Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank voor je reactie Martell. Ik begrijp dat het dus niet nodig is om met de enricher open te rijden. Kan je uitleggen wat de gedachte hierachter is?
 
Hoe rijdt het eigenlijk, zo'n Harley? Ik ben in April in de VS, en het leek me wel leuk om er dan een dagje een te huren (bijvoorbeeld een Street Glide). Maar ik zit dan wel in Los Angeles, dus waarschijnlijk direct druk verkeer. Rij je er zo op weg of is zo'n motor met compleet andere zithouding en 350kg toch wel even wennen (ben 1,89m, 90kg, heb nog nooit op een motor gereden met een gewicht van boven de 200kg). Moet wel gaan toch? Anders zou ik ook een motor kunnen huren die meer lijkt op wat ik gewend ben, maar ja, je bent in de VS of je bent niet in de VS.
 
Hoe rijdt het eigenlijk, zo'n Harley? Ik ben in April in de VS, en het leek me wel leuk om er dan een dagje een te huren (bijvoorbeeld een Street Glide). Maar ik zit dan wel in Los Angeles, dus waarschijnlijk direct druk verkeer. Rij je er zo op weg of is zo'n motor met compleet andere zithouding en 350kg toch wel even wennen (ben 1,89m, 90kg, heb nog nooit op een motor gereden met een gewicht van boven de 200kg). Moet wel gaan toch? Anders zou ik ook een motor kunnen huren die meer lijkt op wat ik gewend ben, maar ja, je bent in de VS of je bent niet in de VS.

Zou niet teveel twijfelen aan je capaciteiten! ;)

Als je ziet wat voor dwergen, bejaarden, gehandicapten op die dingen rijden, lijkt het me geen probleem.

Gewoon zorgen dat het ding in evenwicht blijft in verhouding met zijn snelheid! :+
 
daily_picdump_3096_640_high_76.jpg
 
Dank voor je reactie Martell. Ik begrijp dat het dus niet nodig is om met de enricher open te rijden. Kan je uitleggen wat de gedachte hierachter is?
Choke smoort de luchttoevoer. Klep gaat deels dicht. Dat geeft een rijker mengsel, en laat een koud blok makkelijker aan slaan. Maar het mengsel is verre van optimaal.

Een enrichner spuit extra brandstof in. Soms handig, bij fel optrekken. Daarom heeft een HD in de carb een acceleratie pompje. Die fungeert als enrichner door extra benzine in de inlaat te mikken.

Moderne autos en motoren gebruiken ook wel verhoogd toerental als starthulp.

Een blok loopt t beste op het normale mengsel.

Bij een Keihin carb HD:

drie keer gas geven (acceleratie pomp spuit 3x in inlaat)
choke vol open zetten
contact aan
startknop indrukken terwijl je van gas hevel af blijft
Rustig wegrijden, en meteen choke geheel dicht zetten.
Mbv gashevel zelf even op toeren houden.
 
Zou toch wel het geluid missen, de benzine geur, ..... 🤔
Uiteraard. Maar toch ook hier (geluid) is HD onderscheidend. Op youtube zijn filmpjes te vinden van de Livewire rijdend. En dan hoor je dat ie echt zo'n Startrek/ Scifi geluid maakt. Is volgens mij toch net weer anders dan de concurrentie,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan