GS500 topic #14

Status
Niet open voor verdere reacties.

-Dré-

MF veteraan
6 jan 2004
12.470
3
33
Geneve
*O* Welkom in deel 14 van het GS-topic *O*



GS500 bezitters:

20061989

720burnout



agranado


Arnold-D



cropolite


-Dré-



diekooi



Dinamiet


divided



Dix


dudepower



Edforcer


Faayke



Failure


_flyinglow_


Gerben.



Grovert_r



Gythoniel



Hellcat


j4ntje

Johnyyy


kapiteinkoek


LoSBoL


lydia


maikel tc



margarita-chum


Matthijs1983



MotorMoos



MV mic


Nephthys



Niekenuz


Patrick V

Petrovic


phYzar

Pinjow


proost



Raynak



repsz

r0n



Rutg3r



Sandien



sav



Snijboon



spree


Squishy



TBroeke


ThaGaruda



theredone51


t.i.m.o.n



Timple


Turbo Frits



Vuile Beunkoe



De grootste pechvogel van dit topic:

Dennisik

T.L. in 4 dagen -O-



Wil je ook in de OP? Zef dit dan even aan :)

Zet ook even een foto in je post die je graag in de OP wilt hebben ;)
-----------

Oude GS500 topics:

- Deel 1
- Deel 2
- Deel 3
- Deel 4
- Deel 5
- Deel 6
- Deel 7
- Deel 8
- Deel 9
- Deel 10
- Deel 11
- Deel 12
- Deel 13

GS500 gerelateerde websites/links:

Suzuki Owners Club NL

Technisch:

Demonteren cilinders GS500
Met dank aan Vuile Beunkoe

Benzinekraan, hoe zat dat ook alweer?

www.GSTwin.com:
Site met handige tutorials bijvoorbeeld kleppen stellen.
FILMPJE daarvan

How to: Carburateurs synchroniseren
Met dank aan Cobus-jan.

Technische tekeningen GS500
Met dank aan Cobus-Jan.

Overzichtje 25KW-setjes per bouwjaar:
Met dank aan speedrock

Wat basic informatie van bikez.com
klik jou gs aan.

Carbs reviseren
Met dank aan
F2ride2001

handige info oa manual:
- www.gs-500.de (DE)
- www.gs500e.co.uk (UK)
- www.bikepower.net (US)
- www.gstwin.com (US)
- www.en.wikipedia.org/wiki/GS500 (UK)
- GS500 upgrades wikipedia

GS500 onderdelen:
- Buddyseats
- Mooi, maar bar duur spul voor de GS

Afstelgegevens:
Gs500E 89-95
Gs500E 96-00
Gs500E 01

Projecten:
Chrisz' GS500 25KW project
Project van Icedevil
Special GS van Marchel
Project van DJ1
Projectje van Sw@tlord
a gs500 special is born

Adressen van motorslopen in NL:
Altijd makkelijk voor de motorrijder met schade.


GS500 werkplaatshandboek
Even op 'continue' klikken en daarna op 'download now'.
Daarna krijg je een schermpje met na een aantal seconden een link en dat is hem :)
Met dank aan Rambabbel

Alternatieve WPHB van The Suzuki Motorcycle Corporation

Kalender:

De GS500 kalender
wachtwoord: GS500

F.A.Q
Met dank aan
De Buikschuiver

Waar iedereen bij moet zijn:


*O* GS500-riders do Luxemburg III *O*



Toevoegingen:
Heb jij nog leuke links / weetjes voor in de OP,
post het in het topic of stuur het dmv PB naar mij​

 
Laatst bewerkt:

diekooi

MF veteraan
29 mrt 2008
15.479
0
ook aanwezig in deel 14. zal van het weekend een nieuwe foto maken zoals mijn motor voorlopig moet gaan rondrijden.
 

Steff

MF veteraan
15 apr 2007
17.946
2
30
T*ring, weer een deel verder en mn GS rijdt nog steeds niet.
 

Hellcat

MF'er
5 okt 2009
34
0
28
Antwerpen
Deel 14 alweer *O*


Mijn GSje met r6 kontje incl. led verlichting :


[afbeelding]
Stond in het vorige deel ook al, :Y.
Iemand die weet waarom mijne constant stilvalt als het regent en ik vertraag? '(
Nogal lastig met dagen als deze, als het droog is werkt hij perfect...
(Moet hem dan altijd starten met choke stukje naar beneden)

Ahja, mijn naam mag ook toegevoegd worden hierboven, mijn bike is niet van gythoniel :o
 

diekooi

MF veteraan
29 mrt 2008
15.479
0
ik had een tijdje terug 1 kabel me bougie niet helemaal lekker zitten dus even de stekker los en daarna weer vast en nu heb ik er geen last meer van. daarvoor liep hij met een flinke bui onder de 4000 rpm op 1 poot. dan worden rotondes leuk:P
 

t.i.m.o.n

MF veteraan
13 mrt 2005
2.411
13
31
Rhenen
Hoe hebben jullie trouwens de koppeling afgesteld?
Had eerst mn koppeling perfect staan maar heb hem vandaag weer terug na een beurtje en nu is het aangrijppunt echt heel laat, je moet de hendel echt helemaal naar voren laten komen om weg te rijden.

vandaag in de regen een bijna highsider gehad wel effe schikken. :o
 

Niekenuz

MF veteraan
26 jul 2007
2.528
0
34
Rolde
Hoe hebben jullie trouwens de koppeling afgesteld?
Had eerst mn koppeling perfect staan maar heb hem vandaag weer terug na een beurtje en nu is het aangrijppunt echt heel laat, je moet de hendel echt helemaal naar voren laten komen om weg te rijden.

vandaag in de regen een bijna highsider gehad wel effe schikken. :o
Ehmz...als het goed is kun je hem toch gewoon weer zo afstellen zoals je had??
Moet niet zo heel erg moeilijk zijn.

Zal vanavond/morgen even kijken of ik de moto3 van een maandje o.i.d. nog kan vinden, daar stond het heel uitgebreid in.
 

J-tje

MF'er
30 mrt 2009
242
0
Zoetermeer
Als je een andere schockbreker monteert moet dan je achterwiel eruit? Of is het ook nog redelijk te doen met het wiel erin.
 

grapjasper

MF'er
28 sep 2007
179
0
34
Utrecht
Bezoek site
Als je een andere schockbreker monteert moet dan je achterwiel eruit? Of is het ook nog redelijk te doen met het wiel erin.
Als je een gsx600f schokdemper monteert, kan het wiel erin blijven volgens mij. (kan me niet herinneren dat ik het wiel eruit heb gehaald). Is wel even prutsen, zeker als je een wat ouder model GS hebt; daar zit geen extra gat in het frame om de bovenste bout van de schokdemper aan te draaien...
Let wel op de spanning van de ketting: de motor komt wat hoger te staan achter en daardoor is de kettingspanning net even anders.

p.s. mooie OP Dré! (Ik zou alleen de mooiste GS in het midden zetten :o :$ )
 
Laatst bewerkt:

-Dré-

MF veteraan
6 jan 2004
12.470
3
33
Geneve
Mooie, OP, maar mijn plaatje moet echt nodig veranderd worden, heb die kuip er al laaang af :+
Dan moet je inderdaad even 2500 posts wachten :Y


Post maar ff een nieuwe foto, dan zal ik hem aanpassen ;)

Als je een andere schockbreker monteert moet dan je achterwiel eruit? Of is het ook nog redelijk te doen met het wiel erin.
Ik heb het gewoon gedaan toen het achterwiel er nog inzat, is wel goed te doen hoor :Y

Extra paar handen is wel makkelijk :Y

Mooie OP trouwens Dré!! *O*
Thnx *D

Hehe, ik heb een bod geplaatst op de volgnde bike :)

http://link.marktplaats.nl/268943770

Als ik 'm koop (voor die prijs), koop ik die yoshimura uitlaat erbij!
26000 kilometer :X

Is echt een mooi weer fiets geweest (als het klopt) :P

Als je een gsx600f schokdemper monteert, kan het wiel erin blijven volgens mij. (kan me niet herinneren dat ik het wiel eruit heb gehaald). Is wel even prutsen, zeker als je een wat ouder model GS hebt; daar zit geen extra gat in het frame om de bovenste bout van de schokdemper aan te draaien...
Let wel op de spanning van de ketting: de motor komt wat hoger te staan achter en daardoor is de kettingspanning net even anders.

p.s. mooie OP Dré! (Ik zou alleen de mooiste GS in het midden zetten :o :$ )
Zorg jij nou maar eerst eens voor een foto van jouw GS voor in de OP O-)

Als het meezit kan ik over 3 weken ook in de OP *O*

@ArvidWillem, die ziet er wel gelikt uit :)
Ik zet je er nu alvast in, met een foto uit je sig. Als je een andere foto in de OP wilt hebben moet je maar ff een andere posten :)
 
Laatst bewerkt:

J-tje

MF'er
30 mrt 2009
242
0
Zoetermeer
Zo schokbreker is als het goed is morgen binnen.

Ook werkt eindelijke me neutraal en olie indicator met deze universele teller moesten voor die 2 functies 2 relais er tussen. De andere andere functies werken wel gewoon knipper,grootlicht.

Post wel een fototje als die schokbreker erop zit.

Gaat om deze teller:

 

ArvidWillem

MF veteraan
24 aug 2005
2.020
0
34
Amsterdam
Als het meezit kan ik over 3 weken ook in de OP *O*

@ArvidWillem, die ziet er wel gelikt uit :)
Dat vind ik ook wel...

Maar de km's .. tja.. hij is ook gespoten...
tis moeilijk ja...
Tis zo-goed-als onmogelijk om uit te vogelen of dat ding "meer" km's heeft gelopen dan die 26k die er gepost staan...
Voor zo'n oude motor, is dat zeker weinig ja.
Maargoed, echt veel geld is het natuurlijk ook niet... ziet er netjes uit verder toch..

Tja, heb nmaar jullie advies geluistert.. oude motor ('89) met weinig km's..
En het is wel zo, dat niet-originele motoren, die dus zijn gespoten, minder waard zijn ja..

Zat ook nog naar deze te kijken: http://link.marktplaats.nl/265985537 met 9dkm uit '95
maja, die is wel gelijk een stuk duurder, is niet naked (dus zou ik zelf moeten doen) en denk dat de lak van die van '89 er beter op zit...
Wielen zou ik natuurlijk nog zelf wel zwart kunnen spuiten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.