Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.461
11.086
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of het vierkant in de dop mooi perfect in het midden staat t.o.v. de rest van de dop. Komt redelijk kritisch bij dit soort gebruik.

Ook al zou het niet zo kritisch zijn (want daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld) maar als je een dop zou kunnen uitdraaien had ik ook een mooi passtuk gedraaid, dat zeker ;)

Later,

Loek
 
Weet iemand waar er losse sluitklemmen te leveren zijn voor de mannesmann mammut kist??
Bij mij zijn ze allemaal afgebroken (redelijk fragiel systeem ook).

Ik heb de huisleverancier al gemaild maar (nog) geen reactie.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar er losse sluitklemmen te leveren zijn voor de mannesmann mammut kist??
Bij mij zijn ze allemaal afgebroken (redelijk fragiel systeem ook).

Ik heb de huisleverancier al gemaild maar (nog) geen reactie.


Losse klemmen valt nog mee, bij mij hangt de groene koffer van de eerste generatie met ducktape aan elkaar. De koffer is eerder moe als de inhoud.
 
Dwarsstraat vraagje ..

M'n motorbrug, cilinder doet weer moeilijk , vooral na het verplaatsen is het oppompen een beetje een slecht over nagedacht verhaal geworden
( er zit een auto-krik cilinder in )
Met een verlengstukje pomp ik hem nog op . maar.. nee.. niet echt handig

Als ik het HEEL netjes zou doen.. nieuwe cilinder met een losse pomp erbij schroeven.. Duur geintje. Heb ik niet in de zak zitten.


Nu het idee opgevat om de hydraulische cilinder te vervangen voor..

( zo iets, zie grafiek ) , er staan er bergen op marktplaats.. die gaan tot 2 ton . )

Een elektrische schaarkrik ( die drukken 2 ton ) op 12V ( stroomvoorziening geen probleem )
tenminste.. volgens het internet, drukt ie 2 ton.. Dat zou toch genoeg moeten zijn voor een motorburg ? ( lijkt me .. )

Vergeet ik iets ?
 
Dwarsstraat vraagje ..

M'n motorbrug, cilinder doet weer moeilijk , vooral na het verplaatsen is het oppompen een beetje een slecht over nagedacht verhaal geworden
( er zit een auto-krik cilinder in )
Met een verlengstukje pomp ik hem nog op . maar.. nee.. niet echt handig

Als ik het HEEL netjes zou doen.. nieuwe cilinder met een losse pomp erbij schroeven.. Duur geintje. Heb ik niet in de zak zitten.


Nu het idee opgevat om de hydraulische cilinder te vervangen voor..

( zo iets, zie grafiek ) , er staan er bergen op marktplaats.. die gaan tot 2 ton . )

Een elektrische schaarkrik ( die drukken 2 ton ) op 12V ( stroomvoorziening geen probleem )
tenminste.. volgens het internet, drukt ie 2 ton.. Dat zou toch genoeg moeten zijn voor een motorburg ? ( lijkt me .. )

Vergeet ik iets ?

Als je die grafiek bekijkt, veel minder kracht bij lage stand. Ik ga ervan uit dat jouw hefbrug ook een hefboom heeft, meestal "omgekeerd" zeg maar. Dan heb je dus al meer kracht nodig dan het gewicht wat ie moet tillen.
Vraag me af wat ie dan doet....
 
Mja, en daar zat ik dus ook al over te twijfelen ( de lagere kracht bij start hoogte )

De datona cilinder ook al bekeken ( barntools had een zelfde ) , alleen..
Had twijfel of ie wel horizontaal is te gebruiken ( ok ok, kan dat even navragen )
Persoonlijk leek me dat ook een betere oplossing
 
Ik zoek eigelijk een mapje waar ik mijn speedboren in kan bewaren.. oprolhoes of een sleeve of een houten kistje etc..
Zit te zoeken op ebay en aliexpress gewoon voor zon goedkoop ding maar kan het niet echt vinden...

En ja; ik kan ook bij HBM een speedboorsetje kopen in een houten kistje van 10 euro en alle pisbakstaalboren in de container flikkeren.. maar zonder verspilling moet er toch wel wergens voor weinag een mapje te vinden zijn ?
 
Zit bij mij allemaal door en bijmekaar in een tupperdoosje.
Hornbach heeft voor een paar eurie kleine houten kistjes

Blijft altijd een probleem, Houtboren, Bitjes (wat moet je met al die platte dingen) staalboren..
Ik heb voor mijn yzerboren een kist met inhoud gekocht, 20 maten ofzoiets, met wolram boren gevuld. Ik denk dan kan ik al die losse boren van mij daar in uitsorteren... vergeet het maar, loopt met een halve mm op, wat doe ik met boren 3,2, 4,75, 5,6...
 
Ik zoek eigelijk een mapje waar ik mijn speedboren in kan bewaren.. oprolhoes of een sleeve of een houten kistje etc..
Zit te zoeken op ebay en aliexpress gewoon voor zon goedkoop ding maar kan het niet echt vinden...

En ja; ik kan ook bij HBM een speedboorsetje kopen in een houten kistje van 10 euro en alle pisbakstaalboren in de container flikkeren.. maar zonder verspilling moet er toch wel wergens voor weinag een mapje te vinden zijn ?
Dat niet vinden zal er aan liggen wat je zoekt
Bij ali meer dat duizend verschillende houten kistjes langs zien komen ( zoek term wooden box)
 
Terug
Bovenaan Onderaan