Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.044
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze.. wel lomp met opbergen, maar fijn in gebruik

Stanley FatMax Zaagbok FMST1-75763 - Opvouwbaar - Paar | bol
Ah daar zijn die sleuven op het uiteinde voor.
Ik dacht eerst ook wat een groot ding nog, maar dat zijn de 2 aan elkaar.
Ben alleen geen fan van (wat lijkt op) plastic op het uiteinde.

Ik heb deze Toughbuilt C550 opvouwbare schragen 1000kg - Toolstation en die bevallen goed. Kunnen 500 kg per schraag tillen
Dit lijkt wel volledig metaal 👌🏻
 
Hier ook Toughbuilt, ik weet wel niet meer welke versie maar de poten zijn individueel in de hoogte verstelbaar. Ze kunnen inderdaad een hoop gewicht dragen, ze hebben nl nog als onderstel voor mijn lastafel (volle stalen plaat 200X100x15) waarop dan nog oa een motor lag gediend.
 
GAMMA | Erro schragenset 995x480x780 mm 2-delig kopen? | werkbanken-schragen

ik heb twee paar van deze. Als je een schroef door metaal kan krijgen kun je er denk ik wel een balk op bouten.

Ze zijn compact op te bergen, wel een beetje schaargevaar bij het opruimen en uitklappen maar dat zullen de meeste metalen schragen wel hebben denk ik.

Ik kan me alleen niet herinneren 90 euro uitgegeven te hebben....

db
 
GAMMA | Erro schragenset 995x480x780 mm 2-delig kopen? | werkbanken-schragen

ik heb twee paar van deze. Als je een schroef door metaal kan krijgen kun je er denk ik wel een balk op bouten.

Ze zijn compact op te bergen, wel een beetje schaargevaar bij het opruimen en uitklappen maar dat zullen de meeste metalen schragen wel hebben denk ik.

Ik kan me alleen niet herinneren 90 euro uitgegeven te hebben....

db
Die heb ik ook, op een vlakke ondergrond is er nog net mee te werken maar eigenlijk zijn ze kut en ga ik waarschijnlijk die toughbuilt nog na bestellen.
 
Die van Dirtbag heb ik als extra set in de bus. Prima setje voor het geld. 2 x 3 erop schroeven en je kunt er op je gemak in zagen. Ze gaan stuk van werken aan zware spullen (200+kg) en dom laden met de heftruck. De hoogte vind ik met name prettig

Edit:
De pootjes en scharnieren zijn van dun blik. Die lubberen uit etc
 
GAMMA | Erro schragenset 995x480x780 mm 2-delig kopen? | werkbanken-schragen

ik heb twee paar van deze. Als je een schroef door metaal kan krijgen kun je er denk ik wel een balk op bouten.

Ze zijn compact op te bergen, wel een beetje schaargevaar bij het opruimen en uitklappen maar dat zullen de meeste metalen schragen wel hebben denk ik.

Ik kan me alleen niet herinneren 90 euro uitgegeven te hebben....

db
Dit is 45,- voor 2 zo te zien.
En volgens mij lijkt dat op die van Wrakhout.

Beetje stabiel ook?

Zal ze eens gaan bekijken en anders toughbuild.
 
Stabiel genoeg om een plaatje hout met enige aandacht op te kwakken en met een lineaalzaag door te halen, om ramen op te schilderen en met 3 stuks een plaat hout op te zetten om het eten voor een BBQ op te zetten.

Ik heb ze al twee jaar. Niet echt dagelijks gebruik, je kunt dus beter naar @Wrakhout en anderen luisteren :)

db
 
Ik heb bovenstaande ook, plankjes op geschroefd (gaten zitten er al voor) en werkt top voor gebruik met de invalzaag. Ik vind het enige nadeel dat ze vrij lomp en zwaar zijn. Maar goed, zou ze zo weer kopen. Die haken aan het einde kan je er overigens gewoon afhalen als je ze irritant vindt (ik gebruik ze zelf om ze makkelijk op te kunnen hangen).
 
Vind zo'n gevulde koffer er altijd wel mooi uitzien maar bedenk dan altijd dat ik een deel waarschijnlijk niet ga gebruiken. Haal meestal wat ik nodig heb, en dan los, en gooi het daarna in me gereedschapskist voor de volgende keer
 
Hoe oud is je zoon?

Is hij 9 en wil iets met een hamer en schroevendraaier, is hij 17 om aan de brommer te sleutelen of is hij 32 en heeft hij net zn eerste huis gekocht?

db
Goede vraag, had ik idd moeten zeggen. Hij wordt 26, woont in een studentenhuis waar hij eerdaags uitgaat, doet de eenvoudige klusjes aan zijn autootje zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan