Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Begreep van m’n pa dat échte alcoholisten (in zuid Afrika, jaren ‘70) daar ook aan de remvloeistof zaten te slobberen..
Zat in die tijd ook alcohol in, of zoiets was het verhaal.

Maar om maar on topic te gaan, onlangs een Exped slaapmat aangeschaft via MP..
Helaas is dhl hem kwijtgeraakt, verkoper is niet te bereiken en ik mag weer op zoek naar een nieuwe, goede, slaapmat, maar natuurlijk niet gecompenseerd ervoor..🤬🤬..

Zit nu te denken aan een Nomad dreamzone pro xw 15.. iemand ervaringen ermee? Want onbedingt een Exped is niet nodig, als ik hier lees dat de banen wel eens loslaten..
Zal wel koelvloeistof zijn.
Alcohol kookt al bij 73 gr Ce dat wil je niet als remvloeistof.
In Polen kan je gewoon schone blanke spiritus kopen van 96%.
Heb nog flesje thuis staan.
 
Ik heb begrepen dat 99 % van de verhalen bullshit zijn door opzettelijk aandikking of onbewuste verandering vanwege het x keer doorvertellen al dan niet onder invloed van alcohol, koelvloeistof of koeienmelk van schapen.
 
Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik wantrouwender ben over producten uit de usa dan bijvoorbeeld China.

Los van het grapje dat het ' make America Great again ' petje made in China zou zijn.

Er zijn genoeg super goede producten van echte enthousiaste liefhebbers van wat ze maken.

Maar helaas ook heel veel die precies weten hoe marketing werkt en tegen de tijd dat zo een product al naam heeft en in NL/ Europa bekend wordt..

Ik heb ook een exped en 1 gehad waar de banen van los kwamen.
Die ik nu heb is onder garantie vervangen, wat met bijvoorbeeld 200 % winstmarge geen probleem is en de naam ten goede komt.

Maar bij de Decathlon precies hetzelfde gehad, maar dan met een matje van 50 euro.

Opvallend was ook dat ik merkte dat uit luiheid ik de mat niet opvouwde zoals hij in de compressie zak zit vanaf de fabriek en dan , goed ingepakt) eigenlijk vergelijkbaar is qua pakformaat dan de expad.

Maar excuses, ik ga richting de 50 en alles moet simpel, goedkoop, eenvoudig, eenheidsworst etcetera zijn 😉 .

Ik ga ff een glaasje spiritus tanken 😉
 
Nee hoor bij mijn exped niet.ik pomp m.n matjes op zo zacht dat ik er niet doorheen lig.
Wil comfort niet op straat liggen.
Dus matje zacht niet bikkelhard.
En toch geplofte cel na 10 jr mag het maar liever niet.
Kom er maar eens om in griekenland of marocco.
In Portugal is het al een crime.
Grote Decathlon in Lissabon maar het assortiment is om te janken.
Gewoon lege schappen.

Ja exped is duur.
En wil vaak goedkoop uitproberen maar ik moet een goed bed hebben geen discussie punt.
En tja had een duur kussentje van sea to summit.
Ook lek na 1.5 jr.
Sorry meneer sea to summit 1 jr garantie.
Sta je dan in de Bever.
Heb nu een exped kussentje maar slaapt lang niet zo lekker.
 
1 jaar garantie mag wettelijk niet eens....dat horen ze bij Bever te weten. Ik zou daar dus keihard tegenin gegaan zijn.
Daarnaast zeggen ze op hun website 5 jaar: 5 Years Guarantee

1709820104981.png


Volgens het Europees consumentenrecht heb je op al je producten 2 jaar garantie. Dit mag natuurlijk door de producent verlengd worden maar niet verkort. Net bij de Decathlon van die luchtdichte zakken besteld want mijn oude waren echt oud en ook daar zit 2 jaar garantie op... (en ik rol ze op vakantie dagelijks op... ) dus ben benieuwd of ze de 2 jaar gaan halen...
 
Hebben die decathlon ook een ventiel?
Zoek er nog eentje van 7ltr.
Die van ortlieb zijn inmiddels €23.
En geen sjorbandjes meer.
Dus die maak ikzelf.
20240304_152113.jpg
 
Deze ?
Zie dat er ventiel opzit.
Maar zonder compressie banden zuigt hij zichzelf weer vol.
Waterdichte compressiezak voor trekkingrugzak 20 liter
Ik heb deze zak ook nu 2x op tweewieler roadtrip gebruikt. Ben er goed tevreden over.
Deze zakken zijn handig om ze in eerste instantie in je tas te krijgen. Ze zuigen zichzelf misschien langzaam vol (zelf niet echt op gelet, dus zou kunnen), maar dan zitten ze tenminste wel in je tas en kunnen ze geen kant meer op. Je kunt er ook je vuile was in wassen, beetje zeep erbij en schudden maar.
 
Zal wel koelvloeistof zijn.
Alcohol kookt al bij 73 gr Ce dat wil je niet als remvloeistof.
In Polen kan je gewoon schone blanke spiritus kopen van 96%.
Heb nog flesje thuis staan.
Volgens mij was het geen koelvloeistof, propje. Dát is het spul dat fransen in de wijn flikkeren voor de smaak..
Maar zal eens navragen bij mijn pa, die heeft in de late 70'er jaren een aantal jaren door Zuid-Afrika gezworven als monteur en zodoende eerste hand verhaal..
 
Die van mij ligt inmiddels op de vuilnisbelt.
Ik ben lang onderweg dus kan niet maandenlang een kluwen stokjes en stof meeslepen.
Ik vermoed dat ze van die max kilo's beter pounds/ ponden kunnen maken.
Maar de punten waar de stokken samen kwamen zijn gebroken, dat is bij deze anders qua constructie 👍🏿 .

Ach ja AliExpress... :

Screenshot_2024-03-09-12-58-59-332_com.alibaba.aliexpresshd.jpg


Ik ben zo aardig geweest om een screenshot te maken zodat niet iedereen die anders een link aanklikt een maand lang tegen vergelijkbare onzin hoeft aan te kijken 😉 .
 
Die van mij ligt inmiddels op de vuilnisbelt.
Ik ben lang onderweg dus kan niet maandenlang een kluwen stokjes en stof meeslepen.
Ik vermoed dat ze van die max kilo's beter pounds/ ponden kunnen maken.
Maar de punten waar de stokken samen kwamen zijn gebroken, dat is bij deze anders qua constructie 👍🏿 .
Wel ja |(had ik toch die andere versie beter dus kennen bestellen :o
 
Heb zelf een kleine Helinox.
Heb alwel voor iemand de hoek moeten oplappen met stukje autogordelband.
De bovenste hoek begon uit te scheuren.
En het is een licht meneke waaroor ik hem heb gerapareerd.
Maar als je ze naast elkaar zet zijn er weinig verschillen te ontdekken.
Is echt goed nagemaakt.
 
Is die vd decathlon dan zo zwak? Ik zat te kijken naar de lage variant nml
De lage heb ik niet getest in de winkel, maar bij de hoge Decathlon stoel vond ik de rugleuning wel vrij 'beweeglijk'. Ik kan me voorstellen dat dat boven de 100kg spannend wordt. Het fijne is dat alles ook opgesteld staat. Altijd leuk om gewoon even rond te kijken op de kampeerafdeling!
 
De lage heb ik niet getest in de winkel, maar bij de hoge Decathlon stoel vond ik de rugleuning wel vrij 'beweeglijk'. Ik kan me voorstellen dat dat boven de 100kg spannend wordt. Het fijne is dat alles ook opgesteld staat. Altijd leuk om gewoon even rond te kijken op de kampeerafdeling!
De eerste stoel die ik er kocht was een XXL van 30 euro en die zat fijn.
Met een groep onderweg zat er altijd iemand in als ik even weg ging.

Ik vermoed dat een echt zwaar iemand altijd op een gegeven moment door zo een helinox ding heen gaat. Het zijn meestal veredelde tentstokken, als ik het zo mag noemen en als de pootjes gaan wegglijden is de kracht op de bevestiging enorm.

Dat XXL ding was groot zwaar en lomp en wat je er in kan laten zitten ook. Prima duo.
 
De lage heb ik niet getest in de winkel, maar bij de hoge Decathlon stoel vond ik de rugleuning wel vrij 'beweeglijk'. Ik kan me voorstellen dat dat boven de 100kg spannend wordt. Het fijne is dat alles ook opgesteld staat. Altijd leuk om gewoon even rond te kijken op de kampeerafdeling!
Klopt maar dat kost me altijd weer extra geld als ik daar overheen loop 😆
 
Terug
Bovenaan Onderaan