Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Bedankt voor jullie antwoorden. En hoe zit het met onderhoud? Ik sprak gister een persoon die een Hyper verkoopt, en die sprak niet echt positief over dealers of andere motorzaken waar men onderhoud verricht aan Hypermotards. Ze zouden vaak niet snappen wat ze doen. Hijzelf en zijn collega daarentegen snappen het wel, en zijn de beste van Nederland.

Mijn eerste gevoel was dat het niet echt netjes is om zo te spreken over álle dealers en bedrijven in Nederland betreft Hypers.

Wat is jullie ervaring? Heb je überhaupt veel onderhoud aan een hyper (939, 950), en waar laten jullie dat doen?
Nee, niet erg netjes van hem, maar misschien is hij de koning van onderhoud, dan begrijp ik het wel, hij moet even contact opnemen met Bologna, daar zullen blij mee zijn.

Mijn ervaring sinds 1999 met Ducati dealers is goed, iedereen is goed opgeleid. Sommige zijn gespecialiseerd in sommige blokken. Dit mbt tuning of preppen voor race.
Voor de oudere blokken dus 2V en 4V laten we zeggen tot 2018 is het echt geen rocket science, tegenwoordig is alles wel heel veel electronisch.

Onderhoud aan de hyper, bloktechnisch en rijwielgdeelte doe ik zelf en 899 wel mbt olie en oliefilter, bloktechnisch doe ik dit niet

Btw, digitaal handboek voor 2V hier aanwezig en kan via whatsapp verstuurd worden

Succes
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie antwoorden. En hoe zit het met onderhoud? Ik sprak gister een persoon die een Hyper verkoopt, en die sprak niet echt positief over dealers of andere motorzaken waar men onderhoud verricht aan Hypermotards. Ze zouden vaak niet snappen wat ze doen. Hijzelf en zijn collega daarentegen snappen het wel, en zijn de beste van Nederland.

Mijn eerste gevoel was dat het niet echt netjes is om zo te spreken over álle dealers en bedrijven in Nederland betreft Hypers.

Wat is jullie ervaring? Heb je überhaupt veel onderhoud aan een hyper (939, 950), en waar laten jullie dat doen?
Ik kan alleen Rob zijn hierboven beamen.
Ik heb een 1100 hyper en heb al mijn onderhoud tot nu toe zelf gedaan. Hij was toe aan zijn 48k beurt. Dus kort door de bocht: olie, filters, vloeistoffen, riemen, kleppen (2 moeten vervangen), remmen (nazicht), ketting, speling balhoofd, lagers, ....
Heb ook een California works tank zelf geïnstalleerd (21l ipv 12l)
Ik heb dan ook een ducati service manual (soort van cd'tje uitgepakt op pc) waar ik mij keurig aan hou (aanhaalmomenten etc)
Mijn onderdelen heb ik bij mijn ducati dealer in de buurt gekocht en bij Stein Dinse...
Dus onderhoud aan een hyper is in principe niet moeilijk...
Maar men punt is. Bij DUCATI dealers weten ze in het algemeen zeker wel wat ze doen.
De Biggelaar is denk ik zo een goed voorbeeld.
Hier in België zitten ook goede ducati dealers waaronder hier bij mij in zolder, en van Aarschot hoor ik ook goede dingen.
Eigenlijk heb ik over ducati garages nog niks slechts gehoord, op eentje na die ondertussen dicht is ook.

Er zal altijd wel iemand over iets niet tevreden zijn bij een garage...
 
Onderhouds interval is prima 12k. Banden is je eigen keuze/rijstijl 8-) afhankelijk.
Wat zouden dan de klachten zijn van 'andere dealers'? Vind het weinig specifiek en kan daar geen waarde oordeel aan hangen (ook al komt het van de besten van nederland)
 
Nee, niet erg netjes van hem, maar misschien is hij de koning van onderhoud, dan begrijp ik het wel, hij moet even contact opnemen met Bologna, daar zullen blij mee zijn.

Mijn ervaring sinds 1999 met Ducati dealers is goed, iedereen is goed opgeleid. Sommige zijn gespecialiseerd in sommige blokken. Dit mbt tuning of preppen voor race.
Voor de oudere blokken dus 2V en 4V laten we zeggen tot 2018 is het echt geen rocket science, tegenwoordig is alles wel heel veel electronisch.

Onderhoud aan de hyper, bloktechnisch en rijwielgdeelte doe ik zelf en 899 wel mbt olie en oliefilter, bloktechnisch doe ik dit niet

Btw, digitaal handboek voor 2V hier aanwezig en kan via whatsapp verstuurd worden

Succes

Het ging over deze motor:
Motor

Als ik dan vandaag deze motor zie: motor
Is 17,500 euro voor die ene motor dan te duur? Of is 17,999 euro voor die andere motor te goedkoop...
 
Het ging over deze motor:
Motor

Als ik dan vandaag deze motor zie: motor
Is 17,500 euro voor die ene motor dan te duur? Of is 17,999 euro voor die andere motor te goedkoop...
Motor 1 heeft waarschijnlijk een DP ECU ism de termi's.
Motor 2 is standaard en quasi nieuw
Daarom ligt waarschijnlijk motor 1 dicht bij de prijs van motor 2.

Van motor 1 krijg je er misschien nog iets af (€500?)
 
Het ging over deze motor:
Motor

Als ik dan vandaag deze motor zie: motor
Is 17,500 euro voor die ene motor dan te duur? Of is 17,999 euro voor die andere motor te goedkoop...
Tja, die eerste
Het ging over deze motor:
Motor

Als ik dan vandaag deze motor zie: motor
Is 17,500 euro voor die ene motor dan te duur? Of is 17,999 euro voor die andere motor te goedkoop...
Motor 1 is veels te duur, 2 jaar oud en enkel een termi systeem, er zijn veel mooiere systemen op de markt, zoals Austin Racing (AR) dubbele uitlaat onder de zit, vindt ik heel mooi.
Ecu kun je overal laten aanpassen.
Ik zou voor motor 2 gaan, weinig km, en lekker jong, en proberen nog heel wat van de prijs af te halen.
Mooi hoor die 950SP

Succes met onderhandelen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 20.000 km (939 Hypermotard) op de teller staan en er weinig omkijken naar gehad eigenlijk. Met al m'n motoren eigenlijk altijd het onderhoud zelf gedaan. Al vind ik het met de distributieriemen vervangen toch nét iets anders dan een 'gewoon' blok dus ik denk dat ik wanneer de tijd daar is, ik de Hyper daar wel naar een dealer voor breng. Oliewissels doe ik wel altijd om de 5.000 km, maar dat is iets persoonlijks natuurlijk en goed het glaasje in de gaten houden en wanneer nodig een beetje bijvullen.

Wat betreft de kennis van een dealer, voor wat kleine dingen ga ik altijd naar Ducati Amsterdam. Zij leveren gewoon goed werk en zijn absoluut de beroerdste niet. Hebben wel eens wat moeten doen wat onder garantie viel en is keurig opgelost. Overigens heb ik ook begrepen dat de monteurs telkens cursussen moeten volgen om aan te tonen dat ze bekwaam genoeg zijn om aan Ducati motoren onderhoud te plegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 20.000 km (939 Hypermotard) op de teller staan en er weinig omkijken naar gehad eigenlijk. Met al m'n motoren eigenlijk altijd het onderhoud zelf gedaan. Al vind ik het met de distributieriemen vervangen toch nét iets anders dan een 'gewoon' blok dus ik denk dat ik wanneer de tijd daar is, ik de Hyper daar wel naar een dealer voor breng. Oliewissels doe ik wel altijd om de 5.000 km, maar dat is iets persoonlijks natuurlijk en goed het glaasje in de gaten houden en wanneer nodig een beetje bijvullen.

Wat betreft de kennis van een dealer, voor wat kleine dingen ga ik altijd naar Ducati Amsterdam. Zij leveren gewoon goed werk en zijn absoluut de beroerdste niet. Hebben wel eens wat moeten doen wat onder garantie viel en is keurig opgelost. Overigens heb ik ook begrepen dat de monteurs telkens cursussen moeten volgen om aan te tonen dat ze bekwaam genoeg zijn om aan Ducati motoren onderhoud te plegen.
Jou 939 heeft geen riemen meer, deze exclusiviteit is alléén voor 2V.
Ja ik beaam dat van Ducati Amsterdam, aardige kundige mensen daar.
 
Jou 939 heeft geen riemen meer, deze exclusiviteit is alléén voor 2V.
Ja ik beaam dat van Ducati Amsterdam, aardige kundige mensen daar.
Ben benieuwd hoe jij erbij komt dat de 939 geen riemen heeft?
Begin nu toch te twijfelen of het vervangen van de riemen van mijn hyper dan toch een droom was :?
 
Ze zaten er toch echt toen ik laatst keek :P
Sorry guys my mistake, dacht mijn 899 heeft kettingaandrijving, dus zal de 939 dat vast wel ook hebben... de 950 wel ketting aandrijving dan...?

Ieder gaval de 939 geen dry clutch...maar wel leverbaar als ombouw, iets wat ik zeker zou doen.

Jullie zullen vast veel plezier hebben van de 4V, wat ik jullie gun, maar ik zweer bij rauwe karakter van de 2V, maar ieder zijn ding, njoy
 
Motor 1 heeft waarschijnlijk een DP ECU ism de termi's.
Motor 2 is standaard en quasi nieuw
Daarom ligt waarschijnlijk motor 1 dicht bij de prijs van motor 2.

Van motor 1 krijg je er misschien nog iets af (€500?)
Motor 1 was een vaste prijs. 1 jaar garantie alléén als je bij hun het onderhoud uitvoert. Dus mijn vraag was als ik in maand 11 een probleem heb, en nog niet bij jullie geweest te zijn voor onderhoud, hoe zit dat dan met die garantie? Het antwoord was dat je binnen het jaar de remvloeistof en olie + filter bij hun in de vorm van een beurt moet laten verversen (en dat terwijl ze hem met nieuwe vloeistoffen afleveren hé).
Dus ik zei dat soort dingen doe ik altijd zelf, dat is niet zo spannend. Ja, was het antwoord, maar als jij er olie indoet van merk X en wij bevelen merk Y aan, dan vervalt de garantie als er "daardoor" wat met de motor gebeurd.
Maar buiten dat was de beurt binnen 12 maanden na aankoop een vereiste...


:W
 
Tja, die eerste

Motor 1 is veels te duur, 2 jaar oud en enkel een termi systeem, er zijn veel mooiere systemen op de markt, zoals Austin Racing (AR) dubbele uitlaat onder de zit, vindt ik heel mooi.
Ecu kun je overal laten aanpassen.
Ik zou voor motor 2 gaan, weinig km, en lekker jong, en proberen nog heel wat van de prijs af te halen.
Mooi hoor die 950SP

Succes met onderhandelen
Ja klopt, dat is ook eigenlijk te veel geld. Gezien de km-stand in vergelijking met die andere motor met 2300 km op de teller.
Alleen was die tweede motor binnen een paar dagen al verkocht. Dus ik zal nog even moeten doorzoeken naar een goede 950 SP.
 
Motor 1 was een vaste prijs. 1 jaar garantie alléén als je bij hun het onderhoud uitvoert. Dus mijn vraag was als ik in maand 11 een probleem heb, en nog niet bij jullie geweest te zijn voor onderhoud, hoe zit dat dan met die garantie? Het antwoord was dat je binnen het jaar de remvloeistof en olie + filter bij hun in de vorm van een beurt moet laten verversen (en dat terwijl ze hem met nieuwe vloeistoffen afleveren hé).
Dus ik zei dat soort dingen doe ik altijd zelf, dat is niet zo spannend. Ja, was het antwoord, maar als jij er olie indoet van merk X en wij bevelen merk Y aan, dan vervalt de garantie als er "daardoor" wat met de motor gebeurd.
Maar buiten dat was de beurt binnen 12 maanden na aankoop een vereiste...


:W
Dit is een spreekwoordelijke "graaier" dealer ! Best wel triest dat je zo met je klanten omgaat
 
Ja klopt, dat is ook eigenlijk te veel geld. Gezien de km-stand in vergelijking met die andere motor met 2300 km op de teller.
Alleen was die tweede motor binnen een paar dagen al verkocht. Dus ik zal nog even moeten doorzoeken naar een goede 950 SP.
Ja kan ik mij voorstellen dat die 2de snel weg was...ja afwachten tot de juiste 950 voorbij komt dan maar, vindt ze supermooi, en dan 2 uitlaten systeem eronder
 
Thanks Rob, komt goed. Als jullie wat zien ik houd me aanbevolen. De duurste op Marktplaats (19.000 euro) gaat mij net iets buiten mijn budget.
 
Thanks Rob, komt goed. Als jullie wat zien ik houd me aanbevolen. De duurste op Marktplaats (19.000 euro) gaat mij net iets buiten mijn budget.
Eens, 17.500 is een mooi bedrag, als je 19K kan uitgeven, kan je net zo goed een nieuwe kopen.
Misschien ook in Duitsland en Engeland kijken ?
 
Het ging over deze motor:
Motor

Als ik dan vandaag deze motor zie: motor
Is 17,500 euro voor die ene motor dan te duur? Of is 17,999 euro voor die andere motor te goedkoop...
Die eerste motor had ie al in de zomer staan. Hij haalt ze zelf uit italie en reageert op bepaalde vragen heel agressief. Tis niet een vent waar leuk zaken mee teo doen is als je niet uit zn buurt komt. Je moet je als klant eerst bewijzen, vertrouwen is niet standaard aanwezig heb ik zo het idee.
 
Hier mijn Hyper RVE vorig jaar bij Ducati Amsterdam gekocht en helemaal blij met die gasten daar :Y
Als ik een beurtje heb krijg ik lekker een nieuwe Demo mee om daar even dagje mee te spelen.
Prijzen zijn gewoon normaal naar mijn idee en gasten weten echt waar ze over praten.
Met name Feiko trouwens!
De SP heeft wel die volle Termi erop zitten en is gewoon effe 2400 knaken enkel voor de set, als een dealer overigens mij zo te woord had gestaan was ik direct vertrokken :)

Komende week maar is ff afspraakje maken met die gasten om die achterveer te laten coaten want dat geel :N
 
Je zou eens kunnen informeren bij Motomotive in Oosterhout (nb). Hun businessmodel bestaat grotendeels uit jong gebruikte motoren uit Italië importeren voor de NL markt. Heeft vaak leuke Ducati's staan voor een middenklasse bedrag maar wellicht als je hem vraagt zijn oren en ogen open te houden voor een leuke 950SP dat hij gericht voor je kan zoeken aldaar?

heb er overigens zelf nooit een motor gekocht, wel daar gaan kijken voor een motor (monster 696) voor mijn toenmalige vriendin. Zag er allemaal keurig uit daar, maar ze besloot toch dat ze uiteindelijk geen motor meer wilde (vrouwen...:+)
 
Komende week maar is ff afspraakje maken met die gasten om die achterveer te laten coaten want dat geel :N
Dat coaten kan ik je zeker adviseren! Ziet er een stuk beter uit zo.
 

Bijlagen

  • IMG_20200307_111252.jpg
    IMG_20200307_111252.jpg
    354,4 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20200327_123232__01.jpg
    IMG_20200327_123232__01.jpg
    239,1 KB · Weergaven: 25
Heeft er iemand ervaring met een comfortabel zadel op een Hyper939?
Ik merk, zeker als ik met mijn vriendin achterop rijd, dat ik binnen no-time een houten reet heb en het lijkt me lekker voor komende motorseizoen om daar verbetering in aan te brengen.
 
Wat betreft het aankopen van een 950SP, ik heb begin dit jaar precies de zelfde zoektocht gedaan als hierboven beschreven.
Omdat het aanbod gewoon ruk is in Nederland (er zijn er inclusief mijn exemplaar slechts 32 geregistreerde 950 SP's in Nederland), ben ik naar het buitenland gegaan.

In duitsland heb ik mijn 'jahresfahrzeug' gevonden. weinig km(<3200km), 11 maanden oud, eigenaar die bij Ducati werkt en 4 jaar garantie (waarvan 1 jaar verstreken).

2e week februari heb ik hem gekocht en 15 maart ingevoerd en de BPM afgetikt.
Aankoop was 14900 (ik heb niet gehandeld, stond volledig te shaken van onkunde en hebberigheid)
BPM was 1528,-
Keuringskosten 104,-

Totaal: 16532,- voor een 2020 Hypermotard SP met 3200km, Zard uitlaat, RG tailtidy, nieuwe banden en nog 3 jaar garantie.

Let wel op, toen ik mijne kocht stond er 1 nieuwe te koop en 0 gebruikte in Nederland. En met 400m van de Duitse grens is dat voor mij een eenvoudige keuze. Als ik voor 17500 in Nederland eentje had kunnen kopen, had ik dat waarschijnlijk wel gedaan. Maar niet ontevreden met mijn keuze.

1616880921237.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan