Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Nu komt de aap uit de mouw ;)

Zo zuinig zal mijn oud model fje nooit lopen. Gok dat zelfs mn 1100 zuiniger loopt dan de 750 van 1990. Voorheen altijd 1 liter op 10 mijl :)
 
Nu komt de aap uit de mouw ;)

Zo zuinig zal mijn oud model fje nooit lopen. Gok dat zelfs mn 1100 zuiniger loopt dan de 750 van 1990. Voorheen altijd 1 liter op 10 mijl :)
Ik heb nu een A2 motor, en die doet 1:29 bij hetzelfde woon~werk traject. O-) (Wat minder zuinig is dan mijn vorige, die reed 1:31.5 bij normale snelheden)
 
Ik rij puur hobby matig waarbij het verbruik me niet interesseert. Viel echter op dat na carbrevisie...en ombouw naar naked zonder stroomlijn...het verbruik omhoog ging. ;)
 
Ik rij puur hobby matig waarbij het verbruik me niet interesseert. Viel echter op dat na carbrevisie...en ombouw naar naked zonder stroomlijn...het verbruik omhoog ging. ;)
DKP is een kilometervreter, en ik reed tot mijn ontslag ook 1.000 woon~werk kilometers per maand.
Heb nu wel sinds 16 oktober 2.500 kilometer naar fysio/revalidatie/neuro psycholoog gereden. Dit i.v.m. mijn motorongeluk. ;)
Minder tanken scheelt dan toch wel dik in de portemonnee.
 
20190312_223001.jpg
 
Ze komen zo nu en dan wel eens in beweging en geef dan goed gas ;)

Reed in beginsel serieus een goeie 20K per jaar maar heb nu auto rijbewijs en meer en andere daginvulling ;)
 
Ze komen zo nu en dan wel eens in beweging en geef dan goed gas ;)

Reed in beginsel serieus een goeie 20K per jaar maar heb nu auto rijbewijs en meer en andere daginvulling ;)
Autorijbewijs is geen argument, diehards blijven motorrijden. Koekblikken zijn als je met meer mensen tegelijk naar een bestemming moet. :+ :+
Wat een harde wind trouwens weer vandaag, net een uurtje thuis. Bijna pijn in mijn nek. _O-
 
Iemand ervaring met deze uitlaat? dominator
Niet duur en ziet er wel leuk uit.
Geen ervaring mee, en idd niet duur :o
Eigenlijk wel verassend goedkoop zelfs ... niet te mooi om waar te zijn ... eu ... te goedkoop om goed te zijn?
Langs de andere kant, je zou het maar kunnen proberen voor die prijs 8-)
Persoonlijk vind ik de HP1 versie wel mooier, maar dat is slechts kwestie van smaak ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen ervaring mee, en idd niet duur :o
Eigenlijk wel verassend goedkoop zelfs ... niet te mooi om waar te zijn ... eu ... te goedkoop om goed te zijn?
Langs de andere kant, je zou het maar kunnen proberen voor die prijs 8-)
Persoonlijk vind ik de HP1 versie wel mooier, maar dat is slechts kwestie van smaak ;)

Enige nadeel is en denk daarom ook zo goedkoop is dat er geen e-keur opzit.
Maar er zit wel een db killer in dus weet niet hoeveel last je hiermee zou krijgen als je staande gehouden wordt door de politie?
 
Enige nadeel is en denk daarom ook zo goedkoop is dat er geen e-keur opzit.
Maar er zit wel een db killer in dus weet niet hoeveel last je hiermee zou krijgen als je staande gehouden wordt door de politie?
B en NL verwacht ik geen problemen, zeker niet mét DB killer.
Maar als je al eens graag door Duitsland wil, zou ik maar voorzichtig zijn.
 
Haha dat denk ik ook ja. Ik ga waarschijnlijk met de gsx 600 op motorvakantie naar spanje! Dus moet nog even kijken of ik dit doe.

Ik heb nog steeds een vervelende dip als ik vanaf 2-3k rpm volgas geef dan krijg ik bijv 2 stootjes en dan gaat die naar de 6-7k en dan een kleine dip en dan vliegt die er opeens vandoor...

Binnenkort toch maar de carbs schoonmaken / reviseren denk ik dan.
 
De mijne morgenochtend maar weer eens ophalen. Dan kan ik daarna eindelijk eens werk maken van een anderhalf jaar oud advies: ga eens km's vreten om de stilstand luiigheid eruit te rijden.
 
Ziezo andere set leidingen maar opgelapt. De 750 koeler met leidingen werd m niet, nu (tijdelijk) de 600 koeler met bijbehorende leidingen erop. De kleinere koeler zint me niet geheel en zal wellicht tzt vervangen worden door een aftermarket exemplaar maar enfin, eerst fietsje maar eens aan het lopen hebben.

20190316_154658.jpg


Voorvelg rf900 voor mn 1100f bijna kaal geschuurd en opnieuw gespoten, ik kijk weer veelste kritisch maar enfin. Lagers zijn eruit, tussenbus iets in laten korten nog dan kunnen de passende lagers erin voor mn 1100f as. Ga voor de 290mm schijven, daar 2 sets van liggen om te passen mbt spacers om velg uit te lijnen. Afstandsbusjes voor de 4 zuiger nissins laten draaien, nu hopen dat ze niet te groot zijn omdat ik uitging van een rf600 velg maar ach, kleiner maken kan altijd nog.

20190316_154643.jpg
 
Geen ervaring mee, en idd niet duur :o
Eigenlijk wel verassend goedkoop zelfs ... niet te mooi om waar te zijn ... eu ... te goedkoop om goed te zijn?
Langs de andere kant, je zou het maar kunnen proberen voor die prijs 8-)
Persoonlijk vind ik de HP1 versie wel mooier, maar dat is slechts kwestie van smaak ;)
De HP1 heb ik op mijn BMW 1 pitter. Best wel een bak herrie mèt killer. Zonder killer is het een no go. :')
Heb de fabriek in Polen al gevraagd of er meer dempingwol in kan. Maar ze zeggen van niet.
 
Ziezo andere set leidingen maar opgelapt. De 750 koeler met leidingen werd m niet, nu (tijdelijk) de 600 koeler met bijbehorende leidingen erop. De kleinere koeler zint me niet geheel en zal wellicht tzt vervangen worden door een aftermarket exemplaar maar enfin, eerst fietsje maar eens aan het lopen hebben.

Bekijk bijlage 1364918

Voorvelg rf900 voor mn 1100f bijna kaal geschuurd en opnieuw gespoten, ik kijk weer veelste kritisch maar enfin. Lagers zijn eruit, tussenbus iets in laten korten nog dan kunnen de passende lagers erin voor mn 1100f as. Ga voor de 290mm schijven, daar 2 sets van liggen om te passen mbt spacers om velg uit te lijnen. Afstandsbusjes voor de 4 zuiger nissins laten draaien, nu hopen dat ze niet te groot zijn omdat ik uitging van een rf600 velg maar ach, kleiner maken kan altijd nog.

Bekijk bijlage 1364919
Dat begint er al goed uit te zien! :t
De HP1 heb ik op mijn BMW 1 pitter. Best wel een bak herrie mèt killer. Zonder killer is het een no go. :')
Heb de fabriek in Polen al gevraagd of er meer dempingwol in kan. Maar ze zeggen van niet.
Hmmm ... dan zou ik het niet meteen durven monteren als de motor ook gebruikt wordt voor vakantietripjes.
 
Ik ben dus echt niet meer normaal he!
Enfin, dat wist ik al wel langer, maar toch ... :+
Onlangs zei ik nog met deze tank geen nieuw record te kunnen maken wegens sportiever gereden te hebben.

Maar een paar 100km geleden merkte ik dat de benzinemeter weer "bleef hangen" :o
Dus ik GÍNG er weer voor, en even dacht ik, "zou het dit keer lukken, 555,5km ... zou het?"
Nee, dat is niet gelukt, ik was op ongeveer 2,5km van mijn meest gebruikte tankstation, motor hapert lichtjes ... "shit, gaat niet lukken zeker"
Ik wilde namelijk tot mijn favoriete tankstation, en daar nog wat rondcirkelen tot ze daar ter plaatse 555,5km haalde, of tot ze eerder stilviel.
Daar waar de motor begon te pruttelen ging het licht bergaf. Ik ontkoppel eens om te testen ... viel stil ... niet meer te starten. "Ok, laten bollen tot dat ander tankstation, een paar 100m voor mij uit, heb geen andere keuze."
Daar was het wel aan een galaktisch hoge prijs van 1.310€/L ipv 1,293€/L op "mijn" tankstation :+
Gevolg, getankt op 546,8km, dus niet wat ik wilde, maar wel weer een nieuw record! *O*
21,70 litertjes pasten erin, dus ook weer een nieuw zuinigheidsrecord *O*
3.97L/100km ------- 1:25,20 *O*

Ik ben dus gewoon ziekelijk geobsedeerd door de zuinigheid :$
Ik hoopte mede daardoor de 555,5km vandaag te halen, dan zou die strijd ook weer gestreden zijn :P

Ik denk dat dat het beste eens kan lukken bij warm weer en een dagtripje voor het plezier door een streek met weinig verkeer en weinig verkeerslichten :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha ik heb nu 90km gereden en het metertje staat al op de helft_O-

Nu begint ook nog eens mijn voorvork te lekken!
Denk dat ik morgen keerringen en stofkappen ga bestellen en dan donderdag op school reviseren!

Verder wil ik binnenkort toch de carbjes helemaal schoon maken. Ik word een beetje gek van het stotteren als ik hem laat uitrollen en weer op het gas ga...
 

Bijlagen

  • EA438822-B31F-417C-B98B-3846F353092D.jpeg
    EA438822-B31F-417C-B98B-3846F353092D.jpeg
    81,3 KB · Weergaven: 3
Vandaag getankt en wat blijkt 12.5l op 150 km...
Gemiddeld 1 op 12 ligt dat aan mij of is dat bizar hoog verbruik. En dan rijd ik nog niet eens echt heel sportief...

Ook past er 20L in de tank als het goed is maar ik moest hem dus na 12.5L al op reserve zetten anders ging de motor heel erg stotteren...
 
Vandaag getankt en wat blijkt 12.5l op 150 km...
Gemiddeld 1 op 12 ligt dat aan mij of is dat bizar hoog verbruik. En dan rijd ik nog niet eens echt heel sportief...

Ook past er 20L in de tank als het goed is maar ik moest hem dus na 12.5L al op reserve zetten anders ging de motor heel erg stotteren...
1:12 is verschrikelijk hoog!
Dat je niet aan 1:25 geraakt als ik is normaal :+ maar bij normaal rijden is 1:20 toch haalbaar.
Lange stilstand en vuile carbus kunnen er wel van aan de oorzaak liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan