het algemene Helmen vraag topic

Nou dan heb ik ook een vraag:

Wie kan mij even snel vertellen welke helmen met ingebouwd zonnevizier te krijgen zijn?
Van Schuberth ben ik op de hoogte, maar voor de rest zou ik het niet weten..
 
airoh/shark/schubert/caberg/nolan/nau

shoei ook wel geloof ik maar weet ik zo niet zeker
 
Laatst bewerkt:
HJC heeft ook helmen met geintegreerde zonnebril (in ieder geval type FS-10 misschien ook nog andere).
 
owja hjc ook :p en lazer ook..

volgens mij hebben de meeste bekende merken in hun toer collectie wel helmen met zonnevizier
 
Aanvulling op het topic: Heb es ff wat beter rondgesnuffeld en kwam een redelijk recent topic tegen waar een aantal varianten met ingebouwd zonnevizier de revue passeren. Kheb ze hieronder ff op een rijtje gezet:

Airoh SV55
Airoh TR1
Caberg Downtown S
Caberg Justissimo
Caberg Rhino
Caberg Solo
HJC FS10
Nolan N103
Osbe Lynx
Schuberth C2
Schubert Concept
Schuberth R1
Schuberth S1
Shark S 800 S
 
Laatst bewerkt:
koop een arai hakkers! nix geen zeur! hahahaa... :p zit het beste een arai! vindt ik zelf

alleen geen ingebouwd zonnebrilletje..... _O- _O- _O-

Ik heb een suomy vandal gekocht, zit net als een arai, ook volledig glasfiber, maar veel mooier en minder duur.

maar ook geen inbebouwde zonnebril........ maar die wil ik ook niet.
 
Laatst bewerkt:
alleen geen ingebouwd zonnebrilletje..... _O- _O- _O-

Ik heb een suomy vandal gekocht, zit net als een arai, ook volledig glasfiber, maar veel mooier en minder duur.

maar ook geen inbebouwde zonnebril........ maar die wil ik ook niet.

Psies. Ksnap niet dat Arai zo'n model nog niet heeft gemaakt. Zelf heb ik ook een Arai momenteel en het enige wat er echt aan ontbreekt is een zonnevizer..
 
Laatst bewerkt:
Hee, ik heb al een paar jaar een HJC, bevalt super door de iet wat ovale vorm (binnenhelm is beetje ovaal)
Ik heb ook drie jaar een BMW-systeem4 helm gebruikt voor het werk, systeem ben ik helemaal fan van,maar ik moet er wel bij zeggen dat ik 4 avonden bezig ben geweest om de pasvorm van de helm echt perfect te krijgen, met een klein scherp mesje de scherpe randen van het piepschuim weghalen en de puntjes van de spuitgiet-mal.
Het hoort misschien niet, maar na een week knutselen en hoofdpijn had ik de beste helm die ik ooit op heb gehad....

Maar voor het zoeken van een helm, ga gewoon overal kijken, en passen!!!! veel passen en bij het passen kritisch zijn, je hebt de helm dan ca 5 tot max 10 minuten op, strax draag je die buts-muts een paar uur met 100 km/h. Dus heel kritisch zijn, en niet bang zijn om nog een weekje te wachten, ja gaat er toch wel een jaar of 5 mee doen....
eetje te duur voor een miskoop denk ik dan.
 
Ik heb een shubert C2, men eerste helm en ik ben er zeer tevreden over!, ik vind trouwens simpson helmen zeer aantrekkelijk
 
hoe zit het eigenlijk met prijzen van helmen vs. kwaliteit/geluidsdichtheid?

ik heb een hele mooie techno helm gezien voor maar 89 euro.
maar ik vraag me af of ie wel zo veilig en geluidsdicht is..

is dit te koppelen aan prijs van een helm?
hoe duurder hoe veiliger/geluidsdichter??
 
hoe zit het eigenlijk met prijzen van helmen vs. kwaliteit/geluidsdichtheid?

ik heb een hele mooie techno helm gezien voor maar 89 euro.
maar ik vraag me af of ie wel zo veilig en geluidsdicht is..

is dit te koppelen aan prijs van een helm?
hoe duurder hoe veiliger/geluidsdichter??

het ligt gewoon helemaal aan de pasvorm of een helm veilig is voor jou. en hoe duurder hoe geluids dichter gaat zeker niet op. ik heb een arai rx7 corsair (een van de duurste helmen volgens mij) en die is zeker niet stil maar dat komt door de ventilatie. het is maar net wat je wil. ik zou gewoon zeggen ga proefrijden en passen, en kies de gene die het beste bevald.
 
hoe zit het eigenlijk met prijzen van helmen vs. kwaliteit/geluidsdichtheid?

ik heb een hele mooie techno helm gezien voor maar 89 euro.
maar ik vraag me af of ie wel zo veilig en geluidsdicht is..

is dit te koppelen aan prijs van een helm?
hoe duurder hoe veiliger/geluidsdichter??

Vanaf 200 € heb je een goeie helm (aanbiedingen uitgezonderd).
Met goed bedoel ik dus, geluidsdicht, duurzaam goed materiaal en licht gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf 200 € heb je een goeie helm (aanbiedingen uitgezonderd).
Met goed bedoel ik dus, geluidsdicht, duurzaam goed materiaal en licht gewicht.

Absolute nonsens...

Je koppelt dus Prijs aan Kwaliteit...

Een merk als IXS levert ook perfecte helmen vanaf een 140,-...

Als je jouw redenatie zou volgen dan zouden we allemaal met een Arai RX-7 rond moeten rijden van 829,-
 
Absolute nonsens...

Je koppelt dus Prijs aan Kwaliteit...

Een merk als IXS levert ook perfecte helmen vanaf een 140,-...

Als je jouw redenatie zou volgen dan zouden we allemaal met een Arai RX-7 rond moeten rijden van 829,-

Je schiet meteen door naar het extreme. Niet elke goedkope helm is slecht en niet elke dure helm is goed. Maar de kans op een slechte goedkope helm is vele malen groter dan de kans op een slechte dure helm.

Zelf heb ik gehad:
- Shark( 150 euro): pasvorm snel uitgelubberd en erg lawaaierig doordat de beschermkappen aan de zijkant van het vizier veel wind vingen. Ventilatiegaten waren moeilijk te open en te sluiten met handschoenen aan en de helm was relatief zwaar;
- Shoei (320 euro): prima helm, weinig mis mee, behalve dat ondanks een pinlock het vizier besloeg bij regenachtig weer. Ook hier was het met handschoenen aan lastig de ventilatie open en dicht te doen;
- Schubert S1 Pro (520 euro): aanmerkelijk geluidsarmer dan zelfs de Shoei en vizier blijft absoluut beslag vrij. Bediening van de ventilatiegaten is perfect en het zonneviziertje is ideaal. Ook het zichtsveld is groter. Draagcomfort is hoog, want hij is ondanks dat ie iets groter is een stuk lichter. Ook heb ik minder last van wervelingen doordat ie earodinamischer is. Dat merk ik na een lange rit goed in mijn nekspieren.

Of een duurdere helm veiliger is, dat is moeilijker te bepalen, maar gezien de dikte van de schaal van de Schubert en gezien de gebruikte materialen denk ik bijna zeker te weten dat deze beter in staat is een klap te absorberen. Ze besteden niet voor niets kapitalen aan R&D.



Maar koop vooral een goedkope Lidl helm, maak je ook nog eens de blits :N (tig duizend euro voor een motor neertellen en dan een paar tientjes beknibbelen op een helm, tsss.......)
 
Ik heb nogal een dikke kop }), heb al meerdere merken helmen gepast maar zonder succes.....shoei, nolan enz enz. Welk(e) merk(en) systeem enof integraalhelmen zitten wat ruimer?
 
Laatst bewerkt:
Hoop meningen, hoop ervaringen, hoop anti-lidl.

Ik ben zelf ook van mening dat ik liever niet met een lidl helm wil rijden, maar de testen voor de zijn succesvol afgerond. Het is dus wel bewezen dat de helm goed genoeg is.

Verder altijd heel veel passen, nog meer passen, en verschillende winkels proberen. Elke verkoper heeft net een ander praatje, waar je uiteraard ook weer wat van leert. Hou de helm in de winkel ook een tijdje op (ga nog even voor een broek kijken ofzo) en kijk of hij lekker blijft zitten. Soms voel je na verloop van tijd pas een drukpunt. Als je wilt kan je ook een tijdje het vizier dicht houden en kijken of hij beslaat/vocht verzameld. Vraag meteen ook naar andere vizieren/pinlock. Misschien kan je zelfs regelen dat je er 1 gratis bij krijgt.

Stel ook vast wat je eisen zijn aan een helm en wat je wensen zijn. Vertel dat aan de verkoper en hij weet vaak al wel in welke hoek je moet zoeken. Als je budget 150 is, hoef je merendeel van de 'top'- merken niet te passen. Betere verkopers kunnen ook aan de vorm van je hoofd wel zien welke merken beter bij jou hoofd passen. Zo probeerde 1 winkel mij een Arai aan te smeren, die echt heel vervelend zit op mijn hoofd. Terwijl in een andere winkel al 2 verkopers meteen wisten dat ik een Shark vorm heb (en dat is het uiteindelijk ook geworden).

Als je uiteindelijk je perfecte helm hebt gevonden, kan je ook nog gaan kijken voor kleurtjes/beschilderingen, maar dat is zo persoonlijk dat niemand daar advies over kan geven. Uiterlijk telt voor mij heel weinig mee. Heb zelf nu een Shark rsf2i met 2 oortjes als ventilatie-uitgang. Vond het eerst heel lelijk, nu ben ik er aan gewend, en vind het zelf nog iets grappigs hebben. Alles went, ...
 
Aanvulling op het topic: Heb es ff wat beter rondgesnuffeld en kwam een redelijk recent topic tegen waar een aantal varianten met ingebouwd zonnevizier de revue passeren. Kheb ze hieronder ff op een rijtje gezet:

Airoh SV55
Airoh TR1
Caberg Downtown S
Caberg Justissimo
Caberg Rhino
Caberg Solo
HJC FS10
Nolan N103
Osbe Lynx
Schuberth C2
Schubert Concept
Schuberth R1
Schuberth S1
Shark S 800 S

Heb je nog voorkeur voor systeem of integraal? die staan nu door elkaar ;)
De HJS FS MAX (systeemhelm) heeft ook een geintregeerde zonnevizier ala de FS10
HJC IS16
Airoh Mathisse RS
Caberg V2 (R én 407)
Caberg 505
Scorpion EXO 1000
 
Natuurlijk kan ik naar een winkel om te passen, maar wat zijn jullie ervaringen met helmen voor lange, smalle hoofden? Welke merken en typen?

Nu leen ik van de rijschool maar ik vind t er niet echt super uitzien (los van t haarnetje):

motorhelm.jpg


Mijn kin komt er nogal onderuit terwijl ik echt geen onderkin heb :)
 
En tóch MOET je naar de winkel......

Elk hoofd is weer anders van vorm. Wat voor de één perfect zit, is voor de ander bagger. Een helm koop je niet op advies van een ander, op merk of kleur, je koopt hem als eerste op z'n pasvorm. Daar kom je pas achter als ie op je pan zit..... Dan kijk je pas naar andere zaken zoals prijs, kwaliteit, ventilatie en kleurtjes.

Een goed passende helm mag (moet...) strak zitten maar mag nergens knellen.
Als je 'm op hebt moet een ander proberen de helm te draaien terwijl jij je hoofd stil houdt of te kantelen. Lukt dat niet en de helm zit goed, dan heb je een geschikte pasvorm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan