Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Interessante paraplu-tent voor een mooie prijs. Een extra trap meenemen is en een paar goede rotsharingen maken het plaatje compleet.
 
Ik kan van harte de niet-dure quechua arpenaz 3 fresh/black aanraden.

Ik heb nu een huismerk 10cm dikke slaapmat ter vervanging van m'n 7cm slaapmat (die ik onderweg gekocht heb, was duur maar die ik bij me had ging.. juist. Lek)
Mocht deze onderweg ook lek gaan dan ga ik inderdaad 'terug'naar een velours luchtbed & voetpomp..
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Ik kan van harte de niet-dure quechua arpenaz 3 fresh/black aanraden.

Dat doe je dan ook minimaal 1x per week _O-_O-

Ik heb een Vango Scafell 300+ onderweg vanuit Engeland. Was een beetje aan het rondkijken voor een tent met zij ingang en kwam deze tegen een prijs tegen die zo laag was vergeleken met NL dat ik hem wel moest kopen.....

1596113507395.png



en ja, mijn lidl tentje is alleen nog maar 2x gebruikt op proef... nog niet eens in het buitenland geweest....ssshh
 
Laatst bewerkt:
Zoveel kunnen er idd wel in ja.
Ach een kilo meer of minder.. de motor doet het draagwerk.
De nieuwe tent is ruim een kilo zwaarder dan mn vorige, wat ik iei vervelend vond maar zoals aangegeven,
de motor sleept m mee ikkuh niet :)
Een duopassagier weegt meer en aangezien ik solo rij... ;)
 
zowel die Robens tipi als die queshua 2 seconds zijn prachtige tenten , geweldig hoe ze er toch weer in blijven slagen om vernieuwend te zijn
 
In de categorie tipi tenten zijn die van Nigor ook heel erg mooi.Wel een prijsklasse hoger zo te zien.
Qua materiaal kan je Nigor vergelijken met Fjallraven en Hillenberg maar iets fijner in prijs.
En dat voor tenten van Nederlandse bodem. (en voor de tent nerds onder ons, echt een van de best doordachte tenten die ik ben tegen gekomen)
 
In de categorie tipi tenten zijn die van Nigor ook heel erg mooi.Wel een prijsklasse hoger zo te zien.
Qua materiaal kan je Nigor vergelijken met Fjallraven en Hillenberg maar iets fijner in prijs.
En dat voor tenten van Nederlandse bodem. (en voor de tent nerds onder ons, echt een van de best doordachte tenten die ik ben tegen gekomen)
Houd er wel rekening mee dat Nigor al een tijdje failliet is. Dit i.v.m. eventuele garantie.
 
Ik zie op de website van Nigor ook niets staan over een faillissement. Wat mij een fijne tent lijkt is de Wickiup 4 maar dan met de halve binnentent, zodat je ook een ruime overdekte voortent hebt bij slecht weer. Helaas zie ik hem overal te koop staat inclusief de volledige voortent en zou je dan die halve er nog eens bij moeten kopen voor €250,-. En vervolgens ligt die volledige binnentent te verstoffen.
 
Leuk die Decathlon tentjes, heb zelf de grotere Alpenaz 4+ tot volle tevredenheid in gebruik, eerst die met bogen , nu al paar jaar de opblaasbare...
Alleen bruikbaar met de auto of motoraanhanger en niet zo geschikt voor treffens enzo...
Binnenkort eindelijk weer een treffen en dan ga ik een Aldi 4 persoonstent uitproberen..uitgezet in de tuin en qua grote valt het heel mee..
Was in aanbieding maar ziet er goed uit kwalitatief..straks in praktijk uitproberen
 
Houd er wel rekening mee dat Nigor al een tijdje failliet is. Dit i.v.m. eventuele garantie.
Vorig jaar nog een verkoper van Nigor zelf gesproken.
Op het wereldfietser.nl forum (die wikiup 2/3 is schijnbaar populair bij fietsers) staat dit bericht: importeur Eureka! (Nigor) failliet - Wereldfietser Forum
Kort samengevat is Nigor b.v. in 2018 failliet gegaan mede doordat Eureka! toendertijd failliet ging. Nigor en het merk is toendertijd overgenomen en doorgestart.
Als ik het zo snel zie is nigor nu eigendom van Robijns, o.a. importeur diverse grotere outdoor merken.
 
Ik heb voor de 500 euro Challenge alvast een kleinere tent besteld, namelijk de High Peak Atmos 3. Ik had al een Outwell Vigor 5, die ik voor een paar dagen wel fijn vind, maar die ik mezelf nog niet elke dag (of om de andere dag) zie opzetten, straks. Deze is de helft lichter en in mijn eentje waarschijnlijk 2 keer zo snel op te zetten.
 
Ik begreep dat er na het faillissement een doorstart is gemaakt en dat Nigor nog gewoon bestaat hoor. Ook OutdoorXL heeft de tenten staan.

Wist ook niet dat ze een doorstart gemaakt hebben, dacht dat ze helemaal gestopt waren. Kwam ze sindsdien ook in geen enkele winkel meer tegen. Goed te weten dat ze nog bestaan, kan ik hopelijk nog ergens terecht voor eventuele garantie mocht het nodig zijn
 
Ik zie op de website van Nigor ook niets staan over een faillissement. Wat mij een fijne tent lijkt is de Wickiup 4 maar dan met de halve binnentent, zodat je ook een ruime overdekte voortent hebt bij slecht weer. Helaas zie ik hem overal te koop staat inclusief de volledige voortent en zou je dan die halve er nog eens bij moeten kopen voor €250,-. En vervolgens ligt die volledige binnentent te verstoffen.

Ik heb zelf een Wickiup 3 met halve binnentent. Destijds kocht je de buiten en binnentent apart, vanwege dezelfde reden als jij noemt heb ik ook gekozen voor de halve binnentent. Voordeel van de Wickiup 4 ten opzichte van de 3, is dat de 4 al een klein extra puntje aan de buitentent heeft. Je hebt dus wel een hoekje waar je laarzen ed neer kan zetten, maar om echt zelf te kunnen zitten is het te klein.

Wat materiaal betreft is die Wickiup heel mooi, daar zeker geen aanmerkingen over. Ik heb hem toen gekocht omdat ik een tentje zocht wat zowel geschikt was om mee te nemen op de motor als in de rugzak, vandaar dat gewicht en pakmaat ook wel issues waren. Voor het gewicht van de 3 (1700) gram, vind je vrijwel geen tent met een grotere binnenruimte, tenzij je gelijk richting prijsklasse 1000 euro gaat.

Na een aantal motorvakanties ben ik er toch wel achter gekomen dat er wel een aantal punten waren waar ik me aan stoorde.

Met name bij het opzetten moeten de haringen echt perfect uitgelijnd staan, anders staat heel de tent gelijk voor geen meter. Dat is bij alle tipi's wel zo, maar hoe kleiner de tent hoe meer last je er van hebt. Op een mooi vlak grasveldje is dat niet zo'n punt, maar bij rotsige ondergrond of een ondergrond die niet helemaal vlak is, is heel die tent gelijk uit model als je een paar centimeter afwijkt. Als je alle haringen elke keer opnieuw in de grond moet slaan (want je ziet het pas goed als de tent staat) ben je er snel klaar mee, als het al lukt door rotsen. Ik had hem mee naar IJsland, daar heb je veel van dat losse lavazand als ondergrond en ben je al lang blij als die haring 1x blijft zitten. Voor de looks boeit het niet, maar het is vooral functioneel. Bij die Wickiup 3 zit maar erg weinig ruimte tussen de binnen en buitentent, waardoor die elkaar snel raken als de tent niet strak staat. Op die punten krijg je condensvorming en lekkage. Ook gaat de binnentent met de buitentent mee hangen, waardoor ik constant het doek van de binnentent vlak boven mijn gezicht en voeteneind had hangen. En ook dat betekent condensvorming en vocht, waardoor de binnentent op die plekken zwaarder wordt en nog meer gaat hangen.

Buiten dat werkt een tipi als een schoorsteen, dus vooral als het buiten wat frisser is, kreeg ik het erg snel koud 's nachts. Ook bij temperaturen waar ik met andere tentjes nooit klachten had.

Een wandeltripje doe ik maximaal een paar dagen tot een week achter elkaar, dan zet ik me er wel overheen, maar voor 3 tot 4 weken met de motor ging ik me er toch dusdanig aan irriteren dat ik er toch weer een ander tentje bijgekocht heb. Dezelfde klachten heb ik vaker gehoord en gelezen bij Wickiup gebruikers.
 
Hoe zijn jullie ervaringen met de Nomad 10 ? Ik heb zo'n ding gekocht en afgelopen nacht voor het eerst gebruikt, tentje in de tuin opgezet omdat het zo heet was. Je snapt het wel. Maar, geen oog dichtgedaan, zo sjonge, wat hard is dat ding. ( Tuurlijk wel zichzelf laten opblazen). Is dat jullie ervaring ook ?, Of moet ik er gewoon maar aan wennen ?
 
Hoe zijn jullie ervaringen met de Nomad 10 ? Ik heb zo'n ding gekocht en afgelopen nacht voor het eerst gebruikt, tentje in de tuin opgezet omdat het zo heet was. Je snapt het wel. Maar, geen oog dichtgedaan, zo sjonge, wat hard is dat ding. ( Tuurlijk wel zichzelf laten opblazen). Is dat jullie ervaring ook ?, Of moet ik er gewoon maar aan wennen ?

Je kunt toch weer wat lucht aflaten als je er op ligt?
 
Hoi kampeerders,

Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een slaapmat, bijvoorbeeld de nomad dreamzone of de redwood Stretch Limousine 10 II. Het liefste nieuw ivm goede garantie. Een exped matje is mij net wat te duur. Hoe is jullie ervaring met een pakmaat van +-75cm breed voor een slaapmat? Ik heb geen moeite met veel gewicht omdat de motor het toch gaat dragen, maar is zo'n ding te breed om over de buddyseat te gooien? Ik heb (vooralsnog) geen zijkoffers of zijtassen om het op te laten rusten.
Groeten, Ronald
 
De handleiding zegt nu juist dat je voor meer comfort wat lucht kunt bijblazen. Wat is nu de wijsheid ?

Wat vind je er hard aan?
raak je de grond? dan inderdaad bijblazen zoals in de handleiding.
Vind je hem te hard en wil je dat je er iets meer in wegzakt -> iets lucht aflaten

Even spelen met wat voor jou het lekkerste ligt.
 
Hoi kampeerders,

Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een slaapmat, bijvoorbeeld de nomad dreamzone of de redwood Stretch Limousine 10 II. Het liefste nieuw ivm goede garantie. Een exped matje is mij net wat te duur. Hoe is jullie ervaring met een pakmaat van +-75cm breed voor een slaapmat? Ik heb geen moeite met veel gewicht omdat de motor het toch gaat dragen, maar is zo'n ding te breed om over de buddyseat te gooien? Ik heb (vooralsnog) geen zijkoffers of zijtassen om het op te laten rusten.
Groeten, Ronald

Ik heb een Nomad Superior XW, die is ook 75 cm breed, en die ligt in een roltas overdwars over mijn buddyzit. Ik heb wel koffers, maar de roltas steunt daar niet op. Zolang zo'n tas niet heel zwaar of scheef beladen is, zou ik me daar geen zorgen over maken.

EDIT @RonaldL :
Even mezelf quoten voor het plaatje, in de zwarte tas zaten dus de tent en het matje:
Met pasen een weekendje met de motor gekampeerd.
- Tanktas met een koeltas erin voor wat etenswaren, wat losse spullen, en een camelback met 2 liter water.
- Zwarte roltas met tent en slaapmat.
- Gele roltas met slaapzak, stoel, tafel en gereedschapssetje,
- Koffer met kleding,
- Koffer met kookspullen

Bekijk bijlage 1389609
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan