Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Zeker. Hoewel ze zullen zeggen bij aankomst dat je je motor op de parkeerplaats moet zetten doen ze er absoluut niet moeilijk over. En controleren dat ook niet.

Hoewel, zijspan misschien alleen op de camperplekken. Die zijn ook gewoon op de aarde wal, maar aan de andere kant. Komt vast wel goed.
20230723_190519.jpg
 
Bij Amazon.nl is de Naturehike Spring River tent in de aanbieding. Even goed kijken dat je de 20D versie neemt en niet de zwaardere 210T. Zo rond de €126 tot €145,- afhankelijke van stof en kleur (of minder voor de 210T) te verkrijgen. Net iets meer dan 2 kg. Erg goede reviews op vele verschillende plekken over te vinden. Zeker voor dit geld.

Ik heb voor deze gekozen en niet voor de Mongar 2 (MSR HubbaHubba kloon), omdat bij deze het gaas van de binnentent hoger begint. Bij de Mongar begint deze vanaf 15cm vanaf de vloer, waardoor je leest dat sommige mensen last hebben van opspattend water tegen het gaas/in de binnentent bij hevige regen. Hoewel je er andere YT-ers er totaal niet over hoort terwijl ze in de stromende regen kamperen in die tent.

De Star River
Screenshot_20240320_091539_Amazon Shopping.jpg


De tentenverzameling gaat nu wat uit de hand lopen. Maar ik was erg benieuwd hoe zo'n goedkoop tentje zich verhoudt tot de duurdere (2p) Exped en Lowland tentjes die ik heb liggen. Naast de meerdere 3-persoons tenten, 2sec.tent en opblaasbare familietent.
 
Laatst bewerkt:
De tentenverzameling gaat nu wat uit de hand lopen.
Naast de meerdere 3-persoons tenten, 2sec.tent en opblaasbare familietent.
Ik heb hetzelfde euvel.
Er liggen hier 3 tenten in de kast. Alleen erbij kopen als een tentje einde levensduur.
2 nylon tentjes: 1x voor dagelijks verkassen en 1x met meer binnenruimte voor langere verblijfduur.
De laatste kost toch (iets) meer tijd bij opzetten, maar geeft wel meer comfort.

Ik had nog een oudere katoenen tent waarmee ik 2 jaar terug heb gekampeerd.
Zwaar en groot pakvolume. Ik was met auto dus dan is niet heel erg.
Geen goede tent om vaak op te moeten zetten. Wel heel prettig leefklimaat. Bij langere tijd op 1 plek is ie ideaal voor.

Begin een youtube kanaal met tenten testen. Is een goed excuus om meer tenten te kopen. O-)
Ik lees wel altijd de ervaringen van anderen.
Toch lijkt iedereen andere wensen te hebben.
 
Ik heb nu 5 of 6 tenten.
Ik kan slecht dingen weggooien en heb (in principe) ruimte genoeg.
Voor verschillende situaties en soorten vervoer en vakantie een andere soort tent.
 
Ik heb voor deze gekozen en niet voor de Mongar 2 (MSR HubbaHubba kloon), omdat bij deze het gaas van de binnentent hoger begint. Bij de Mongar begint deze vanaf 15cm vanaf de vloer, waardoor je leest dat sommige mensen last hebben van opspattend water tegen het gaas/in de binnentent bij hevige regen.
Hierdoor zal deze tent ook geschikter zijn voor de wat koelere maanden. Hoe minder gaas hoe minder air flow door de tent.
 
Eerst bungalow tent.
Toen Caravan
Karsten 300
Toen karsten 280 en 200 voor de kids
En nu tentje van 1kg.
En ik vindt het nog steeds leuk.
En nog daktent op de auto waar ik nu al bijna een jaar mee rond rij.
Geen zin om eraf te halen.
Dan tank ik wel ltr lpg extra voor €0.71 8-)
 
Meeste benzine die ik verstook komt uit Duitsland.
Vaak tank ik dan bij de Esso in het centrum van Kleve.
(op moment van dit schrijven (13.00h) kost 1 liter Supreme €1.98.9/ begin vd avond gaat prijs meestal omlaag)

Bij tanken dicht bij huis heb ik 3x BP-pomp (onderlinge afstand nog geen 5 km.)
Je moet dan wel weten WELK tankstation je moet pakken.

BP-Pomp 1 bij ziekenhuis Geld. Vallei is Ultimate €2.28.9
BP-Pomp 2 op A30 zelf is Ultimate €2.39.9 (snelweg is altijd duur)

En waar ik zelf naar de BP ga is ===>
BP-Pomp 3 oprit van A30 is Ultimate €2.15.7 (Bonnetstraat-Ede)

Pomp 2 en 3 heel dicht bij elkaar maar scheelt toch bijna 25ct/liter.
Als je dan de tank vol gooit scheelt dat al snel een kratje bier. Je moet ook aan je eigen dorst denken!
 
Laatst bewerkt:
Meeste benzine die ik verstook komt uit Duitsland.
Vaak tank ik dan bij de Esso in het centrum van Kleve.
(op moment van dit schrijven (13.00h) kost 1 liter Supreme €1.98.9/ begin vd avond gaat prijs meestal omlaag)

Bij tanken dicht bij huis heb ik 3x BP-pomp (onderlinge afstand nog geen 5 km.)
Je moet dan wel weten WELK tankstation je moet pakken.

BP-Pomp 1 bij ziekenhuis Geld. Vallei Ultimate €2.28.9
BP-Pomp 2 op A30 zelf is Ultimate €2.39.9 (snelweg is altijd duur)

En waar ik zelf naar de BP ga is ===>
BP-Pomp 3 oprit van A30 is Ultimate €2.15.7 (Bonnetstraat-Ede)

Pomp 2 en 3 heel dicht bij elkaar maar scheelt toch bijna 25ct/liter.
Wat voor motor rijd u?
Foto?
 
Terug
Bovenaan Onderaan