Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Als winterproject heb ik besloten om de Hyper iets speelser te maken met een 14T tandwiel en decatpijp van Mivv.
Had vorige winter al de db-killers uit mijn SC1-M dempers gehaald, met katalysator gaf dit een leuk en nog degelijk geluid.. maar bij een 'hooligan' fiets/Ducati, hoort ook bijpassend geluid 😬

Kom eigenlijk bijna alleen maar het gebruik van Upmap tegen, zijn er mensen hier die andere wegen bewandeld hebben? Bij een tuner of gewoon bij de dealer een andere map erin laten zetten?

Gewoon die Up map module Davie :Y
Bij aanschaf selecteer je wat voor dempers etc. je heb en is het plug en play.
 
Ik heb een monster 950 en daar zit een race termi onder ( dus geen cat ) komt van uit de dealer met de bij behorende map
Die is zo soepel als maar kan
Maar je krijgt die map alleen maar als je die uitlaat bij de dealer koopt
Vindt het vreemd dat er zoiets niet voor een hyper is , oké het is niet legaal maar de termi met DB killers ( die er uit kunnen ) is best redelijk qua geluid
Bij de nieuwe 1 cilinder is iets vergelijkbaars te koop
 
Gewoon die Up map module Davie :Y
Bij aanschaf selecteer je wat voor dempers etc. je heb en is het plug en play.
Weet niet wat ik met technisch advies van jou moet doen... 😂
Upmap lees ik wel wisselende verhalen over, onderin/middengebied slecht lopen en bovenin als een raket.
Maarja, als mensen zelf kloten kan het wat sneller fout gaan hè 😂
 
Ik heb een monster 950 en daar zit een race termi onder ( dus geen cat ) komt van uit de dealer met de bij behorende map
Die is zo soepel als maar kan
Maar je krijgt die map alleen maar als je die uitlaat bij de dealer koopt
Vindt het vreemd dat er zoiets niet voor een hyper is , oké het is niet legaal maar de termi met DB killers ( die er uit kunnen ) is best redelijk qua geluid
Bij de nieuwe 1 cilinder is iets vergelijkbaars te koop
Voor de Hyper is ook wel zo'n set beschikbaar naar mijn weten.
Lief vragen bij de dealer kan ik altijd even proberen.
 
Van dubbel naar enkel gegaan. Zal mij benieuwen wat de buurt er van gaat denken🤔
 

Bijlagen

  • 20231214_152120.jpg
    20231214_152120.jpg
    268,8 KB · Weergaven: 0
Ben je tevreden zelf met het resultaat? Zou dit nu meer geluid maken dan dubbel vraag ik mij af..
Wel ff laten lopen, maar alleen binnen. Bij droog weer zal ik eens een ronde maken. Dat het luider is dat stock is een feit. Het blijft een Duc waar de meeste wel een zwak voor hebben.
 
Heren, dames met kennis van de hypermotard. U ziet in de bijlage links de rempedaal van de 1100 Evo SP (10-12) en rechts van de 1100 (07-10). Het lijkt toch te kunnen passen op mijn 1100 uit 08, de zwarte linker. Iemand hier die nog misschien wat kennis is inzicht heeft dat dit niet het geval is?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-12-19-17-49-52-63_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
    Screenshot_2023-12-19-17-49-52-63_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
    62 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_2023-12-19-17-50-01-94_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg
    Screenshot_2023-12-19-17-50-01-94_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 0
Heren, dames met kennis van de hypermotard. U ziet in de bijlage links de rempedaal van de 1100 Evo SP (10-12) en rechts van de 1100 (07-10). Het lijkt toch te kunnen passen op mijn 1100 uit 08, de zwarte linker. Iemand hier die nog misschien wat kennis is inzicht heeft dat dit niet het geval is?
Kijk eens op deze site van Star Twin.
Daar staan alle onderdelen van de hyper op
 

Bijlagen

  • 20231221_100957.jpg
    20231221_100957.jpg
    143,1 KB · Weergaven: 0
  • 20231221_100957.jpg
    20231221_100957.jpg
    143,1 KB · Weergaven: 0
Voor de Hyperrijders met een 950.
Ik constateerde vorige week dat mijn achterrem niet meer functioneerde uit het niks, wellicht iets de remleiding dacht ik.
Jammer want ik doe zelf niks aan onderhoud dus dit gaat weer geld kosten.

Na belletje met Ducati Amsterdam werd mij gemeld dat ondanks geen garantie periode meer er een coulance regeling is vanuit Ducati omdat er meerdere modellen last van schijnen te hebben, iets met de remleiding achter.
Dit wordt kosteloos geregeld dus mochten er mensen problemen ervaren, even Ducati contacten. :)
 
Hallo allen,

Mijn Hyper 1100S uit 2007 heeft steeds vaker last van een brandend motormanagement lampje en de code 37.0 IMMO (zie foto). Bij contact aan hoor je wel de benzinepomp maar na de eerste controle van het dashboard en de lampjes, blijft het oranje lampje linksboven branden. De motor wil dan niet starten. Dit lijkt mij de startonderbreker (immobilizer). Bij meerdere keren contact uit en weer aan, dan blijft op een gegeven moment het lampje wel uit en dan kan ik wél starten. Vervolgens verder geen probleem gedurende de rit. Totdat je de motor uitzet, dan kan daarna hetzelfde probleem weer opspelen. Maar soms is er ook helemaal niets aan de hand.

Reservesleutel heb ik ook geprobeerd, dat geeft geen verschil, d.w.z. soms doet-ie het gelijk, soms dezelfde problemen als met de andere sleutel.

Ook een vers geladen accu lijkt niet de oplossing te zijn. Ik heb eens de accu een nacht aan de lader gehad, volgende dag startte-ie ook gelijk, maar dan stond ik na 150 km onafgebroken rijden toch met hetzelfde probleem na een korte stop. Dan weer vijf minuten contact uit-aan-uit-aan tot het probleem spontaan weg was en ik verder kon met mijn rit.

Wat ik ook gedacht heb, zou het kunnen zijn dat de dynamo niet meer goed werkt en de accu dus gedurende een rit niet voldoende oplaadt?

Mijn workaround is nu bij een stop niet contact uit doen maar de motor uitschakelen met de noodknop aan het stuur, dan heb ik het probleem niet meer gedurende een rit.

Is dit een herkenbaar probleem bij andere oer-Hyper-rijders? Heeft iemand tips?

Mvg, Bas

IMG_20231001_141959.jpg
 
Ducati Antenne Immobilizer Wegfahrsperre - 848-1198,
Hallo allen,

Mijn Hyper 1100S uit 2007 heeft steeds vaker last van een brandend motormanagement lampje en de code 37.0 IMMO (zie foto). Bij contact aan hoor je wel de benzinepomp maar na de eerste controle van het dashboard en de lampjes, blijft het oranje lampje linksboven branden. De motor wil dan niet starten. Dit lijkt mij de startonderbreker (immobilizer). Bij meerdere keren contact uit en weer aan, dan blijft op een gegeven moment het lampje wel uit en dan kan ik wél starten. Vervolgens verder geen probleem gedurende de rit. Totdat je de motor uitzet, dan kan daarna hetzelfde probleem weer opspelen. Maar soms is er ook helemaal niets aan de hand.

Reservesleutel heb ik ook geprobeerd, dat geeft geen verschil, d.w.z. soms doet-ie het gelijk, soms dezelfde problemen als met de andere sleutel.

Ook een vers geladen accu lijkt niet de oplossing te zijn. Ik heb eens de accu een nacht aan de lader gehad, volgende dag startte-ie ook gelijk, maar dan stond ik na 150 km onafgebroken rijden toch met hetzelfde probleem na een korte stop. Dan weer vijf minuten contact uit-aan-uit-aan tot het probleem spontaan weg was en ik verder kon met mijn rit.

Wat ik ook gedacht heb, zou het kunnen zijn dat de dynamo niet meer goed werkt en de accu dus gedurende een rit niet voldoende oplaadt?

Mijn workaround is nu bij een stop niet contact uit doen maar de motor uitschakelen met de noodknop aan het stuur, dan heb ik het probleem niet meer gedurende een rit.

Is dit een herkenbaar probleem bij andere oer-Hyper-rijders? Heeft iemand tips?

Mvg, Bas

Bekijk bijlage 1956670
Ducati Antenne Immobilizer Wegfahrsperre - 848-1198,
;)
 
Hallo allen,

Mijn Hyper 1100S uit 2007 heeft steeds vaker last van een brandend motormanagement lampje en de code 37.0 IMMO (zie foto). Bij contact aan hoor je wel de benzinepomp maar na de eerste controle van het dashboard en de lampjes, blijft het oranje lampje linksboven branden. De motor wil dan niet starten. Dit lijkt mij de startonderbreker (immobilizer). Bij meerdere keren contact uit en weer aan, dan blijft op een gegeven moment het lampje wel uit en dan kan ik wél starten. Vervolgens verder geen probleem gedurende de rit. Totdat je de motor uitzet, dan kan daarna hetzelfde probleem weer opspelen. Maar soms is er ook helemaal niets aan de hand.

Reservesleutel heb ik ook geprobeerd, dat geeft geen verschil, d.w.z. soms doet-ie het gelijk, soms dezelfde problemen als met de andere sleutel.

Ook een vers geladen accu lijkt niet de oplossing te zijn. Ik heb eens de accu een nacht aan de lader gehad, volgende dag startte-ie ook gelijk, maar dan stond ik na 150 km onafgebroken rijden toch met hetzelfde probleem na een korte stop. Dan weer vijf minuten contact uit-aan-uit-aan tot het probleem spontaan weg was en ik verder kon met mijn rit.

Wat ik ook gedacht heb, zou het kunnen zijn dat de dynamo niet meer goed werkt en de accu dus gedurende een rit niet voldoende oplaadt?

Mijn workaround is nu bij een stop niet contact uit doen maar de motor uitschakelen met de noodknop aan het stuur, dan heb ik het probleem niet meer gedurende een rit.

Is dit een herkenbaar probleem bij andere oer-Hyper-rijders? Heeft iemand tips?

Mvg, Bas
De ring bij je contactslot die de sleutel uitleest wil nog wel eens kapot gaan.

Rob was me voor :X
 
Dank jullie wel!

Haha, jaren niet op het motorforum geweest en nu gewoon binnen tien minuten antwoord. Geweldig. Ik zal weer regelmatig meelezen hier op het forum.

Dit is de mijne trouwens, uit 2007, sinds 2016 geniet ik er regelmatig van.

IMG_20231217_122011.jpg
 
Van dubbel naar enkel gegaan. Zal mij benieuwen wat de buurt er van gaat denken🤔

Ik wil van het voorjaar waarschijnlijk van 2-1 termis naar 2-2 termis gaan op m'n 1100s.

Heb je deze 1 op 1 met iemand kunnen ruilen of... Kon je 'm nog zo kopen en de andere set (makkelijk) verkopen?

Ik ben bang dat ik zonder kat niet door de (Franse) apk ga komen...
 
Ik wil van het voorjaar waarschijnlijk van 2-1 termis naar 2-2 termis gaan op m'n 1100s.

Heb je deze 1 op 1 met iemand kunnen ruilen of... Kon je 'm nog zo kopen en de andere set (makkelijk) verkopen?

Ik ben bang dat ik zonder kat niet door de (Franse) apk ga komen...
Ik heb mijn 2-2 (alleen de demper) goed kunnen verkopen. De 2-1 op de Duitse ebay gekocht voor een prikkie. Ik heb nog niet kunnen rijden, dus weet ook niet hoe hard het klinkt. Alleen in de garage ff laten lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan