Kwart voor vijf is best vroeg ja.Vroeg
Zeker, ook voor mij.Voor jou, dan
Had nu wel mooi de gelegenheid om de aggregaat op orde te brengen. Door vervuilde benzine en een gare bougie deed die het niet meer. Er was ook al aan gerommeld. Dus de motor naar buiten zodat ik de heftafel vrij had om op te werken.
Op zondag een nieuwe bougie scoren was lastig, zeker in ons gereformeerd dorpje. Maar ik had nog wel een paar liggen voor de HD, die hebben wel een langere schacht maar dat is op te lossen door een dikkere ring.
Ook het blok was versmeerd, olie ververst, trillingsdempers vergaan dus vervangen voor m10 bouten tot ik nieuwe heb.
En daarna,
Vind het S&S blok nog wat te á relaxed voor mijn doen, misschien de acceleratiepomp een kwart slag minder geven. Die stond eerst op 1,5 maar dat was te weinig, nu op 2,75. Een kwart tot een halve slag minder zou prima moeten kunnen. En de achterste pulley mag wel een paar tandjes minder hebben.
Maar wat wel positief was dat het verbruik van 1:4 naar 1:13 is gegaan.
Ff doorzetten nog.