Show hier je nieuwe gereedschap *VII*: The Hammer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​




Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap
De techniek achter de gereedschappen & hoe te gebruiken


g0463-250x250.jpg

b50bf545-3541-4cce-822d-ec18a5c8a60a_image5345706777181339607.gif

momentsleutel.jpg
T32163.jpg
2011010801394712.jpg

En als je er echt niet meer uitkomt of een vast zittend boutje hebt...
stobbenboor_4_3472343107.JPG
 
Laatst bewerkt:
@Martell:

Ondanks dat je hem alweer te koop hebt staan, in het eerste Show je gereedschaptopic staat dit:

full


met daaronder dit:

heb je de pomp van een uitdeukset gebruikt?

Met als anwoord:

ja is de pomp van een oude profesionele uitdeukset en heb er een smoorventiel tussen gemaakt omdat anders de heftafel te snel naar beneden komt.
werkt fantastisch en geeft veel gebruiksgemak

Mocht je er nog niets op hebben gevonden :P
 
@Martell:

Ondanks dat je hem alweer te koop hebt staan, in het eerste Show je gereedschaptopic staat dit:

[afbeelding]

met daaronder dit:Met als anwoord:Mocht je er nog niets op hebben gevonden :P

*O*

Net zo'n uitdeukset gehaald, maar nog geen tijd gehad.
Nu administratie en dan vergadering. Mogelijk later op de avond nog even proberen.
 
Present!

Meteen een vraag.

Ik kan dit tig apparaat kopen. Lijkt me erg leuk/mooi om tig te leren. Maar is dit apparaat wat? En was is zoiets waard? Zit een gasfles bij, pakketje rvs toevoegmateriaal en een hand vol kleine onderdelen.

20111026130932.jpg
 
Daarstraks bij "de MF huisleverancier" even een imitatie dremel systeempje van Mannesmann incl. een hoop extra toebehoren opgepikt _O-

Moest een geperste stalen bus waarmee het stuurgewichtje normaliter vast zit uit een aluminium clip-on verwijderen nadat ik het stuurgewichtje incl. de rest van het binnenwerk ergens onderweg verloren ben (setje was al meerdere malen overgezet van krom gereden clip-ons op de huidige en op een gegeven moment houd het rubber daar niet meer van, schijnbaar).

Nieuwe Clip-On zou me (weer :o ) op €90,- hebben komen staan, nú was ik voor nét 5 tientjes klaar én heb ik nog wat over aan nieuw gereedschap wat beslist vaker van pas gaat komen.

Nieuw stuurgewichtje incl. compleet binnenwerk past er nou tenminste weer netjes in *O*

@ CB-Sacco: Weer bedankt, hè :Y
 
Laatst bewerkt:
Present!

Meteen een vraag.

Ik kan dit tig apparaat kopen. Lijkt me erg leuk/mooi om tig te leren. Maar is dit apparaat wat? En was is zoiets waard? Zit een gasfles bij, pakketje rvs toevoegmateriaal en een hand vol kleine onderdelen.

[afbeelding]


het is een lorch dus opzich wel kwaliteit apparaat , gasfles is normaal al rond de 180 euro geloof ik, prijs ja kan niet zo goed de functie s op het apparaat zien maar als er hf op zit is het al fijn.misschien dat je wat meer over het apparaat te weten kan komen dan kan je hier ook al meer info krijgen
 
het is een lorch dus opzich wel kwaliteit apparaat , gasfles is normaal al rond de 180 euro geloof ik, prijs ja kan niet zo goed de functie s op het apparaat zien maar als er hf op zit is het al fijn.misschien dat je wat meer over het apparaat te weten kan komen dan kan je hier ook al meer info krijgen
Heb ik helaas niet goed naar gekeken... Ga er morgen nog even heen en zal dan even een duidelijkere foto maken.
 
Leuk ding ik heb de 4 geen idee wat het verschil met de 3+ is, afgezien de LEDjes, zelfs niet na het lezen van het persbericht omtrent de 3+ _O-

Wel even een tip, als jij blijkbaar zo bij je accu kan (hem aangekoppeld laten terwijl je er bij kan met de Optimate) dan heeft Tecmate voor de Optimate gewoon een verloopstukje voor de accu. Die schroef je aan de polen en vervolgens kan je die mooi wegwerken en je accu lader daarin ploegen hoef je niet steeds het geen wat voor je accu zit weg te halen.
 
Present!

Meteen een vraag.

Ik kan dit tig apparaat kopen. Lijkt me erg leuk/mooi om tig te leren. Maar is dit apparaat wat? En was is zoiets waard? Zit een gasfles bij, pakketje rvs toevoegmateriaal en een hand vol kleine onderdelen.

[afbeelding]

Een Lorch is een "echt merk" net als bijvoorbeeld kemppi. Tja.. wat is het waard? Ligt helemaal aan de staat en of ie nog goed last. Maar een lorch koop je niet voor 100 euro zeg maar.
 
Optimate... hmmm... moet er ook nog maar eens komen. Maar voorlopig de Lidl-lader maar. Paar keer in de winter erop zetten en in et voorjaar starten en rijden :Y

Aldi heeft trouwens naar het schijnt Torx-setjes! Morgen hier eens kijken, hoop dat ze ze nog hebben.
 
Daarstraks bij "de MF huisleverancier" even een imitatie dremel systeempje van Mannesmann incl. een hoop extra toebehoren opgepikt _O-

Moest een geperste stalen bus waarmee het stuurgewichtje normaliter vast zit uit een aluminium clip-on verwijderen nadat ik het stuurgewichtje incl. de rest van het binnenwerk ergens onderweg verloren ben (setje was al meerdere malen overgezet van krom gereden clip-ons op de huidige en op een gegeven moment houd het rubber daar niet meer van, schijnbaar).

Nieuwe Clip-On zou me (weer :o ) op €90,- hebben komen staan, nú was ik voor nét 5 tientjes klaar én heb ik nog wat over aan nieuw gereedschap wat beslist vaker van pas gaat komen.

Nieuw stuurgewichtje incl. compleet binnenwerk past er nou tenminste weer netjes in *O*

@ CB-Sacco: Weer bedankt, hè :Y

Welcome! ;)
 
Leuk ding ik heb de 4 geen idee wat het verschil met de 3+ is, afgezien de LEDjes, zelfs niet na het lezen van het persbericht omtrent de 3+ _O-

Wel even een tip, als jij blijkbaar zo bij je accu kan (hem aangekoppeld laten terwijl je er bij kan met de Optimate) dan heeft Tecmate voor de Optimate gewoon een verloopstukje voor de accu. Die schroef je aan de polen en vervolgens kan je die mooi wegwerken en je accu lader daarin ploegen hoef je niet steeds het geen wat voor je accu zit weg te halen.
De Optimate 3+ is in feite bijna hetzelfde als de 4, en heeft de 4 ook vervangen. De 4 is nu alleen nog als Dual leverbaar, en dat is de versie voor CANBUS-motoren.
Het enige belangrijke verschil tussen de gewone 4 en de nieuwe 3+ is dat de oude 4 een hogere maximale laadstroom had, en dus een lege accu beduidend sneller zou kunnen opladen (de gebruikte laadstroom berekend het apparaat zelf, en kiest hij ook zelf, daar kan je als gebruiker niets aan veranderen).
 
Zo van de week een nieuwe snap-on kist besteld limited edition :9~ :9~

Mega groot mega sterk kan niet wachten tot ik hem krijg :9~

Eerste week december komt hij binnen *O*

Heb er net toch ook maar even een origineel snap-on RVS werkblad bij besteld :X :9~ O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan