het algemene Helmen vraag topic

Natuurlijk kan ik naar een winkel om te passen, maar wat zijn jullie ervaringen met helmen voor lange, smalle hoofden? Welke merken en typen?
Ik voldoe wel redelijk aan die omschrijving en ga zelf door het leven met een Shark RSF2I.

Maar het beste is toch echt naar een (bij voorkeur goede en grote) motor kleding zaak en laat je rustig adviseren en pas gewoon alles wat ze je aanbieden (en niet). Ga bij voorkeur nog even langs een 2e winkel en doe het dunnetjes over. Vaak krijg je net andere tips en adviesen. Mijn eerste helm is ook te groot, maar ik wist dat toen niet. Dat overkomt me nu dus niet meer.
 
Ik heb laatst een helm van x-lite gepast, de x602. Deze zat erg goed, maar ik weet natuurlijk niet hij veel windruis heeft oid.
Zo veel weet ik er ook nog niet van af, ik ben nu aan het lessen..
Want kan je nou ook een stukje proefrijden met een helm? Is dat normaal? En op een brommer lijkt me dat je nog niet goed kan oordelen of wel..? (60km/uur)
En is het sowieso verstandig om meteen een helm van 300 euro aan te schaffen?

Thomas
 
vaak is het zo (iig mijn ervaring) mensen met een smal hoofd shark of shoei en xlite valt soms ook goed.

zelf heb ik ook een shoei want ik heb ook een smalle kop :+

@ thomas windruis is grotendeels afhankelijk van de pasvorm ;) maar als je een stille helm wilt zou ik gaan kijken voor een schubert
en het komt praktisch niet voor dat mensen met kleding/helmen gaan proefrijden (maar dit is ook weer mijn ervaring ;) )

en waarom bijv geen helm van 300,- ? je koopt je helm voor je veiligheid dus het is nooit weggegooid geld :) maar het gaat er gewoon om dat die goed zit en je moet hem natuurlijk tof vinden :+

over het algemeen zijn de duurdere helmen/merken ook wel wat beter dan de goedkopere helmen

mijn tip: gewoon veel passen en blijf niet bij 1 merk hangen want ieder type heeft weer een andere schaal
 
Laatst bewerkt:
Oma even boven water getoverd...

Iemand al ervaring met de nieuwe Shark helmen? De S900 serie ziet er erg cool uit en dan de lichtgevende versie ervan, haha, veiligheid en looks kunnen gecombineerd worden. Check 'm hierrrr of daarrr

Ook wel makkelijk en iets wat ik nu nog niet heb, een ingebouwde zonnebril. Moet 't nu nog doen met donker vizier, werkt perfect hoor maar vaak rij ik 's ochtends in het donker naar m'n werk en 's middags in de zon weer naar huis.

edit, rechtstreeks linken deed het niet. Google anders ook even op Shark S900 lumi
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand welke helm (type of modelummer) dit is?
En hoe oud ie ongeveer is
1552676701223.png


1552676726496.png
 
Weet iemand welke helm (type of modelummer) dit is?
En hoe oud ie ongeveer is
Bekijk bijlage 1364716

Bekijk bijlage 1364717
Nolan N63 hi visibility
Geleverd vanaf 2011 geloof ik, het jaar van deze specifieke helm is misschien via het label aan de binnenkant nog te achterhalen.
Maar vermoedelijk al redelijk op leeftijd, en gezien de polycarbonaat buitenschaal is het waarschijnlijk verstandiger om hem op de plank te laten liggen.
Ik vermoed dat dit de opvolger is:
NOLAN N87 HI-VISIBILITY 042 FLUO YELLOW - ChromeBurner
 
Dank voor het melden van het typenummer.
Ik heb het even nagezocht, en de helm hoeft niet per se heel oud te zijn, want wordt nu nog nieuw verkocht. Wel een uitlopend model.
Niet veel reviews kunnen vinden, maar de reviews die er zijn prijzen de helm niet de hemel in.
De wangstukken schijnen snel te vergaan en de helm blijkt erg luidruchtig en veel windgeruis te geven.
Dat laatste wil ik niet. De N87 heb ik ook even opgezocht en die komt juist als een van de beste uit de directe vergelijkingstest van meerdere helmen, dus ik denk dat ik daar inderdaad naar op zoek ga. Wel een in HI-vis dan. :Y
 
Heeft hier iemand ervaring met een adventure helm? Ik ben vorig jaar overgestapt van een SS naar een adventure bike en
rij nog met een Arai RX7. Dit is in de basis meer een racehelm. Ik vraag me alleen af of die zonneklep niet giga wind gevoelig is
en ik na een stukje snelweg met een wiplash van de bike stap.
Schijnbaar is de Schuberth E1 wel een fijne helm hiervoor en kan de zonneklep simpel verwijderd worden.
Ik twijfel ook nog over de Arai X4 ADV.
 
Heeft hier iemand ervaring met een adventure helm? Ik ben vorig jaar overgestapt van een SS naar een adventure bike en
rij nog met een Arai RX7. Dit is in de basis meer een racehelm. Ik vraag me alleen af of die zonneklep niet giga wind gevoelig is
en ik na een stukje snelweg met een wiplash van de bike stap.
Schijnbaar is de Schuberth E1 wel een fijne helm hiervoor en kan de zonneklep simpel verwijderd worden.
Ik twijfel ook nog over de Arai X4 ADV.
Zit zelf ook tussen deze twee helmen te twijfelen, met de nieuwe AVG AX-9 als derde kanshebber. Meningen/ervaringen over deze helmen zijn zeer welkom, in het bijzonder over de geluidsniveau, invloed van het vizier op het snelweg rijden en of de ventilatie geschikt is voor zowel de zomer als de winter.
 
Nolan N63 hi visibility
Geleverd vanaf 2011 geloof ik, het jaar van deze specifieke helm is misschien via het label aan de binnenkant nog te achterhalen.
Maar vermoedelijk al redelijk op leeftijd, en gezien de polycarbonaat buitenschaal is het waarschijnlijk verstandiger om hem op de plank te laten liggen.
Ik vermoed dat dit de opvolger is:
NOLAN N87 HI-VISIBILITY 042 FLUO YELLOW - ChromeBurner
Besteld. Komt als het goed is morgen binnen.
 
Nolan N87 Fluo binnen, en bijna compleet. Het kapje dat de N-com uitsparing aan de linker zijde van de in de onderste rand zit er niet in of bij.
Even mailtje gestuurd. Ik neem aan dat ze het zullen nazenden. Voor de zekerheid ga ik de helm nog niet gebruiken en laat ik de folie op het vizier.
Het lijkt mij niet logisch dat de hele helm terug zou moeten, maar je weet het maar nooit...
 
Ontbrekende deeltje nog steeds niet binnen. Afgelopen dinsdag verzonden maar kwijt geraakt in de post? Het gaat maandag weer op de post, dus nu maar hopen dat het dinsdag aankomt.
 
Ik ben de laatste tijd ook wat aan het kijken voor een integraal/systeemhelm..
Maar wat zijn die dingen lelijk??
 
Ik ben de laatste tijd ook wat aan het kijken voor een integraal/systeemhelm..
Maar wat zijn die dingen lelijk??
Ja, klopt. Niet dat voorheen alles mooi was , maar 'normale' zijn er niet meer.
 
Ik ben de laatste tijd ook wat aan het kijken voor een integraal/systeemhelm..
Maar wat zijn die dingen lelijk??
Zijn er merken die je beter kan laten liggen?(klopt het dat bayard rukdingen zijn? vond 't erg goedkoop en prut-zittend aandoen)
 
Ik ben op zoek naar een systeemhelm rond de €300,-. Ik dacht eigenlijk dat ik voor de Schubert C3 Basic zou gaan. Mijn vriend heeft daar pas een nieuwe van gekocht, en aangezien we dezelfde maat hebben heb ik die gisteren even geleend.

Bij mijn huidige helm (een goedkope LS2 integraalhelm, gekocht voor achterop voordat ik m'n rijbewijs had) heb ik best wat last van windherrie, waardoor ik op de snelweg lastig kan verstaan wat er over de intercom gezegd wordt (of helemaal niet, eigenlijk...). Daarom wil ik vooral een stillere helm, en ik las overal dat de C3 echt heel stil is.

Maar gisteren... Mijn god, ik heb 1 uur heen en 1 uur terug snelweg gereden, en bij aankomst had ik beide keren dat ik half doof was in mijn rechteroor van de herrie van de wind, echt niet uit te houden! En dat met oordoppen op maat die nog geen 2 jaar oud zijn. Mijn vriend heeft hier overigens zelf geen last van...

Weet één van jullie misschien wat hiervan de oorzaak kan zijn? Is de pasvorm dan niet goed, of kan het komen door de inbouw van de speakers? Valt het te verhelpen? Ik heb niet zo'n zin om 300 euro uit te geven aan een helm met gratis gehoorverlies...

En meer mensen met deze ervaring met de C3? Wat hebben jullie eraan gedaan? Eventueel nog ideeën voor een stillere systeemhelm rond de €300,-?

Ik kreeg trouwens ook wel last van mijn bril... Ik hoop dat dat, net als met mijn oude helm, na een tijdje dragen niet meer gebeurt. Die bril is juist een belangrijke reden voor de aanschaf van een systeemhelm... Dan ben ik van dat gedoe met bril af - helm op - bril op - bril af - helm af - bril op etc. af!
 
Ik had ooit ook n C3.
Grotere baggerhelm nooit gehad.Heel luidruchtig en zeer slechte bouwkwaliteit.Zeg nooit nooit, maar de kans dat ik dat merk nog eens neem is heel klein.
Vol in de wind zou de helm misschien niet erg veel lawaai maken, maar achter n kuip ( of rijder) was het n drama.
Dus je bent in elk geval niet de enige met slechte ervaring.
Ik heb ook n bril en vind n integraal vele malen makkelijker daar mee dan n systeemhelm.
 
Ben ik wel nieuwsgierig wat je een"normale" vindt.
Gewoon een normale helm. Redelijk rond, en een normale helmrand. Zonder spoilers en een overmaat aan kapjes, luchthappers en uitlaatroostertjes etc. Mijn ervaring is dat een moderne helm (hierdoor???) luidruchtiger is voor wat betreft windgeruis dan een wat ouderwetsere 'normale' helm.

Met een beetje geluk komt het afdekkapje dat bij mijn helm zou moeten zitten morgen binnen en kan ik mijn nieuwe Nolan N87 in gebruik gaan nemen.
 
Algemeen: Wat al eerder gezegd is, stap een winkel in en ga passen. En wees geen hufter om een verkoper een uur bezig te houden en vervolgens online te kopen.

Verder mis ik hier nog:
Elke helm met E keur is gekeurd en goed bevonden. De grotere merken voldoen echter op meer punten en steken daar ook meer ontwikkeling en dus geld in wat de hogere prijs (kan) verklaren.
Ik koop iig helmen van bekende merken.
 
Algemeen: Wat al eerder gezegd is, stap een winkel in en ga passen. En wees geen hufter om een verkoper een uur bezig te houden en vervolgens online te kopen.

Verder mis ik hier nog:
Elke helm met E keur is gekeurd en goed bevonden. De grotere merken voldoen echter op meer punten en steken daar ook meer ontwikkeling en dus geld in wat de hogere prijs (kan) verklaren.
Ik koop iig helmen van bekende merken.
Ehm,
even; zoekt een nwe jethelm
-Er zijn 3 merken jethelmen aanwezig.
2 van de 3 spuuglelijk.
-Geen van alle past normaal/goed.
-'Men' klaagt dat mensen online bestellen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan