Harley-Davidson Road Glide ULTRA '11 met 186.500 Km op de teller

Lone_Wolf

Rookie
21 apr 2024
3
1
Beste mensen,

Na gebruik van een Honda Shadow ACE (VT750 C2) wil ik overstappen naar een Harley Davidson.
Ik ben al enige tijd op zoek naar een Sportster48, toevallig kom ik een model tegen die me ook erg aanspreekt. Het gaat om een HD Road Glide Ultra 2011 met 186.500 Km op de teller. Wordt aangeboden door een auto/motor dealer.
Motor ziet er verder prima uit alleen heb weinig kennis over HD met zulke km standen. Is dit wel aan te raden of toch afzien?
Ik voeg aantal afbeeldingen toe.
Graag hulp en advies hierbij.
Gr,
 

Bijlagen

  • IMG_2013.jpeg
    IMG_2013.jpeg
    289,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2014.jpeg
    IMG_2014.jpeg
    256,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2018.jpeg
    IMG_2018.jpeg
    280,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2015.jpeg
    IMG_2015.jpeg
    238,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2016.jpeg
    IMG_2016.jpeg
    289,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2017.jpeg
    IMG_2017.jpeg
    295,4 KB · Weergaven: 0
Bouwjaar 01-01-11
Registratie in nl 30-10-21
Kenteken 09-MP-SV

Dit monstertje heeft dus eerst bijna elf jaar ergens anders rondgereden.
Met behulp van het vin/ chassisnummer is het mogelijk dat je achter het schadeverleden kunt komen.
Het zou kunnen zijn dat het zich hier om een zogenaamde ‘salvage’ motorfiets gaat die via een niet al te fijne route naar hier is gekomen.
Dan is het dus, na eerst ergens helemaal opgevouwen onder te hebben gelegen, naar een export bedrijf gegaan waar het eerst weer een beetje in vorm is getrokken, om vervolgen hier verkocht te worden.
In die korte tijd met Nederlands kenteken is hij al twee keer van iemand geweest?
Er word veel gerommeld met motoren, doe hoe dan ook die controle.

Bedenk je ook, je wou een sportster die rijklaar onder de 250kg zit.
De Roadglide Ultra is zeker 200kg zwaarder dan dat, dus bijna het dubbele.

Hoe mooi dan ook de diepe bruine ogen van de verkoper kunnen zijn;
Aankoopkeuring, aankoopkeuring, aankoopkeuring. Klik hieronder op het woord aankoopkeuring.

 
Dank voor je tip en advies! Ik zal een aankoopkeuring zeker doen als ik zover ben..🙏🏼
 
als ik eerlijk moet zijn begrijp ik het niet helemaal (en toch ook weer wel, want dikke harley)... Je wilt overstappen van een Shadow Ace naar een sportster 48, en dan is een Road Glide ook opeens een optie? (is de prijs van de RG ongeveer gelijk aan die van de 48?)

De enige en belangrijkste tip die ik je kan geven is dat goedkoop > duurkoop is, en zeker bij HD!
Dus als je een RG voor de prijs van een sportster ziet, dan zou ik hard wegrennen..
 
Fåck’n eeey!
Zoveel geluk heeft niemand.
als je het budget hebt voor een RG, en dan een RG voor de prijs van een Sportster vind, kan het mazzel zijn ja... maar als je het budget hebt voor een sportster, en dan een RG koopt voor de prijs van een Sportster, dan vraag je om problemen
 
als ik eerlijk moet zijn begrijp ik het niet helemaal (en toch ook weer wel, want dikke harley)... Je wilt overstappen van een Shadow Ace naar een sportster 48, en dan is een Road Glide ook opeens een optie? (is de prijs van de RG ongeveer gelijk aan die van de 48?)

De enige en belangrijkste tip die ik je kan geven is dat goedkoop > duurkoop is, en zeker bij HD!
Dus als je een RG voor de prijs van een sportster ziet, dan zou ik hard wegrennen..
Hoi, ja klopt prijs is gelijk aan 48. Dat was dus ook meteen aantrekkelijk voor me geweest. RG heeft 115K Miles gereden dus betreft een importvoertuig. Ieder geval dank voor je advies!
 
Hoi, ja klopt prijs is gelijk aan 48. Dat was dus ook meteen aantrekkelijk voor me geweest. RG heeft 115K Miles gereden dus betreft een importvoertuig. Ieder geval dank voor je advies!
Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan