Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.403
11.025
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag zou ik hem moeten testen. Gelukkig heb ik wat extra tijd doordat de planning weer veranderd is. Kan ik mooi nog wat details nameten bij de deuren die normaal passen. Ik heb er totaal pas 3 gemonteerd in m’n carrière

We hebben 2 verschillende types met ieder een ander detail. Op het “bed” moet simpel een adapter gezet kunnen worden. De ene is met een halve pijp en de andere met een blok hout. Een RVS pijp voor een sixpack kunnen regelen. Dat scheelt 4mm wanddikte tov ijzer
IMG_9457.jpeg
IMG_9456.jpeg
IMG_9455.jpeg
 
Aangezien ik binnenkort een tuinhuisje en kasten in de garage wil maken. Zoek ik nog een cirkelzaag, liefst met geleiderail.
Maar dan kom je invalzagen tegen, is dit handiger ? (Of is dit meer voor meubelbouw?)

En kan je elke geleiderrail bij elke cirkelzaag gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik binnenkort een tuinhuisje en kasten in de garage wil maken. Zoek ik nog een cirkelzaag, liefst met geleiderail.
Maar dan kom je invalzagen tegen, is dit handiger ? (Of is dit meer voor meubelbouw?)

En kan je elke geleiderrail bij elke cirkelzaag gebruiken?
Heeft het een paar pagina's terug ook over gegaan, ik zal even een poging doen om het samen te vatten:
1 Lidl Parkside goedkoop niet echt secuur mee te werken, voor een keer te gebruiken net goed genoeg.
2 Scheppach net wat beter en maar een klein beetje duurder
3 Bosch voor de gevorderde amateur houtworm.
4 Festool door veel mensen beschouwd als de absolute top. Degelijk nauwkeurig en duur. Koppeling van rails is niet de beste.
5 Maffell, bovencatagorie nog een beetje duurder, secuur, sterkere motor, rails is gelijk aan Bosch en goed te koppelen.
Hebben ook een oprolbare rails.

Zelf ben ik er nog niet uit, op het werk gebruik ik heel soms de Festool maar moet steeds even zoeken naar knoppen en vergrendelingen, vindt hem niet erg intuitief.
Edit: alleen de rails van Bosch en Maffell zijn volgens mij uitwisselbaar, Festool is imitatie van te krijgen. Makita hoort ook nog in het rijtje, ik denk net voor Bosch?
Die rails was volgens mij ook uitwisselbaar maar weet niet meer met wie?
 
Heeft het een paar pagina's terug ook over gegaan, ik zal even een poging doen om het samen te vatten:
1 Lidl Parkside goedkoop niet echt secuur mee te werken, voor een keer te gebruiken net goed genoeg.
2 Scheppach net wat beter en maar een klein beetje duurder
3 Bosch voor de gevorderde amateur houtworm.
4 Festool door veel mensen beschouwd als de absolute top. Degelijk nauwkeurig en duur. Koppeling van rails is niet de beste.
5 Maffell, bovencatagorie nog een beetje duurder, secuur, sterkere motor, rails is gelijk aan Bosch en goed te koppelen.
Hebben ook een oprolbare rails.

Zelf ben ik er nog niet uit, op het werk gebruik ik heel soms de Festool maar moet steeds even zoeken naar knoppen en vergrendelingen, vindt hem niet erg intuitief.
Edit: alleen de rails van Bosch en Maffell zijn volgens mij uitwisselbaar, Festool is imitatie van te krijgen. Makita hoort ook nog in het rijtje, ik denk net voor Bosch?
Die rails was volgens mij ook uitwisselbaar maar weet niet meer met wie?

Festool en makita rails zijn te koppelen.
 
Hoe dat de meeste hun zaagmachines gebruiken had ik toch het idee dat ze nog een bijl in handen hadden....
Dat noemt zich bouwvakker.
Maar is in wezen bouwvarken.
Lekker stoer rond stappen op je leren laarzen.
Hoedie op je kluts.
Vette plakplaatjes op de armen.
En tja dan ben je een vakman. 8-)
 
Heeft het een paar pagina's terug ook over gegaan, ik zal even een poging doen om het samen te vatten:
1 Lidl Parkside goedkoop niet echt secuur mee te werken, voor een keer te gebruiken net goed genoeg.
2 Scheppach net wat beter en maar een klein beetje duurder
3 Bosch voor de gevorderde amateur houtworm.
4 Festool door veel mensen beschouwd als de absolute top. Degelijk nauwkeurig en duur. Koppeling van rails is niet de beste.
5 Maffell, bovencatagorie nog een beetje duurder, secuur, sterkere motor, rails is gelijk aan Bosch en goed te koppelen.
Hebben ook een oprolbare rails.

Zelf ben ik er nog niet uit, op het werk gebruik ik heel soms de Festool maar moet steeds even zoeken naar knoppen en vergrendelingen, vindt hem niet erg intuitief.
Edit: alleen de rails van Bosch en Maffell zijn volgens mij uitwisselbaar, Festool is imitatie van te krijgen. Makita hoort ook nog in het rijtje, ik denk net voor Bosch?
Die rails was volgens mij ook uitwisselbaar maar weet niet meer met wie?
Inderdaad was je Makita “bijna” vergeten in je lijstje samenvatting…en waar dit merk qua prijs/kwaliteit/nauwkeurigheid etc. zou moeten staan…geen flauw idee. Heb zelf geen vergelijkingsmateriaal. Een SP6000 met snoer is een prima invalzaag, is nauwkeurig, en het is handig om een kortere en een langere geleiderail erbij te hebben (heb het zelf om diverse afmetingen van plaatmateriaal te kunnen verwerken)
Geleiderails van Makita en Festool zijn onderling uitwisselbaar.

Een Afkortzaag is daarnaast ook handig voor latten/balken etc. maar niet voor plaatmateriaal.
 
En met bosch is groen de hobby lijn.
Ik vindt het niks.
En blauwe bosch waarvan er echt prettig gereedschap is.
Heb er 2 slijptollen van,wil niks anders.
Elk merk heeft wrl prettig en minder prettig gereedschap.
Vindt bv. Festool accuboormachines een ramp.
Maar dan praat ik over meer als 15 jr geleden.
Makta beviel me beter en Panasonic.
Pas nog 2 jr met milwaukee accu boormachine en kleine boorhamer gewerkt.
mooi spul.
 
Dat noemt zich bouwvakker.
Maar is in wezen bouwvarken.
Lekker stoer rond stappen op je leren laarzen.
Hoedie op je kluts.
Vette plakplaatjes op de armen.
En tja dan ben je een vakman. 8-)

Je vergeet de baard, carhartt canvas kleding. Overdreven toolbelt enz....

Zo kwam er vanochtend 1 in vol ornaat bij ons binnen. .....z'n auto......een dodge ram uiteraard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan