GS500 topic #14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stijvere veer, hij komt hoger te staan, en demping is instelbaar. 10 x beter dan de GS veer :P
 
dan moet ik ook maar eens even zo'n ding zien te regelen
 
De boel loshalen en richten...... O-)

of laten doen....


Als dat serieus alles is wil ik daar wel even naar (laten) kijken, vind het wel zo fijn om het in orde te hebben. Heb er al niet echt meer bewust last van maar ik kan me ergeren aan die kleine dingetjes... :P



Vanmiddag nog een ritje gemaakt, begin er wel al een beetje aan te wennen. Heb nog maar ff rustig aan gedaan maar mn dag is weer goed in ieder geval. En nog steeds dat geluid. :9~ Hebben jullie dat nou ook? :P
 
Laatst bewerkt:
~
Ziet er goed uit :9~
Heb zelfde helm met andere kleurstelling :9
Waar heb jij je vizier gekocht?

quote]
@ www.MotoZoom.nl
60euro : vizier Lazer® VERTIGO/U.A.
krasvast DKL.getint 80%
 
Laatst bewerkt:
Okdan. :P
Zie je dan nog een beetje?
Zit te twijfelen tussen 80% getint en zilver verspiegelt, maar wil mijn zicht niet te veel beperken..
 
Okdan. :P
Zie je dan nog een beetje?
Zit te twijfelen tussen 80% getint en zilver verspiegelt, maar wil mijn zicht niet te veel beperken..


Ik heb een Airoh SV55 met een Fumé ( = donker ) vizier.
Ideaal tegen sommige irritante Xenon-lampen !
nadeel in de schemering rijden is het zicht niet echt geweldig..en voor de rest is het wel te doen hoor.

phpThumb.php
 
Laatst bewerkt:
Okdan. :P
Zie je dan nog een beetje?
Zit te twijfelen tussen 80% getint en zilver verspiegelt, maar wil mijn zicht niet te veel beperken..

Ja joh is dikke prima.
Ik zou zeker voor getint gaan, ik vind zilver dr niet uit zien maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)
Daarnaast rijd ik overdag bijna altijd met zwart vizier, en mocht ik een keertje savonds gaan rijden dan zet ik mijn standaard vizier dr op; maximaal 30sec. werk!

Veel succes met het maken van je keuze :9
 
Okdan. :P
Zie je dan nog een beetje?
Zit te twijfelen tussen 80% getint en zilver verspiegelt, maar wil mijn zicht niet te veel beperken..


ik heb een shark S650 met een zilver iridium vizier. lijkt mooi en helemaal geen beperking van het zicht veld
 
Hmm bedankt.
Wordt lastig dan want ik vind het er allebei wel vet uitzien :P

Is wel een fiets/bromfietszaak hier waar ik vroeger kwam die een aantal Lazer vizieren had, staan nu nog een blauwe en een heldere. Even vragen of ze aan getint+spiegel kunnen komen, dan kan ik het ook even zien.

Btw Dix, waar maak jij het vizier mee los dan, aan beide kanten? Ik heb er geen tool voor ofzo, dus heb wat gereedschap uit de la moeten trekken maar die beschadigt het nogal, omdat het niet past.

Overweeg ook nog om originele spiegels te monteren, degenen die ik nu heb zien er leuk uit maar ik zie echt geen flikker. Ze moeten precíes goed staan om iets te kunnen zien, en ze vergroten als de ziekte. Echt veel heb ik er dus niet aan :P
 
Laatst bewerkt:
Btw Dix, waar maak jij het vizier mee los dan, aan beide kanten? Ik heb er geen tool voor ofzo, dus heb wat gereedschap uit de la moeten trekken maar die beschadigt het nogal, omdat het niet past.

Met een 10cent muntje :P Dr ligt er altijd eentje bij mijn vizier dus mocht ik hm om willen wisselen pak ik dat muntje, aan beide kanten even draaien en klaar is kees !
 
Ah oke, daar was ik niet op gekomen :P
Zal wel een keertje kijken. Eerst maar kijken of die zaak er nog aan kan komen, anders moet ik op de gok bestellen.
 
als je weet welk type helm je hebt kun je er gewoon een via internet bestellen.
 
Ik weet niet of ik getint of spiegel neem, dus ik bestel bij voorkeur niet via internet omdat ik dan niet kan kijken hoe beide vizieren mijn zicht beïnvloeden.
 
Ik weet niet of ik getint of spiegel neem, dus ik bestel bij voorkeur niet via internet omdat ik dan niet kan kijken hoe beide vizieren mijn zicht beïnvloeden.

Ga er maar vanuit dat je gewoon overdag met donker goed kan rijden maar savonds niet. Zilver lijkt me ongeveer het zelfde, misschien is het snachts iéts beter het scheelt niet veel..
 
ik heb een keer met donker vizier in het donker gereden. is geen aanrader. een ritje van een uur maar de laatste half uur kon ik echt niks meer door m'n vizier zien omdat het gewoon te donker was. toen met vizier open moeten rijden en ook dat is geen aanrader. verder zit er geen verschil in spiegel of gewoon zwart. en het neemt juist geen zicht weg. neem een gewoon helder vizier met zonnebril. de randen van je bril nemen zicht weg, een donker vizier niet.
 
ik heb een keer met donker vizier in het donker gereden. is geen aanrader. een ritje van een uur maar de laatste half uur kon ik echt niks meer door m'n vizier zien omdat het gewoon te donker was. toen met vizier open moeten rijden en ook dat is geen aanrader. verder zit er geen verschil in spiegel of gewoon zwart. en het neemt juist geen zicht weg. neem een gewoon helder vizier met zonnebril. de randen van je bril nemen zicht weg, een donker vizier niet.

Nou , dat valt wel mee hoor. Ik werk in ploegen en s'avonds/ 's nachts is het best om te doen. Het is alleen in de schemering dat het wat lastiger wordt om dingen goed te onderscheiden.
Extra tricky is het als het ook nog eens " ineens " hard gaat regenen....dan wordt het contrast er ook niet veel beter op. Maar ach , het leven zit vol uitdaagingen toch , kan er wel een bij ;)
 
ik heb een keer met donker vizier in het donker gereden. is geen aanrader. een ritje van een uur maar de laatste half uur kon ik echt niks meer door m'n vizier zien omdat het gewoon te donker was. toen met vizier open moeten rijden en ook dat is geen aanrader. verder zit er geen verschil in spiegel of gewoon zwart. en het neemt juist geen zicht weg. neem een gewoon helder vizier met zonnebril. de randen van je bril nemen zicht weg, een donker vizier niet.


goede helm zoeken. had met de vakantie als het weer het toeliet het vizier open. ook met 150km/u over de Duitse autobahn. en gelukkig heb ik een bril tegen de vliegjes. alleen trekt daar als me helm een beetje kut zit de wind achterlangs.

hjc is-16 van 210 euro ongeveer
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook een hjc is-16, en dat kan je nou niet echt bepaald een goede helm noemen :P ik kan de test zou gauw niet meer vinden maar hij had maar iets van 2 sterren van de 5 qua veiligheid. helmen met meer sterren zaten minimaal boven de €300. daarnaast is een is-16 extreem luidruchtig, ga een kwartiertje 70km/h of meer rijden en je hebt extragratis gehoorschade. ik draag altijd otoplastieken met een zwaar filter en dan is het wel te doen.

wat ik nu trouwens doe is een klein beetje siliconenspray op het vizier spuiten en met een doekje uitwrijven. als er dan weer eens insectenpaté op zit dan kan je het er een stuk gemakkelijker af vegen :)
 
Laatst bewerkt:
op die punten scoort hij inderdaad een stuk minder. me shuberth c3 was lekker stil en veilig maar als ik boven de 50 me vizier open had stonden de tranen me in mijn ogen. en na mijn crashtest in bulgarije. was alleen me afschietende bril door de faceplant reden tot kleine problemen.en ben tijdens de crash maar 3 sec buiten westen geweest ofzo. tijdens de klap dat ik in de goot reed totdat ik 30 meter verder weer opstond. en door die grote ventilatie openingen waait het lekker door in de helm. en voor de herrie gewoon oor pluggen in.
 
waar kun je zon GSX veer kopen? of hebben jullie die van slopers gehaald? of weet iemand toevallig nog zon ding te liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan