Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.339
10.960
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Maar al met al geslaagd voor een eerste poging?
Makkelijker/fijner werken dan hoe je het eerst deed?
Ja sowieso beter. We hebben de lastige situatie pas vanaf morgen. Daar heb ik hem eigenlijk voor gemaakt. De opzet dat 1 vent zo’n ding veilig op z’n plek krijgt is ruim geslaagd. Van de wand en wat te hoog en je kan simpel het ding naar z’n positie brengen. Hij hangt netjes vertikaal in het toestel. Slagmoersleutel met 19 vervangen voor een afgezaagd 3/8” verlengstuk met 19 in een boormachine gaat soepeler en met minder herrie. Morgen nog wat nieuws proberen met een schaal in een schaal om het draaien van de rol (van horizontaal naar vertikaal) soepeler te laten verlopen
image.jpg

Vrijdag heb ik de vuurdoop. Zien of het helemaal lukt om zo’n ding met krat en al door het gebouw te rijden en daarna alleen monteren
 
Het ding doet het. Ik kom er wel achter dat hij gemaakt is met te weinig ervaring in dit werk. Als er nog een serie komt, dan maak ik een nieuwe. Wat minder kilo’s en wat lager. Ik kan hem nu niet goed pakken vanaf de schragen waardoor het alsnog wat lichamelijke inspanning kostBekijk bijlage 1986177
Wel grappig, je vertelde dat er veel geneuzel is over veiligheid. Zie je maar weer wat voor poppenkast het is.
Helm, vesje en valbeveiliging is standaard dus snappen ze en spreken ze op aan. Een zelfgemaakt stuk gereedschap (eig nauwelijks te keuren) rept niemand over...
Beter voor jou natuurlijk, en hoop dat t zo blijft maar geeft wel t niveau van n hoop "QHSE-partners" aan :P :X
 
Wel grappig, je vertelde dat er veel geneuzel is over veiligheid. Zie je maar weer wat voor poppenkast het is.
Helm, vesje en valbeveiliging is standaard dus snappen ze en spreken ze op aan. Een zelfgemaakt stuk gereedschap (eig nauwelijks te keuren) rept niemand over...
Beter voor jou natuurlijk, en hoop dat t zo blijft maar geeft wel t niveau van n hoop "QHSE-partners" aan :P :X

Bedoel je met 'nauwelijks te keuren' dat het duur is?
Bij ons op het werk wordt al het speciaal (gemaakt) montagegereedschap en hijsmiddelen individueel gekeurd.
Volgens mij is dat niet moeilijk, ik heb alleen geen idee wat het kost.
 
Bedoel je met 'nauwelijks te keuren' dat het duur is?
Bij ons op het werk wordt al het speciaal (gemaakt) montagegereedschap en hijsmiddelen individueel gekeurd.
Volgens mij is dat niet moeilijk, ik heb alleen geen idee wat het kost.
Jaar of 15 geleden heb ik een half jaartje bij een verhuurder van hefmiddelen gewerkt.
Daar keurde ik ook heftrucks, aanbouwdelen enz. kwestie van een afvinklijstje:)
Topper was de keuring van een hoogwerker, dat was ook gelijk de eerste keer dat ik op zo'n ding stond en het bediende (gelukkig liep er bij dat bedrijf iemand die wist hoe ik hem aan moest zetten):+
 
maar dan gaat de hele lol van :
"ik weet zeker dat ik het ergens heb, maar WAAR ligt het of heb ik het het laatst gebruikt" er toch vanaf
En het leuke van dat zoeken is dat je plotseling weer dingen tegenkomt die je kwijt was en inmiddels een nieuwe hebt gekocht en er nu dus twee hebt..
Nee doe mij maar een avontuurlijk rommeltje
BTW weet iemand waar ik mijn rolletje dubbelzijdig tape heb gelaten??
 
maar dan gaat de hele lol van :
"ik weet zeker dat ik het ergens heb, maar WAAR ligt het of heb ik het het laatst gebruikt" er toch vanaf
En het leuke van dat zoeken is dat je plotseling weer dingen tegenkomt die je kwijt was en inmiddels een nieuwe hebt gekocht en er nu dus twee hebt..
Nee doe mij maar een avontuurlijk rommeltje
BTW weet iemand waar ik mijn rolletje dubbelzijdig tape heb gelaten??
Ja en nee: ik heb ook vaak zat dat ik naar iets op zoek ben en het op dat moment nodig heb en dan heb ik geen zin om alles af te moeten zoeken..
 
Niet mijn hobby, maar voor een keertje niet erg om te doen, en dus maar gereedschap voor gekocht om het een beetje leuk te maken (pvc vloer leggen). Meer gereedschap op de achtergrond

Bekijk bijlage 1986872

Handig ding voor zo'n klus. Heb er ook 1 gehad. Heb ik na het laminaat leggen gelijk weer verkocht. Koop wel weer een nieuwe als ik er 1 nodig heb.
 
Ja en nee: ik heb ook vaak zat dat ik naar iets op zoek ben en het op dat moment nodig heb en dan heb ik geen zin om alles af te moeten zoeken..
of zoon:
"waarom heb je een grote popnageltang op je verlanglijstje staan"???
"ik kan de mijne nergens meer vinden, zal wel in frankrijk liggen "
" Nee die ligt bij mij..."
 
maar dan gaat de hele lol van :
"ik weet zeker dat ik het ergens heb, maar WAAR ligt het of heb ik het het laatst gebruikt" er toch vanaf
En het leuke van dat zoeken is dat je plotseling weer dingen tegenkomt die je kwijt was en inmiddels een nieuwe hebt gekocht en er nu dus twee hebt..
Nee doe mij maar een avontuurlijk rommeltje
BTW weet iemand waar ik mijn rolletje dubbelzijdig tape heb gelaten??
Ik heb wel een doos dubbelzijdig tape voor je
 
Terug
Bovenaan Onderaan