorgereden met een GSX750F. Zo op een eerste oogopslag was hij mooi, maar als je de kuipen eraf haalt -O-

En carburatie en winter gaat ook goed samen? Geen bevroren carburateurs?

Voorbeeldje van een CBX750F die ik ooit had (geen photosoep)
[afbeelding]

Das u.... Coool man....
 
Tja maar je bent een reus op de BB

Ik kom maar net boven me ruitje uit en met me voetjes bij de grond :)
Laatste paar keer zonder koffer weggeweest en rijdt toch 10x beter

Ik ben 1.97 dus ik zal wel boven het ruitje uitkomen. Topkoffer heeft mijn voorkeur boven een rugzak. Een vriend van mij heeft als arts in opleiding ook op de spoedeisende hulp gewerkt heeft en een aantal keren slachtoffers van motorongevallen gezien die gebroken ribben hadden en zelfs een met een pen doorboorde long van de harde spulllen die ze in een rugzak hadden.
Er zijn inmiddels wel veel betere rugzakken voor motoren op de markt maar ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.
 
Wat betreft die vragen.. volgens mij was het zo:
vanaf 1999 kwamen de injectie modellen. En in 2001 kwam de laatste update, die van 01 en later hebben digi tellers. Je kunt ze herkennen aan de kleur van het koppelingsdeksel ( ene heeft grijs en de ander bronsachtig) en het achterlicht. De 24L tank kwam met 1 van de updates, dus na 99 of 01 dat weet ik zo niet. De titanium kleur was voor de carb modellen, de zilveren injectie. Hoewel ik ook wel eens een titanium injectiebird heb gezien (kan overgespoten zijn).
Ik zeg niet dat alles zo perfect klopt, maar dit is wat mij zo te binnen schiet.
Verbruik bij mij laatste keer was 289l op n tank en had toen 1:17 gedaan (Ik krijg er nooit 24L in, zal wel grote reserve hebben).
 
ik heb een 97'er maar wel met een grote tank. Ooit een keer stil gestaan zonder benzine en toen ging er ruim 24 liter in. Ook ik haal gem 1:15, korte ritten 1:13, lange ritten soms wel 1:17met zijn tweeen.. Dan rij ik wat rustiger. Alleen haal ik dan de 1:14 net maar dan lurk ik er wel aan..
 
er zijn trouwens speciale rugzakken met een harde plaat voor tegen de rug aan, sommige zijn zelfs anatomisch gevormd naar de rug.

ook ik vind analoog mooier, maar eb ook heel even aan digi gedacht om om te bouwen, toch blij dat ik het toch maar niet gedaan heb.

ik rij tussen de 1 op 14 en 1 op 16 gemiddeld en heb een injectie.

ik vind injectie wel handiger want dan ben je ook van de choke af ( tenminste ik denk dat carb versies een choke hebben?? klopt dat ? )

en een bb rijd eigenlijk onder alle omstandigheden erg vriendelijk en zeer goed.

bevriezende carbs had ik heel erg soms wel eens last van met de kawasaki zzr, ik weet dat niet alle carb motors er last van hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.97 dus ik zal wel boven het ruitje uitkomen. Topkoffer heeft mijn voorkeur boven een rugzak. Een vriend van mij heeft als arts in opleiding ook op de spoedeisende hulp gewerkt heeft en een aantal keren slachtoffers van motorongevallen gezien die gebroken ribben hadden en
zelfs een met een pen doorboorde long van de harde spulllen die ze in een rugzak hadden.
Er zijn inmiddels wel veel betere rugzakken voor motoren op de markt maar ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.

Was ik vroeger zo lief }) of jullie zo stout ;)
( weer een reus op een BB)
 
Laatst bewerkt:
Topkoffer heeft mijn voorkeur boven een rugzak. Een vriend van mij heeft als arts in opleiding ook op de spoedeisende hulp gewerkt heeft en een aantal keren slachtoffers van motorongevallen gezien die gebroken ribben hadden en zelfs een met een pen doorboorde long van de harde spulllen die ze in een rugzak hadden.
Er zijn inmiddels wel veel betere rugzakken voor motoren op de markt maar ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.
fair enough, ieder zijn/haar voorkeur

In mijn rugzak zit overigens alleen regenpak, broek (als ik in leer rij), boterhammen, geel hesje en schadeformulier (telefoon, pen, sleutels, portemonaie etc. zitten in mijn mini-tanktas).
Ik voel mij hier niet onveilig bij, en prefereer dit boven een grote zware windvangende topkoffer.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met of zonder topkoffer en ik merk niet eens dat ie erop zit op mn ZZR. Zal wel met je eigen omvang te maken hebben misschien. Merk natuurlijk wel als ie volgestouwd zit, maar dat is logisch. Voor mij ook liever topkoffer dan rugzak hoor.
 
Ik rij met of zonder topkoffer en ik merk niet eens dat ie erop zit op mn ZZR. Zal wel met je eigen omvang te maken hebben misschien. Merk natuurlijk wel als ie volgestouwd zit, maar dat is logisch. Voor mij ook liever topkoffer dan rugzak hoor.
Ik heb o.a. gereden met div600 en 900 met en zonder koffer en merkte echt wel een groot verschil.
Als ik een weekendje weg ga met de 'bird neem ik zijtassen mee omdat het zwaartepunt dan laag blijft.
grote (zware) tassen of koffers (of duo) achterop of grote tanktas voorop vind ik (persoonlijk) niet prettig
met dit mini-tanktasje kan ik ongehinderd sturen en/of plat op de tank gaan liggen en toch mijn essentiele dingen zoals sleutels, telefoon, portemonaie, sigaretten, etc. meenemen die niet in mijn leren pak passen
 
Moet wel zeggen dat het op de NTV veel heftiger was, de reactie met of zonder topkoffer. De ZZR houdt zich zwaar beladen een stuk beter. Samenloop van een hoop dingen waarschijnlijk. Houding, luchtstroom, rijdergewicht, motorgewicht. Zoiets als kuipruitjes, ook voor iedereen net een andere perfect.
 
fair enough, ieder zijn/haar voorkeur

In mijn rugzak zit overigens alleen regenpak, broek (als ik in leer rij), boterhammen, geel hesje en schadeformulier (telefoon, pen, sleutels, portemonaie etc. zitten in mijn mini-tanktas).
Ik voel mij hier niet onveilig bij, en prefereer dit boven een grote zware windvangende topkoffer.

Klopt, bij lange stukken met veel bagage heb ik ook liever zijkoffers en een tanktas dan een topkoffer. Maar woon-werk tussen file is weer prettiger met topkoffer i.p.v. zijkoffers.
Weekendjes weg doe ik ook wel eens de rugzak om maar dan inderdaad alleen met zachte spullen erin.
 
Hard of zacht, speciale rugzak of niet, het grote probleem blijft dat de kans dat je gaat rollen met een rugzak in plaats van glijden veel groter wordt. En hiermee is de kans op ernstige verwondingen (breuken) van je ledematen ook veel groter.......
 
Gewoon de spuitbus is makkelijkst Niet op de uitlaat die word nogal heet. Dan brabd het denk ik wel in
 
Mogguh!!!!

Is nu al middag :)

Regen was dat nu? staat hier een BB te springen voor t raam hij wil naar buiten :) help allemaal zwarterubber strepen opt laminaat })
(is SF )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan