Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
@Theodt , mooi zo lekker laag prijsje! *O*
Tank best zo snel mogelijk wisselen dan! Dat is nog erger, veel erger dan de mijne :o
weet niet of jij mijn ervaring hier enige tijd terug hebt gelezen? Zo niet, zoek ik het wel eens terug en link ik het hier.
En zoals @Ivan zei:
Bedoel dus ik zou nieuwe vlotterbakpakkingen ertussen doen, die zijn vaak plat, hard etc en als ze gaan zweten of lekken kun je ze weer loshaleb
Dat is precies wat ik had.
Goede raad, revisiekitje aanschaffen, daar zitten de nodige dichtingen in, en ook ultrasoon (laten) reinigen, en (laten) syncroniseren.
Het heeft mij alles samen wel een kleine 400€ gekost (of was het iets meer?), maar het was allemaal heel hard nodig.
Voorheen een verbruik van om en bij de 4,85L/100km, tegenwoordig rond de 4,20L/100km *O*
 
Hij rijdt al een flink stuk beter dan gisteren! Misschien dat er ook wat water ingekomen is?
Verder ga ik morgen de tankwisselen carbs drainen en 3-4 liter euro 98 met flesje forte erin en dan stukje rijden en ffe laten weken en hopelijk kan ik dan rijden zonder dat ik ze eerst hoef te reviseren. :') Beetje luiheid maarja
 
setje zeer nette schijven besproken, weet alleen nog niet voor welke motor haha
 
Volgens mij mag ik dat bandje wel gaan vervangen😂 online zie ik overal 140-80-17r
Bij mij zit er 160-60-17r op?
Op welke banden rijden jullie? En wat is nou de juiste maat?
 

Bijlagen

  • 7F484D34-4383-4042-A1DB-9502E6EC1A86.jpeg
    7F484D34-4383-4042-A1DB-9502E6EC1A86.jpeg
    149,8 KB · Weergaven: 5
  • 10A037E0-0024-40F8-B9C6-4301ADE8149D.jpeg
    10A037E0-0024-40F8-B9C6-4301ADE8149D.jpeg
    101,2 KB · Weergaven: 6
Volgens mij mag ik dat bandje wel gaan vervangen😂 online zie ik overal 140-80-17r
Bij mij zit er 160-60-17r op?
Op welke banden rijden jullie? En wat is nou de juiste maat?
150/70ZR17 is de voorgeschreven maat.
Is idd aan vervanging toe :o
Ik bestel mijn banden meestal op bandenleader.be maar je hebt die site ook in .nl ;)

Maar je kan gerust meerdere sites vergelijken natuurlijk.
 
Voor mij hoef ik niet speciaal een extra brede band of iets haha
Liever gewoon goedkoop :P
 
Ouwe type heeft smallere velg 140, 150 max
Klopt. En vooraan hebben de oudere 110 dacht ik toch?
Nieuwe type kan toch ook 160 op??
Naar het schijnt kan het idd, maar die past er toch maar nipt tussen.
De 170/70/17 is 105mm hoog, de 160/60/17 is 96mm hoog, dus 9mm minder. Kan zo snel niet uitreken hoeveel minder omtrek die 160/60 is, maar dat betekent wel dat je snelheidsmeter minder snelheid aangeeft bij een zelfde snelheid. Dus "gevaarlijker" voor boetes. Misschien geeft ie de snelheid dan wel nagenoeg correct aan want is origineel 3 tot 7 km/u teveel, afhankelijk van de snelheid. Maar de ODO meter gaat origineel zo goed als correct, dus die gaat met een 160/60 te weinig aangeven.
Bij de oudere types wordt de snelheid op het voorwiel gemeten, bij de +98'ers op de uitgaande as waardoor verandering van bandenmaat en/of tandwielverhouding invloed heeft op de meters.
 
Haha had zelf ook de pilot road 2 op het oog.
Lijkt me wel een mooie set!
Ik ben er alvast tevreden over ivm de prijs/kwaliteitsverhouding.
Heb niet meteen een idee wat het gebruiksdoel van jou GSX F is. Want ik meen te hebben gelezen dat jij nog (een) andere motor(en) hebt?
Bij mij is dat voornamelijk woon werk en bij mooi weer mag dat gepaard gaan met omwegjes via leuke bochten wegen. Op dat gebied doen ze het alvast voldoende. Voor circuit (of circuitachtig rijden op de openbare weg :P ) zou ik ze niet nemen.

Wegens mijn 80% woon werk km's (30.000+ per jaar) is de te behalen km's ook wel belangrijk. Heb ze nu nog maar 2800km dus te vroeg om daar al een idee van te hebben, maar heb er een goed gevoel bij.

Met MPR3 ooit een max van 27.000km gehaald, maar vanaf 20.000km zal je mij niet horen klagen en is de kans groot dat het volgende setje opnieuw MPR2 wordt.
 
Vooral voor toer en dagelijks woon werk verkeer.
Ik heb nog een yamaha FZ8 uit 2012 met maar 7500km. En zou het zonde vinden om als dagelijkse machine te gebruiken.
Is voor mij een motor waarmee ik naar de ardennen zal gaan of mooie ritjes van de zomer.
En de chille gsxf 600 voor dagelijks!
Morgen ga ik maar eens aan de slag ik heb een flesje xeramic injector cleaner gekocht.
Eerst even de nieuwe tank spoelen met euro 98 en kijken of er veel viezigheid uitkomt...
En als die goed is instaleren 2-3l benzine en xeramic erin motor ffe goed laten draaien en dan laten "inweken" en dan de tank pas echt goed volgooien.
Hopelijk gaat het helpen en is het hiermee opgelost, mocht dit niet het geval zijn dan carbs in de frituur pan :P
 
Vooral voor toer en dagelijks woon werk verkeer.
Dan gaan de MPR2's best een goede optie zijn :t

Bij mij is het omgekeerd, ik wil een nieuwe motor voor dagelijks gebruik (lees: voornamelijk woon-werk), en mijn GSX F (of een volgende, een nummer 7 dus :P ), als hobbymotor, en af en toe bij goed weer ook eens naar het werk natuurlijk.

Dat zou dan mijn "poserbike" moeten worden 8-)

tijd, geld en ruimte zijn de nog ontbrekende factoren, maar ooit hoop ik toch dat het ervan komt :9~
 
Met zoon vuile tank zou ik minimaal de vlotterbakken loshalen en achoonmaken. Met toevoeging heb je het residue daaruit straks door je hele carbs zitten...
 
Onderste foto carb op de kop met losschroeveb vlotterbak, rommel uit bakkie daar tegen onderkant carb/bovenkant vlotter ruimte
 
Onderste foto carb op de kop met losschroeveb vlotterbak, rommel uit bakkie daar tegen onderkant carb/bovenkant vlotter ruimte
Kunnen de vlotterbakken eraf zonder de hele carbset van de motor te halen?
 
Nee maar dat stelt weinig voor. 4 schroefjes klemmen rubbers luchtfilter en 4 klemmen inlaat rubbers :)
 
Yoo mensen het is gelukt!
Zit nu 3 liter benzine in met een flesje reiniger. 10 mins laten lopen verschillende rpm laten draaien. Nu even wachten en morgen rijden!
Het was niet best met het weer maarja hopelijk is het hiermee opgelost. Anders ga ik ze laten laten ultrasoon reinigen!
Tevens heb ik er een benzine filter tussen gezet.
B9563FCE-6700-4731-AF1C-37144FA01C6B.jpeg
 
Yoo mensen het is gelukt!
Zit nu 3 liter benzine in met een flesje reiniger. 10 mins laten lopen verschillende rpm laten draaien. Nu even wachten en morgen rijden!
Het was niet best met het weer maarja hopelijk is het hiermee opgelost. Anders ga ik ze laten laten ultrasoon reinigen!
Tevens heb ik er een benzine filter tussen gezet.Bekijk bijlage 1363331
Ik zie niet meteen wat je probeert duidelijk te maken met sie rode cirkels, maar ik lees, er stond géén benzinefilter tussen!? :o

Ik denk dat een grondige reiniging, syncronisatie en revisering van de carbu's niet overbodig gaat zijn ...
 
Ik heb daar 2 slangetjes omcirkeld met een schroefje erin. Ik denk niet dat het van de fabrieks af zo komt haha.

Reinigen / reviseren ga ik ook zeker doen als ik geen verschil merk. Dus dan even door de zure appel heenbijten en niet rijden voor ongeveer een weekje😬
 
Ik zie niet meteen wat je probeert duidelijk te maken met sie rode cirkels, maar ik lees, er stond géén benzinefilter tussen!? :o

Ik denk dat een grondige reiniging, syncronisatie en revisering van de carbu's niet overbodig gaat zijn ...

Ik ben eens gaan rondkijken wat dit kost hier in de buurt maar je bent zo 80 euro verder en voor hetzelfde geld heb ik een setje andere carburateurs op mp...
 
Terug
Bovenaan Onderaan