Het grote Super Blackbird topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Das. Ook niet verkeerd...

Hoe gaat met je ribben? En de bike?
 
Damn.... boel gebeurd hier!!

Senor... beterschap !!

Big Jim..... *auw*....ik zat er wel heel flink naast :X '( sorry mocht ik je valse hoop hebben gegeven !!
 
Vandaag kleppendeksel maar s opgelicht en klepspeling gemeten.

Inlaat was allemaal prima.... maar de uitlaatzijde.... :X :?


0,18/0,18----0,20/0,20----0,18/0,16----0,17/0,14


Dat is toch behoorlijk verlopen :X
Moet wel zeggen dat de Bird ook regelmatig zwaar aan de bak mag, dat ie echt moeten geven wat ie in huis heeft, maar dit verloop schrok ik toch wel van '(


Vraag me af of hierin ook een verklaring kan liggen dat de 4 in 2 uitlaat aan de rechterzijde veel warmer word dan links :?
 
Laatst bewerkt:
Heb je er niets van gemerkt dan? Over algemeen knapt zo'n motor er aardig van op als de klepspeling zo verlopen is. Volgend jaar lente maar doen als ik de motor uit de stalling haal.
 
Heb je er niets van gemerkt dan? Over algemeen knapt zo'n motor er aardig van op als de klepspeling zo verlopen is. Volgend jaar lente maar doen als ik de motor uit de stalling haal.

Zal... maar ik heb t alleen gemeten.
Bezig de boel weer dicht te schroeven.
Hij moet me nog een kleine 500 km rondrijden, daarna s op zoek naar iemand die ook daadwerkelijk plaatjes kan vervangen.

Aangezien ik altijd hoor dat de klepspeling bij een Bird zelden of nooit verloopt was dit niet t eerste waar ik aan dacht toen ik merkte dat ie inderdaad net iets slechter ging lopen de laatste tijd.

Nu staat er dus op m'n lijstje:

1-Klepspeling
2-Nieuwe bougies en nieuw luchtfilter
3-Carbs ultrasoon reinigen
4-Carbs synchroon stellen.
 
Laatst bewerkt:
Zal... maar ik heb t alleen gemeten.
Bezig de boel weer dicht te schroeven.
Hij moet me nog een kleine 500 km rondrijden, daarna s op zoek naar iemand die ook daadwerkelijk plaatjes kan vervangen.

Aangezien ik altijd hoor dat de klepspeling bij een Bird zelden of nooit verloopt was dit niet t eerste waar ik aan dacht toen ik merkte dat ie inderdaad net iets slechter ging lopen de laatste tijd.
Nu staat er dus op m'n lijstje:

1-Klepspeling
2-Nieuwe bougies en nieuw luchtfilter
3-Carbs ultrasoon reinigen
4-Carbs synchroon stellen.

Als je iemand gevonden hebt die kleppen kan stellen ....laat het me even weten..
 
kun je dat voelen of horen als ze aan een klep-stel beurt toe zijn?
ik heb nu 50.000 op de klok bijna

geen idee :? maar weet wel, als je de kleppen tegen de zuigers hoort komen is t zeker tijd O-)

staat int boekie dacht ik bij welke beurt controleren....
 
De meesten zijn het erover eens dat de kleppen van een BlackBird nauwelijks verlopen en dat klepstellen en zelfs controle zeker niet elke beurt nodig is.

Er zijn Birds die 100.000 op de klok hebben staan en waar het stellen van de kleppen nog niet nodig is geweest.
 
Laatst bewerkt:
zzr 1100 moest volgens boekje elke 12.000km wat ik wel vaak vind, dat is mede de reden dat ik een honda heb gekozen.
 
Als je iemand gevonden hebt die kleppen kan stellen ....laat het me even weten..
Ik laat het bij Fourdeel doen, ook hier in Purmerend. Alle BB's die ik heir voor een grote beurt krijg breng ik daar even langs voor de kleppen, de rest doe ik hier.
 
De meesten zijn het erover eens dat de kleppen van een BlackBird nauwelijks verlopen en dat klepstellen en zelfs controle zeker niet elke beurt nodig is.

Er zijn Birds die 100.000 op de klok hebben staan en waar het stellen van de kleppen nog niet nodig is geweest.
De rode van mij is daar een voorbeeld van. De gele controleer ik eens in de 48.000km.
 
Vandaag kleppendeksel maar s opgelicht en klepspeling gemeten.

Inlaat was allemaal prima.... maar de uitlaatzijde.... :X :?


0,18/0,18----0,20/0,20----0,18/0,16----0,17/0,14


Dat is toch behoorlijk verlopen :X
Moet wel zeggen dat de Bird ook regelmatig zwaar aan de bak mag, dat ie echt moeten geven wat ie in huis heeft, maar dit verloop schrok ik toch wel van '(


Vraag me af of hierin ook een verklaring kan liggen dat de 4 in 2 uitlaat aan de rechterzijde veel warmer word dan links :?

Dat is vaak zo, ook bij mijn ZZR1400. Kijk naar hoe je uitlaten lopen vanaf je connector, de rechterpijp staat er kaarsrecht op en linker moet nog een bocht maken.
 
Hallo,
Laat ik mij eerst even voorstellen in dit topic. Ik ben Erik en rijdt nu zo'n 21 jaar motor. Momenteel op een CBR 1000 F. En ik ben op zoek naar een opvolger voor deze motor. Een van de opties is een Blackbird. Maar naast de emotionele keuze moet ik ook wat praktische zaken meenemen in de keuze.
Ik heb dus een aantal vragen.
(ik ben dit topic al aan het lezen maar ben pas op pagina 25)

Ik rijd zomer en winter door en zo'n 90 km. per dag. Dus het verbruik speelt bij mij wel een rol. Is een BB een motor waar je een redelijk verbruik mee kunt halen bij normaal woon-werk verkeer? Ik rijd nu 1 op 17 met de CBR.

Welke BB is aan te raden de versie met de carbs of de injectie? Rekening houdend met verbruik, onderhoud en rijden in de winter. Ik heb ook ergens gelezen dat de nieuwere versie een grotere tank heeft. Is die tegelijkgekomen met de injectie modellen? Een dezelfde vraag ook voor het dashbord. Wanneer is het digitale dashbord gekomen? Ik vind namelijk persoonlijk de analoge tellers moooier.

Ik heb al ergens gelezen dat de spanningsregelaars en dynamo nogal problemen kunnen geven. Is dat bij allle modellen of is dat een keer bij een modificatie aangepast?
Zijn er meer aandachtspunten die specifiek zijn vooor de BB? Bij de CBR is dat bijvoorbeeld de nokkenaskettingspanner.

Het wordt nog even sparen maar de moosite vind ik de BB in de titamium kleur en ik zal en minimaal een topkoffer op moeten hebben voor woon-werk.

Is de motor uberhaupt een beetje geschikt voor woon-werk verkeer? Ik rijd meest snelweg en regelmatig een stukje file. (ik snap ook wel dat een TDM of V strom makkelijker door de file gaat maar zo'n type ben ik nog niet naar op zoek) Het moet wel een motor met ballen zijn. Met mijn huidige CBR gaat het prima.

Een hele lap tekst met veel vragen maar allle reacties zijn welkom.
(Ik heb net www.hondablackbirdforum.nl gevonden. Daar ga ik straks op kijken)
 
Hallo,

Ik rijd zomer en winter door en zo'n 90 km. per dag. Dus het verbruik speelt bij mij wel een rol. Is een BB een motor waar je een redelijk verbruik mee kunt halen bij normaal woon-werk verkeer? Ik rijd nu 1 op 17 met de CBR.

Het wordt nog even sparen maar de moosite vind ik de BB in de titamium kleur en ik zal en minimaal een topkoffer op moeten hebben voor woon-werk.

Is de motor uberhaupt een beetje geschikt voor woon-werk verkeer? Ik rijd meest snelweg en regelmatig een stukje file.
Hey hallo :W

De BB is inderdaad een prima werkpaard voor woon-werk
Heerlijk schakellui toeren of sportief sturen *D
Ikzelf rijd ook zomer en winter (en herfst en lente :+ ) 90km/dag
Nu bijna 4 jaar in mijn bezit en 64k kms verder, zojuist de ton gepasseert, probleemloos!
Ik heb een '98-er carb-model (analoge tellers),
verbruik (met mijn rijstijl) tussen de 1:15 en 1:16 (3dgn rijden =270km =17ltr tanken)

Of je een topkoffer nodig hebt ligt aan jezelf, ik prefereer een rugzak omdat die minder wind vangt, maar goed, dat is erg afhankelijk van smaak, wens en gebruik..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan