GS500 topic #14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is mooi!, als je m ff apart kunt houden, kom ik hem wel een keertje ophalen.
Zal ff via de mail reageren :P

Normaal had ik idd gezegd kom hem maar halen ;) Maar mijn moeder ligt ziek thuis, zeer ernstig, terminaal en eigenlijk is elke persoon die er binnenkomt op het moment storend voor haar :{ Dus als je het niet erg vind stuur ik em liever op ;) begrijp je hopelijk dan wel

iemand nog een oude plastik achterspatbord over?
Compleet dus..

Ik wil de gs toch weer normaal bouwen ipv onder-seat pipe.
Uitlaat buizen willen momenteel ff niet werken, komen tegen de band aan, en heb weer zin om te rijden...

Dus heeft iemand er nog 1 over :P
Ik heb er ook nog eentje liggen.

Vanmiddag rijbewijs opgehaald, motor op mijn naam gezet (stond op die van pa), verzekering geregeld, nieuwe accu gehaald. En toen wilde hij niet starten -O-

Hij krijgt benzine, hij vonkt, je hoort de startmotor en hele kleine plofjes uit de uitlaat, maar hij doet niks. Bougies schoongemaakt, hielp niet. Met/zonder choke maakt ook geen verschil.

Iemand?

Hij is rijdend in de schuur gezet..

even verse benzine laten aanzuigen. min of 3-4 de startknop ingedrukt houden dan komt er steeds meer leven in.

Vanmiddag rijbewijs opgehaald, motor op mijn naam gezet (stond op die van pa), verzekering geregeld, nieuwe accu gehaald. En toen wilde hij niet starten -O-

Hij krijgt benzine, hij vonkt, je hoort de startmotor en hele kleine plofjes uit de uitlaat, maar hij doet niks. Bougies schoongemaakt, hielp niet. Met/zonder choke maakt ook geen verschil.

Iemand?

Hij is rijdend in de schuur gezet..

Als je gestart hebt zijn dan de bougies nat? Dan weet je tenminste dat je benzine krijgt. Zo niet > carb reinigen! Zijn ze zeiknat > motor verzopen!. 15 minuten wachten en opnieuw proberen.

Marc

Laatst bewerkt:
even verse benzine laten aanzuigen. min of 3-4 de startknop ingedrukt houden dan komt er steeds meer leven in.
Hoe bedoel je dat?

Als je gestart hebt zijn dan de bougies nat? Dan weet je tenminste dat je benzine krijgt. Zo niet > carb reinigen! Zijn ze zeiknat > motor verzopen!. 15 minuten wachten en opnieuw proberen.

Marc

Ik heb ze er wel uit gehad, en toen waren ze wel nat. Enkel het piemeltje waar de vonk tegenaan komt zag er een beetje droog uit. Daarna, en na het starten daarna, heb ik niet meer gekeken.

Laatst bewerkt:
Ik zal zo nog even kieken. Jullie horen het morgen wel. *O*

heeft die van mij ook wel eens. vooral als ik een paar dagen niet gereden heb. gewoon blijven doorstarten. soms komen er vlammen uit de uitlaat. })

Ik heb ook een probleem met mijn GS. Namelijk het volgende:
als ik de motor uit de garage haal en wil starten hoor je de start motor heel even en dan doet ie nix meer (accu leeg.)
Als ik hem aan duw start hij vrijwel meteen. Wanneer ik dan even 200meter rijd, de motor uit zet en weer start doet hij het wel.

Probleem: de accu laat wel op maar hij loopt leeg (ofzo).

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb namelijk wel de achterkant van mijn motor omgebouwd en dus ook veel met electra bezig geweest, omgelegd etc. Ik zie geen losse kabeltjes o.i.d.

Laterrrrrrr

Wilde net nog even prutsen, maar eerst natuurlijk even kijken of hij nog steeds niet wil starten dus ik proberen.

Al gauw hoorde ik meer dan alleen geplof (v/compressie) en hij begon al zin te krijgen om aan te slaan, nog een paar keer proberen en vvrrroemm :P

Alleen stationair loopt hij niet, dus moet gas bij blijven houden. Denk dat ik gewoon even ga rijden zo/straks en dan als hij warm is even kijken hoe hij stationair wil lopen. Ik ben nu in ieder geval weer blij *D

@Dix,
Dat zijn exact de symptomen van mijn vorige accu en toen ik de gs kocht. Moest met een externe accu gestart worden, viel uit en deed het niet meer. Weer gestart, even gereden en toen deed hij het (met een beetje moeite) weer wel. Uiteindelijk de accu aan de lader gehad voor een tijdje, maar na 2-3 dagen weer leeg. Mijn accu was gewoon dood, en de man bij de motorzaak die kon dat direct zien ofzo.

Dus.. Weet je wel zeker dat de accu nog goed is?

Volgens mij is mn stuur/voorvork krom/scheef :(

Ik heb ook een probleem met mijn GS. Namelijk het volgende:
als ik de motor uit de garage haal en wil starten hoor je de start motor heel even en dan doet ie nix meer (accu leeg.)
Als ik hem aan duw start hij vrijwel meteen. Wanneer ik dan even 200meter rijd, de motor uit zet en weer start doet hij het wel.

Probleem: de accu laat wel op maar hij loopt leeg (ofzo).

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb namelijk wel de achterkant van mijn motor omgebouwd en dus ook veel met electra bezig geweest, omgelegd etc. Ik zie geen losse kabeltjes o.i.d.

Laterrrrrrr
laad je accu wel goed op dus?

En op de parkeerstand staan, ipv de stuurslot?

Wilde net nog even prutsen, maar eerst natuurlijk even kijken of hij nog steeds niet wil starten dus ik proberen.

Al gauw hoorde ik meer dan alleen geplof (v/compressie) en hij begon al zin te krijgen om aan te slaan, nog een paar keer proberen en vvrrroemm :P

Alleen stationair loopt hij niet, dus moet gas bij blijven houden. Denk dat ik gewoon even ga rijden zo/straks en dan als hij warm is even kijken hoe hij stationair wil lopen. Ik ben nu in ieder geval weer blij *D

@Dix,
Dat zijn exact de symptomen van mijn vorige accu en toen ik de gs kocht. Moest met een externe accu gestart worden, viel uit en deed het niet meer. Weer gestart, even gereden en toen deed hij het (met een beetje moeite) weer wel. Uiteindelijk de accu aan de lader gehad voor een tijdje, maar na 2-3 dagen weer leeg. Mijn accu was gewoon dood, en de man bij de motorzaak die kon dat direct zien ofzo.

Dus.. Weet je wel zeker dat de accu nog goed is?

Onder de carbs zit een stelschroef :+ kun je stationair mee afstellen... kun je zo met 2 vingers bij

Onder de carbs zit een stelschroef :+ kun je stationair mee afstellen... kun je zo met 2 vingers bij

Ja weet het, had daar nog geen zin in dus kijk ik morgen ofzo wel naar :P

Ja, ik zag een rookwolkje met de letters "POW!" erin en toen ik weer keek was hij krom. :+

Nee ik denk dat hij dat al was natuurlijk, ik heb er niks mee gedaan. Zou ik er dan echt overheen gekeken hebben..

Zal dat morgen ook nog even checken.

Is ie niet licht getordeerd ?

kan komen door omvallen......

Ik denk dat dat het eerder is. Krom is misschien ook niet het goede woord, dan lijkt het net of hij zo staat:
\
/

En dat is niet het geval.

Wat moet ik ermee als dit het geval is?

Ja weet het, had daar nog geen zin in dus kijk ik morgen ofzo wel naar :PJa, ik zag een rookwolkje met de letters "POW!" erin en toen ik weer keek was hij krom. :+

Nee ik denk dat hij dat al was natuurlijk, ik heb er niks mee gedaan. Zou ik er dan echt overheen gekeken hebben..

Zal dat morgen ook nog even checken.
_O- _O- _O-

Doelde er ook meer op dat zoiets je toch opvalt tijdens (proef)rijden...

Ik denk dat dat het eerder is. Krom is misschien ook niet het goede woord, dan lijkt het net of hij zo staat:
\
/

En dat is niet het geval.

Wat moet ik ermee als dit het geval is?

Dan is het de boel ff loshalen en de voorpoten ff richten.....
Oftwel sleutelen en knutselen... :+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan