Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.042
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Nonono! Dan heb ik een verplichting om hem te bewaren. Doen of laten

Tippie: zet jezelf op de lijst voor als ik ga liggen. M’n meissie zet dan m’n opslag een week open en wat weg is hoeft ze niet af te voeren
En als je in z’n opslag bent, neem gekleurde stickers mee om aan te geven wat je wilt hebben. @Wrakhout heb je er al een paar gevonden?
 
Mag ik ook op die lijst? Niet dat ik zit te wachten tot je omvalt, en ik hoop oprecht dat je nog kneiter lang mee gaat maar als je dan toch gaat wil ik nog 1 keer, met gitzwarte klauwe een fles jack achteroverslaan in je hokkie...

Jij in ieder geval niet nadat je aan mw wrakhout hebt moet uitleggen waarom je lul roze is....

Ooh wacht, ze bedoelde niet overtrekken.... :+

Im in! 10tje van mij aan kika na fotobewijs. 😬
Ik ga zitten schijten dat het een lieve lust is! Verder staat er alleen rotzooi in dat hok tenzij je een andere deurengigant bent... dan is het GOUD!
 
Nonono! Dan heb ik een verplichting om hem te bewaren. Doen of laten

Tippie: zet jezelf op de lijst voor als ik ga liggen. M’n meissie zet dan m’n opslag een week open en wat weg is hoeft ze niet af te voeren

Wat een top idee.....dat is wel de manier om van je spullen af te komen. Denk dat ik ook zoiets laat doen als ik 't hoekie om ben. Denk dat een paar uur voldoende is dan.
 
Wat een top idee.....dat is wel de manier om van je spullen af te komen. Denk dat ik ook zoiets laat doen als ik 't hoekie om ben. Denk dat een paar uur voldoende is dan.
Ik zeg altijd tegen mn ouders: als jullie er niet meer zijn verkopen we t huis gewoon met alle zooi erin. Take it or leave it. Scheelt n hoop sjouwen. Gereedschap hoef je t iig niet voor te kopen 🤐
 
Ik zeg altijd tegen mn ouders: als jullie er niet meer zijn verkopen we t huis gewoon met alle zooi erin. Take it or leave it. Scheelt n hoop sjouwen. Gereedschap hoef je t iig niet voor te kopen 🤐
Dat gesprek heb ik een tijd geleden ook met mijn vader gehad. Die was erop gebrand om de komende jaren heel veel tijd te spenderen aan het opruimen van het huis zodat wij over x aantal jaar niet al te veel werk hebben.

Joh, voor jou heeft alles waarde, voor ons niet. Volgens mij is het leven veel te kort om idioot veel tijd te spenderen aan opruimen. Ga lekker wat leuks met je tijd doen. Als je er niet meer bent weten wij wel wat voor ons emotionele waarde heeft, en voor de rest laten we @Stefan666 wel wat bakken brengen.
 
Ze begonnen er bij mij ook over , het was simpel :)

Luistert , het enige wat ik wil is dat jullie zoveel schulden hebben gemaakt dat zelfs de notaris niet betaald word ;p
Feest / cruise / zuip / neuk / snuif alles op tot de laatste cent voor wat het waard is.

En het enige wat ik moet zeggen "nope, erfenis geweigerd"


En heel veel doen het zo hoor, de laatste ligt tussen een paar plankjes en dan moet de familie het koophuis leeghalen.
( huurhuis willen ze nog wel eens aan de verhuurder over laten als t echt een grote bende is )

Als ze elkaar niet bevechten om dat ene antieke kastje, en na een rondje "iets van emotionele waarde" komen wij
met een afdoende hoeveelheid containers waar ze de hele inhoud van die hut kunnen in trappen.

Serieus, oude mensen zijn hoarders , ongelofelijk hoeveel cuub meuk er uit zo'n woning kan komen.
 
De laatste opvallende was totaal bijna 100m3 !!! ( dus 2 1/2 40m3 container ) , aan shit uit een 3 kamer bovenwoning.
( woonkamerTJE , slaapkamerTJE en een keukenTJE )

Onderburen en woningbouw wist toen ook waar de scheuren in het beton van het plafon vandaan kwamen.

Voor het idee, we hebben het dan niet over alleen 100m3 aan shit, maar ook over bijna 12 TON ( 12000 kilo ) aan shit.

Gek he.. dat er wat begint te scheuren ;p
 
Toen mijn ouders gingen verhuizen en minder schuurruimte kregen zijn mijn moeder en ik gaan sjouwen, mijn vader mocht dat zeggen of iets echt moest blijven of weg kon. Zodra er een nadenkende "euh" kwam lag het in de kliko.
Mijn moeder kan prima weggooien, mijn vader niet. Met ruimte ben je sneller geneigd zooi te bewaren.

Ik ga nu mijn schuur plafond isoleren en doordat iemand een garagedeur geinstalleerd heeft die nu iets teveel voor het luik naar de zolder zit ga ik dat luik verplaatsen en ook een hefbare vaste trap naar de zolder maken. Gelijk de zolder even doorspitten wat weg kan en opruimen.

Want opruimen kan ook leuk zijn, maar moet je idd wel van houden.
 
Het zijn van die momenten. Meestal kan ik niets weggooien, maar soms heb ik eens zo'n dag, en dan moet ik doorpakken ook.
De volgende dag, kan de opruim-energie zo op zijn.
Ooh ja, en die momenten van, 'hee, ik had toch nog een stuk buis?' ken ik ook. En baal dan weer als een stekker, dat ik die nieuw moet kopen.
 
Het zijn van die momenten. Meestal kan ik niets weggooien, maar soms heb ik eens zo'n dag, en dan moet ik doorpakken ook.
De volgende dag, kan de opruim-energie zo op zijn.
Ooh ja, en die momenten van, 'hee, ik had toch nog een stuk buis?' ken ik ook. En baal dan weer als een stekker, dat ik die nieuw moet kopen.
Zo werkt het altijd :Y

1. Je bewaart een willekeurig ding/onderdeel/stuktroep omdat het ooit weleens handig zou kunnen zijn.
2. Na 5 jaar of het 10x te hebben verplaatst denk je: nu ben ik het zat, weg ermee.
3. Een dag later heb je een klus waarbij je exact dat ene ding perfect had kunnen gebruiken.
 
Dat gesprek heb ik een tijd geleden ook met mijn vader gehad. Die was erop gebrand om de komende jaren heel veel tijd te spenderen aan het opruimen van het huis zodat wij over x aantal jaar niet al te veel werk hebben.

Joh, voor jou heeft alles waarde, voor ons niet. Volgens mij is het leven veel te kort om idioot veel tijd te spenderen aan opruimen. Ga lekker wat leuks met je tijd doen. Als je er niet meer bent weten wij wel wat voor ons emotionele waarde heeft, en voor de rest laten we @Stefan666 wel wat bakken brengen.

Ik vind opruimen best een leuk tijdverdrijf.
Dan weet ik ook weer wat ik allemaal heb.
 
Hey ik zit natuurlijk weer eens over MP te neuzen naar hefbruggen (ene project nog niet klaar, tig andere nog niet aan begonnen) maar stel je motorhefbrug kan 2000kg tillen. Wat houdt je tegen om je auto met een paar balken eronder op te tillen?
Ik begrijp dat het niet de stabiliteit van een auto hefbrug heeft en dat je er midden onder niet bij kan. Maar je zou hem wel vrij makkelijk kunnen optillen en vervolgens je assteunen eronder gelijk op de hoogste stand en de brug weer laten zakken?

Of zie ik een kritisch levensgevaarlijk iets over het hoofd?

IMG_5217.jpeg
 
als je hem op de brug laat heb je veel zijdelingse krachten als je eraan werkt. Je zit ver buiten het middelpunt. Werken aan een auto op assteunen van >1,5m wordt hem ook niet. Statisch zal het allemaal wel goed komen. Met duwen en trekken aan een auto gaan ze om. Als een auto bij de garage op assteunen staat blijven er altijd 2 banden op de brug en de brug in de buurt van de as op steunen. Een optie zou kunnen met 4 potten in de grond waar je een 5-6” pijp in steekt met daar overheen van paal naar paal een balk. Dan blijft alles wel boven en is het nog enigszins beperkt in omvang
 
als je hem op de brug laat heb je veel zijdelingse krachten als je eraan werkt. Je zit ver buiten het middelpunt. Werken aan een auto op assteunen van >1,5m wordt hem ook niet. Statisch zal het allemaal wel goed komen. Met duwen en trekken aan een auto gaan ze om. Als een auto bij de garage op assteunen staat blijven er altijd 2 banden op de brug en de brug in de buurt van de as op steunen. Een optie zou kunnen met 4 potten in de grond waar je een 5-6” pijp in steekt met daar overheen van paal naar paal een balk. Dan blijft alles wel boven en is het nog enigszins beperkt in omvang
Puur lui op de brug zal misschien een keer wielen wisselen zijn. Onder de auto heb ik 4 assteunen van 3t oid voor. Die op fatsoenlijke hoogte kan ik er met gemak onder dus 1,5m was ook zeker niet de bedoeling.

Of je koopt de brug van Wrakkie en je hebt twee motorbruggen na een paar aanpassingen. Dat zou ik eerder doen dan andersom
Die ruimte heb ik dan helaas niet en ik sleutel zelden aan auto’s, meer aan motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan