Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Die ook geen garantie bieden...
:^ ... en waarbij de restjes benzine door het lang blijven liggen aangekoekt zijn, en dikwijls ook een reiniging kunnen gebruiken.

Btw: @Theodt , 80€ zie ik je opnoemen. Is dat voor het ultrasoon reinigen en syncroniseren? Daar kan je het toch niet voor laten zeg ik :t
Bij mij was was het dacht ik 320€, moet het nog eens nakijken. Maar ja, ik had de motor enkel ontdaan van de kuipen en zo binnengebracht, ze hebben de carbs er dan nog zelf moeten uithalen en bewerken, en weer monteren, en testritje doen. Er kwam ook een nieuw onderdeeltje bij te pas, wel maar iets van een 5€ of zo.

Daarbij nog een flesje reiniger voor in de benzine, 18€.
En later nog iets van een 50 a 60 € voor het revisiekitje, wat echt nodig was.

Maar de carbs zijn nu wel supergoed, ik ben al 19 of 20 keer over de 500km geweest, en onlangs dus 537.5km!

Af en toe toch nog problemen met stilvallen, maar ik vrees dat het aan het benzinekraantje ligt, en niet aan de carbs.
 
Alleen voor het ultrasoon dus ik moet ze helemaal kaal aanleveren. Daarna mag ik zelf uitvogelen hoe ik ze ga synchroniseren haha. Heb daar nog niet het gereedschap voor.
50-60 euro voor een complete revisie kit valt nog wel te overzien!
30 euro voor carburateurs en dan kun je nog wel het een en ander proberen.
Morgen maar eens een flink stukje rijden en kijken wat ze doet!
 
Dkp ik vind het fijn om te lezen dat je fje nu bevalt wat dat betreft en dat je het idee hebt juiste keuze gemaakt
 
Dkp ik vind het fijn om te lezen dat je fje nu bevalt wat dat betreft en dat je het idee hebt juiste keuze gemaakt
Yep! Zeker! Nogmaals dank voor het "pushen"! :t
Het was een kost, maar zeker geen verkeerde. Het had natuurlijk goedkoper gekund de carbu's los aan te leveren, maar ik wilde dat ze die OP de motor konden testen en bijwerken indien nodig, ook dat was volgens mij geen verkeerde keuze.

Bij het stilvallen laatst vergeten te kijken of het brandstoffilter toevallig niet weer leeg is want dan is het duidelijk, de carbu's zuigen die wél leeg, maar het kraantje voedt deze niet meer. Als het aan de carbu's zou liggen, zou dat filter nog (deels) gevuld moeten zijn. Dus ik denk nu echt dat het probleem bij het kraantje ligt.
Toch ook maar eens aan een revisiesetje daarvoor denken.
 
De lettertjes staan erop, redelijk recht en met minimale kit 😂
20190310_004624.jpg
 
Jawel maar ik word als ik niet oppas al snel weer te pietluttig... kwam wat kit onder vandaan, op andere kap niet geheel op zelfde plek etc. Valt niet mee om het allemaal minder kritisch te doen haha

Gister carbs en luchtfilter weer eraf vanwege vacuüm slang vergeten erop te schuiven. Wil tapeindjes bestellen voor de uitlaat. Dure originele bouten gekocht, 8 stuks van bijna 4 euro stuk. Zijn die te kort, koop elders dezelfde voor een euro ofzo maar dat merk je later pas. Koeler en slangen is nog een puntje, achterremslang, linkpijp demper etc.

Vanavond nieuwe schijfjes ophalen, weet alleen nog niet waar ze op komen. De 750 heeft ze op 4 mm zitten, de 1100 krijgt ze tzt en de 600 heeft ze nu nog waarvan ik niet weet of ze recht zijn. Denk meest logisch op de 600 die heeft dan nieuwe schijven en blokken dan de gebruikte schijven vd 600 op mn 750 omdat die blokken nog even meekunnen. Mocht de 600 voorkant tzt vervangen worden voor wat stevigers ivm 1100 blok dan schuif ik die door naar de 750 :)

Screenshot_20190310-102335_Marktplaats.jpg
 
Poah net even een testritje gedaan met de gsx 600 f. Het heeft toch wel echt goed gewerkt! Nu rijdt die stukken beter alleen nog een heel klein dipje rond 6-7k waarmee ik voor nu wel kan leven.
Mocht ik binnenkort wat dagen vrij hebben dan zal ik zeker nog eens de carbjes goed schoonmaken.
 
Zet ze op mn 750 die heeft ze het hardste nodig momenteel. :)

Ene zou ff wat verf op deponeren in etappes, moet niet te chique of nieuw lijken natuurlijk ;)

20190310_222631.jpg


20190310_222621.jpg
 
Hebben jullie zelf de vering afgesteld in het boek zie ik dit:
1552299634259.png

Is dit dan voor beide voorpoten?
 
Laatst bewerkt:
En ik weet dus niet van ophouden he ... :$

Deze morgen weer nieuw record:
Getankt op: 542,2 km.
Liters: 21,90
Verbruik: 4,04L/100km (1:24,76)
Dus ook weer een nieuw zuinigheidsrecord! :9
Moet nog 13,3km bij want ik wil één keertje 555,5 km halen :]

Ik acht het mogelijk, want met de vorige tank 3 keer een actie gehad die "veel" verbruik vraagt;
- een keer iemand achtervolgt aan snelheden tot 150 met snel optrekken omdat haar lichten niet aanstonden.
- een keer stilgevallen en veel start pogingen moeten ondernemen met veel hoge toeren en veel choke gebruik.
- een rit naar het werk met zeer sterke tegenwind, moest voelbaar meer gas geven.
 
Met minder dan 1:26 ben ik niet blij. :+:+:+
Denk niet dat ik dat ga halen :P
Mijn doel is 555,5km, stel dat ik dan net stilval aan de pomp O-) en ik krijg er 22L in, komt dat neer op 1:25,25 ;)
Maar stel dat het maar 21,85L wordt (want 22L is wel écht de max), is het nog maar 1:25,42 ;)

Edit: met mijn huidige tank zal het geen nieuw record worden, heb er vandaag een wat sportievere rit op zitten :]
 
Zojuist band eraf laten halen, zelf de lagers eruit getikt en geïnformeerd naar passende lagers. Buitenmaat wat erin zat, binnenmaat passend op de 1100f as. Geen enkel probleem gelukkig. De afstandsbus ertussen van de 1100f moet iets ingekort worden met de draaibank dan kunnen de lagers erin. Velg ff netter schuren en spuiten, al met al chique velgen ter vervanging van de 16 inch die er origineel in zitten :)
20190312_181311.jpg
 
Zojuist band eraf laten halen, zelf de lagers eruit getikt en geïnformeerd naar passende lagers. Buitenmaat wat erin zat, binnenmaat passend op de 1100f as. Geen enkel probleem gelukkig. De afstandsbus ertussen van de 1100f moet iets ingekort worden met de draaibank dan kunnen de lagers erin. Velg ff netter schuren en spuiten, al met al chique velgen ter vervanging van de 16 inch die er origineel in zitten :)Bekijk bijlage 1364059
Op de foto is die toch al herspoten denk ik dan? Ziet er alvast mooi uit :t
 
En ik weet dus niet van ophouden he ... :$

Deze morgen weer nieuw record:
Getankt op: 542,2 km.
Liters: 21,90
Verbruik: 4,04L/100km (1:24,76)
Dus ook weer een nieuw zuinigheidsrecord! :9
Moet nog 13,3km bij want ik wil één keertje 555,5 km halen :]

Ik acht het mogelijk, want met de vorige tank 3 keer een actie gehad die "veel" verbruik vraagt;
- een keer iemand achtervolgt aan snelheden tot 150 met snel optrekken omdat haar lichten niet aanstonden.
- een keer stilgevallen en veel start pogingen moeten ondernemen met veel hoge toeren en veel choke gebruik.
- een rit naar het werk met zeer sterke tegenwind, moest voelbaar meer gas geven.
Denk niet dat ik dat ga halen :P
Mijn doel is 555,5km, stel dat ik dan net stilval aan de pomp O-) en ik krijg er 22L in, komt dat neer op 1:25,25 ;)
Maar stel dat het maar 21,85L wordt (want 22L is wel écht de max), is het nog maar 1:25,42 ;)

Edit: met mijn huidige tank zal het geen nieuw record worden, heb er vandaag een wat sportievere rit op zitten :]
Knap hoor, ik heb er het geduld niet voor. _O-
 
Op de foto is die toch al herspoten denk ik dan? Ziet er alvast mooi uit :t

Ja was paars met afbladderende verf. Ik heb met staalborstel en schuurpapier gehaast en snel gespoten. Ben minder kritisch maar dit resultaat vind ik niks. Dus iets netter maken omdat ie er voorlopig nog lang niet i n zit vanwege zgan banden op de 16 inch wielen ;)
 
Ik ook niet, reedvoorheen 1 op 16 en nu zonder kuip 1 op 14.5/15.

Denk alleen dat nieuwere type met minder vermogen iets zuiniger loopt?
Met de GSX-F750 deed ik inderdaad 1:20, meestal er net onder. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan