Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Slaapt er niemand in een veldbed? Pakmaat klein en is licht. Plus van de grond af dus warmer.

Veldbed is ook koud hoor en vergeet de pakmaat niet, die is echt niet klein te noemen. Op een veldbed is het enige voordeel dat je van de grond ligt. Als de tent wat groter is hoef je dan niet op je knieen rond te scharrelen maar kunt gewoon op je bedje af lopen en erop gaan zitten. echter in de winter moet je echt een isolatielaagje eronder leggen. verder op een solo niet echt handig.

als je wat groter bent (langer,zwaarder) is een veldbed ook echt wel afzien hoor. de moderne doen 70x15x15 ongeveer maar de oudere modellen pakken het dubbele.

eerlijk gezegd blijft naast je gewone bed de goede self inflatable, matrasmodel, bij mij de voorkeur. Als je even loert in de aanbiedingen vaak ene stuk interessanter te vinden.

Exped: erg compact, wat duur, sommige modellen kraken en knisperen nogal. Zijn vrij dun van materiaal en daarom kwetsbaar. voor de grammen jager de optie
Redwood, Nomad etc. iets goedkoper, veel grotere pakmaar, erg veel slaapcomfort.

Benno
 
Laatst bewerkt:
toen ik mijn Exped synmat 12lxw kocht voor zo'n kleine 200€ had ik ook spijt van het hoge aankoop bedrag toen ik huiswaarts reed , nadat ik de matras had gebruikt in koud weer had ik dan weer spijt dat ik'm niet jaren eerder had gekocht :Y
 
toen ik mijn Exped synmat 12lxw kocht voor zo'n kleine 200€ had ik ook spijt van het hoge aankoop bedrag toen ik huiswaarts reed , nadat ik de matras had gebruikt in koud weer had ik dan weer spijt dat ik'm niet jaren eerder had gekocht :Y
Is het Exped van type SYNMAT, of is het type MEGAMAT?

In andere post lees ik dat synmat zou kraken. Ikzelf heb een megamat en die kraakt dus niet!
In de winkel heb ik nog getwijfeld tussen beide types.
Toen gekozen voor de megamat, want die heeft meer de vorm van een gewone matras.
Meestal als ik ga kiezen, dan wordt het de duurste. Niet in dit geval want de megamat was €20 goedkoper.

Maar nu ik verneem de de synmat zou kraken, dan ben ik dubbel blij met mijn keus!
 
Echt veel beter dan een 10 cm. dik matje van 60 euro van een ander merk?

Ik heb 2 Expeds van 7 centimeter dik dus ik kan niet oordelen over die van 10, maar wat ik wel weet is dat die van mij in ieder geval wel stukken beter liggen dan de Thermarest van 7 centimeter dik die ik hier voor had. Als ik jou zo inschat betaal je liever niet de hoofdprijs voor zoiets, en dat kan ik best begrijpen want het blijft inderdaad echt wel een fors bedrag. In de meeste kampeerwinkels hebben ze diverse soorten matten liggen, waaronder ook Exped, dus ik zou zeggen ga eens proefliggen en ervaar zelf het verschil. De enige die kan bepalen of het voor jou de meerprijs waard zou zijn dan ben jij zelf. Misschien voldoet een mat van 60 euro voor jou ook prima, dan zou je toch gek zijn als je het dubbele gaat betalen?
 
Laatst bewerkt:
Solo rondje door Engeland dit jaar, via de Ace Café Reunion waar ik ook de prijs voor ‘Best Ridden Café Racer’ won. De prijs was een op maat gemaakt Lewis Leathers jack, een Stray Cats LP collector box, een Ace Café chequered flag en een hoop t-shirts en andere goodies. Wat een verrassing.
Ik heb dat spul wel op laten sturen naar Nederland want onder de spin en spanbandjes was redelijk kansloos. ;)
F7BB8E04-98CD-498F-BB0D-FCF4F737102E.jpeg
D5512B24-ECEB-44A0-861D-21F0536E451E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal, en voor mij een vage reden om het eiland met zijn zogenaamde horeca nog maar even te vermijden. Maar, dapper van jou, deze trip !!

Sunday roast schijnt ok te zijn maar je moet hem wel zien te vinden. Door mijn ‘papiertjes op de tank navigatie’ faal ik daar jammerlijk in. 😂
 
Wat voor slaapkussen hebben jullie? Ik heb nu zo'n opblaas ding van 5€ van de decathlon. Is goed voor 1of 2 nachtjes maar wil een iets beter kussentje voor langere kampeer tripjes.
 
Wat voor slaapkussen hebben jullie? Ik heb nu zo'n opblaas ding van 5€ van de decathlon. Is goed voor 1of 2 nachtjes maar wil een iets beter kussentje voor langere kampeer tripjes.

Als kussen gebruik ik mijn motorjack en een trui.
Deze mat heb ik vorig jaar gekocht bij Bever. Het was een duur ding van over de €50,- maar erg compact en comfortabel.
13BDB2B7-5173-4F5A-A293-237F2E071BDB.jpeg
26FB9019-9471-4BF4-89D8-9C53B5B90F22.jpeg
 
Das een flink kussen @Ton76 ;)

@Wouwer , ik ben best tevreden over de iets duurdere (+/-15e) grijze uitvoering van de decathlon. Daar zit een zachte buitenlaag omheen.
 
Die exped is inderdaad best aan de flinke kant.
@ dgr is de onderkant van dat kussentje glad? want dat heb ik nu ook steeds dat door de gladde onderkant mijn kussentje zoek is.
 
@Wouwer , de onderkant is van stof. Niet bijzonder stroef of glad, maar wegglijden is bij mij geen probleem. Beste advies is om even langs de winkel te gaan en zelf te oordelen. :)
 
Wat voor slaapkussen hebben jullie? Ik heb nu zo'n opblaas ding van 5€ van de decathlon. Is goed voor 1of 2 nachtjes maar wil een iets beter kussentje voor langere kampeer tripjes.

Ik heb een opblaaskussen van Exped, die blaas ik half op want te hard vind ik niet lekker liggen. Daar onder nog een trui om toch een beetje hoogte te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan