Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.376
8.648
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Handschoenen? Wat zijn dat :P

Iedereen heeft zo z'n keuzes natuurlijk wat betreft merk, toen ik 18 was kreeg ik de boormachine die mn pa altijd gehad heeft, een Metabo van begin jaren '80. Loeizwaar maar beresterk. Tot op heden gebruik ik dat ding nog altijd en er is nog steeds niks op aan te merken. Die boormachine is dan ook de reden dat ik inmiddels een aardige Metabo verzameling in huis heb. :)
 
Dan mag Belzer er ook wel bij.
Topspul .
Belzer wordt al lang niet meer verkocht, jaren geleden al is dit opgeslokt door Bahco ;)
En Bahco is al weer bijna 20 jaar eigendom van het grote Snap On :o

Ik heb ook wel wat Belzer gereedschap, van die glimmende/gepolijste steekringsleuteks, en schroevendraaiers met van die rode handvaten.
 
Laatst bewerkt:
Handschoenen? Wat zijn dat :P

Iedereen heeft zo z'n keuzes natuurlijk wat betreft merk, toen ik 18 was kreeg ik de boormachine die mn pa altijd gehad heeft, een Metabo van begin jaren '80. Loeizwaar maar beresterk. Tot op heden gebruik ik dat ding nog altijd en er is nog steeds niks op aan te merken. Die boormachine is dan ook de reden dat ik inmiddels een aardige Metabo verzameling in huis heb. :)

Ik heb een haakse slijper van metabo van 25 jaar oud , alleen ging de aan uit knop kapot vorige week
Nu vind ik in de loop van de tijd de kwaliteit van metabo er niet op vooruit gaan
Op mijn werk een veel latere versie van metabo gebruikt die was na een jaar gaarder als mijn ouwe na 25 jaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan