GPS Tracker

De tracker hoeft geen vrij zicht op de hemel te hebben,
in een afgesloten kofferbak van een auto en onder een auto werken de trackers van mij nog goed, die kofferbak zal niet helemaal hoogfrequent dicht zijn geweest.
Hoe beter het zicht op de hemel hoe makkelijker de tracker zijn positie zal kunnen bepalen.

In een frame zal hij het gewoon goed doen, binnen in een framebuis zelf heb ik nog niet geprobeerd maar heb twijfels of dat past en of dat goed zal werken.
 
Ik heb er zelf eentje van DealExtreme: TLT-2N GPS + Dualband GSM Realtime Anti-Theft Vehicle Tracker - Black

Nog geen 70 euro. Is permanent verbonden met m'n batterij (m'n motor staat zelden meer dan een week stil) en heeft natuurlijk ook nog een interne batterij. Ik heb er eenn sim van Mobile Vikings in (ik woon in België). Per herlaadbeurt van 15 euro krijg je 2GB aan data erbij. Na een maand vervalt dat en gaat het gewoon van die 15 euro af per MB. Maar het verbruikt eigenlijk geen bal aan data, dus daar kom ik nog lang mee toe.

Ik gebruik een instelling die energie bespaart door de tracker uit te schakelen nadat hij x minuten geen beweging meer heeft gevoeld. Zodra je de motor beweegt wordt de tracker weer actief.

Ik laat de tracker elke 6 seconden z'n positie loggen, en elke 10 posities (1 minuut dus in mijn geval) stuurt hij dit door naar een tracking site via gprs. De positiebepaling is erg goed. Zit meestal toch binnen de 1-2 meter nauwkeurig (als hij geparkeerd staat geeft hij de plaats bijna perfect aan).

Als tracking site gebruik ik gps-trace.com. Is gratis, heeft verschillende kaarten, POI, geofencing, notificaties, ...
Als je wil kan je ook automatisch kaartjes laten genereren van je huidige postie voor gebruik op fora enzo (als je op reis bent ofzo)

[img=234,176]http://tweakers.net/ext/f/Go8rXI9ctlmSYiu19avZgqrO/medium.png[/img]

Je kan je logs exporteren naar bijvoorbeeld een kml voor in Google Earth, plt, nmea,...
De notifications kan je laten triggeren aan de hand van verschillende criteria (snelheid, geofence, alarmknop, verandering van de spanning,...). Zo kan je bijvoorbeeld een fence zetten rond de locatie van je garage en een mail laten versturen zodra de tracker hierbuiten of binnen komt.

Als bij al een leuke gadget zonder al teveel extra kosten (nu en dan eens een herlaadbeurt). Het is natuurlijk niet 100% failsafe. Van dezelfde site (DealExtreme) kan je gewoon gps en gsm blockers kopen, dan doet het ding natuurlijk niks meer. Idem als ze hem in een zeecontainer stoppen, dan verlies je normaal ook wel je gps signaal.

Ik heb het ding zelf ingebouwd achter m'n kuipwerk, gewoon met wat tie-wraps.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan