Gereedschap Deel 12 omdat ik het anders mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.579
248
Een topic aangemaakt, omdat de vorige al op slot zit, het beter knip en plakwerk :+

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


http://www.buitelaar.nl (Gereedschapswebshop)​
Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt:

set lagertrekkers voor bijvoorbeeld wiellagers

Mag ik vragen wat het merk is en wat je ervoor betaald hebt?
Heb namelijk afgelopen week nog €42.- excl. btw af moeten tikken voor één Kukko inwendige lagertrekker 18-23mm....

Komt via groothandel Bihr, is van Motion Pro

setje zit wel tegen de 180/190 aan, maar geen geklooi meer nu! *O* *O* Betaald zich in tijd tegenover prutsen met van alles en nog wat snel terug
 
set lagertrekkers voor bijvoorbeeld wiellagersKomt via groothandel Bihr, is van Motion Pro

setje zit wel tegen de 180/190 aan, maar geen geklooi meer nu! *O* *O* Betaald zich in tijd tegenover prutsen met van alles en nog wat snel terug
Ik ben nog niet echt een goede wiellagertrekker tegen gekomen.

Vaak duurt het werken -ook de kwaliteitsets- met dergelijke trekkers langer dan een lasrupsje leggen in oude lager, en dan van de andere kant er uit tikken.

Kan zijn dat ik de goede nog niet in handen heb gehad, of dat ik er niet mee kan werken. Voor mij zou het best een goed stuk gereedschap zijn, alleen gezien het extra nu en de kosten niet echt waardevol op dit moment.
 
Volgpost..

Blinde lagertrekkers hoeven niet duur (meer) te zijn, tenzij je per se Kukko, Stahlwille, Hazet wil hebben.

Maar hoe is de kwaliteit? Heb wel eens vaker met van die goedkope rommel gewerkt en als het lager een perspassing had van meer dan 0.005 mm bogen de bekken al om. Niet bestand tegen de krachten.

Heb me 9 jaar geleden voorgenomen (toen ging ik op mezelf wonen) om, als ik dan toch geld uit moet geven aan gereedschap, nooit geen goedkope lidl/action achtige rommel te kopen.
Veels te vaak mezelf in de vingers gesneden met bijv. een goedkope slagmoersleutel (op lucht) die werkelijk waar nog geen M6 bout/moer los kreeg. Was wel goedkoop, dat dan weer wel!

Als je zuinig bent op gereedschap doe je er, zeker als particulier, je leven lang mee namelijk.

Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van Arnold, ik lees mee!

Edit:
Ik ben nog niet echt een goede wiellagertrekker tegen gekomen.

Vaak duurt het werken -ook de kwaliteitsets- met dergelijke trekkers langer dan een lasrupsje leggen in oude lager, en dan van de andere kant er uit tikken.

Kan zijn dat ik de goede nog niet in handen heb gehad, of dat ik er niet mee kan werken. Voor mij zou het best een goed stuk gereedschap zijn, alleen gezien het extra nu en de kosten niet echt waardevol op dit moment.

Alleen dat gaat niet altijd hè...soms zit een lager gewoon blind in een kamer of kun je niet lassen omdat je er bijv. niet bij kunt met je toorts of je eerst de gehele ECU moet loskoppelen om piekspanningen op de print te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet echt een goede wiellagertrekker tegen gekomen.

Vaak duurt het werken -ook de kwaliteitsets- met dergelijke trekkers langer dan een lasrupsje leggen in oude lager, en dan van de andere kant er uit tikken.

Kan zijn dat ik de goede nog niet in handen heb gehad, of dat ik er niet mee kan werken. Voor mij zou het best een goed stuk gereedschap zijn, alleen gezien het extra nu en de kosten niet echt waardevol op dit moment.
Idem, ik denk er precies zo over....... :+
 
Maar hoe is de kwaliteit? Heb wel eens vaker met van die goedkope rommel gewerkt en als het lager een perspassing had van meer dan 0.005 mm bogen de bekken al om. Niet bestand tegen de krachten.

Heb me 9 jaar geleden voorgenomen (toen ging ik op mezelf wonen) om, als ik dan toch geld uit moet geven aan gereedschap, nooit geen goedkope lidl/action achtige rommel te kopen.
Veels te vaak mezelf in de vingers gesneden met bijv. een goedkope slagmoersleutel (op lucht) die werkelijk waar nog geen M6 bout/moer los kreeg. Was wel goedkoop, dat dan weer wel!

Als je zuinig bent op gereedschap doe je er, zeker als particulier, je leven lang mee namelijk.

Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van Arnold, ik lees mee!

Edit:Alleen dat gaat niet altijd hè...soms zit een lager gewoon blind in een kamer of kun je niet lassen omdat je er bijv. niet bij kunt met je toorts of je eerst de gehele ECU moet loskoppelen om piekspanningen op de print te voorkomen.
Dat laatste klopt.
Wiellagers komen veel vaker voor, en dat geen 60x zo snel als pielen met de lagertrekkers, tenminste die ik in handen heb gehad (incl Kukko)
 
Sjonge, die mode zijn wel snel met op slot gooien.
2502 posts, nog geen nieuw topic en ook geen link naar deze meer te plaatsen

Blij dat ik deze weer gevonden heb.. Het gereedschap topic op Tweakers gaat nergens over
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik altijd een drevel om de lagers eruit te tikken :P

De afstandshouder geeft altijd wel iets mee,en dan kun je de drevel net op het randje van het lager zetten en eruit tikken.(een goede drevel schiet er ook niet af)
Werkt bij mij tot nu toe 100% :)
full


P.S. Geldt natuurlijk alleen voor wielen :)
 
Laatst bewerkt:
Sjonge, die mode zijn wel snel met op sloot gooien.
2502 poets, nog geen nieuw topic en ook geen link naar het oude.

Blij dat ik deze weer gevonden heb.. Het gereedschap topic op Tweakers gaat nergens over

Misschien kan Martel nog een berichtje schrijven in het vorige topic
 
Ik gebruik altijd een drevel om de lagers eruit te tikken :P

De afstandshouder geeft altijd wel iets mee,en dan kun je de drevel net op het randje van het lager zetten en eruit tikken.(een goede drevel schiet er ook niet af)
Werkt bij mij tot nu toe 100% :) [afbeelding]

P.S. Geldt natuurlijk alleen voor wielen :)
Soms geen marge van afstandbus, of vaste bus in naaf.
Soms ook erg brede naaf....

Maar dit is idd nog sneller dan het lasrupsje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan