Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Had eens halve ltr fles van icetea gevuld met whisky.
Toen ik eerste keer naar marokko ging.
Niks blijft natuurlijk heel als je de dakar pistes rijd.
Reisgenoot gevraagd wil je slok icetea.
Die man die neemt me toch een teug.
Hij liep rood aan.
Had toch moeten zeggen dat het whisky was.
De kleur was wel hetzelfde.
 
Ik was te krenterig om zo'n mooi rood aluminium flesje te kopen voor brandstof en om met een hele liter wasbenzine in zo'n standaard plastic fles die snel kraakt en gaat lekken achterop rond te rijden vond ik ook geen goed idee.
Omdat ik niet met bovenstaande verhalen thuis wilde komen ben ik heel bewust op zoek gegaan naar een alternatief. En gevonden: Gootsteenontstopper zit in een heel goed stevig, dik kunststof flesje. Knal oranje en benzine bestendig. Half litertje groot, ideaal als navul verpakking. Zeker met de spuitdop van de gewone wasbenzinefles is het perfect om een oude Primus bij te vullen.
 
Bij EHBO les wel eens gehoord dat iemand iets van terpentine in een frisdrankfles had gedaan en iemand anders dat later opdronk en het niet overleefde. Geen idee of dat een waar verhaal is, maar gezond zal het zeker niet zijn. De boodschap was duidelijk, doe nooit iets dat je niet kunt eten of drinken in een voedsel
container.
Lijkt me niet.
Als je terpentine of benzine of thinner of ............................... drinkt, dan gaan in je mond gelijk alle seinen op rood!
Of je moet zo zat zijn dat de alarm-systemen niet meer werken?
 
De kans op chemische longontsteking is erg groot als je iets binnengekregen hebt en evt. daarna ook nog gaat/moet spugen.
Aha, vandaar dat je niet mag braken! Mijn zwager heeft ooit met een slangetje de tank van zijn auto leeggezogen en heeft in een reflex een flinke slok doorgeslikt. Hij heeft bijna een dag lang een benzinelucht lopen boeren...
 
Nee, zo snel gaat het niet, maar je wordt er niet oud mee en het is een meer dan pijnlijke manier om dood te gaan. Ik heb een tijdje met "dieseldrinkers" gewerkt, die verdunnen het met limonade. Slecht idee.
 
Lijkt me niet.
Als je terpentine of benzine of thinner of ............................... drinkt, dan gaan in je mond gelijk alle seinen op rood!
Of je moet zo zat zijn dat de alarm-systemen niet meer werken?
Als je heel dorstig bent merk je het waarschijnlijk te laat als je de fles aan je mond zet.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Gadver heb er nog nooit van gehoord.
Heb zelf alc. gestookt.
Dat is leuk.
Maar nooit behoefte gehad om bij de Shell de tuut van de dieselpompen af te lebberen.
 
Bij EHBO les wel eens gehoord dat iemand iets van terpentine in een frisdrankfles had gedaan en iemand anders dat later opdronk en het niet overleefde. Geen idee of dat een waar verhaal is, maar gezond zal het zeker niet zijn. De boodschap was duidelijk, doe nooit iets dat je niet kunt eten of drinken in een voedsel
container.
Tenzij je iemand iets aanbiedt die op je tent heeft gezeken.
 
Begreep van m’n pa dat échte alcoholisten (in zuid Afrika, jaren ‘70) daar ook aan de remvloeistof zaten te slobberen..
Zat in die tijd ook alcohol in, of zoiets was het verhaal.

Maar om maar on topic te gaan, onlangs een Exped slaapmat aangeschaft via MP..
Helaas is dhl hem kwijtgeraakt, verkoper is niet te bereiken en ik mag weer op zoek naar een nieuwe, goede, slaapmat, maar natuurlijk niet gecompenseerd ervoor..🤬🤬..

Zit nu te denken aan een Nomad dreamzone pro xw 15.. iemand ervaringen ermee? Want onbedingt een Exped is niet nodig, als ik hier lees dat de banen wel eens loslaten..
 
Moest echt ff spieken in welk topic ik zat 🤔 .
Gewoon piesen in een watercan of wasverzachter fles met een opening die groot genoeg is dat het niet richting opscheppen gaat, maar je ook niet slaapdronken hoef te gaan mikken of frotten.

Genoeg beeldspraak lijkt me? .
En daarna afsluiten met de dop.

En ik heb onderweg drinkwater en kraanwater, wat niet overal even lekker is. Zodra het voor kraanwater wordt gebruikt trek ik het etiket eraf 🤷🏼‍♂️ .

Snap verder ook niet waarom je chemische zooi in drink flesjes zou stoppen, ik niet sinds ik een wit plastic bekertje heb zien verschrompelen zodra er benzine inging.
 
Begreep van m’n pa dat échte alcoholisten (in zuid Afrika, jaren ‘70) daar ook aan de remvloeistof zaten te slobberen..
Zat in die tijd ook alcohol in, of zoiets was het verhaal.

Maar om maar on topic te gaan, onlangs een Exped slaapmat aangeschaft via MP..
Helaas is dhl hem kwijtgeraakt, verkoper is niet te bereiken en ik mag weer op zoek naar een nieuwe, goede, slaapmat, maar natuurlijk niet gecompenseerd ervoor..🤬🤬..

Zit nu te denken aan een Nomad dreamzone pro xw 15.. iemand ervaringen ermee? Want onbedingt een Exped is niet nodig, als ik hier lees dat de banen wel eens loslaten..
Klopt bij exped kunnen er banen loslaten.
maar bij Nomad het ventiel eruit knallen.
Nomad is redelijk maar denk dat je het kwalitatief niet met exped mag vergelijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan