Motoxpert Dronten Harley Davidson

20 mrt 2021
6
2
Beste mensen,

Ik ben voornemens om een HD aan te schaffen, een Streetglide. In mijn zoektocht ben ik oa uitgekomen op Motoxpert in Dronten. De eigenaar verkoopt 1HD motoren. Voor de kenners, motoren met een schade verleden. Volgens de eigenaar zijn het veelal lichte schade gevallen geweest, een schaderapport is in de winkel inzichtelijk. Hij zou geen motoren verkopen die met een omweg via het Oostblok (aangevoerd op 2 pallets) en aldaar weer in elkaar zijn geknutseld om hier in Nederland weer tegen een hoge prijs verkocht te gaan worden. De motoren hebben GEEN clean title omdat er in de USA al Politie is bij geweest.

Zijn er hier mensen met ervaringen vanuit Motoxpert uit Dronten.

Vanzelfsprekend heb ik ook bij officiële HD dealers geweest, ter vergelijking: hier zijn de motoren duurder geprijsd en net wat ouder als met de motoren gaat vergelijken. Ik hoor graag wat ervaringen.

Alvast bedankt,

Robin.
 
Beste mensen,

Ik ben voornemens om een HD aan te schaffen, een Streetglide. In mijn zoektocht ben ik oa uitgekomen op Motoxpert in Dronten. De eigenaar verkoopt 1HD motoren. Voor de kenners, motoren met een schade verleden. Volgens de eigenaar zijn het veelal lichte schade gevallen geweest, een schaderapport is in de winkel inzichtelijk. Hij zou geen motoren verkopen die met een omweg via het Oostblok (aangevoerd op 2 pallets) en aldaar weer in elkaar zijn geknutseld om hier in Nederland weer tegen een hoge prijs verkocht te gaan worden. De motoren hebben GEEN clean title omdat er in de USA al Politie is bij geweest.

Zijn er hier mensen met ervaringen vanuit Motoxpert uit Dronten.

Vanzelfsprekend heb ik ook bij officiële HD dealers geweest, ter vergelijking: hier zijn de motoren duurder geprijsd en net wat ouder als met de motoren gaat vergelijken. Ik hoor graag wat ervaringen.

Alvast bedankt,

Robin.
Wat denk je zelf
 
Beste mensen,

Ik ben voornemens om een HD aan te schaffen, een Streetglide. In mijn zoektocht ben ik oa uitgekomen op Motoxpert in Dronten. De eigenaar verkoopt 1HD motoren. Voor de kenners, motoren met een schade verleden. Volgens de eigenaar zijn het veelal lichte schade gevallen geweest, een schaderapport is in de winkel inzichtelijk. Hij zou geen motoren verkopen die met een omweg via het Oostblok (aangevoerd op 2 pallets) en aldaar weer in elkaar zijn geknutseld om hier in Nederland weer tegen een hoge prijs verkocht te gaan worden. De motoren hebben GEEN clean title omdat er in de USA al Politie is bij geweest.

Zijn er hier mensen met ervaringen vanuit Motoxpert uit Dronten.

Vanzelfsprekend heb ik ook bij officiële HD dealers geweest, ter vergelijking: hier zijn de motoren duurder geprijsd en net wat ouder als met de motoren gaat vergelijken. Ik hoor graag wat ervaringen.

Alvast bedankt,

Robin.
Nog geen nl plaat?

Dan haal je je echt wat op de hals.

Wel nl plaat en garantie, dan hoeft er niet een probleem te zijn.
 
1HD , 5HD , 1HD , 5HD , 1 HD ♪ ♪♪ geluk ermee ♪♪ :+

er is hier al zo veel de revue over gepasseerd ,
Ik ga/kan/wil er niks meer in dit forum over zeggen , dan blijf ik namelijk met iedereen vriendjes :+
 
Laatst bewerkt:
De eigenaar verkoopt 1HD motoren. Voor de kenners, motoren met een schade verleden.
1HD motoren zijn voor de “domestic” markt en juist kenners weten dat 1HD niet de definitie is voor motoren met een schade verleden. Ik en velen met mij die een Harley bezitten waarbij het vin nummer met 1HD begint rijden op motoren die hier gewoon nieuw zijn verkocht.
Het is, en nu we dan toch over die vermeende kenners hebben en ik denk dat we dat wel kunnen, allemaal te wijten aan het Buckler effect dat het programma teweeg heeft gebracht waarbij deze zelfbenoemde kenners met het verhaal aan de haal zijn gegaan.

Kortom,
Wil jij geen motor die een schadeverleden heeft gehad dan kun je dat juist controleren door het vin nummer dat begint met 1HD.
Of je dat ook kunt met 5HD beginnende vin nummers weet ik niet.
Als je twijfelt neem dan iemand mee die er meer verstand van heeft. Je kunt iemand inhuren die aankoopkeuringen uitvoert.
 
aankoop-keuringen :

o.a. Erik van Lent

Erik van Lent motorkeuringen

...maar deze zgn "vermeende kenner" is toch geenszins van plan om z'n harses dicht te houden als iemand om raad vraagt.
( dat gaat namelijk helemaal niemand hier lukken ! )
Het hadden mijn club-makkers en mij heel erg veel ellende gescheeld als we óók van de niet zeldzame zwendel bij de "handel" hadden afgeweten .
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van mijn 2e Harley , een Road Glide TC96" uit 2007 .
Ooit gekocht bij een HD-handel-motorzaak C. in Overijssel
De tellerstand bleek een fantasie getal , wat nooit meer te achterhalen was .
De motor bleek opgebouwd uit schade onderdelen .
Het model werd nooit af-fabriek uitgevoerd met spaakwielen.
De overbrenging/drive-line klopte wel maar de giet-nrs van de totaal versleten achter-pulley verraadde dat het achterwiel uit een softail kwam.
Het opknappen van deze motor heeft me meer dan een lieve duit ( én een zooitje hoofdpijn ) gekost.
( Ik kwam bij deze "goud-eerlijke" :+ handelaar terecht op "advies" van een clublid die er een "Street Glide" had gekocht uit hetzelfde bouwjaar.
Bij de VIN check bleek pas veel later dat zijn motor oorspronkelijk een Electra Glide TC96" was , en dat de teller 68.000 mijlen verder had moeten staan. )
In die tijd hadden we totaal geen idee wat - en hoe omvangrijk die zwendel was .
RG 2006 , 1.jpg
RG 2006 , 1.jpg
 
Laatst bewerkt:
SG TC96 2007 (Middel).jpg


De foto van die nep Street Glide van m'n clubmaat zie je hierboven :

Deze motorfiets werd uiteindelijk helaas ook een "money pit" :
Het blok werd twee jaar later na aankoop totaal gereviseerd bij Technomotion en de versnellingsbak werd totaal gereviseerd bij HD-Rotterdam.
De salvage foto's uit de USA van de zgn auction toonden een verwrongen hoop ijzer , wat ooit een motor was geweest.
 
Laatst bewerkt:
Een ander clublid , ruilde bij een handelaar in H. twee motoren tegelijk in , t.w. een licht beschadigde Sportster 883 ( valschade motorfiets van z'n vrouw ) en een nette Street Glide TC96 van hem zelf op een Road Glide TC96.
Dit bleek ook een drama alom te zijn .
De motor bleek achteraf compleet opgebouwd te zijn met allerhande delen uit schade , waarvan bijv. de hele front-fairing van een vorig model was , en waarvan de zeer dure steun-brackets er niet eens op zaten , waardoor die hele kuip door de rijwind stond te klapperen.
Olie-lekkage door vervorming van de primair door voormalig schade-verleden en elektrische problemen.
( de primary bleek "gedicht" met grote klodders siliconen-pakking ,....maar dat werkte natuurlijk niet goed )
Uiteindelijk is die motor van narigheid maar ingeruild bij handelaar M. B. in de buurt van R.dam.
De motor die toen daar weer werd aangekocht als zijnde een "Road Glide" ,...heeft een zelfde dubieuze verleden en herkomst
Technisch loopt die motor gelukkig wel zeer netjes ,....en alles functioneert naar behoren , ...ook al is 'ie opgebouwd uit/met "van alles".
--------------------------------------------------------------------------------------
Een ander clublid is in beginsel bij deze handelaar M.B. door een hel gegaan.
Hij ruilde een zeer nette SG TC103 in op een rare , uit van alles en nog wat opgebouwde "SG" 103 .
Deze transactie werd met recht "dé aankoop-hel" binnen onze club.
Hier kwam nog een keer zowat de prijs van die hele motor BIJ om 'm "in orde" te krijgen !
Van het motorblok werd beweerd dat deze nog "vrij nieuw" was,....maar ja ,....dat was alleen volgens woorden...
Motorblok , bak en primary hoorde niet bij elkaar ,....en er moest al direct een nieuwe koppelings-set in
Echt in orde kwam 'ie niet , want het frame ( balhoofd ) was krom , en de motor "trok" meteen om , zo gauw hij het stuur los liet.
Deze "puin-motor" werd later met bijbetaling aan de voormalige mede-eigenaar van M.B. weer ingeruild op een Street Glide Special 114" M8.
Deze laatste motor is gelukkig technisch wél in orde ,....op de front-fairing na dan , die niet origineel is .
De tellerstand is helaas alleen geloofwaardig in de Efteling. :+
 
Laatst bewerkt:
Hieronder een foto van m'n eerste HD ,.....een import Softail EVO Heritage.
Deze motor had ik ooit aangeschaft bij een voormalige compagnon van een grote , niet off. HD-handel in Noord Limburg.
Op de de tellerstand van deze import motor heb ik destijds helemaal niet gelet ,....ik was verblind en verliefd op die motor vanaf het moment dat ik 'm voor het eerst zag .
( De kleurstelling was toen in parelmoer wit en zwart )
Er zat een niet originele mijlen-teller in ,.....en alleen onze Lieve Heer wist wat 'ie écht had gelopen.
De motor bleek gelukkig wel in een goede technische staat !
Achteraf bleek dat deze motor wat lichte schade moet hebben gehad ( o.a.plamuur op tank ) , maar deze had ik later vervangen voor een tank met grotere inhoud.
Ik heb gaandeweg het uiterlijk van deze motor nog wat veranderd , en toen reed ik met een rijdende kerst-glitter bal , zoals hieronder afgebeeld in de rondte.
Ik heb er overigens wél heel erg veel plezier van gehad . :)

001 (2016_01_22 13_53_13 UTC) (Middel).JPG
001 (2016_01_22 13_53_13 UTC) (Middel).JPG
 
Laatst bewerkt:
Mijn derde Harley was een zéér prachtige Utra Glide Anniversary .
Ik ruilde de Road Glide in op deze , óók 1HD motor ( ik had inmiddels nog steeds geen weet van alle zaken waar je op diende te letten )
Technisch bleek deze motor zéér goed in orde ,....en de HD-handel in Noord Limburg heeft de problemen met de voorremmen netjes gerepareerd met goede 2ehands onderdelen .
De echte mijlen-tellerstand bleek later helaas niet meer te achterhalen ( want dat heb ik later zelf nog geprobeerd )
Uit voorzorg heb ik er toen wel voor eigen kosten nog een Feuling HVHP oliepomp in laten zetten omdat het een zeer snelle zgn "Stage 2" bleek.
Deze motor kon ik ( en dat was nog VÓÓR die TV-uitzending van Jaap Jongbloed , "Tros Opgelicht" ) nog zorgeloos - , en goed inruilen bij een off. HD-dealer in het midden des lands , alwaar ik deze inruilde op een splinter-nieuwe Street Glide Special M8 , toen nog 114" .

HD Ultra Ann. 1.jpg
HD Ultra Ann. 1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Anderzijds, om niet alleen maar spookverhalen te horen. Maatje van mij heeft laatst zijn 4e 0f 5e HD uit america laten komen, en met geen enkel echt een probleem gehad. Dus het kan gewoon wel, maar als je natuurlijk voor een paar euro een HD wil hebben dan loop ej kans in het verkeerde circuit te belanden
 
Dat waren alvast helemaal GEEN spookverhalen ,.....da's gewoon allemaal echt gebeurd , en we zijn binnen onze club , door schade en schande zeer goed op onze hoede nu. B|
Logisch dat de lokkertjes bij de "handel" ons toen hadden aangetrokken ,....wisten wij veel ???? ,....we dachten destijds een anderhalf tot twee duizend euries goedkoper uit te wezen....:$
Mijn buurman heeft samen met zijn zoon in de USA , na een Route 66 tour beiden hun daar aangekochte HD-motoren ( bij een HD-dealer aldaar ) mee naar Nederland laten exporteren. ( kostte wel nogal wat ,...maar oke )
Zonder al te veel moeite hier gewoon op Nederlands kenteken kunnen zetten.
Tja ,....keurig in orde toen !
Pech is , dat de EVO van m'n buurman in het afgelopen najaar in elkaar draaide ,.....maar ja,....zoiets kan ook gewoon gebeuren.
De TC88 van z'n zoon is nog steeds in orde , en loopt nog prima.
-----------------------------------------------------------------------
En NATUURLIJK zijn er hier in Nederland ÓÓK knappe 1HD Harley's te koop .
De HD-dealers hebben deze hier óók verkocht !!!!!!!!
Helemaal niks raars met deze 1HD's aan de hand !!!!!!
Vóór een bepaald jaartal liep dat zelfs door elkaar heen , zo begreep ik . ( en zo werd me dat ook laatst bij m'n off. HD-dealer verteld )
Wie daar het fijne van wil weten vraagt dat zelf maar effe bij een HD-dealer , hoe of dat exact in elkaar steekt.

Waar het hier om ging , waren de "plat gereden motoren" die voor een oud-ijzer prijs ge-ïmporteerd werden , en in o.a. Polen en Litouwen weer uit de kreukels werden gehaald ,...en hier werden verkocht.
En wie nu nog eigenwijs beweert dat dát een "zeldzaamheid" is ,....liegt ! :/
 
Laatst bewerkt:
Waar het hier om ging , waren de "plat gereden motoren" die voor een oud-ijzer prijs ge-ïmporteerd werden , en in o.a. Polen en Litouwen weer uit de kreukels werden gehaald ,...en hier werden verkocht.
En wie nu nog eigenwijs beweert dat dát een "zeldzaamheid" is ,....liegt ! :/
Dat is absoluut waar, tot schroot gedegradeerde ‘bikes’ die hier in vorm worden geramd, getrokken en gelast tot een net aan rijdbaar geheel.
Alleen zie je in de openingspost al met termen als kenners gesmeten worden en de hele 1HD te worden gedefinieerd tot schademotoren. Zo zie je maar waar leugens, want daar spreken we over, toe leiden. En nu is er een angstcultuur ontstaan op basis van die leugens. En dat waren dan kenners? M’n reet is dan meer een kenner dan al deze elkaar napratende papegaaien.
Onnozelaars zijn het, niks meer niks minder. Niets beter dan figuren als wappies. Ongehinderd door enige vorm van kennis noch verstand.
 
neeee joh , .......d'r is echt geen verkettering op al die motoren , ......en er worden geen motorbezitters ongewild en onterecht de dupe van , tenzij deze momenteel van een dubieus ding proberen af te komen .
( Óók bij ons is er jongen die op een zeer mooie , goeie import Street Glide Rushmore tuft )
De narigheid gaat vaak op voor motoren ( niet alleen maar HD's ) , maar van alle populaire merken/typen , en ook voor 2ehands auto's is het bij de "handel" volop krent.
Hier is al tijden zat over te doen geweest ,.....en het is nu bijv. verstandig om een auto-aankoop voorzien van NAP te doen.
Het doet zich voornamelijk voor vanaf de wat duurdere prijsklasse ,....anders blijft er voor die hele malle zwendel niet genoeg aan de strijkstok hangen. ( want dát is in alle gevallen het doel en uitgangs-punt )
Koop je een "boodschappen-karretje" van bijv. rond de 1000 euries met APK , die er nog aardig uitziet en rijdt etc , tja ......dan neem je gewoon de gok .

Als IK momenteel een mooie DUCATI of BMW zou willen kopen , dan heb ik daar op dit moment helemaal geen zak verstand van ,...en ga ik echt overal en bij iedereen te rade , over ALLES wáár ik maar op moet letten om nooit meer een zepert in me klauwen gedrukt te krijgen. :)
( en reken maar dat al die andere leden van m'n motorclub inmiddels echt dezelfde mening delen , want die hebben óók dat leergeld betaald )

Meer is 't niet.

( dus voel je a.u.b. nooit onterecht aangesproken )
 
Wel een plaatje hoor.
M'n vriendin mist 'm heel erg ,......ondanks de vele "bijna ongelukken" met slechte weersomstandigheden vanwege het oude type softail veer-systeem .
Hoewel zowel achter-als vóór-vering/shocks vervangen waren met spullen van Progressive Suspension , bleef het ondanks een zeer geringe verbetering gewoon een gevaarlijk concept .

Hoe leuk en prachtig die oudere EVO softails er ook uitzien ,...."bezint eer ge eraan begint" !
 
Laatst bewerkt:
Fijn om te horen. Nu de kenners waarover @ts het had nog.

Weet je dat het Buckler effect eindelijk een beetje begint af te nemen en de 0,0 aan populariteit toeneemt? Toch een geweldige loer die Youp van’t Hek gedraaid heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan