Het grote 748,916,996,998 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi vandaag weer wat gedaan ja ja het is niet veel meer :) uitlaten zijn deze week normaal hier. Ja de kuipen dat weet ik niet ik hoop niet te lang wachten :( de tank en de airbox kan ik nog niet laten spuiten eerst moeten mijn kuipen hier zijn voor de juiste kleur .


Uploaded with ImageShack.us
mvg kevin
 
Hoi vandaag weer wat gedaan ja ja het is niet veel meer :) uitlaten zijn deze week normaal hier. Ja de kuipen dat weet ik niet ik hoop niet te lang wachten :( de tank en de airbox kan ik nog niet laten spuiten eerst moeten mijn kuipen hier zijn voor de juiste kleur .
[~[url="http://img32.imageshack.us/img32/5408/img0093vat.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
mvg kevin

Begint er op te lijken Kevin. Zie ook dat je nog een andere hobby hebt. Misschien luchtbeelden tijdens de DCR ;) . Zit nu meer gemonteerd dan die van mij. Heb het blok ook nog laten verwennen met wat extra onderdelen. Ging eigenlijk alleen voor nieuwe riemen. Hieronder de oude '(
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi vandaag weer wat gedaan ja ja het is niet veel meer :) uitlaten zijn deze week normaal hier. Ja de kuipen dat weet ik niet ik hoop niet te lang wachten :( de tank en de airbox kan ik nog niet laten spuiten eerst moeten mijn kuipen hier zijn voor de juiste kleur .
[~[url="http://img32.imageshack.us/img32/5408/img0093vat.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
mvg kevin

Netjes. Ik vind dat blauw niet eens zo heel verkeerd.

Ik ben precies andersom bezig met de 916. Langzaamaan alles strippen zodat ik bij de kleppen kan komen.
Morgen weer verder prutsen. :P

full

full

Nieuwe olie, oliefilter, riemen en ori dempers om te passen (te leen :) )
full

Oude vieze luchtfilters en een gescheurd rubber van de airduct. De rubber van de andere airduct is zelfs niet eens aanwezig. Dus maar een setje nieuwe kopen.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Begint er op te lijken Kevin. Zie ook dat je nog een andere hobby hebt. Misschien luchtbeelden tijdens de DCR ;) . Zit nu meer gemonteerd dan die van mij. Heb het blok ook nog laten verwennen met wat extra onderdelen. Ging eigenlijk alleen voor nieuwe riemen. Hieronder de oude '(
[afbeelding]

Altijd balen als je extra dingen moet vervangen. Ik hoop dat het blok van de 916 inwendig gewoon nog goed is en dat ik eens een keertje geen nokvolgers hoef te vervangen... De 748 is iedere keer aan de beurt...nu ook weer met 4 stuks...
 
Netjes. Ik vind dat blauw niet eens zo heel verkeerd.

Ik ben precies andersom bezig met de 916. Langzaamaan alles strippen zodat ik bij de kleppen kan komen.
Morgen weer verder prutsen. :P

[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe olie, oliefilter, riemen en ori dempers om te passen (te leen :) )
[afbeelding]
Oude vieze luchtfilters en een gescheurd rubber van de airduct. De rubber van de andere airduct is zelfs niet eens aanwezig. Dus maar een setje nieuwe kopen.
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie piccies en een naakte 916 blijft ook :9~ :9~ :9~ en die dikke Akra piepen zijn ook wel :}
 
Hoi vandaag weer wat gedaan ja ja het is niet veel meer :) uitlaten zijn deze week normaal hier. Ja de kuipen dat weet ik niet ik hoop niet te lang wachten :( de tank en de airbox kan ik nog niet laten spuiten eerst moeten mijn kuipen hier zijn voor de juiste kleur .
[~[url="http://img32.imageshack.us/img32/5408/img0093vat.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us
mvg kevin

Deze kleurencombi staat eigenlijk best wel goed....je hebt de fiets weer snel op de banden! Mooi project!! :}
 
Mooie piccies en een naakte 916 blijft ook :9~ :9~ :9~ en die dikke Akra piepen zijn ook wel :}

Ik mag me iedere avond terug trekken samen met een naakte dame en mijn vriendin heeft er helemaal geen moeite mee. Als ik klaar ben dan mag zij er namelijk de hele dag op rijden _O- _O-

Die Akra's zijn inderdaad erg mooi. Het geluid wat er uit komt is :9~ :9~
Alleen de dempers zijn van Akra, de rest is origineel 45mm. Toch heb ik het idee dat het geluid harder en donkerder is dan van mijn 748 met 50mm Termignoni systeem.
Maar voor de meeste circuits komt er toch iets te veel geluid uit.

Daarom die set originele dempers. Als ze goed passen dan nemen we die over voor erbij.
 
Stil hier ;)

Ik ben weer een beetje verder met de 916. Inmiddels is de olie en koelvloeistof uit de motor gelopen. Er zit al een nieuw oliefilter in en de radiateur is gedemonteerd, net als de oliekoeler.

Morgen eens rustig een tooltje maken om de krukas te verdraaien en dan de klepspeling controleren.

De 748 staat nog steeds bij MotoPuro. Van Walter heb ik inmiddels een cilinderkop ontvangen. Vanmiddag ga ik even naar de dealer en dan bekijken we even of het gaat lukken met deze kop.

Tis wat... 4 Ducati's waarvan er twee niet rijden...
 
Stil hier ;)

Ik ben weer een beetje verder met de 916. Inmiddels is de olie en koelvloeistof uit de motor gelopen. Er zit al een nieuw oliefilter in en de radiateur is gedemonteerd, net als de oliekoeler.

Morgen eens rustig een tooltje maken om de krukas te verdraaien en dan de klepspeling controleren.

De 748 staat nog steeds bij MotoPuro. Van Walter heb ik inmiddels een cilinderkop ontvangen. Vanmiddag ga ik even naar de dealer en dan bekijken we even of het gaat lukken met deze kop.

Tis wat... 4 Ducati's waarvan er twee niet rijden...

Hee Roel, nu kun je tijdens de Racing Expo niet je mooie circuitmotor aan iedereen showen :(
 
Hee Roel, nu kun je tijdens de Racing Expo niet je mooie circuitmotor aan iedereen showen :(

Nee, dat gaat niet lukken. Zo mooi is hij trouwens niet in circuittrim. De kuipen zijn ongespoten, mat zwart en zien er minder strak uit dan het originele straat kuipwerk.

Showen op de Racing Expo was sowieso al niet het plan, dus voor mij maakt het niet zo veel uit. ;)

Misschien dat we wel even gaan kijken.
 
Nee, dat gaat niet lukken. Zo mooi is hij trouwens niet in circuittrim. De kuipen zijn ongespoten, mat zwart en zien er minder strak uit dan het originele straat kuipwerk.

Showen op de Racing Expo was sowieso al niet het plan, dus voor mij maakt het niet zo veel uit. ;)

Misschien dat we wel even gaan kijken.

dan loop je achter, want het is afgelast

De afgelopen maanden is er hard gewerkt om de Racing Expo te organiseren zoals de bezoekers dat de afgelopen jaren ervaren hebben.
We hebben veel reacties gekregen voor oud materiaal waarvoor een presentatie in de maak is die we het hele jaar inzetten voor het 35 jarig bestaan.
Helaas is het aantal aanmeldingen tegengevallen, het lijkt of de economische omstandigheden nopen tot meer voorzichtigheid en budgettaire beperkingen (zelfs de Auto Rai heeft moeten bekend maken dat deze in 2013 niet zal doorgaan).

De variëteit van standhouders is niet groot genoeg om bezoekers waar voor hun geld te geven en dat past niet in het kwaliteitsniveau dat bij de Ducati Club past voor onze evenementen.
Wij hebben dan ook met grote spijt besloten om de Racing Expo van 2013 af te gelasten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net inderdaad ook op de site gekeken en daar staat inderdaad helemaal niets.
Ik heb geen FB dus daar zal ik het nooit kunnen vinden ;)

Ach, bespaard ons een ritje naar Heteren.
Wel jammer, ik vond het een leuk evenement in aanloop naar het nieuwe motorseizoen.
 
Ik heb net inderdaad ook op de site gekeken en daar staat inderdaad helemaal niets.
Ik heb geen FB dus daar zal ik het nooit kunnen vinden ;)

Ach, bespaard ons een ritje naar Heteren.
Wel jammer, ik vond het een leuk evenement in aanloop naar het nieuwe motorseizoen.

Is ook jammer....en ach het stelde ook niet veel voor maar s`winters mooi even een middagje eruit!!!
 
Stil hier ;)

Ik ben weer een beetje verder met de 916. Inmiddels is de olie en koelvloeistof uit de motor gelopen. Er zit al een nieuw oliefilter in en de radiateur is gedemonteerd, net als de oliekoeler.

Morgen eens rustig een tooltje maken om de krukas te verdraaien en dan de klepspeling controleren.

De 748 staat nog steeds bij MotoPuro. Van Walter heb ik inmiddels een cilinderkop ontvangen. Vanmiddag ga ik even naar de dealer en dan bekijken we even of het gaat lukken met deze kop.

Tis wat... 4 Ducati's waarvan er twee niet rijden...
je kan hier gewoon een bout in draaien (m8 of m10 dacht ik), met een moer erop. Draai je de bout in de kruk as, moer er tegen aan draaien en kan je met een steeksleutel / ratel zo de krukas verdraaien :)
 
je kan hier gewoon een bout in draaien (m8 of m10 dacht ik), met een moer erop. Draai je de bout in de kruk as, moer er tegen aan draaien en kan je met een steeksleutel / ratel zo de krukas verdraaien :)

Ja klopt, een M8 bout. Ik moet even kijken of ik er nog een heb liggen, anders even naar de bouwmarkt.
 
Goed om te horen dat de cilinderkop goed is,zo kunnen we elkaar een beetje helpen om het betaalbaar te houden :Y :]
Stil hier ;)

Ik ben weer een beetje verder met de 916. Inmiddels is de olie en koelvloeistof uit de motor gelopen. Er zit al een nieuw oliefilter in en de radiateur is gedemonteerd, net als de oliekoeler.

Morgen eens rustig een tooltje maken om de krukas te verdraaien en dan de klepspeling controleren.

De 748 staat nog steeds bij MotoPuro. Van Walter heb ik inmiddels een cilinderkop ontvangen. Vanmiddag ga ik even naar de dealer en dan bekijken we even of het gaat lukken met deze kop.

Tis wat... 4 Ducati's waarvan er twee niet rijden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan