Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.384
11.014
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ook weer een mooie......

Klant belt "jij hebt vorige week die boorhamer gerepareerd (nieuw anker) en nu is de schakelaar kapot. Kon je die vorige week niet alvast repareren? " en dat op een serieus boze toon.

Echt serieus?! Net of ik dat kan zien dat die schakelaar over een week zegt doe het zelf maar......
 
Ook weer een mooie......

Klant belt "jij hebt vorige week die boorhamer gerepareerd (nieuw anker) en nu is de schakelaar kapot. Kon je die vorige week niet alvast repareren? " en dat op een serieus boze toon.

Echt serieus?! Net of ik dat kan zien dat die schakelaar over een week zegt doe het zelf maar......
Volgende keer niet reparen maar meteen een nieuwe meegeven.
 
Ook weer een mooie......

Klant belt "jij hebt vorige week die boorhamer gerepareerd (nieuw anker) en nu is de schakelaar kapot. Kon je die vorige week niet alvast repareren? " en dat op een serieus boze toon.

Echt serieus?! Net of ik dat kan zien dat die schakelaar over een week zegt doe het zelf maar......
Voortaan bij die klant bij elke reparatie 'preventief' ook de schakelaar vervangen.
 
Lijkt me leuk gereedschappen repareren.
Maar is het economisch het nog waard om accu spul en electrisch handgereedschap te repareren?
Ligt eraan. Ik heb een 18v makita die je als je goed zoekt voor €99,- kunt vinden en als daar het anker van kapot is of zelfs de boorkop zit je qua reparatie kosten al op de helft van dat bedrag. Dus.....in dit geval niet. Haakse slijper, Hikoki g13sr4 is soms te vinden voor rond de €45,- is je kabel kapot? Kan je 'm economisch gezien weggooien, kabel en arbeid zit je al bujna op €40,-.

De duurdere accu machines (zeg.....vanaf ongeveer €170,- zijn meestal wel interessant om te repareren. Boorhamers, haakse slijpers, zaagmachines die nieuw rond de €220,- doen zijn meestal ook nog wel rendabel.

Dat was een paar jaar geleden wel anders. Tegenwoordig zijn de onderdelen echt een stuk duurder en veel dingen zijn met elkaar verbonden waardoor je soms de helft van de machine moet vernieuwen. Eigenlijk best jammer. Als je de tandwielen moet vervangen dan krijg je gelijk de hele set.

Dus het ligt er echt aan wat voor machine je hebt.
 
Een beetje machine doet €150 zonder accu’s, lader en koffer en loopt op tot 4 cijfers. Repareren loont en onderhouden nog meer

Gemiddeld anker voor een accuboor kost €30,- arbeid is €15,- voor 15 minuten. En zo'n anker heb ik echt wel binnen een kwartier vervangen als het om een makita, Hikoki gaat. Bosch, milwaukee, dewalt zijn niet zo fijn om aan te werken en duurt dus langer.
 
Onderhoud aan borstelloze motor valt niet veel te onderhouden.
Dat bedoel ik €150 daar kan een monteur nog niet 20 minuten naar kijken.

Anker kan nog wel eens slijten, of barsten. En dat is bij een machine va €150,- nog wel te doen. Maar als je elektronische regelaar kapot gaat......die zijn gemiddeld €110,- en dan je arbeid erbij...dus dan is het niet rendabel.
 
Onderhoud aan borstelloze motor valt niet veel te onderhouden.
Dat bedoel ik €150 daar kan een monteur nog niet 20 minuten naar kijken.
Dat valt best tegen. Qua motor blijft het heel. Vuilophoping in het ding zorgt voor slechte koeling en een slecht werkende machine. Toevallig iets waar ik zelf vaak tegenaan loop

€450 per uur is best veel. Laat je Moskovisch naar je spullen kijken?
 
Kun je nagaan, onze @G. BRASLETTI is dus nog sneller qua repareren dan de G. Brasletti uit de Joe Bar strip qua rijden.

Ik heb regelmatig accuboormachines van Hikoki ter reparatie waar het tandwielhuis van versleten is (kunststof). De eerste keer was ik dik een half uur bezig om dit te wisselen. Alle tandwielen er uit en daarna netjes er weer in . Daar heb ik er nu zoveel van gerepareerd dat ik dat tegenwoordig in 5 minuten kan.
 
Lijkt me leuk gereedschappen repareren.
Maar is het economisch het nog waard om accu spul en electrisch handgereedschap te repareren?
Ik ben elke vrijdag vast bij een grote klant aan het keuren, repareren en prefentief onderhoud plegen aan elektrische gereedschappen. Koolborstels controleren en bij halverwege prefentief vervangen. De klant redeneert simpel; als het net gekeurd is en een week later blijken de Koolborstels versleten dan kost me dat meer.
En hoe vaker je dit doet hoe sneller je wordt.
Constant vervangen van de machines loopt teveel in de papieren.
 
Eigenlijk heeft Nilfisk het beter voor elkaar.
Koolborstels op machine afgeschreven.
En ze waren best lang die koolstof stiften.
Monteur vertelde me het keertje.
Vond het leuk en goed bedacht.
 
Ik krijg geen vuilophoping in m.n gereedschap kijk wel uit.
Dat betekent ook dat je vuile handen krijgt hé jakkie bah.
Enne moskovitch komt bijna gratis bij je schoonmaken.
Mag niet meer advocaatje spelen.
DIe is diep gevallen zeg de stumpert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan