Ducati Hypermotard 698 Mono

In de Chromeburner motorpodcast een leuke review van de 698 mono, vooral door de hoge zit en korte wielbasis is het een speel motor maar je moet er niet mee de snelweg op willen lijkt mij.

Gewoon niet harder dan 110km/u en gaat vast best prima. Wel hopen da thet zadel iets comfortabeler is dan die van de 701. Heb nu standaard een MTB broek met zeem onder mn pak aan :')
 
Gewoon niet harder dan 110km/u en gaat vast best prima. Wel hopen da thet zadel iets comfortabeler is dan die van de 701. Heb nu standaard een MTB broek met zeem onder mn pak aan :')
Hij zit best smal waar je met langer rijden waarschijnlijk wel wat nadeel aan ondervind, maar redelijk 'zacht' zadel nog voor het type motor. :)
Creatieve oplossing trouwens_O-
 
Gewoon niet harder dan 110km/u en gaat vast best prima. Wel hopen da thet zadel iets comfortabeler is dan die van de 701. Heb nu standaard een MTB broek met zeem onder mn pak aan :')
Qua toeren zal het allemaal prima gaan.
Met de 310cc allroad hier drie jaar snelweg gereden met 110..115 km/u.

Ik dacht meer dat de opmerking over de wind bescherming ging. :]
 
Ik zou inderdaad ook geen problemen verwachten mbt tourentallen op de snelweg.
Zelfs met mn 125cc snelwegritten van aantal uren overleefd , alleen wat meer onderhoud nodig op den duur.:+
Denk dat er inderdaad meer problemen van de wind en zithouding zouden kunnen optreden als je lang snelweg rijd, dat wordt extra sporten om er niet af te waaien_O-
 
Ik zou inderdaad ook geen problemen verwachten mbt tourentallen op de snelweg.
Zelfs met mn 125cc snelwegritten van aantal uren overleefd , alleen wat meer onderhoud nodig op den duur.:+
Denk dat er inderdaad meer problemen van de wind en zithouding zouden kunnen optreden als je lang snelweg rijd, dat wordt extra sporten om er niet af te waaien_O-
Hoogvliet ~ Helmond ~ Hoogvliet bij windkracht zes, zeven op een Kawasaki KLX650R SM motor.
Maar daar lag ook een leuke dame te wachten.
Dat helpt. _O-
 
Laatst bewerkt:
Een Panigale zuiger die ook in het Superquadro motorblok zit.
De zuiger snelheid is maximaal 20,3 m/s bij 9.750 toeren.
Dat is ook al geen extreme waarde.
En de al eerder genoemde kleppen stellen pas bij 30k.
Seems like bulletproof.

Ducati is de laatste jaren bezig met het complete plaatje.
Afraffelen dat ding! :]
 
Qua toeren zal het allemaal prima gaan.
Met de 310cc allroad hier drie jaar snelweg gereden met 110..115 km/u.

Ik dacht meer dat de opmerking over de wind bescherming ging. :]
Ik bedoel inderdaad niet qua motorblok maar qua korte wielbasis en hoge zit word het snel een "onstabiele" motor op snelheid. Ja je kan er woon werk mee gaan rijden maar dat is meer zelfkastijding.
 
Ik bedoel inderdaad niet qua motorblok maar qua korte wielbasis en hoge zit word het snel een "onstabiele" motor op snelheid. Ja je kan er woon werk mee gaan rijden maar dat is meer zelfkastijding.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. :+
Ik had de G310GS voor woon~werk.
Handkappen scheelde de derde winter wel bizar veel. Niet verwacht.
Had ze gemonteerd voor het uiterlijk.
Maar een ruit zal inderdaad niet staan op de Hypermotard.
 
Hello allemaal,
Ik heb alle opmerkingen gelezen en wil eigenlijk morgen deze hypermotard gaan kopen, de RVE uitvoering. Ik heb afgelopen woensdag even een proefritje erop mogen maken en alles voelde lekker licht, wendbaar en met voldoende vermogen. Heb een Aprilia Dorsoduro 750 SM uit 2013, toen nieuw gekocht, maar die vind ik met 206kg rijklaar een beetje zwaar worden om de schuur in te trekken. Deze Duc. is met bijna hetzelfde vermogen bijna 60kg lichter! Ik heb ook een Honda Redmoto CRF450XR supermoto in 2020 nieuw gekocht en deze weegt ca.130~140kg en heeft ook ca.45pk met de GET-cpu en met een tandwielverhouding van 14t-48t t.o.v. orig.13t-51t is het wel te doen op de snelweg met ca.110km/hr. De Aprilia DD gaat natuurlijk gewoon lekker op de snelweg met kruissnelheid van ca.130km/hr. Deze gaat met tandwielen 15t-48t t.o.v. orig.16t-46t wel door tot 200km/hr met 10000rpm. De Duc en DD hebben ongeveer dezelfde brede zit terwijl de Redmoto natuurlijk een small crossbuddy heeft. Aprilia Dorsoduro 750 SM 30maart2013 met 57500km op de teller met aantal spare onderdelen is te koop. Doe een bod.
 

Bijlagen

  • IMG_20230208_164421.jpg
    IMG_20230208_164421.jpg
    837,4 KB · Weergaven: 0
  • Aprilia Dorsoduro 750 SM.jpg
    Aprilia Dorsoduro 750 SM.jpg
    442,3 KB · Weergaven: 0
Als je al een crf450 hebt snap ik de duc niet helemaal, waarom wil je beide en niet meer verschillende type motoren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan