Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.451
11.080
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
ik snap er ook niks van , ondanks alle uitleg.
naar ik begreep heeft hij geen sideshift op zijn heftruck. als er een 3de hendel op zijn truck is, had ik die erop laten zetten. kost niet eens zoveel en zou goedkoper zijn dan de uren die hij hierin steekt.
Sideshift / Zijverschuiver I FEM2 I breedte: 98 cm. | Heftruck Discounter
Diverse vorkenborden met vorken | HO de Frans
Precies wat Trip zegt. En als je het boven doet kan je goed zien wat er gebeurt. We moeten op een werk tussen de wand en een kabelgoot door en dat is uit het zicht vd vent op de heftruck. Misverstandje en een deuk heb je dan zo

Heftruck heeft side-shift. Met dit ding hoef je er ook niet perfect recht voor te staan. Links en rechts kunnen onafhankelijk in en uitgeschoven worden
 
Oh wat leuk.
Die heb ik nog half afgemaakt liggen in rvs.
Heb er nog ergens bouwtekening van.
Zat toenertijd wel eens te stoeien met bib mousse maar ben weer overgestapt op biba.
En dat gaat prima met 3 lepels.
 
Precies wat Trip zegt. En als je het boven doet kan je goed zien wat er gebeurt. We moeten op een werk tussen de wand en een kabelgoot door en dat is uit het zicht vd vent op de heftruck. Misverstandje en een deuk heb je dan zo

Heftruck heeft side-shift. Met dit ding hoef je er ook niet perfect recht voor te staan. Links en rechts kunnen onafhankelijk in en uitgeschoven worden
En met een heftruck kan je zeker geen mm werk doen als je ergens hoog bezig bent. Gewoon weer slim stukje huisvlijt :)

Toch besloten er ook een te kopen, ben benieuwd
Daar moet je spierkracht voor gebruiken toch?

Yeah motherfucker:
P1040944.JPG

(Maar ik weet hoe je huis woont en dat je hier geen ruimte voor hebt)
 
En met een heftruck kan je zeker geen mm werk doen als je ergens hoog bezig bent. Gewoon weer slim stukje huisvlijt :)


Daar moet je spierkracht voor gebruiken toch?

Yeah motherfucker:
Bekijk bijlage 1985107
(Maar ik weet hoe je huis woont en dat je hier geen ruimte voor hebt)
Yep, spierkracht, maar ik vermoed/hoop een vooruitgang tov de bandenlepels en spade waar ik het tot nu toe mee deed
Ik gok op een grondplaat om zelf op te staan als contra gewicht, maar we gaan het zien
 
Yep, spierkracht, maar ik vermoed/hoop een vooruitgang tov de bandenlepels en spade waar ik het tot nu toe mee deed
Ik gok op een grondplaat om zelf op te staan als contra gewicht, maar we gaan het zien
Op circuit zie ik ze zoiets gewoon los gebruiken. Sterker nog, afhankelijk van de plaat zal het dan juist meer glijden misschien?
 
2 Sets open ringsleutels voor de olieleidingen.

Bekijk bijlage 1984842
een gouden tip : als de leiding goed vast zit je denkt dat het toch nog wel zal lukken met deze sleutels, probeer het niet. je kan dan zelfs nog beter een goede kwaliteits steeksleutel gebruiken dan deze.
steek eens de gepaste bout in een bankvijs als test om te zien hoe snel ze open plooien.
voor sommige zaken moet je gewoon in je buidel tasten om iets goeds te hebben. dit soort sleutels is er 1 van.
 
een gouden tip : als de leiding goed vast zit je denkt dat het toch nog wel zal lukken met deze sleutels, probeer het niet. je kan dan zelfs nog beter een goede kwaliteits steeksleutel gebruiken dan deze.
steek eens de gepaste bout in een bankvijs als test om te zien hoe snel ze open plooien.
voor sommige zaken moet je gewoon in je buidel tasten om iets goeds te hebben. dit soort sleutels is er 1 van.
Het gaat om een aluminium aansluiting op een aluminium wartel, dus het hoeft zowieso niet zo vast, het is dat ik er met gewone steeksleutels er niet lekker bij kom. Maar eigenlijk hoor je voor alle zaken goed gereedschap te hebben.
 
een gouden tip : als de leiding goed vast zit je denkt dat het toch nog wel zal lukken met deze sleutels, probeer het niet. je kan dan zelfs nog beter een goede kwaliteits steeksleutel gebruiken dan deze.
steek eens de gepaste bout in een bankvijs als test om te zien hoe snel ze open plooien.
voor sommige zaken moet je gewoon in je buidel tasten om iets goeds te hebben. dit soort sleutels is er 1 van.
Daarnaast heb je ook meestal maar 1 of 2 maten nodig. Volstrekt onnodig een complete set te kopen......
Ik gebruik bij mij op de zaak 90% van de tijd 1 maat, en de overige 10% de tweede maat. Andere maten kom ik nooit tegen.
 
2 Sets open ringsleutels voor de olieleidingen.

[plaatje]
Tip: koop betere :+
Heb ze ook gehad, alleen de 11 geprobeerd te gebruiken en vervolgens de hele voorraad in de schrootbak gegooid, HBM is altijd een beetje hit/miss, dit was duidelijk de laatste categorie...

Owja, nieuwe gereedschap; meer afstand tussen de centers en een grotere draaidiameter;
Draaibank0.jpg
Draaibank1.jpg

Van 180x300 naar 250x750.
Grootste verbetering tot nu toe (buiten stabiliteit): de slede is veel makkelijker te verstellen om conisch te draaien, dus nu ben ik wat meer geneigd om dat te gebruiken. Ow en de DRO is stiekem wel handig, in de 1e plaats had ik die er vooral bij gepakt omdat dan de 750mm variant wel op voorraad was (nu, hebben hebben hebben, snel)
Chinese snelwisselhouder (multifix type) is onderweg, beitels op hoogte zetten met vulplaatjes is maar stom werk :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan