Het grote GS-topic deel 17: Onvermoeibare alpenridders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn TT Rider 2 (met rider 3 software) en het op een na nieuwste kaartmateriaal kende de zandwegen niet. Routeregistratie wilde dus ook voor geen meter lukken, omdat hij alleen waypoints neerzet waar wegen zijn...

Verder ben ik nog niet tegen beperkingen aangelopen, wat de TT betreft.

De zandwegen die in de geplaatstte route zaten??
Dat is raar, want mn tomtom navigator 7 uit 2009 kende ze wel!?

Sygic: vandaag probeer ik te testen wat er gebeurt als ik n waypoint mis. Moet ik deze verwijderen en zo ja: hoe makkelijk gaat dat?
Deze week testen in mn taxi hoe de kaarten zijn. Ziet er up to date uit.
Gelukkig kan je autozoom uitzetten.

En ff kijken hoe verkeersinfo t doet.

Sinds wij geen regiotaxi meer rijden, zitten er alleen nog debielen op.
Kolere wat een pech en ook geluk.

---------------------

wat een gedoe met die navigaties......

Ben heel tevreden met mn tomtom navigator 7 op mn HTC HD2.
Belachelijk is alleen dat er nooit een kaartupdate is uitgekomen en nu is de hele ondersteuning gestopt :(

Daarom zat ik te wachten op tomtom voor android. Vorige week is die uitgekomen en wat denk je? Niet geschikt voor HD telefoons zoals mijn huidige smartphone HTC one X |(
Er komt wel een update voor het einde van het jaar, waarna dit wordt gefixed.

Maar na zoeken op internet blijkt dat ook deze tomtom geen Reisplanner zal hebben en dus geen Garmin of Tomtom routes kan rijden :(

Zoeken zoeken en nog meer zoeken en waarschijnlijk heb ik iets gevonden:
Sygic voor Android. Een week op proef en daarna 40 euro.
Gratis kaartupdates.
Vanavond zitten klooien en ja hoor, route inladen is gelukt!

Heb de route die we laatst met zn allen hebben gereden en alle vlaggen staan precies goed!
Weet alleen niet hoeveel waypoints hij aan kan.
Ben weer happy *O*
Had op m'n antieke Nokia Garmin zitten, net zoals de Zumo 550 :P
Uiteindelijk overleed de GPS sensor en gingen er nog meer dingen weigeren +5 jaar oud !

Met een mazzeltje een goeikope Samsung SII kunnen scoren, daar zit Google Maps op + Navigatie ... maarrr werkt alleen in combinatie met het telefoonnet, niet handig in het buitenland :N
Dus opzoek naar Garmin voor Android :X
Wel wat kunnen vinden maar niet geschikt voor de SII :(

Kwam dus ook uit op Sygic voor Android, de twee weken gratiz versie |(
Bleek een maat van me dus ook te hebben, alleen met het verschil dat hij gratiz beschikking bleek te hebben over de eindeloos doorlopende versie :?
App doorgestuurd (via Bluetooth) en downloaden maar *D

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat Sygic €40 kost met lifetime updates en dat vind ik n hele mooie prijs!
Wat doet hij bij gemiste waypoints Stampertje?

Zodra jullie al die shit zat zijn... gewoon een Garmin kopen :Y

Ja maar echt makkelijk vind ik Garmin niet en die 350 kost €450.
Sygic kost €40 :)

Natuurlijk is de Garmin beter, maar als de waypoints t goed doen, hou ik t bij Sygic.

Laatst bewerkt:
... Of hoe ergerlijk haperende GPSen zijn : de nieuwste kaarten in de Volvo van mijn vrouw waren ZO enorm onbetrouwbaar (toegegeven door de dealer maar hij nam ze wel niet terug), dat we de auto ingeruild hebben....

Dit was uiteraard niet de enige reden, maar die voortdurende ergernis, vooral in het buitenland waar je niet weet hoeveel honderden kilometers je teveel rijdt door dat gedrocht van een GPS,vergalde het laatste restje plezier in dat koekblik....

Laatst bewerkt:
Als ik naar n onbekende bestemming navigeer, kijk ik altijd hoe de navigatie de route gaat rijden.
Ook check ik google maps waar deze plaats ligt als ik t niet weet.

Blind volgen raad ik altijd af ;)

Met een mazzeltje een goeikope Samsung SII kunnen scoren, daar zit Google Maps op + Navigatie ... maarrr werkt alleen in combinatie met het telefoonnet, niet handig in het buitenland :N

Dat is natuurlijk ook een klein stukje onwetendheid van jouw kant. Het is mogelijk om in Google Maps for Android een stuk kaart op te slaan op het geheugen van de telefoon. Je hoeft dan geen actieve dataconnectie te hebben. Je kan dan wel geen gebruik maken van online diensten zoals het zoeken van een benzinestation of fileinformatie.

Maar dat doe ik meestal als ik een ritje organiseer - het is vaak traag om Google Maps op te zoeken en dan je eigen locatie te vinden en dan de weg terug vinden. Dan download ik de map voor het gebied waar de route doorheen gaat terwijl ik op een wifiverbinding zit, en tijdens het rijden kan ik dan heel snel en zonder dat ik dekking nodig heb (haha, jaja B|) kijken waar ik ben en waar ik verkeerd ben gereden.

Als ik naar n onbekende bestemming navigeer, kijk ik altijd hoe de navigatie de route gaat rijden.
Ook check ik google maps waar deze plaats ligt als ik t niet weet.

Blind volgen raad ik altijd af ;)

Hoe kun je naar een onbekende bestemming navigeren? Zodra je de bestemming invoert is die niet onbekend meer!

Blinddoek om en hengsten op dat ding. Houdt 't rijden spannend, zeker als je de blinddoek niet afdoet :+

Haja. Ik snap het. Of iemand anders een bestemming laten invoeren, vervolgens het stukje waar de bestemming staat laten afplakken en dan gaan navigeren.

Haja. Ik snap het. Of iemand anders een bestemming laten invoeren, vervolgens het stukje waar de bestemming staat laten afplakken en dan gaan navigeren.

_O-

Dat kan ook nog wel voor leuke verrassingen zorgen.... die ga ik even in mijn "to use"lijstje parkeren. :P

2000 :o

hij 's trouwens weer schoon *O*

Leuke film, heb er met plezier naar gekeken.
Moet trouwens zeggen dat de Parpaillon me inderdaad gewoon haalbaar lijkt (wel met zweet op de rug voor mij trouwens). Wie weet voor een ander jaartje *D

Apart om te zien dat die paar weken verschil een zo'n verschil kunnen maken qua temperatuur. Ik zag sneeuw liggen bij jullie waar wij echt geen sneeuw hebben gezien. *D

Laatst bewerkt:
Hoe kun je naar een onbekende bestemming navigeren? Zodra je de bestemming invoert is die niet onbekend meer!

Stel je voor dat je naar Zwolle wilt.....er zijn 2 zwolles in Nederland.
Als de navi naar de verkeerde wilt, zie je dat pas als je er bent.

Als je wèl hebt gekeken waar t is, zie je meteen dat de route verkeerd is.

-------
*O* *O*
Waypoints die je mist moet je weghalen bij Sygic, maar dat gaat gemakkelijker als op de tomtom!

Wat wou je schrijven, BC ?

Dat je net dat kunstje met die blinddoek aan het uitvoeren was, toen je van de weg werd gemaaid door dat vermaledijde busje ???? ;)

Jep, de verzekeraars lezen dit topic OOK.... :+

... twijfelt ...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Denk ik :+

Mmmmmmmm, cryptisch...... werken bij een verzekeraar en er geen flikker mee te maken hebben... onderhoudsploeg, dan ???? ;)

Nope... ik ben controller en maak in die hoedanigheid o.a. financiele jaarverslagen en kwartaalverslagen voor hoofdzakelijk pensioenfondsen. Wel turbulente materie op het moment en dat maakt het ook leuk werk. Komt veel bij kijken. *D

Stel je voor dat je naar Zwolle wilt.....er zijn 2 zwolles in Nederland.
Als de navi naar de verkeerde wilt, zie je dat pas als je er bent.

Als je wèl hebt gekeken waar t is, zie je meteen dat de route verkeerd is.

Is nog geen garantie....
Zo ken ik iemand (en ja, het was een vrouw :') ) die moest een kind wegbrengen naar een camping in Valkenburg en die kwam er bij Leiden achter dat ze niet Valkenburg in Zuid-Holland, maar Valkenburg in Zuid-Limburg moest hebben. Zelfs nadat ze de route had opgezocht en geprint :X

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan