Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Mooie RVE *O*

Gisteren ook nog ff lekker rondje gedaan
 

Bijlagen

  • IMG-20230711-WA0006.jpg
    IMG-20230711-WA0006.jpg
    156,9 KB · Weergaven: 47
Vorige week mijn kentekenplaat verloren onderweg, vorige eigenaar had een kentekenplaathouder van tamelijk dubieuze kwaliteit gemonteerd dus ik stond er niet echt van te kijken. Gelukkig de plaat op de terugweg naar huis in de berm teruggevonden en de rest van de week in mijn rugzak opgeborgen hopende dat ik onze blauwe vrienden niet tegen zou komen, en indien wel, om dan met mijn acteerskills hen ervan te overtuigen dat het toevallig net was gebeurd :+.

Nu heb ik een nieuwe houder besteld en gemonteerd maar deze positioneert de plaat net een fractie in lijn met de dempers (net de bovenste hoekjes). De klappen uit de dempers zijn klaarblijkelijk zo hard dat het plastic van de plaathouder helemaal weg wordt geslagen, dus niet gesmolten maar echt weggescheurd/gebarsten. Hebben meer mensen hier last van en evt een oplossing voor? Het betreft een 950 met volledig SC project systeem. Ik zit eraan te denken om de kunststof plaathouder eventueel te elimineren en de plaat direct op de metalen houder te popnagelen

PS: Heb inmiddels de kentekenplaat al voorzien van dubbele borging zodat ik 'm geen tweede keer verlies :9
 
Zoom even in op mijn foto, daar zie je hitteschildjes voor de houder zitten, tussen dempers en plaat zegmaar.
Mooiste oplossing? nee maar het doet prima zijn werk :)
 
Goeiemiddag, k ben op zoek naar een hypermotard 939. Zijn er naast de standaard dingen nog specifieke punten om op te letten bij dit model? Alvast bedankt
 
Heb je een paddock stand nodig? En welke heeft jullie voorkeur?
Dat ligt eraan wat je wil doen of je een paddockstand nodig hebt. Ik vind het handig voor allerhande onderhoud. Wat betreft voorkeur: ik heb er 3 van bike-lift (achterkant enkelzijdig voor de hyper, eentje met lepels en eentje voor de voorkant). Ben hier zeer tevreden over. Mooi solide met goede wielen. Die met lepels heb ik al 15 jaar in gebruik en is nog steeds top.
 
Dat ligt eraan wat je wil doen of je een paddockstand nodig hebt. Ik vind het handig voor allerhande onderhoud. Wat betreft voorkeur: ik heb er 3 van bike-lift (achterkant enkelzijdig voor de hyper, eentje met lepels en eentje voor de voorkant). Ben hier zeer tevreden over. Mooi solide met goede wielen. Die met lepels heb ik al 15 jaar in gebruik en is nog steeds top.
Inderdaad voor wat klein onderhoud. Ketting smeren en evt. spannen.
Daarnaast is het ook makkelijk dat de motor meer rechtop kan staan in onze garage.
 
Evotech.
Zeg daarbij wel dat het optisch niet de mooiste is vanwege die metalen vleugeltjes die je erbij krijg.
Maat van mij, Dave89 die hierboven ook met een foto reageert heeft er één waar die dempers niet tegen de kentekenplaat blazen.

Ik ben er tevreden mee en de vleugeltjes irriteren mij niet, ze kunnen wel scheuren maar ik heb in mijne een lasnaad zitten en die werken al jaren prima!
 
De motorvakantie Frankrijk zit er weer op. Heerlijk genoten in de bergen.
Hier een korte impressie. Hoop dat jullie ook genieten van de foto's.

IMG_20230703_154043.jpg
IMG_20230706_124827.jpg
IMG_20230706_142706.jpg
IMG_20230707_112348.jpg
IMG_20230707_115415.jpg
IMG_20230710_103256.jpg
IMG_20230710_144552.jpg
IMG_20230711_120921.jpg
IMG_20230710_133838.jpg
IMG_20230711_121116.jpg
IMG_20230712_101336.jpg
IMG_20230712_104914.jpg
IMG_20230712_104732.jpg
IMG_20230712_104743.jpg
IMG_20230712_105033.jpg

IMG_20230712_104801.jpg


En dan op de camping startproblemen. Hulpstart gehad, eind gereden.maar spanning zakte terug naar 12.4. Laadspanning was oke.
Zat in Thones; volgende morgen naar Ducati Geneve gereden ( 60 km) en daar is de accu onder garantie vervangen. Computer zat door de te lage spanning vol met fouten, maar die zijn er na plaatsen nieuwe accu uit gehaald. Nog nooit zo'n grote Duc store gezien.



IMG_20230713_173024.jpg
IMG_20230713_173031.jpg
IMG_20230714_100019.jpg
IMG_20230714_100049.jpg
IMG_20230714_113812.jpg

Vlak voor vertrek kwam de nieuwe remschijf . Net op tijd dus.
Aangezien het erg druk was in de werkplaats kreeg ik een hefbrug ter beschikking om de montage zelf te doen.

IMG_20230630_095219.jpg
IMG_20230630_093845.jpg
IMG_20230630_095222.jpg

IMG_20230630_103126.jpg
 
Laatst bewerkt:
De motorvakantie Frankrijk zit er weer op. Heerlijk genoten in de bergen.
Hier een korte impressie. Hoop dat jullie ook genieten van de foto's.

Bekijk bijlage 1903564Bekijk bijlage 1903565Bekijk bijlage 1903566Bekijk bijlage 1903567Bekijk bijlage 1903568Bekijk bijlage 1903571Bekijk bijlage 1903572Bekijk bijlage 1903573Bekijk bijlage 1903574Bekijk bijlage 1903576Bekijk bijlage 1903577Bekijk bijlage 1903578Bekijk bijlage 1903579Bekijk bijlage 1903581Bekijk bijlage 1903583
Bekijk bijlage 1903598

En dan op de camping startproblemen. Hulpstart gehad, eind gereden.maar spanning zakte terug naar 12.4. Laadspanning was oke.
Zat in Thones; volgende morgen naar Ducati Geneve gereden ( 60 km) en daar is de accu onder garantie vervangen. Computer zat door de te lage spanning vol met fouten, maar die zijn er na plaatsen nieuwe accu uit gehaald. Nog nooit zo'n grote Duc store gezien.



Bekijk bijlage 1903585Bekijk bijlage 1903586Bekijk bijlage 1903587Bekijk bijlage 1903588Bekijk bijlage 1903589Bekijk bijlage 1903593
Zit er een lithium in ?
 
Kunnen jullie misschien hier naar kijken?
Enige ervaring met slecht lopend warm blok bij de 821?

Ik heb zoveel met mn handen in het haar gezeten dat ik inmiddels kaal ben :(

Koud blok perfect, warm blok loopt slecht
Gezien de situatie veranderd door de lambda sensor, zou ik deze als eerst vervangen. Die dingen kunnen heel gekke symptomen geven als ze defect zijn.
 
De motorvakantie Frankrijk zit er weer op. Heerlijk genoten in de bergen.
Hier een korte impressie. Hoop dat jullie ook genieten van de foto's.

Bekijk bijlage 1903564Bekijk bijlage 1903565Bekijk bijlage 1903566Bekijk bijlage 1903567Bekijk bijlage 1903568Bekijk bijlage 1903571Bekijk bijlage 1903572Bekijk bijlage 1903573Bekijk bijlage 1903574Bekijk bijlage 1903576Bekijk bijlage 1903577Bekijk bijlage 1903578Bekijk bijlage 1903579Bekijk bijlage 1903581Bekijk bijlage 1903583
Bekijk bijlage 1903598

En dan op de camping startproblemen. Hulpstart gehad, eind gereden.maar spanning zakte terug naar 12.4. Laadspanning was oke.
Zat in Thones; volgende morgen naar Ducati Geneve gereden ( 60 km) en daar is de accu onder garantie vervangen. Computer zat door de te lage spanning vol met fouten, maar die zijn er na plaatsen nieuwe accu uit gehaald. Nog nooit zo'n grote Duc store gezien.



Bekijk bijlage 1903585Bekijk bijlage 1903586Bekijk bijlage 1903587Bekijk bijlage 1903588Bekijk bijlage 1903589Bekijk bijlage 1903593

Ziet er goed uit zeg!
Hier aftellen geblazen, 18 augustus een week naar Oostenrijk, tegen de grens van Italië.

Pohh zin in zeg *O*
 
De motorvakantie Frankrijk zit er weer op. Heerlijk genoten in de bergen.
Hier een korte impressie. Hoop dat jullie ook genieten van de foto's.

Bekijk bijlage 1903564Bekijk bijlage 1903565Bekijk bijlage 1903566Bekijk bijlage 1903567Bekijk bijlage 1903568Bekijk bijlage 1903571Bekijk bijlage 1903572Bekijk bijlage 1903573Bekijk bijlage 1903574Bekijk bijlage 1903576Bekijk bijlage 1903577Bekijk bijlage 1903578Bekijk bijlage 1903579Bekijk bijlage 1903581Bekijk bijlage 1903583
Bekijk bijlage 1903598

En dan op de camping startproblemen. Hulpstart gehad, eind gereden.maar spanning zakte terug naar 12.4. Laadspanning was oke.
Zat in Thones; volgende morgen naar Ducati Geneve gereden ( 60 km) en daar is de accu onder garantie vervangen. Computer zat door de te lage spanning vol met fouten, maar die zijn er na plaatsen nieuwe accu uit gehaald. Nog nooit zo'n grote Duc store gezien.



Bekijk bijlage 1903585Bekijk bijlage 1903586Bekijk bijlage 1903587Bekijk bijlage 1903588Bekijk bijlage 1903589Bekijk bijlage 1903593
Ziet er prachtig uit!
Die nieuwe Hypermotard lijkt wel wat groot zo op de foto's ten opzichte van mijn 1100 ;)
 
Vanmorgen een modificatie aan de koppeling laten doen bij Biggelaar wat een verschil is dat zeg. Zo soepel, en ook nog onder de drie duizend toeren
 

Bijlagen

  • 20230729_110845.jpg
    20230729_110845.jpg
    170,5 KB · Weergaven: 28
Terug
Bovenaan Onderaan